Gå til innhold

Røyker du inne

Gjest Verdens verste husmor

Fremhevede innlegg

Skrevet

jeg røyker inne i mitt eget hjem inntil videre men går såklart ut hvis jeg er på besøk hos ikkerøykere.

er det barn i huset går jeg ALLTID ut.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Hos oss er det kun min mann som røyker og han er henvist til trappa,det er også våre røykende venner.

Her også.

Skrevet

Hverken jeg eller min mann røyker. Min mann hadde kompiser hos oss for noen uker siden på fest. De som røyka (2 stykker) fikk røyke inne. Jenta vår lå naturligvis og sov når de hadde party.

Når hun våkna dagen etter, var stua rydda og lufta. Har en venninne som har eget "røykerom" (et slags hobbyrom) og der goffer hun. Det får bli opp til henne hvordan hun velger å gjøre det, men "hobbyrommet" ligger ved siden av stua med bare sånn skyvedør hun drar sånn halvveis igjen. Men jeg skal ikke sitte på min høye hest og dømme hennes valg. Men at jeg synes det er lite smart? Ja, så absolutt (hun har 2 barn, 8 år og 4 mndr)

Gjest Kristin_
Skrevet

Jeg merker at ting har forandret seg bare siden jeg var knøtt for en del år siden. Etter min oppfatning er det SVÆRT få som røyker inne i det hele tatt, hver morgen kan man se røykere på terrassene ute :) Husker ungene med foreldre som røykte inne, og husker at jeg synes de luktet grusomt. Skjønner ikke at noen vil utsette ungene for det.

Skrevet
Ingen røyker inne med eller uten barn i huset.

Samme her.

Gjest Allinara
Skrevet

Jeg røyker ute til meg selv bestandig. Men varierer om jeg går helt ut eller står i ytterdøra(har ikke tak ute så det er litt fælt om det regner)

Men prøver å unngå det også da røyk rett og slett stinker...

Skrevet

Jeg røyker inne til vanlig (har ikke barn), men de gangene jeg får barn på besøk er røyking innendørs uaktuelt. Jeg har ofte den lille nevøen min på besøk (bor langt unna og blir gjerne en stund når han først kommer), og da slutter jeg å røyke innendørs noen dager i forveien for å gjøre inneklimaet bedre. Ikke at jeg tror at det lukter friske blomster her hos meg, men jeg gjør iallefall det jeg kan (vasker raskt over vegger, tak osv) før besøket. Barn kan jo ikke akkurat velge hvor de vil oppholde seg på samme måten som voksne, og jeg ønsker ikke at han skal forbinde besøk hos tante med ubehagelig lukt og dårlig luft.

Skrevet

Her hjemme er det ikke lov å røyke, og har ikke vært det på mange år. Vi røyker selv, men velger å gå ut fordi vi ikke ønsker å forpeste oss selv med et hjem fullt av røyk som rett og slett stinker.

Når jeg er hos andre som røyker inne blir jeg faktisk gørrkvalm og uvel, og velger ofte å gå derfra av den grunn.

Jeg liker ikke røyklukt, men røyker.....idiotisk. Kanskje jeg skulle slutt fortere enn planlagt :sjenert:

Skrevet

Her vet jeg ikke hva jeg skal svare. Det hender jeg lukker alle dører inn til stuen og åpner verandadøren på vidt gap, mens jeg tar meg en røyk i døråpningen (har en stol ved siden av den) til et glass vin eller en øl. Men dette skjer jo ikke hver dag og er liksom ikke noe jeg alltid gjør, siden jeg stort sett bare røyker når jeg drikker alkohol.

Skrevet

Før baby kom, røkte vi(han festrøkte.. jeg røkte fast) inne hvis vi hadde selskap. En gang i måneden kanskje. Nå røykes det aldri inne! Verken med venner til stedet eller ellers! :)

Gjest Marillia
Skrevet

Den gangen jeg røykte, gikk jeg alltid ut. Den gangen hendte det at vi smugrøykte på kjøkkenet når vi hadde fest (uten unger i hus), men nå er det totalforbud mot røyking her i huset.

Gjest Leiababe
Skrevet

Hos oss røyker ingen inne uansett.. Og håper at mine fremtidige barn også skal slippe det. Røyker selv en sjelden gang, men da går jeg alltid ut hvis det er barn tilstede.

Gjest Verdens verste husmor
Skrevet

Takk for alle svar!

Etter å ha sett på voten, samt å ha lest innleggene her, ser jeg at kun 1% røyker i samme rom som barn, mens resterende 99% benytter seg av andre alternativer. Dette er ikke overraskende for meg, jeg har jo selv sett at det har blitt mer og mer vanlig å ha røykfrie hus.

Jeg ser stor forskjell på bare de siste 5 årene!

En veldig positiv utvikling må jeg nesten si... ;)

Skrevet

Ut, ut, ut!

Det er altså det som gjelder her, uansett hvem som skal ta seg en blås (også meg) - og om det er barn her eller ikke.

Gjest Mayamor
Skrevet (endret)

Ikke hva trådstarter spurte om, men i dag så jeg en far som tente opp sigaretten på vei inn i bilen etter barnet var avlevert i barnehagen. Synes like lite om dette som røyking i hus. Her vet jeg at barnet skal jo hentes i samme bil om noen timer og stanken sitter i... Må innrømme at jeg tenker mitt... :forvirret:

Endret av Mayamor
Skrevet

Jeg røyker ikke, men samboern min røyker inne på et rom, ut av vinduet. Det blir likevel røyklukt selv om rommet er trekkfullt og med god gjennomlufting. Dersom vi hadde fått barn ville jeg forventet at han gikk ut for å røyke, så lenge dette rommet ville være et av oppholdsrommene til barnet. Om han da ikke sluttet helt (noe jeg faktisk har grunn til å tro at han ville gjort).

Da jeg vokste opp røykte de fleste inne, selv med barn til stede, og selv med helse- eller barneomsorgsutdanning. Heldigvis er det ganske slutt på det; jeg kjenner knapt folk som røyker inne og i hele huset selv om de er barnløse.

Gjest Huldali
Skrevet

Bor alene og røyker inne. Ingen av mine venner har barn ennå, men hvis jeg skulle få besøk av noen med barn hadde jeg luftet godt på forhånd og gått ut å for å røyke både før og under besøket.

Barn bør ikke bli utsatt for røyk. Passer på også når jeg er ute, er ikke noe særlig å stå ved siden av en liten unge å røyke syns jeg.

Men noe jeg har lagt merke til er at en del mødre med barnevogn plasserer vognen helt opptil sitteplassene ute på cafe, der det gjerne sitter røykere. Pleier å flytter på vognen for å kunne sitte ute å røyke uten å røyke på barnet i vognen, men er ikke så morsomt å dytte bort tre vogner for å få sitte ute på cafe heller.. :forvirret:

Skrevet

Verken jeg eller sambo røyker. Ingen andre får røyke inne heller. Skal besøk røyke, har de værsågod å gå ut, barn til stede eller ikke.

Sambo røykte før jenta vår kom til verden, han måtte ut for å ta en røyk han også.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...