Totalya Skrevet 26. januar 2007 #21 Skrevet 26. januar 2007 Her røykes det bare ute. Mannen må vaske seg på hendene, og "holde seg unna" en halvtimes tid etter at han er kommet inn igjen.
Arkana Skrevet 26. januar 2007 #22 Skrevet 26. januar 2007 Ingen av oss røyker og røyking inne (av gjester) tillater vi ikke, hverken nå eller når vi får barn. Min samboers storebror røyker og det gjør kona også, og de røyker inne med barna til stede. Besteforeldrene røyker inne, også med barnebarna til stede. Jeg synes det er forferdelig, men føler ikke at det er min sak å si noe. De røyker selvsagt når vi er på besøk også (noe som egentlig er greit, det er deres hus og vi kan jo bestemme selv om vi vil besøke dem eller ikke), men jeg lurer veldig på hva de kommer til å gjøre den dagen vi får barn. Jeg har lite lyst til å sende dem på overnattingsbesøk hos farmor og farfar eller hos onkel når de alle røyker inne. Men jeg har egentlig heller ikke lyst til å starte noen stor diskusjon om røyking.
Gjest mata Skrevet 26. januar 2007 #23 Skrevet 26. januar 2007 Jeg røyker ikke inne, heller ikke hjemme hos meg selv, når det er barn til stede eller folk som sliter med astma /allergier. Ellers røyker jeg inne, i alle fall på vinteren.
Gjest Mayamor Skrevet 26. januar 2007 #24 Skrevet 26. januar 2007 (endret) Med alle opplysninger vi har tilgang på om røykens skadevirkninger er det trist at folk i det hele tatt røyker inne og ute... Røyken henger igjen i klær/hår/fingrer/vegger/gardiner/sofa/overalt! Endret 26. januar 2007 av Mayamor
Karamba Skrevet 26. januar 2007 #25 Skrevet 26. januar 2007 Jeg røyker ikke, men samboeren gjør det. Han går ut på terassen...
Gjest Verdens verste husmor Skrevet 26. januar 2007 #26 Skrevet 26. januar 2007 Det er veldig godt å se at drøyt 90% av de som har svart røyker ute, og at INGEN røyker inne med barn tilstede. Og litt OT vil jeg gi en til Mata. Takk for at du er så hensynsfull rundt astmatikere og allergikere selv om du røyker inne til daglig (om vinteren i alle fall). å kritisere andre for at de røyker under kjøkkenvifta, når man selv går ut virker bare smålig i mine øyne.← Hvor og når har jeg kritisert noen for å røyke under kjøkkenvifta? I denne tråden har jeg kun stilt et spørsmål, og det er ikke stilt i en kritisk tone! Og om det er venninnen min du sikter til... hun er en ikke-røyker så jeg kan ikke kritisere henne for å røyke under vifta...
Gjest Verdens verste husmor Skrevet 26. januar 2007 #27 Skrevet 26. januar 2007 Med alle opplysninger vi har tilgang på om røykens skadevirkninger er det trist at folk i det hele tatt røyker inne og ute... Røyken henger igjen i klær/hår/fingrer/vegger/gardiner/sofa/overalt! ← Jeg er ikke uenig, men dette er en helt annen diskusjon.
Hermine Skrevet 26. januar 2007 #28 Skrevet 26. januar 2007 Nei, ingen av oss røyker, og de av gjestene våre som gjør det må røyke ute.
Gjest Blondie65 Skrevet 26. januar 2007 #29 Skrevet 26. januar 2007 Jeg har røykt og til å begynne med røykte jeg inne. Men etter en stund ble det så dårlig luft av det - selv for meg som røyker - at da jeg flyttet til ny leilighet bestemte jeg meg for at røyking foregår utendørs. Det gjelder også når jeg har gjester, med eller uten barn. Ingen jeg kjenner sitter og røyker mitt opp i ungene, selv om vi er utendørs!
Gjest gjesta Skrevet 26. januar 2007 #30 Skrevet 26. januar 2007 Synes det er harry uansett jeg, barn eller ikke. Hos oss skal det aldri røykes inne, vi går ut. ← Jeg synes det er harry uansett om man er ute eller inne, og uansett om det er barn i nærheten eller ikke jeg. Ingen av oss røyker, og venner som røyker må ut på verandaen. Min mor røyker litt, og jeg har hatt store røykediskusjoner med henne i hele mitt liv. Jeg hatet at hun røyket inne, men hun brydde seg ikke stort om det. Nå blir jeg også dritsur hvis hun røyker inne, fordi jeg synes det er kjempeplagsomt, og hun har fått beskjed om at jeg ikke kommer på besøk hvis hun skal røyke inne. Hun har dermed skjerpet seg ganske mye de siste årene. Når vi får barn kommer samme regel til å gjelde hvis de skal på besøk, for mine barn skal ikke bli utsatt for passiv røyking. Vi har mye allergi og astma i familien, så for oss blir det veldig viktig.
Gjest *Just-Me* Skrevet 26. januar 2007 #31 Skrevet 26. januar 2007 Jeg røyker ikke. men samboer røyker. Han røkte inne før-hele tiden, med barn i ca 10år alder..... Nå som babyen er kommet har han blitt flink å trappe veldig ned på røykingen, men han sitter under kjøkkenvifta..... så jeg jobber med saken på å få ham ut på trappa. synes dette er grusomt, for jeg kjenner røyken komme ut i stua og opp i gangen. han mener det er umulig..... men når man er ikke røyker så kjenner man røyken ganske så godt....
Furstina Skrevet 26. januar 2007 #32 Skrevet 26. januar 2007 Nej ingen rök inne i mitt hem. Usch vad det luktar. För övrigt förstår jag inte varför köksfläkten skulle vara ett bättre alternativ? Det sprids ändå röklukt i köket och vid spisen lagar man ju mat sedan. Varför vill man röka där man lagar maten? Men det är en annan diskussion...
Helen Skrevet 26. januar 2007 #35 Skrevet 26. januar 2007 Her er det bare mannen som røyker og han røyker kun ute. Vi har hatt røyking forbudt inne nå i snart 7 år og alle respekterer det Eksen min røyker inne så når min sønn kommer hjem fra han lukter det ille av både hår og klær. Jeg kjenner det sikkert ekstremt godt pga at jeg ikke røyker selv.
Cæsar Skrevet 26. januar 2007 #36 Skrevet 26. januar 2007 Her røykes ikke inne - uansett vind og vær. Både jeg og gjestene går ut, og det synes jeg er den naturligste ting i verden. Her bor jo både barn og ikke-røykende mann!
Navnløs Skrevet 27. januar 2007 #37 Skrevet 27. januar 2007 Er oppvokst med foreldre som røykte både inne og i bilen. Nå er det slutt på røyk fra deres side, men røyker selv... Røyker inne, og er det barn på besøk går jeg enten ut eller i et annet rom med vinduet oppe. Røyker stort sett alltid med vinduet oppe så jeg får lufta ut det meste med en gang uansett. Ingen røykere som har barn som jeg kjenner, røyker inne. Alle går ut. Røyk og barn er en uting. Satt barnevakt for en familie hvor jeg smugrøykte i årevis, men til slutt sa mor stopp og sa det ble mye mer spennende og mystisk om de plutselig oppdaget at jeg sto bak hushjørnet og smugrøykte. Det er egentlig litt sant. Den dagen jeg får barn har jeg forhåpentligvis slutta. Og har jeg ikke det, skal jeg ut, for barn som lukter røyk er ikke bra.
Gjest Verdens verste husmor Skrevet 28. januar 2007 #39 Skrevet 28. januar 2007 Takk til alle som har svart, både på poll og med innlegg!
nallemaja Skrevet 28. januar 2007 #40 Skrevet 28. januar 2007 Her i huset er det bare jeg som røyker, og jeg går på trappa, det gjorde jeg før vi fikk barn også. Jeg hater røykfyllt luft, og hater innrøkte klær, puter,gardiner osv, men viktigs av alt har jeg absolutt ingen behov for å ta livet av barna mine, eller vennene mine eller mannen min ,eller katten for den saks skyld. Det er farligere å være passiv røyker enn å røyke selv, så da får man jammen ta ansvar når man først er så dum at man røyker og så viljesvak at man ikke klarer å slutte Folk som røyker på barna sine brude straffes for mordforsøk! En ting er at det er vanskelig å slutte, men det er noe helt annet å ikke ta hensyn til sine omgivelser og sine barns helse!!! Små barn kan jo heller ikke bare gå ut eller til et annet rom heller. Det finnes ingenting som kan forsvare det å røyke inne med barna tilstede(helst ikke med barn boende i huset heller) ogda mener jeg også skolebarn, og ungdom. ! Jeg syns det å røyke inne i hus hvor det bor barn er på grensen til omsorgssvikt, og jeg ser skikkelig ned på foreldre som røyker med barna sine i samme rom(hus). Har selv vokst opp med et tykt røykteppe i stua, med en tydelig halvmeters klaring med klarere luft helt nederst ved gulvet...og jeg hosta og hosta og hosta og hosta...og ble syk,og syk igjen, og syk atter en gang. Og så fikk jeg astma, og det sliter jeg med den dag i dag. Søstera mi har også astma, mye sterkere angrepet enn meg, og har hatt utallige lugebetennelser og luftveisinfeksjoner.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå