Gjest vsn Skrevet 10. februar 2007 #21 Skrevet 10. februar 2007 I et forhold må noe forsakes - kanskje det er dette jeg må forsake.. ← Jaja, hvis du nøyer deg med så lite så deg om det. Hvis sexen ikke er bra så ser jeg ingen grunn til å fortsette å være kjærester. Da kan man heller være venner. Så finner man seg en kjærest som klarer å tilfredstille deg. Sex er viktig!
Minien Skrevet 10. februar 2007 Forfatter #22 Skrevet 10. februar 2007 Han tar sin tørn ellers, ja. Han rydder og vasker og snekrer og ordner. Han hjelper meg med ting jeg har problemer med (bilen min streika bl.a.). Det er helt tydelig at han bryr seg om meg. I sommer tryna jeg på sykkel, og jeg har aldri sett noen komme løpende så fort med et så bekymret uttrykk i ansiktet noengang. Han er en omsorgsperson - hjelper alle med alt de måtte trenge hjelp til. Stiller opp på alle måter. Måker snø for de som trenger det, blir med kompiser og pusser opp, hjelper dem å sjaue osv. Derfor er det så rart at han svikter akkurat på dette punktet.
Minien Skrevet 10. februar 2007 Forfatter #23 Skrevet 10. februar 2007 Jaja, hvis du nøyer deg med så lite så deg om det. Hvis sexen ikke er bra så ser jeg ingen grunn til å fortsette å være kjærester. Da kan man heller være venner. Så finner man seg en kjærest som klarer å tilfredstille deg. Sex er viktig! ← For noen er sex det viktigste - ikke for meg. Jeg ser på det som et tillegg til når man er i et forhold. Et forhold for meg handler om å ha noen som er der for deg - noen du stoler på, som støtter deg på alle punkter. Et forhold handler om å være trygg, og det er jeg. Man skal le sammen, finne på ting sammen, ha det gøy sammen. Alt det har jeg.
Gjest Gjest Skrevet 10. februar 2007 #24 Skrevet 10. februar 2007 Javel, fint for deg. Men høres ut som han hjelper alle andre også, ikke bare deg. Jeg er enig med andre her, at dersom han ikke bryr seg i senga, så bryr han seg ikke særlig om deg i det hele tatt. Stemmer med mine egne erfaringer. Menn som bryr seg om og ikke tar deg for gitt, de både gir - og gir det lille ekstra - i senga. Mens de som tror du er godt plassert og egentlig har deg som kosedyr, gir F... og tar for seg for sin egen skyld. Skjønner godt at du ikke klarer å dumpe ham, sånn er det dessverre, lina må løpes helt ut, måtte jeg også med omtalte dust. Heldigvis går man lei før eller senere. Håper for din del at det blir før, snarere enn senere.
Gjest niomi Skrevet 10. februar 2007 #25 Skrevet 10. februar 2007 Sex teller 10% i forholdet dersom den er god. Er den derimot dårlig, teller den 90%... Jeg hadde ikke kunnet leve et helt liv uten å ha et godt, tilfredsstillende og lekent sexliv. For man lever kun én gang.
Gjest regine ii Skrevet 10. februar 2007 #26 Skrevet 10. februar 2007 Du motsier deg selv. På den ene siden sier du at sex i et forhold ikke er så viktig for deg. På den andre siden sier du at du er frustrert fordi den gode sexen mangler...... Det er ingen av oss her inne som kan fortelle deg hva du skal gjøre. Men jeg er helt enig med de som mener at du "tar til takke" med noe som er for dårlig. Min erfaring er også at dersom sexen ikke fungerer, så fungerer ikke forholdet heller. Da mener jeg som et kjæresteforhold. Som niomi sier - funker sexen er det uviktig, gjør den ikke det - så blir den viktig. I tillegg til at jeg overhode ikke anbefaler noen å gå på akkord med egne følelser og behov i senga - det taper en selv enormt på! (og jada, jeg vet det fordi jeg har gjort det...... ) Men for all del - det er ditt liv og du som bestemmer hvordan du vil ha det. Men i og med at du skriver her og klager din nød, er det nok noe som gnager deg og som du vet du bør ta tak i . for DIN del.
Minien Skrevet 10. februar 2007 Forfatter #27 Skrevet 10. februar 2007 Jeg sier ikke at det ikke er viktig - jeg sier at det ikke er viktigst. Det handler om å veie for og imot - gode sier vs. dårlige sider. Og det går vel an å spørre om råd selv om det ikke er sex jeg ser på som viktigst? Det virker som om det er så lett å sitte der ute og si "Dump ham!". Men jeg visste jo at de svarene ville komme - som de ofte gjør her på KG. For å sette det helt på spissen: Jeg kan godt si at det ikke er det viktigste her i verden å være rik, men jeg kan vel fortsatt få være frustrert over min dårlige økonomi?
la Flaca Skrevet 10. februar 2007 #28 Skrevet 10. februar 2007 Jeg lurer på hvor lenge han har vært sånn jeg. I nyforelska-perioden, var han like ego da også? Har erfaring med at engasjementet i sexen går litt opp og ned på begge sider, så jeg syns absolutt ikke forholdet høres dødsdømt ut fordi det ikke fungerer noe særlig akkurat nå. Men det hadde jo vært greit å funnet en slags plattform der begge er tålelig fornøyde vel?
Minien Skrevet 10. februar 2007 Forfatter #29 Skrevet 10. februar 2007 Ja, jeg forventer ikke at han skal bli noen "super-lover". Det er som du sier: å finne en plattform der begge kan akseptere det. Og det er det jeg er ute etter, og det var det jeg spurte om råd til. Jeg tror kanskje han kommer hjem fra jobb i kveld bare for å sove med meg - da skal jeg prøve, og si hvordan det gikk.
Gjest Gjest Skrevet 10. februar 2007 #30 Skrevet 10. februar 2007 Du beskriver min mann. I alle år har han vært opptatt av egen nytelse og jeg er vel i grunn bare en gjenstand han kan bruke for å oppnå denne nytelsen. Han vet selvfølgelig at kvinner liker å bli berørt/massert/ slikket etc, men det hele bunner ut i latskap og egoisme. Jeg har sagt rett ut at han er en egoist og at god sex betyr samspill og innlevelse og evnen til å få den andre til å nyte. Han viser meget sjelden initiativ til å legge hovedfokuset på meg, min kropp og min nytelse, slik jeg gjør for han. Jeg har vært rasende, det har kommet tårer, forbannelse og sårhet ut av dette. Noen menn klarer ikke å _gi_. De får ikke noe ut av å gi sin kjære en god opplevelse som krever litt energi fra mannens siden.Helt utrolig, skulle jo tro det ga stolthet og gode følelser av å se partneren nyte. Min mann vet så alfor godt at han gir for lite, men det hjelper ikke meg så lenge han ikke gjør noe med det. Du får innse fakta,-han er en stor egoist. Gjør som jeg og slutt med ekstra særbehandling av han. Jeg er redusert fra en som før elsket sex, tok mye initiativ og var særdeles seksuelt aktiv til en som knapt tenker på sex, en skikkelig potetsekk som bare ligger der. Har bidratt i mange år uten å få noe igjen, så nå er lysten lik null. Like greit. Jeg maler heller taket enn å ha sex. Om han synes det blir et problem, så får han begynne på en holdningsendring, så får vi se.... ← Jeg synes egentlig at du kun straffer deg selv på denne måten, og ikke ham, da han tydeligvis ikke bryr seg om at du har sluttet å gi..... Du var før et sexuelt vesen, og nå har du forvandlet deg selv til en ikke-sexuell potetsekk..... Uff så trist.... Nei, ta vare -å deg selv heller, gi ham ultimatumet, enten så får han begynne å ta vare på deg i senga, eller så finner du deg en elsker. Eller enda bedre, forlat ham!
Gjest Mannen Tore Skrevet 10. februar 2007 #31 Skrevet 10. februar 2007 Det var jeg som la inn meldingen ovenfor.... :-)
Gjest Gjest Skrevet 10. februar 2007 #32 Skrevet 10. februar 2007 Jeg beklager, men du blir stadig mer patetisk. Du spurte om noen hadde liknende erfaringer. Og det har vi! Og svaret er: Glem ham! Vet godt at det ikke er så enkelt, ellers hadde jeg vel ikke svirret rundt min egen dust i mer enn maks tre måneder. Men svaret vi gir deg, er det vi mener er det rette og til ditt eget beste. Det var selvfølgelig ikke det svaret du ønsket å høre. Du ønsket sikkert å høre noen forsiktige råd om hvordan din drømmeprins skulle bli nettopp din drømmeprins. Sorry! Men vi prøver faktisk ikke å plage deg, og vi vet godt at det ikke er enkelt. Men å gi deg svaret på det du spør om her, det er enkelt.
Minien Skrevet 10. februar 2007 Forfatter #33 Skrevet 10. februar 2007 (endret) Å kalle meg patetisk syns jeg er å ta det litt langt. Livet har flere nyanser enn svart/hvitt. Ikke rart det er så mange skilsmisser her i Norge når ingen gidder å jobbe for forholdene sine, og dumper fantastiske menn fordi de har en mangel. Se på deg selv - er du perfekt, kanskje? Du har nok en mangel din mann ikke setter særlig pris på, og hadde han dumpet deg for den uten å prøve å jobbe for å forbedre den, så hadde det nok blitt månelyst, tenker jeg. Endret 10. februar 2007 av Minien
Gjest Gjest Skrevet 10. februar 2007 #34 Skrevet 10. februar 2007 Greit. Jeg gir opp. Beklager at jeg har prøvd å hjelpe deg.
Gjest regine ii Skrevet 10. februar 2007 #35 Skrevet 10. februar 2007 Å kalle meg patetisk syns jeg er å ta det litt langt. Livet har flere nyanser enn svart/hvitt. Ikke rart det er så mange skilsmisser her i Norge når ingen gidder å jobbe for forholdene sine, og dumper fantastiske menn fordi de har en mangel. Se på deg selv - er du perfekt, kanskje? Du har nok en mangel din mann ikke setter særlig pris på, og hadde han dumpet deg for den uten å prøve å jobbe for å forbedre den, så hadde det nok blitt månelyst, tenker jeg. ← kjære vene - dette er helt på jordet! Å jobbe for forholdet er nå en ting - å ville forandre ET ANNET menneske , er noe helt annet!!! Og noe som faktisk ikke går an! kom ned fra din høye hest og stikk fingern i jorda, jente, og ta innover deg hvordan verden er! Folk blir ikke skilt pga EN liten ting som irriterer, det er MANGE (+ en hel del andre ting som ikke handler om at man ikke er villig til å "jobbe for forholdet". Forøvrig syns jeg det høres supertrist ut å måtte "jobbe for forholdet" FØR man overhode har kommet lenger enn kjærestestadiet - hvordan skal det da bli når man evt. blir samboere/gifter seg? JEg vil iallfall ikke ha et forhold som bare er slit og jobb!) Du kan selvsagt endre din instilling til sexen, og på den måten få et greit nok sexliv (les: HAN tar det han trenger, og du er fornøyd med å være madrass, i 8 av 10 tilfeller). Du kan også snakke med han, (og det er vel første bud, egentlig) og fortelle han hvordan du opplever deres sexliv. Da får han i klartekst høre hva du forventer/vil ha. Eller mener du at fordi han er en sånn superkjekkas - mens du ikke er det - så fortjener du heller ikke at ting i deres forhold fungerer på dine premisser også? For all del - sex er ikke viktigST. Det tror jeg ikke det er så mange av oss som har svart som sier heller. Men det er viktig! funker ikke sexen så har det innvirkning på resten av forholdet også, det er både min og (åpenbart) mange andres erfaring også. Uansett hvor fint og flott resten er. og du har helt rett - livet har mange flere nyanser enn svart/hvitt. men det betyr ikke at man må ta til takke med grått......
Minien Skrevet 10. februar 2007 Forfatter #36 Skrevet 10. februar 2007 Har du aldri forandret deg fordi folk syns noe du gjorde ikke var passelig? Det har iallefall jeg gjort. Her jeg sitter er det ingen høy hest. Jeg la frem et problem som jeg ville høre om andre hadde hatt. Jeg fikk svar, men jeg syns noen av svarene rett og slett er dumme. Å dumpe en person fordi ikke alt i et forhold er rosenrødt blir for dumt. Men jeg har nå skjønt at man aldri skal spørre om råd her - for her blir man latterliggjort og tråkket ned i møkka. Takk til alle - tror nok ikke jeg er så ydmyk og spør om råd igjen.
Gjest Tyr Skrevet 10. februar 2007 #37 Skrevet 10. februar 2007 Men Minien...kjære deg, du har da fått mange gode råd her. Det er litt trist at du bare ser de siste postingene... ...jeg synest du er tøff.
leila Skrevet 10. februar 2007 #38 Skrevet 10. februar 2007 Levd sammen med mannfolk i snart 15 år. Han er en mann, sånn er det bare! og så frustrerende. Neste gang blir det en kvinne. he he
Minien Skrevet 10. februar 2007 Forfatter #39 Skrevet 10. februar 2007 Neste gang blir det en kvinne. he he ← Og ha to stykker i et forhold som overanalyserer alt den andre gjør? Nei takk.. Kanskje jeg ser annerledes på det om 10 år..hehe..
la Flaca Skrevet 10. februar 2007 #40 Skrevet 10. februar 2007 Folk pleier å være kappe til å rope DUMP HAN her inne vet du. Men det får du bare heve deg over. Du har fått et annet råd også, og det er at du må snakke med han. Du tør og orker sikkert det med tida, og først da kan du ta tak i problemet. Det kommer ikke til å skje noen forbedring før du setter ned foten, men det vet du jo selv.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå