Nilma Skrevet 29. januar 2007 #1 Skrevet 29. januar 2007 Jeg skal til Oslo et par dager i forbindelse med jobb og trenger restauranttips. Indisk, libanesisk eller god italiensk mat står høyt på ønskelisten, men jeg er temmelig altetende, så jeg kan gjerne prøve hva som helst. Fint om det er en restaurant der jeg ikke føler meg som Viggo Venneløs når jeg sitter der alene. Jeg er pinlig dårlig kjent i landets hovedstad , så det må være et sted som er lett å finne. Jeg kan finne veien fra Oslo S til Karl Johan , så helst et sted som ikke ligger så langt av lei. Venter spent på tips!
Arkana Skrevet 29. januar 2007 #2 Skrevet 29. januar 2007 Hvis du tør å driste deg litt bort fra Karl Johan kan jeg absolutt anbefale Agra på Aker Brygge (enkelt å finne, det går trikk dit fra Oslo S). De har rett og slett nydelig mat, god service og koselig miljø.
Gjest niomi Skrevet 29. januar 2007 #3 Skrevet 29. januar 2007 Habibi har palestinsk kjøkken. Helt nydelig! Rett ved Kirkeristen (dvs. mellom Oslo City og Glasmagasinet) og enkelt å finne.
Rufus Skrevet 29. januar 2007 #4 Skrevet 29. januar 2007 Jeg har vært på Layali et par ganger - libanesisk veldig god mat Er også fryktelig dårlig kjent i Olso, men denne liggeri kvartalet ved siden av Rockerfeller...Torggata, tror jeg... ...men jeg tar alltid taxi i Oslo, jeg...så om det er lett eller vanskelig å finne fra der du er aner jeg desverre ikke...
Nilma Skrevet 29. januar 2007 Forfatter #5 Skrevet 29. januar 2007 Hvis du tør å driste deg litt bort fra Karl Johan kan jeg absolutt anbefale Agra på Aker Brygge (enkelt å finne, det går trikk dit fra Oslo S). De har rett og slett nydelig mat, god service og koselig miljø. ← Aker Brygge er vel akkurat innenfor hva jeg kan finne. Habibi har palestinsk kjøkken. Helt nydelig! Rett ved Kirkeristen (dvs. mellom Oslo City og Glasmagasinet) og enkelt å finne. ←Åhhh, mezze! Jeg har vært på Layali et par ganger - libanesisk veldig god mat Er også fryktelig dårlig kjent i Olso, men denne liggeri kvartalet ved siden av Rockerfeller...Torggata, tror jeg... ...men jeg tar alltid taxi i Oslo, jeg...så om det er lett eller vanskelig å finne fra der du er aner jeg desverre ikke...←Fant et par meget lovende omtaler av denne, og den så jo ikke sååå vanskelig ut å finne. Akkurat sånne tips jeg var ute etter, men tar gjerne imot fler.
Harald Skrevet 30. januar 2007 #6 Skrevet 30. januar 2007 Hvis du tør å driste deg litt bort fra Karl Johan kan jeg absolutt anbefale Agra på Aker Brygge (enkelt å finne, det går trikk dit fra Oslo S). De har rett og slett nydelig mat, god service og koselig miljø. ← Ligg unna Agra. Den restauranten har på kort tid blitt en av Oslos dårligste indiske restauranter, etter at de dyktigste der sluttet og startet Zaika(like ved Konserthuset i Vika). Zaika er nok Oslos beste indiske nå for tida.
Arkana Skrevet 30. januar 2007 #7 Skrevet 30. januar 2007 Ligg unna Agra. Den restauranten har på kort tid blitt en av Oslos dårligste indiske restauranter, etter at de dyktigste der sluttet og startet Zaika(like ved Konserthuset i Vika). Zaika er nok Oslos beste indiske nå for tida. ← Ja, Zaika er en favoritt her også (men ligger kanskje litt vanskeligere til? Derfor jeg utelot den). Den er billigere enn Agra og har god service, men interiøret er etter min mening ganske lite indisk. Men uansett kan jeg ikke si jeg har inntrykk av at Agra har blitt noe dårligere da.
Gjest Elfrida Skrevet 30. januar 2007 #8 Skrevet 30. januar 2007 (endret) Det er en stund siden jeg var der sist, men den beste libanesiske maten jeg har fått i Oslo har jeg fått på Al Amir, som ligger på Egertorget i etasjen over Burger King. Inngangen er rundt hjørnet. (Egertorget er altså på Karl Johan, rett før du kommer til Stortinget.) Edit: typo. Endret 30. januar 2007 av Elfrida
Glitnir Skrevet 31. januar 2007 #9 Skrevet 31. januar 2007 Arakataka ved Rockefeller er også å anbefale. "Gourmetmat" til en forholdsvis rimelig penge.
Gjest gjesta Skrevet 31. januar 2007 #10 Skrevet 31. januar 2007 Arakataka ved Rockefeller er også å anbefale. "Gourmetmat" til en forholdsvis rimelig penge. ← Ja! Der er det billig og god mat.
skruemcduck Skrevet 3. februar 2007 #11 Skrevet 3. februar 2007 Agra holder fortsatt svært høy kvalitet så den kan trygt anbefales. Har vært der 2 ganger de siste ukene. Blir fort litt treg service når det er høyt trykk, men ellers fortsatt veldig bra!!
Catzy Skrevet 4. februar 2007 #13 Skrevet 4. februar 2007 Min favoritt-indiske er Rehmans på Grünerløkka. Man kan kjøre trikk nr 12 eller 13 fra Jernbanetorget til ca 50 meter unna. (Birkelunden) Nå skal det sies at Rehmans ikke er tradisjonell indisk, men indisk med en vri. Men det er veldig godt. Min favoritt er hjort, mannen min sin er mangokylling.
Chelsea Skrevet 4. februar 2007 #14 Skrevet 4. februar 2007 Min favoritt i mange år har vært Sult. www.sult.no
Tinken Skrevet 9. februar 2007 #15 Skrevet 9. februar 2007 Bombay Darbar er min indiske favoritt! Ligger i Karl Johan
skruemcduck Skrevet 17. februar 2007 #16 Skrevet 17. februar 2007 Må også anbefale Xich Lo - fantastisk god mat til lave priser. Vietnamesisk.
Gjest Gitte Skrevet 17. februar 2007 #17 Skrevet 17. februar 2007 Jeg skriver under på Agra-anbefalingen
Gjest Aloha Skrevet 18. februar 2007 #18 Skrevet 18. februar 2007 Skriver under på Agra og Bombay Darbar...mmmm!!! Ellers vil jeg anbefale Dinner, kinesisk og velkjent restaurant, like ved Karl Johan (bare spaser "tvers over" Nationaltheatret).
Lizzee Skrevet 18. februar 2007 #19 Skrevet 18. februar 2007 Dinner har nydelig mat. Men bestill bord - det er ofte helt fullt der!!
skruemcduck Skrevet 20. februar 2007 #20 Skrevet 20. februar 2007 Dinner er veldig bra ja. Det blir vanskeligere og vanskeligere å få ledig bord der. Forhåndsbestilling er et must også i ukedager.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå