Gjest Revenka Skrevet 4. juli 2007 #461 Del Skrevet 4. juli 2007 Nå er det ikke lenge igjen altså. Så moro Gleder meg til å høre om dagen din. Lykke til på lørdag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Piglet Skrevet 4. juli 2007 #462 Del Skrevet 4. juli 2007 Nå er det ikke lenge til! Spennende! Virker som om du har styr på tingene, men lykke til med de siste dagene for det! Piglet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Majabeth Skrevet 5. juli 2007 Forfatter #463 Del Skrevet 5. juli 2007 For noen dager vi har hatt!!!! I går tordna og lynte det i 6 timer i strekk- og det har aldri skjedd her før! Vi fikk 2 lynnedslag på gården i løpet av få timer- så i går og dag har vi stort sett jobba med å finne ut hva som er ødelagt, tatt kontakt med forsikringsselskap og handla inn bl.a. ny fryseboks. Må handle mer etter helga, for nå MÅ vi prioritere bryllup! Er uten internett for tida (teite lynet :slåss: ) så nå er jeg en snartur på jobben for å kopiere kirkeprogram. Må jo innom KG en snartur da! Får komme sterkere tilbake, for nå begynner tida å springe fra meg... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Floja Felíz Skrevet 6. juli 2007 #464 Del Skrevet 6. juli 2007 Oi! Det var jo kjempeflaks, sånn rett før den store dagen... Men skal jeg tro værmeldingen på radio nå nettopp så blir det bedre nå. Håper uværet holder seg unna i morgen, ellers blir det nok mange våte brudepar... Lykke til med innspurten!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ballerina Skrevet 6. juli 2007 #465 Del Skrevet 6. juli 2007 Siden jeg skal bort i helga så må jeg innom nå for å ønske dere lykke-lykke-lykke til med den store dagen i morgen! Om én dag så er dere mann og kone! Sommerfuglene er iallfall på plass i min mage Jeg skal tenke masse på dere heeele dagen!!! Gleder meg til å lese referat (og kanskje se bilder??) Så, gratulerer som mann og kone litt på forskudd! Nyt dagen i morgen STOOOOOOOR Majabeth-skal-gifte-seg- Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MellonCollie Skrevet 6. juli 2007 #466 Del Skrevet 6. juli 2007 Johoo, dette er siste dagen din som ikke-fru Lykke til med innspurten ja, håper du har tid til å slappe av og kose deg i kveld Vet ikke om jeg rekker innom her imorgen, men skal tenke på dere. Håper dere får en super dag!!! Gratulerer så mye på forskudd! Majabeth skal bli koooone Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
naley Skrevet 6. juli 2007 #467 Del Skrevet 6. juli 2007 Lykke til i morgen! Nyt din siste dag som ikke fru Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Doratheexplorer Skrevet 6. juli 2007 #468 Del Skrevet 6. juli 2007 Heisann! Siste dagen som ikke-bondekjærring Du stresser vel rundtomkring nå? Ser du været... nydelig masse Som bestilt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Pesto Skrevet 6. juli 2007 #469 Del Skrevet 6. juli 2007 Hei Majabeth, er innom for å ønske deg masse til lykke med dagen i morgen! Håper dere får en fantastisk dag, gleder meg til å lese om den når jeg er tilbake etter ferien. Kos deg masse!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Revenka Skrevet 6. juli 2007 #470 Del Skrevet 6. juli 2007 Gratulerer med den store dagen i morgen. Håper du får sove i natt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Victori@ Skrevet 6. juli 2007 #471 Del Skrevet 6. juli 2007 Gratulerer så mye med dagen i morgen!! Håper dere får en fantastisk dag! Ta vare på hverandre! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Lollipop* Skrevet 7. juli 2007 #472 Del Skrevet 7. juli 2007 GRATULERER med dagen!!!!! Håper dere får en stråålende og perfekt dag :rødme: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lilywhite Skrevet 7. juli 2007 #473 Del Skrevet 7. juli 2007 Masse lykke til i dag, håper alt blir slik dere hadde tenkt og dere får en fin-fin dag:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Doratheexplorer Skrevet 9. juli 2007 #474 Del Skrevet 9. juli 2007 (endret) Hei snuppa! Må innom og gratulere deg som fru! Litt på etterskudd, men har hatt fullt kjør hele helga, og forresten, du fikk jo sms på lørdag Hvordan føles det å være bondekjærring da? Håper dere koser dere som nygift i finværet Er blitt solbrent i helga til nygifte Majabeth. Endret 9. juli 2007 av Susiepia Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Majabeth Skrevet 9. juli 2007 Forfatter #475 Del Skrevet 9. juli 2007 Tusen takk til alle dere som har vært innom dagboka mi de siste dagene!!! Vi har vært uten nett siden fredag, så jeg har ikke hatt mulighet til å være her. Men nå er jeg på nett igjen!!! Dagen vår var helt utrolig fantastisk!!! :rødme: På fredag kjørte jeg og ungene bort til mamma for å overnatte der til DAGEN. På fredagskvelden prata jeg masse med søsknene mine som jeg ikke hadde sett siden i vinter, viste fram kjolen og sendte masse sms... Lørdag våkna jeg klokka 05.30- og fikk selvfølgelig ikke sove igjen. Begynte like godt å tenke på hva jeg skulle si i talen. Skreiv ned noen stikkord, så var den klar. Etterpå sto jeg opp, lagde meg frokost- og gjorde ferdig bordkartet. Klokka 09.30 dro jeg på butikken en tur, måtte handle litt til ungene. Der møtte jeg forloveren min og to andre gode venninner. Det ble mye jabbing der før jeg dro hjem og henta kjolen min og alt det andre jeg trengte med meg. Klokka 10.00 dro jeg til forloveren min, for frisøren min skulle ordne meg der. Vi hadde veldig god tid, så ingen stress. Vi bare kosa oss. Gubben kom innom for å ordne seg, og det samme gjorde brudepikene våre. Himmel, så fine de var alle sammen!!! Fikk tårer i øynene da de alle var ferdigpynta. De dro til hotellet før kirka, så jeg fikk kledd på meg. Da jeg var ferdig tok vi noen bilder av meg og forloveren min ute på plenen. Været var nydelig- sol og varmt. Klokka 13.45 kjørte vi til kirka. Forloveren min gikk inn, så jeg og ene venninna mi satt i bilen og venta til alle hadde gått inn. I våpenrommet sto brudepikene og venta sammen med min mamma og min tante. Vi gjorde oss klar, og ta klokkene hadde kimt og brudemarsjen begynte gikk dørene opp og vi var i gang! Jeg hadde vært helt rolig hele dagen, men da dørene gikk opp kom tårene med en gang. Vi gikk ikke for fort, men jeg klarte nesten ikke se på menigheten, det ble for sterkt. Måtte svelge tungt noen ganger og hente ny pust... Vielsen gikk veldig bra, svigermor grein hele tida og til og med presten måtte tørke tårer under talen. Etter vielsen da vi var mann og kone tok vi bilder utafor kirka. Gudfar var fotograf, så vi vandra rundt omkring for han hadde sett seg ut steder som var bra å ta bilder på. Middagen gikk også bra. Glemte å grue meg til talen- og plutselig var det meg! Selvfølgelig begynte jeg å grine nesten med en gang, men fikk takket alle jeg ville takke- og fikk også fram latteren hos gjestene. Middagen var ferdig før tida, så vi fikk slappa ordentlig av før kaffegjestene kom. Da de kom ble det full fart igjen. Vi dansa første dansen vår sammen til "Älska mej nu" av Bjórn Afzelius. Da bandet starta med sangen, og vi gikk ut på dansegulvet, kom tårene med én gang. Det var flere som sa at de hadde vært nødt til å tørke tårer... Etter første dansen kasta jeg skoene. Resten av kvelden sprang jeg rundt barføtter. Ikke for at skoene var onde, men det var så varmt at jeg bare måtte Vi spiste kaker og mange drakk alkohol, men både jeg og gubben holdt oss til alkoholfritt. Det er jeg glad for, var i kjempeform hele tida- til og med søndagsmorgen. Da det var på tide for gjestene å gå, trakk vi oss tilbake til suiten. Hadde fått champagne på rommet, men den flaska ble med oss hjem... Å! Holdt på å glemme: Da vi sto utafor hotellet og tok bilder, vandra plutselig en elg over veien ikke langt fra der vi sto. Det var artig, men fikk selvfølgelig ikke den med på bilde Vi hadde 6 unger under 10 år med på festen, og de hadde en kjempefin kveld. De forsvant etter som de ble trøtte, men det var ikke noe tull med dem. De var mye ute, men er veldig glad for at vi hadde ordna med nok såpebobler til dem. Vi hadde også med dvd-spiller, men den ble ikke brukt i det hele tatt. Mye pga været, da... Dagen etter dro vi til kirkegården. Der la jeg brudebuketten min på grava til min kjære søster som vi så gjerne skulle hatt med oss på dagen vår. Det ble noen tårer da også...Etterpå dro vi til mamma for å ha restefest på kaker. Og så dro vi ut for å bade. Da vi kom hjem til oss selv hadde gode venner satt opp et brudepar ute ved veien. De hadde pynta med masse greiner rundt og flagg. Det var kjempefint! Tok den ned i dag, men mange har stoppa og tatt bilder... Alt i alt hadde vi en kjempefin dag! Som så mange andre sier kan man nok si at dagen kunne vært lenger Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
naley Skrevet 9. juli 2007 #476 Del Skrevet 9. juli 2007 Hørtes helt fantastisk ut Gleder meg mer og mer hver gang jeg leser om andres. Godt det ikke er lenge igjen nå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lilywhite Skrevet 9. juli 2007 #477 Del Skrevet 9. juli 2007 Så fint å høre at du har hatt en vellykket dag:) Kan du si litt om hva du har sagt i talen? Jeg har jo VELDIG god tid på meg, men satt og skriblet ned noen stikkord for moro skyld her en dag...synes det blir veldig kjedelig og oppramsende, for det er mange jeg vil takke, men blir litt kjedelig å si takk til foreldre, takk til besteforeldre og svigerforeldre og søsken og forlovere og hele pakken og så skal man begynne på å si noe til kjæresten...uten at det blir langt og kjedelig....puh, synes det er vanskelig jeg! Men gratulerer med overstått dag i allefall, og kos deg som nygift:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Majabeth Skrevet 9. juli 2007 Forfatter #478 Del Skrevet 9. juli 2007 Så fint å høre at du har hatt en vellykket dag:) Kan du si litt om hva du har sagt i talen? Jeg har jo VELDIG god tid på meg, men satt og skriblet ned noen stikkord for moro skyld her en dag...synes det blir veldig kjedelig og oppramsende, for det er mange jeg vil takke, men blir litt kjedelig å si takk til foreldre, takk til besteforeldre og svigerforeldre og søsken og forlovere og hele pakken og så skal man begynne på å si noe til kjæresten...uten at det blir langt og kjedelig....puh, synes det er vanskelig jeg! Men gratulerer med overstått dag i allefall, og kos deg som nygift:) Jeg begynte med å takke alle de som var her sammen med oss. Deretter snakka jeg litt til forloveren min, at hun hadde holdt ut mitt mas lenge nå. Og litt om spesielle ting vi har gjort sammen. Så takka jeg svigermor og -far. Her snakka jeg først til svigermor, og deretter svigerfar. Så kom turen til min mamma. Nevnte at hun har slitt for oss i alle år (alenemor). Tanta mi var neste. Hun har vært reservemamma for meg i alle år. Døtrene våre. De måtte være med i talen. Til slutt snakka jeg til gubben. Takket han for at alt han er for meg pluss litt til. Det blir for personlig å si alt jeg tok opp, men talen varte ikke lenger enn 3-4 minutter. Jeg fikk sagt alt jeg ville. Hadde ikke skrevet talen helt ferdig, men hadde bare stikkord. Det ble mye lettere, for da kunne jeg tilpasse den mens jeg prata. Er veldig glad for at jeg holdt tale. Selv om det ble mye tårer, så var det flere av gjestene som sa at talen var veldig bra. Det beste rådet jeg kan gi er at man ikke spikrer talen sin. Ikke skriv ordrett det du vil si, for plutselig skjer det noe som gjør at det ikke passer likevel, det du hadde tenkt å si. Gjør rom for improvisasjon. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lilywhite Skrevet 9. juli 2007 #479 Del Skrevet 9. juli 2007 Mente ikke du skulle skrive personlig, bare generelle tips;) Men er nok lurt og ikke terpe for mye nei, da blir det hvertfall monotont og kjedelig! Høres ut som du greide deg bra i allefall;) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MellonCollie Skrevet 10. juli 2007 #480 Del Skrevet 10. juli 2007 Åhh, Majabeth - det høres ut som om dere hadde en fantastisk dag, blir helt rørt her jeg sitter jeg!! Igjen, gratulerer såååå mye! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg