Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
- Hvor ofte bader/dusjer dere barna deres?

- Hvis barna griser til genseren litt rett før dere skal dra til bhg/dagmamma, og dere har dårlig tid, skifter dere før dere drar eller lar dere barna gå med skitten genser?

Ungene mine dusjet hver kveld før de la seg - etter at de kom i puberteten så begynte de å dusje om morgenen istedet ...

Jeg kunne aldri tenkt meg å sendt ungene mine ut med skitne klær - det har aldri hendt. Skitne blir de ute - selvfølgelig helt greit - men de gikk alltid hjemmefra med rene og hele klær.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

2åringen dusjer/bader ca 3 ganger i uka. Babyen (på 2 uker) bades 1 gang i uka. Vasker ansiktet til 2 åringen etter hvert måltid da det gjerne er prim og leverpostei over hele.... :ler:

Bytter ikke genser om 2 åringen søler litt før hun skal i barnehagen, tørker bare bort det værste. Er det melk hun søler med tar vi på ny, for det blir luktende surt..

Skrevet

Her i huset bader vi 2-3 ganger i uka, men mindre det er behov for mer. Vi vasker godt ved bleieskift, evt. dusjer raskt nedentil. Hendene vasker vi godt når vi kommer inn og før måltider, ellers ved behov.

White Feather

Skrevet

Vi bader begge ungene en gang i uka og oftere ved behov. Ellers bruker jeg en vaskeklut og vasker der det trengs fra dag til dag. (ansikt, under armer og i rompa) Å bade hver kveld eller 4-5 dager i uka vil jeg fraråde, det er ikke bra for huden i det hele tatt. Vi prøver faktisk å holde badingen på et minimum, så lenge de lukter godt. Det har vi alltid gjort, og de har feilfri silkehud begge to. :hjerter_rundt: (de er 2 år og 9 mndr).

Nei, skifter som regel ikke klær hvis eldste griser seg til rett før hun skal ut døra. Hvis det ikke er fare for at klærne blir ødelagt hvis jeg ikke vasker med en gang.

Skrevet

Jeg dusjer Emil annenhver dag, med mindre noe ekstra oppstår.:) Synes dusjing hver dag er unødvendig, det tørker bare ut huden.. Og for å svare på det andre spm, jeg sender ikke Emil avgårde i barnehagen med utgrisede klær.:) Men det er jo bare meg, føler liksom at da kan jeg ta meg tid til å skifte genser, det går jo fort.. ;)

Skrevet

Her dusjer barna 1-2 ganger i uka. Ellers vasker jeg dem med klut hver dag. De elsker å dusje, men det er helt unødvendig å dusje oftere så lenge de ikke er skitne i hodet/håret

Ang søl på genseren ville jeg nok tørket bort flekken, og hvis den var veldig liten hadde jeg satsa på at vannet etter tørkinga tørker før vi kommer frem, ellers bytter jeg genser på dem og henger den som ble sølt og tørket av til tørk, så kan vi bruke den en annen dag. Viktig å ikke vaske mer enn nødvendig for å spare miljøet

Skrevet

Ungene bader stortsett hver dag. Vasker håret annenhver gang dersom det ikke er blitt skittent.

Klær skiftes hele tiden for samboeren er overhysterisk ;)

Gjest graceland
Skrevet
Ungene bader stortsett hver dag. Vasker håret annenhver gang dersom det ikke er blitt skittent.

Klær skiftes hele tiden for samboeren er overhysterisk ;)

Meg ---> :husarbeid:

(endelig fikk jeg brukt den smileyen).

Skrevet

1: våre barn bader minimum annenhver dag på kvelden. I tillegg vaskes de hver morgen og kveld (de dagene de ikke bader). Da vaskes ansikt, hender og nedentil.

Hender vaskes også når vi kommer hjem fra barnehagen og før mat.

Jeg syntes forøvrig at bading en gang i uken er ALTFOR SJELDEN!! Vi lever i 2007 nå :-)

2: Hvis genseren blir skitten er det klart at den byttes!

Skrevet
syntes forøvrig at bading en gang i uken er ALTFOR SJELDEN!! Vi lever i 2007 nå :-)

Og man kan spørre seg hvorfor atopisk eksem og allergier har blitt slik et enormt problem i forhold til tidligere, da folk var mindre hysteriske...

Skrevet

Jr på 2 år bader hver kveld, og han storkoser seg. Han er den som alltid er mest møkkete når jeg henter han i barnehagen.

Jr er ren når far leverer han i barnehagen. Søler han under frokosten, skifter far det som trengs.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...