Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Heisann!

Jeg vet dette emnet har vært opp før, og jeg har også deltatt i tråder om dette.

Var for et halvt års tid siden på kunsultasjon, men bestemte meg for å vente på grunn av økonomien.

Selv om dette er en dyr ting, har jeg nå bestemt meg for å gjennomføre det selv om det vil resultere i litt fattigere framtid.

Dette plager meg såpass at jeg gladlig vil kutte på diverse goder..

Det jeg egentlig er på jakt etter er andre som er i samme situasjon, eller som allerede har gjennomført en operasjon. Litt om erfaringer, tips osv.

Hvilken klinikk valgte dere og er dere fornøyd.

Det som gjelder for meg er at jeg vil fjerne kulen på nesebenet, noe som gir meg en lite pen profil. Føler ikke profilen samsvarer med hvordan jeg ellers føler meg og ser ut, og gjør alt jeg kan for at folk ikke skal se meg i profil. Rimelig slitsomt! :forvirret:

Kunne også tenkt meg å få gjort noe med tuppen da jeg føler den er litt lang og neseborene syns litt mye fra siden.

Mulig dette høres ut som ren pirking, men det er ikke det for meg..

Men først og fremst kulen da..

Håper i allefall på svar her! :)

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest 1
Skrevet (endret)

Jeg kan forstå at det er alvorlig for deg, og vet om en fra min gamle klasse som har utført et slikt inngrep. Jeg synes ikke det er mulig å se at hun har operert nesen sin, så justeringen må ha vært liten!

Her er noen linker:

http://www.cbsnews.com/stories/2005/05/02/...ain692495.shtml

http://www.newyorkfacialplasticsurgery.com/Rhinoplasty.html

http://www.bunas.no/ansiktskirurgi_nese.php

http://www.colosseumklinikken.com/

http://www.femina.no/php/art.php?id=361027

http://www.nobelclinic.no/neseplastikk-nes...2861-27924.html

Endret av Gjest 1
Skrevet

Hei.

Har ingen erfaring, men har også vært inne på tanken. Tankene om å fixe på nesen kommer i rykk og napp. Noen ganger her jeg omentrent bare fokus på nesa mi, og kjenner godt igjen d å passe på hvilken vinkel jeg sitter ovenfor andre. Jeg klarer ikke se ansiktet mitt i en helhet, men speiler nesa hele tiden. Andre ganger, når jeg har gode dager, er jeg faktisk litt gla i nesa mi, og er gla for at jeg har en litt annerledes nese. Da klarer jeg å se hele ansiktet og nesa blir ikke så ille.

Jeg kan ikke hjelpe deg med erfaringer, men jeg kan gi deg en link jeg har hatt stor nytte av. Linken er dansk, men der finnes masse informasjon om plastisk kirurgi.

Jeg ønsker deg lykke til uansett hva du velger å gjøre! :klem:

Skrevet
Hei.

Har ingen erfaring, men har også vært inne på tanken. Tankene om å fixe på nesen kommer i rykk og napp. Noen ganger her jeg omentrent bare fokus på nesa mi, og kjenner godt igjen d å passe på hvilken vinkel jeg sitter ovenfor andre. Jeg klarer ikke se ansiktet mitt i en helhet, men speiler nesa hele tiden. Andre ganger, når jeg har gode dager, er jeg faktisk litt gla i nesa mi, og er gla for at jeg har en litt annerledes nese. Da klarer jeg å se hele ansiktet og nesa blir ikke så ille.

Jeg kan ikke hjelpe deg med erfaringer, men jeg kan gi deg en link jeg har hatt stor nytte av. Linken er dansk, men der finnes masse informasjon om plastisk kirurgi.

Jeg ønsker deg lykke til uansett hva du velger å gjøre!  :klem:

Linken selvsagt ;)http://www.kosmetiskguide.dk/default.asp

Skrevet

Hei

Jeg har også vært inne på tanken mange ganger. Har vært i kontakt med en klinikk (sendt bilder, fått pris) og vet egentlig ikke helt hva jeg venter på. Har også en kul jeg vil ha fjernet pluss at den er litt skjev etter en skade for mange mange år siden. Noen her som har utført inngrepet? Trenger å høre at jeg ikke trenger å bekymre meg.... :sjenert: Har veldig lyst å gjennomføre det.

Skrevet

Hei igjen!

Har nå fått time (par uker til ;):forvirret: ) og ordnet med lån.

Så da er det bare å vente.. Prøver å finne ut så mye som mulig, historier/erfaringer fra andre som har gjort det, men er lite av det visst..

Tenkte kanskje om noen var interessert i det så kunne jeg oppdatere litt her?

Etter operasjonen og sånt - smerter, hevelse og sånne ting..

Er jo sikkert individuelt, men kanskje greit likevel?

• 1 måned senere...
Gjest Gjest
Skrevet

jeg blir kjempe glad om du forteller hvoradn det gikk! har tenkt på det samme selv... men er jo bekymret for at det skal skje noe galt..

Gjest Gjest
Skrevet

og forresten er det ingen av de adressene over som fungerer..

Skrevet

Noen som vet sånn ca pris på dette?

Skrevet

Det gikk veldig bra det og jeg er godt fornøyd med resultatet :)

Finner du en klinikk du klarer å slappe av i og føler deg trygg på, og som du i tillegg vet har et godt rykte bør du nok ikke frykte at noe går galt.

Skal ikke si at det aldri kan skje, men tror det er minimal sjangse.

Og neseplastikk er ikke den operasjonen med mest risiko akkurat!

Bør uansett ta en tur på konsultasjon og gjøre deg opp et inntrykk. Føles mye tryggere da og du kan spør fagfolk om ting du lurer på :)

Bør regne med rundt 30 000,- for en operasjon.

• 1 år senere...
Gjest Maaarie
Skrevet
Det gikk veldig bra det og jeg er godt fornøyd med resultatet :)

Finner du en klinikk du klarer å slappe av i og føler deg trygg på, og som du i tillegg vet har et godt rykte bør du nok ikke frykte at noe går galt.

Skal ikke si at det aldri kan skje, men tror det er minimal sjangse.

Og neseplastikk er ikke den operasjonen med mest risiko akkurat!

Bør uansett ta en tur på konsultasjon og gjøre deg opp et inntrykk. Føles mye tryggere da og du kan spør fagfolk om ting du lurer på :)

Bør regne med rundt 30 000,- for en operasjon.

Hei! Gratulerer så mye med vel overstått operasjon :) Er du fortsatt fornøyd m resultatet? Hadde satt veldig pris på om du fortalte litt om det, smerter, hvor lenge måtte du være på klinikken, hvor lang tid før hevelsene osv gikk ned osv. Og ikke minst, hvilken klinikk? Jeg har selv veldig lyst å operere nesen min, men føler meg usikker for jeg vet så lite om det. Takker så mye for svar :)

Gjest Gjest_Sommerjente_*
Skrevet

Hei! =) Jeg skal operere nesen min om en mnd, og er kjempespent!!! Noen andre her som skal opereres? :) :) :)

Jeg er også intressert i å høre fra dere som har operert dere. Var det mye smerter etter operasjonen??

Gjest Tromsø Pia
Skrevet
Heisann!

Jeg vet dette emnet har vært opp før, og jeg har også deltatt i tråder om dette.

Var for et halvt års tid siden på kunsultasjon, men bestemte meg for å vente på grunn av økonomien.

Selv om dette er en dyr ting, har jeg nå bestemt meg for å gjennomføre det selv om det vil resultere i litt fattigere framtid.

Dette plager meg såpass at jeg gladlig vil kutte på diverse goder..

Det jeg egentlig er på jakt etter er andre som er i samme situasjon, eller som allerede har gjennomført en operasjon. Litt om erfaringer, tips osv.

Hvilken klinikk valgte dere og er dere fornøyd.

Det som gjelder for meg er at jeg vil fjerne kulen på nesebenet, noe som gir meg en lite pen profil. Føler ikke profilen samsvarer med hvordan jeg ellers føler meg og ser ut, og gjør alt jeg kan for at folk ikke skal se meg i profil. Rimelig slitsomt! :forvirret:

Kunne også tenkt meg å få gjort noe med tuppen da jeg føler den er litt lang og neseborene syns litt mye fra siden.

Mulig dette høres ut som ren pirking, men det er ikke det for meg..

Men først og fremst kulen da..

Håper i allefall på svar her! :)

Gjest Tromsø Pia
Skrevet

Hei.

Jeg tok neseoperasjon før litt over 4 år siden. Med meg var det det samme som deg.. Jeg tok bort kulen på nesen og gjorde tuppen smalere..

Når jeg fortalte til andre (i familien) at jeg skulle gjøre dette, var det mange som reagerte litt og syntes det var unødvendig.. Det var ingen som mente at jeg trengte dette!!

Likevel gjorde jeg det, og jeg har ikke angret et sekund etterpå!! Hverdagen er blitt mye lettere når jeg slipper å tenke på profilen min, og hvor rund nesetippen før var! JEG føler meg mye bedre med meg selv, og selvtilliten er blitt bedre også:)

Det rare er at de som jeg ikke fortalte det til, har ikke sagt noe i ettertid.. Jeg tror kanskje ikke de ser det, eller så "problemområdet" mitt i utgangspunktet! Dette forteller jo bare at det man er misfornøyd med på seg selv, slett ikke behøver å være noe andre legger merke til..:)

Men JEG ser forskjellen. Og JEG føler forkjellen. Og derfor er dette noe jeg vil anbefal til alle de som mener de trenger det, uansett hva andre mener! Det er faktisk viktigst at man selv er fornøyd med seg selv:)

Gjest Maaarie
Skrevet (endret)

Gratulerer m velykket resultat, så godt å høre du er fornøyd. Hvilken klinikk brukte du? Jeg skal bestille time men trenger først å høre andres erfaringer m klinikker, aner ikke hvilke som er bra og dårlig.

takker for svar :)

Endret av Maaarie
  • 4 uker senere...
Skrevet

Hei allesammen. Jeg har fått ny nese som jeg stortrives med. Om noen vurderer neseoperasjon kan jeg anbefale EuroCosmetic i Bergen (har vistnok filial i Oslo også). Tidligere "Ørnenesen" :)

• 3 uker senere...
Gjest skorpio
Skrevet

Jeg skal til konsultasjon på torsdag!! Hjelp, jeg er så redd og spent på én gang! Hvordan gjorde dere det med jobb? Sykemelding eller?

• 4 uker senere...
Skrevet

Da er det litt over en uke siden jeg opererte nesa. KJEMPEfornøyd!! :strix:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...