treningsjenta Skrevet 29. januar 2007 #1 Del Skrevet 29. januar 2007 prøvde å søke litt på det her inne, men fant egentlig ikke så mye om det (kanskje jeg ga opp for fort) så da slenger jeg inn et innlegg jeg... magen min er konstant oppblåst synes jeg!!!! jeg har kjøpt noen tabletter som smaker jordbær som ikke skal gi så oppblåst mage, men synes ikke disse hjelper. jeg trener jo hver dag, spesielt mage men fortsatt har jeg den lille kulen nede på magen som ikke vil bort, selv rett etter trening er den der...... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kristin_ Skrevet 29. januar 2007 #2 Del Skrevet 29. januar 2007 Hvis du spiser mye tungfordøyelig mat blir man lett oppblåst. Enkelte blir også veldig oppblåste av hvitt brød f.eks, og meieriprodukter. I tillegg er det lett å bli oppblåst om man ikke bruker god tid når man spiser. Å hive maten i seg er som å trygle om oppblåsthet Hvis du nettopp har gått over til et nytt kosthold kan kroppen reagere litt helt i starten, men det går som oftest over. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lenee86 Skrevet 29. januar 2007 #3 Del Skrevet 29. januar 2007 Og dersom du spiser mye sukkerfritt med søtningsstoff er det lett for å bli opplåst i magen. jeg var avhengig av lacerol og tyggegummi før, men gikk konstant med oppblåsbar mage. nå er jeg mye bedre. og det med brødmat og sånn er også sant. blir oppblåst i magen av d. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
treningsjenta Skrevet 29. januar 2007 Forfatter #4 Del Skrevet 29. januar 2007 nei i grunnen spiser jeg en eller to grove brødskiver til frokost, ikke noe pastiller av noe slag og unngår saft og lignende. hmm.. men den er oppblåst når jeg står opp goså og ikke har spist i det hele tatt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
maitl Skrevet 8. februar 2007 #5 Del Skrevet 8. februar 2007 du får oppblåst mage av stress... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Thalassa Skrevet 8. februar 2007 #6 Del Skrevet 8. februar 2007 Mye sukker og/eller sjokolade kan få magen til å blåse seg opp. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wildy Skrevet 8. februar 2007 #7 Del Skrevet 8. februar 2007 Jeg reagere så det gjør noe på sukker, ihvertfall. Blir som en ballong......med dertil luftavgang en eller nanen gang.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nissejenta Skrevet 10. februar 2007 #8 Del Skrevet 10. februar 2007 Spis mye fiber, det får skikkelig fart på magen... Ellers så har jeg hørt at man kan bli oppblåst i magen av å drikke te.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dalilah Skrevet 19. mars 2007 #9 Del Skrevet 19. mars 2007 Jeg leste på VG ("kostholdsekspert svarer" type innlegg..) at mye ferske grønnsaker og frukt kan gi oppblåst mage. Men det er jo noe av det sunneste en kan få i seg - hva skal man spise som erstatning?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wildy Skrevet 19. mars 2007 #10 Del Skrevet 19. mars 2007 Jeg kan reagere med luft i magen på frukt som det er sjelden jeg spiser. Er det lenge siden jeg har spist druer blir jeg lettere ballongaktig når jeg faller for fristelsen og trør i meg en boks med deilige, steinfrie druer (det er jo bare så nam, klarer jo ikke stoppe etter en liten klase...). Men om jeg spiser druer ofte gir luftproblemet seg. Kanskje magen venner seg til det etterhvert? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Huldali Skrevet 21. mars 2007 #11 Del Skrevet 21. mars 2007 Hvis det du ikke finner noe feil med kostholdet ditt, så kan du gå på helsekosten eller på apoteket å spørre der, mange er veldig flinke og kan gi deg gode råd og tips. Det finnes noe på helsekosten som heter Cypar. Det er i dråpeform og i tabletter. Jeg syns disse fungerer bra. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå