moka Skrevet 29. januar 2007 #1 Del Skrevet 29. januar 2007 noen som kan fortelle meg litt om området? vær, mennesker,huspriser etc. noen som er kjent der. vurderer å flytte dit te sommeren. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
moka Skrevet 29. januar 2007 Forfatter #2 Del Skrevet 29. januar 2007 ingen som vet noenting??? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest **Evergood** Skrevet 29. januar 2007 #3 Del Skrevet 29. januar 2007 Nå vet jeg ikke hvor du bor i forhold til Gjøvik. Men Gjøvik har mye mindre nedbørsdager enn Vestlandet f.eks. Gjøvik ligger på skyggesiden av Mjøsa. Gjøvik er vist feil side av Mjøsa sies det, men har ikke funnet noe dokumentasjon på det. Husprisene: Finn.no Koselige mennesker, lett å komme i kontakt med. Fint kjøpesenter med masse butikker. Bor ikke der selv, men har vært der mange ganger. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
moka Skrevet 29. januar 2007 Forfatter #4 Del Skrevet 29. januar 2007 tusen takk for info. jeg bor i hallingdal jeg da, så ikke kjempelangt unna. når pleier snøen å gå der? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest **Evergood** Skrevet 29. januar 2007 #5 Del Skrevet 29. januar 2007 Snøen bruker å ligge til ut i april. En og annen gang har den ligget ut i mai, men ikke så ofte, tror jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tresoria Skrevet 29. januar 2007 #6 Del Skrevet 29. januar 2007 Mulig at jeg er litt negativ men så vidt jeg husker er det oppoverbakker unasett hvor du skal på Gjøvik. I tillegg ligger det holke over alt fra oktober til mai. De som bor der er veldig hyggelige. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest **Evergood** Skrevet 29. januar 2007 #7 Del Skrevet 29. januar 2007 (endret) Mulig at jeg er litt negativ men så vidt jeg husker er det oppoverbakker unasett hvor du skal på Gjøvik. I tillegg ligger det holke over alt fra oktober til mai. De som bor der er veldig hyggelige. ← Enig i at det er mye oppoverbakker. Endret 29. januar 2007 av **Evergood** Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Helen Skrevet 29. januar 2007 #8 Del Skrevet 29. januar 2007 Gjøvik ligger på skyggesiden av Mjøsa. Gjøvik er vist feil side av Mjøsa sies det, men har ikke funnet noe dokumentasjon på det. ← Joda, Gjøvik det ligger på feil side av mjøsa Det er fint på Gjøvik, det er en del oppoverbakker der men ikke på langt nær så bratt som på Lillehammer. Snøen kommer som regel i november, men det har skjedd at den har kommet i oktober. Den ligger som regel til april men det har skjedd at den ikke har blitt borte før i mai. Det er mye fint vær der, men som sagt av Evergood så ligger den på skyggesiden så sola forsvinner enkelte steder veldig tidlig på ettermiddagen. De har en trivelig by med et stort kjøpesenter. Kjempefint badeland om sommeren er det også der. Folka som bor der er vel som folk flest tenker jeg. Det er en del industri der, men de siste årene har det vært en del oppsigelser de fleste steder så hvordan det er med jobbmuligheter der vet jeg ikke. Jeg jobber selv på en fabrikk i Gjøvik som også har slitt med nedbemanning. Men hvorfor ikke flytte til den riktige siden, her er det mindre bratt og mye sol Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest **Evergood** Skrevet 29. januar 2007 #9 Del Skrevet 29. januar 2007 Men hvorfor ikke flytte til den riktige siden, her er det mindre bratt og mye sol ← :enig_anim: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tessmira Skrevet 29. januar 2007 #10 Del Skrevet 29. januar 2007 Gjøvik er et fint sted, minuset kan være glatte bratte bakker om vinteren ja. Ellers er jeg enig ned m@msen og **Evergood**; stort kjøpesenter, badeland, friluftsbad osv. Men ja; det er på feil side av mjøsa, men det sier vell de om oss som bor her også så.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hedda Gabler Skrevet 30. januar 2007 #11 Del Skrevet 30. januar 2007 Gjøvik er da vel ikke på feil side av Mjøsa...?! Gjøvik har bra kjøpesenter, et godt kulturtilbud, sykehus, Gjøvikmarken, McDonald's. Været er vel greit, men det hender tåka ligger over Mjøsa. Personlig liker jeg bedre Lillehammer, men oppoverbakkene er jo hardere der... Forferdelig å kjøre der om vinteren! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
moka Skrevet 30. januar 2007 Forfatter #12 Del Skrevet 30. januar 2007 her var det jo nesten mer negativt enn positivt da.... men takk for all info. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest **Evergood** Skrevet 30. januar 2007 #13 Del Skrevet 30. januar 2007 Gjøvik er da vel ikke på feil side av Mjøsa...?! Gjøvik har bra kjøpesenter, et godt kulturtilbud, sykehus, Gjøvikmarken, McDonald's. Været er vel greit, men det hender tåka ligger over Mjøsa. Personlig liker jeg bedre Lillehammer, men oppoverbakkene er jo hardere der... Forferdelig å kjøre der om vinteren! ← Gjøvik er feil side av Mjøsa!!! Hedmarken har også alt det du nevner at Gjøvik har. Og her er det flatt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
J.K. Rowling Skrevet 30. januar 2007 #14 Del Skrevet 30. januar 2007 Gjøvikområdet er fint det Hvis det er noe konkret du lurer på, så er det bare å spørre Akkurat nå kommer jeg ikke på noe å skrive, bortsett fra det andre har skrevet før meg. Kino med tre saler, en del koselige kaffebarer, stort kjøpesenter osv. Fine treningssentre og uteområde med stort basseng om sommeren. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
moka Skrevet 30. januar 2007 Forfatter #15 Del Skrevet 30. januar 2007 Gjøvik er feil side av Mjøsa!!! Hedmarken har også alt det du nevner at Gjøvik har. Og her er det flatt! ← nå spurte jeg ikke om hvilken side som var rett , men om gjøvikområdet, altså den siden. vanskelig å svare på det jeg spør om? tusen takk til alle som har svart. hvor stort er det egentlig? antall innbyggere altså. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Helen Skrevet 30. januar 2007 #16 Del Skrevet 30. januar 2007 nå spurte jeg ikke om hvilken side som var rett , men om gjøvikområdet, altså den siden. vanskelig å svare på det jeg spør om? tusen takk til alle som har svart. hvor stort er det egentlig? antall innbyggere altså. ← Areal: 672,0 kvadratkilometer Antall innbyggere pr 01.01.05: 27 648 Her finner du masse opplysninger. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest **Evergood** Skrevet 30. januar 2007 #17 Del Skrevet 30. januar 2007 nå spurte jeg ikke om hvilken side som var rett , men om gjøvikområdet, altså den siden. vanskelig å svare på det jeg spør om? tusen takk til alle som har svart. hvor stort er det egentlig? antall innbyggere altså. ← Ble bare litt revet med. Beklager! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bex Skrevet 5. februar 2007 #18 Del Skrevet 5. februar 2007 Hei Jeg har bodd på Gjøvik i 19 år, så vet endel om den byen, ja Debatten om rett/feil side av Mjøsa gidder jeg ikke henge meg på, det blir jo veldig subjektivt. Jobber du på Gjøvik, er det vel en fordel å bo på Gjøvik, og motsatt for Hamar... Kanskje du har solen litt lengre på Hedmarken enn du har i deler av Gjøvik. Men til gjengjeld slipper du unna en god del regn. Ofte vi ser regnbygene over Hedmark-landet når vi selv sitter ute i sola og koser oss. Da er det moro å ringe venner på Hamar... Men om du flytter til Gjøvik, er det veldig store forskjeller innad i byen angående lysforhold etc. Jeg liker utsikt og masse sol, så jeg bodde i Sørbyen. Leiligheter i sentrum er ganske dyre, men jeg ville aldri bodd i sentrum. Mye finere å komme litt opp i høyden. Må nesten nevne Gjøvik Spa (åpnet i august). Det er en god grunn til å velge Gjøvik. Og utelivet er OK, og kulturtilbudet er, som andre har nevnt, veldig bra. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
moka Skrevet 5. februar 2007 Forfatter #19 Del Skrevet 5. februar 2007 tusen takk for svar. høres koselig ut. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest **Evergood** Skrevet 5. februar 2007 #20 Del Skrevet 5. februar 2007 Hei Kanskje du har solen litt lengre på Hedmarken enn du har i deler av Gjøvik. Men til gjengjeld slipper du unna en god del regn. Ofte vi ser regnbygene over Hedmark-landet når vi selv sitter ute i sola og koser oss. Da er det moro å ringe venner på Hamar... ← Beklager, men det med regnet er jeg ikke enig i. I fjor så reiste vi over Mjøsa til Gjøvik. Vi reiste fra sol på Hedmarken til regn på Gjøvik. At det er mer regn på Hamar siden i forhold til Gjøvik, tror jeg ikke alltid stemmer. Tror det kan være motsatt også. Men det går sikkert an å finne ut. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå