Gå til innhold

Restauranttips i Oslo?

Fremhevede innlegg

Skrevet
Arakataka ved Rockefeller er også å anbefale. "Gourmetmat" til en forholdsvis rimelig penge.

Arakataka er min favoritt, men kanskje ikke så eksotisk som du er ute etter.

Dinner er super, Xich-Lo er også bra. God indisk mat finnes mange steder, jeg er også glad i Agra. God italiensk finnes blant annet i Fredensborgveien (ligger kanskje litt kronglete til?): Ciao Ciao. Her har de litt andre ting enn standardrettene. God spansk på Grünerløkka: Barcelona i Markveien.

Og Catzy:

Er ikke Rehmans egentlig pakistansk? Ikke at det er stor forskjell, men det er visstnok vanlig at pakistanere kaller maten indisk fordi det er mer lettselgelig.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Og Catzy:

Er ikke Rehmans egentlig pakistansk? Ikke at det er stor forskjell, men det er visstnok vanlig at pakistanere kaller maten indisk fordi det er mer lettselgelig.

Rehmans er strengt tatt sin egen greie. Men de er muligens pakistanske av opprinnelse. Shabana Rehman er vel pakistansk, og det er hennes søster og bror som eier og driver restauranten. Det kule med Rehmans er at det i hvertfall ikke er det man forventer av standard indisk (pakistansk) mat. De profilerer seg som "indisk med moderne vri": http://rehmans.no/

Godt er det i hvertfall. :)

Skrevet

Eller Nodee er knallbra på Majorstua.Også asiatisk,og bedre enn Dinner etter min mening...Jewel of India på frogner er også veldig bra sted.

Skrevet

Hvis noe av poenget ditt med denne tråden er at du skal ut og spise alene ? så tenker jeg litt andre steder jeg. Baltazar som ligger i kirkeristen ved domkirken er et sted jeg kunne tenke meg å gå alene. Italiensk snaddermat.

Det samme med Villa Paradiso www.villaparadiso.no på Grünerløkka (trikketur) som har veldig veldig god mat og som det er helt fint å gå alene. Det går an å gå dit også, tar 15 min fra jernbanetorget. God tur og kos deg !

• 2 år senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...