Gå til innhold

Majabeths dagbok 070707

Majabeth

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ja, da var jeg drukket ut! :) Som en del av dere har fått med dere har jeg hardnaket snakka om fjelltur i går...Vel, den ble det ikke noe av.

Vi kom hjem til mamma på fredag for vi skulle ha samtale med presten på fredag. Og da tenkte jeg at jeg og ungene tar hele helga hos mamma. Etter øvelsen i kirka skulle jeg til forloveren min for å farge håret mitt. Hun skulle bare ta sol først, så skulle hun ringe når hun var hjemme igjen. Mens jeg var hjemme tenkte jeg at jeg kan jo dra innom ene venninna mi med et bilde. Ringer henne, men hun er så unnvikende i telefonen. Jeg kan ikke komme! Jeg ble veldig mistenksom med en gang!!! Men som medlem i kort-tids-minne-foreninga glemte jeg det da forloveren min ringte og sa at nå var hun hjemme. Jeg dro til henne, fikk ny hårfarge og vi ble sittende og planlegge fjellturen dagen etterpå. På kvelden skulle vi grille og kose oss...Jau mæ :ler:

I går morges dro jeg til manikyrtimen min. Ene venninna mi ble med med. Vi kom hjem derfra ganske seint, så den lange fjellturen vår ble fort degradert til en litt kortere. Jeg skulle hjem for å skifte, men fant plutselig ut at jeg skulle en tur innom hotellet vi skal ha bryllupsfesten på. Da jeg kom ut derfra igjen ser jeg plutselig en kompis kjørende med traktor. Han kom springende ut av traktoren akkurat i det jeg skulle kjøre avgårde. Jeg stopper for jeg tror han skal si meg noe. Plutselig oppdager jeg at han har en flaske champagne i hånda.Så ser jeg den venninna jeg hadde med meg på "bytur" før på dagen. Hun kommer med fotoapparat i hånda.....Neeeeei, jeg er lurt!!!! :overrasket:

Får på meg en gammel kjole, en lang fjøsjakke å ha over og et skaut på hode. Før jeg plasseres i traktoren og vi kjører avgårde. Får ikke vite hvor vi skal, men får en fin liten rundtur i bygda mi. Da vi har kjørt en runde kommer til til butikken. Der står alle venninne mine! Det viser seg at jeg skal stå og selge vafler og klemmer. Salget går kjempebra, og på en liten stund har jeg fått inn over 400,- Når champagne-flaska er tom og vaffelrøra er borte drar vi hjem til ei venninne for å ordne oss. Jeg vet ikke hvor vi skal, men etter at et par av venninnene mine har forsnakka seg viser det seg at vi skal til Tromsø. Der drar vi på bowling! Vi har det kjempeartig, for noen av venninnene mine har aldri bowla før. Når vi er ferdig der drar vi på Peppes for pizzaspising. Når vi alle er gode og mette- og med mer alkohol i blodet- drar vi ut på byen. Men vi finner fort ut at dette gidder vi ikke, det kan fort bli dyrt. Vi drar hjem igjen for litt grilling og drikking. Vel hjemme innstallerer vi oss i ei grillhytte og der blir vi resten av natta. Jeg er hjemme i 5-tida, og typisk meg når jeg har vært på fest våkner jeg grytidlig. Så her sitter jeg da, med mye penger i lomma og vondt i hodet :ler:

Har hatt et kjempefint lag med de venninnene mine som kunne være med meg på denne dagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yessss, såå herlig da :ler:

Må bare :hoppe: og :danser: litt for opplegget til venninnene dine

:juhu: :juhu: :juhu: :juhu:

Og masse klemma :klem1:

Endret av Susiepia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var i kirka i dag. Det var gudstjeneste der. Etterpå snakka jeg med organisten- og han spilte inngangsmarsjen for oss. Det er første gangen jeg har hørt den live. Den var utrolig bra! Men vi bestemte oss for å spille den med en lavere tone enn originalt, for det ble penere.

Nå har jeg snakka med gudfar, og vi får håpe det blir bra vær på lørdag. Han har kun tatt utebilder, men har en liten kriseplan i tilfelle regn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Ballerina

:ler: Du ble lurt trill rundt! :legrine: Så flott utdrikningslag du hadde :-D Du ble jo drukket ut likevel, jo :)

...og på lørdag skal du gifte deg! Så spennende!!!!!!!!!!!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må gjøres- lista mi:

- dressen til gubben må sjekkes

- kjolene til jentene må strykes

- brudekjolen må strykes + underskjørtet

- bordkortene må lages ferdig

- bordplan må lages

- Ringe til leverandørene

- Sende inn notis til avisene

- Møte med presten

- Øvelsesvielse

- Ringe fotografen (gudfar)

- Kirkeprogram må lages.

Endret av Majabeth
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå begynner ting å komme i orden. Har noen ting vi må pakke med oss før vi drar, men i dag har jeg siste dagen på jobb før ferie. Så fra og med i morgen blir det full planlegging på meg! Sommerfuglene er på plass...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pesto

Hei og hå hvor det går, noen dager herfra og det har skjedd masse.

Først og fremst: gratulerer med utdrikkingslaget, jeg hadde nå en ganske grei følelse at det skulle skje noe ja.. Hørtes ut som om du koste deg masse, må ha vært gøy å bli lurt, selv om du ante ugler i mosen :)

Møtet med presten gikk greit det også ser jeg, det er bra å høre litt om det der. Jeg har også en samboer hjemme som gruer seg helt vanvittig til å stå der oppe alene på utstilling. Snill prest som ordnet det sånn, han har vel vært borti det før. Vi vurderer å gå opp sammen som en løsning på saken, men vi får se hva han synes når det nærmer seg.

Det er faktisk bare fire dager igjen :danser::hoppe::hoppe: for det!!! Listene har du jo kontroll på så det gjelder det vel bare å glede seg masse. Lykke til de neste dagene!! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg begynt å pakke det vi skal ha med oss av ting og tang :overrasket: Nå er hele stuebordet fylt av bryllupsstæsj! Gubben lurte på hvor jeg har gjemt unna alle tingene, for han har ikke lagt merke til de tingene før.

Hjelpe meg som jeg sleit med å få ut all hårsprayen og alle klipene og hårstikkene av håret i går!!! Fant ut at jeg ikke gidda vaske håret i går kveld, for jeg kom så seint hjem. I dag da jeg våkna så jeg ut som disse små lykketrollene...Bare at jeg ikke har rosa hår :legrine:

Nå skal vi snart dra for å bade!!! Det er ca 25 grader ute, og nesten ikke en sky på himmelen!

Etterpå skal jeg klargjøre campingvogna vår. Skal kjøre den til mamma, for huset hennes blir full av folk i helga. Her må man plassere gjestene i alle kriker og kroker :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg begynt å pakke det vi skal ha med oss av ting og tang :overrasket: Nå er hele stuebordet fylt av bryllupsstæsj! Gubben lurte på hvor jeg har gjemt unna alle tingene, for han har ikke lagt merke til de tingene før.

Hjelpe meg som jeg sleit med å få ut all hårsprayen og alle klipene og hårstikkene av håret i går!!! Fant ut at jeg ikke gidda vaske håret i går kveld, for jeg kom så seint hjem. I dag da jeg våkna så jeg ut som disse små lykketrollene...Bare at jeg ikke har rosa hår :legrine:

Nå skal vi snart dra for å bade!!! Det er ca 25 grader ute, og nesten ikke en sky på himmelen!

Etterpå skal jeg klargjøre campingvogna vår. Skal kjøre den til mamma, for huset hennes blir full av folk i helga. Her må man plassere gjestene i alle kriker og kroker :)

:ler: Tror nok min kjære også kommer til å reagere på alt som kommer fram når det nærmer seg.

Lykketrollene er nå søøøte da :legrine:

Ååå, jeg vil også bade. Er så herlig at vi endelig har fått sommer, skikkelig sommer :sol: Barnehagen er dratt på tur på badestranda i dag :)

Håper for all del det holder til helga og vel så det.

Vi vaska også campingvogna i går, klar til helga. Men regner med at den må vaskes engang til før bryllupet.

:klem1:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lurer på hvor du bor Majabeth, for jeg vil også ha så fint vær! :(

Da må du nok komme deg nordover vettu! :) Vi må bare nyte været mens vi har det, for plutselig er det over.

Håper bare dere lenger sør som skal gifte dere i helga får finvær- og slipper unna alt regnet. Ikke artig med dritvær på en sånn dag! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:ler: Tror nok min kjære også kommer til å reagere på alt som kommer fram når det nærmer seg.

Lykketrollene er nå søøøte da :legrine:

Ååå, jeg vil også bade. Er så herlig at vi endelig har fått sommer, skikkelig sommer :sol: Barnehagen er dratt på tur på badestranda i dag :)

Håper for all del det holder til helga og vel så det.

Vi vaska også campingvogna i går, klar til helga. Men regner med at den må vaskes engang til før bryllupet.

:klem1:

Kos deg på jobb, du!!! :tunge1:

Endret av Majabeth
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da må du nok komme deg nordover vettu! :) Vi må bare nyte været mens vi har det, for plutselig er det over.

Håper bare dere lenger sør som skal gifte dere i helga får finvær- og slipper unna alt regnet. Ikke artig med dritvær på en sånn dag! :klem:

Det ser desverre mørkt ut. Dumme regnskyer :slåss:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Det ser desverre mørkt ut. Dumme regnskyer :slåss:

:slåss: :slåss: :slåss: lammi deg!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ballerina
Ja det lurer jeg også på... Åssen får man plass til alle bryllupstingene som etterhvert kjøpes og ikke skal bli ødelagt?

Jeg har alt i esker! De tingene som er ferdige som vi ikke trenger gjøre noe med frem til bryllupet står lagret hos mormor og morfar og det som skal lages står i esker her hos oss! Så det går nok bra :) Når jeg skal kjøpe alle 40 vasene vi trenger så blir de nok til å stå enten hjemme på rommet mitt eller hos mormor og morfar (sikkert hos mormor og morfar for da har jeg kontroll over allting)

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pesto

Det var nå du så alt sammen ja, stakars, han fikk vel sjokk nå da.. :) Skjønner at det kommer til å bli litt jeg også nå, har en boks jeg kjøpte i begynnelsen til "alt sammen" tenkte jeg. Den er nå sprengt til randen og lokket får jeg ikke på lenger. Må på Ikea og kjøpe bokser snart.

Så heldig du er i finværet da, vi vil også ha sol!!! Du får kose deg i solen også stable godt med tanke på gjestene. De som er gode venner kan ligge i høyden ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ikke godt å kose seg med sol mens det for engangs skyld er dårlig på Østlandet?? :ler::sol: Får håpe det holder seg til over helga da!

Tenk så kort tid det er igjen, dette er så spennende :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...