Gå til innhold

Hotell i london


Gjest Gjesta

Anbefalte innlegg

:ler:

Ja det blir vel en del av det og, men jeg har ikke ubegrenset med penger, så jeg har litt lyst til å se noen severdigheter også...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

:ler:

Ja det blir vel en del av det og, men jeg har ikke ubegrenset med penger, så jeg har litt lyst til å se noen severdigheter også...

En god del museer i London er faktisk gratis, f.eks. British Museum som er et absolutt "must". <ahttp://forum.kvinneguiden.no/uploads//emoticons/default_Happy.gif' alt=':)'> Eventuelt kan du ta en titt her for rabatter på en del attraksjoner, dessuten pakker med flere severdigheter.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må få med deg Chamber Live på Madame Tussauds, skikkelig creepy =)

Vi hadde bare to dager. Kjøpte billett på den rød sightseeing-bussen dag 1. Typisk turist, men helt super måte å få seg et overblikk over de største severdighetene på. Husker ikke hvor mye vi betalte, men det var ikke så dyrt. Denne gjelder også for elvebåt, og du kan hoppe av og på langs bussruten hele dagen dersom du ønsker det.. For vårt behov av sightseeing var det helt genialt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:ler:

Neida, shopping er ikke alt, men det er så mange fine butikker der.... :sjarmor:

Et tips hvis du vil se mye er å gå i stedet for å ta taxi og buss og undergrunn og alt det der. Man får i mye større grad inntrykk av hvor stor byen er og hvor ting ligger i forhold til hverandre... Kan bli litt slit å gå hele tida da, men i alle fall om man skal til et kjent sted, ta med et kart og trask i vei!

Ellers er jo pubene kjempekoselige da, og de fleste har også matservering, godt og billig, litt sånn hjemmelaga feeling.

Har ikke sett bevisst oppsøkt så mange severdigheter, men trasker du litt rundt så støter du på de fleste. London Aquarium er forresten kult!! De har noen tøffe haier der som ser skikkelig onde ut... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må få med deg Chamber Live på Madame Tussauds, skikkelig creepy =)

Vi hadde bare to dager. Kjøpte billett på den rød sightseeing-bussen dag 1. Typisk turist, men helt super måte å få seg et overblikk over de største severdighetene på. Husker ikke hvor mye vi betalte, men det var ikke så dyrt. Denne gjelder også for elvebåt, og du kan hoppe av og på langs bussruten hele dagen dersom du ønsker det.. For vårt behov av sightseeing var det helt genialt.

Hvis man vil oppleve noe creepy, bør man heller dra til London Dungeon. Madame Tussauds hadde jeg hoppet over uten problemer.

For sightseeing hadde jeg gjort (og har gjort) følgende:

Ta tuben til Green Park. Gå tvers igjennom parken, slik at dere kommer frem ved Buckingham Palace. Gå over til andre siden av slottet, der ligger St.James' Park, som er nydelig. Ta til venstre og følg innsjøen bortover. Når dere ser pelikanene har dere kommet til enden av parken. Derfra er det bare noen minutters spasertur til Big Ben og the Parliament (mange andre interessante steder som Westminster Abbey ligger også like ved). Krysser dere broen kan dere ta en tur med London Eye. Ellers hadde jeg tatt en elvebåt til Greenwich eller Tower of London. Fra Tower of London tar dere en buss tilbake til byen. husker ikke hvilket nummer den har, men den kjører forbi blandt annet St Pauls på veien til Picadilly Circus.

Da har dere "gjort byen" og sett de viktigste severdighetene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...