Gå til innhold

Tanker om stort og smått


Vedvik86

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Funshine: Hei.. koselig at du stakk innom... Er så spennende å vente førstemann... Aner likosom ikke hva man kan forvente...

Da var det Onsdag... Vært hos legen i dag, pga en liten blødning (+ at jeg skulle sjekke en del andre ting).. Var jo hos jordmor i går, så jeg visste jo at alt var bra med den lille... Jeg kjenner jo godt at han er der også så :)

I dag kom stellebordet i posten og nå er det ferdig montert.. Det var den siste av de store tinga som skulle på plass... Nå er det bare kosehandling igjen :Hehe:

Jeg er medlem også på snartmamma og der er den første aprilbabyen født... :overrasket: Hun veide bare 900g.... tenk at et så lite vesen kan klare seg utenfor magen til mamman sin.. Utrolig med sånne mirakler.... Håper jeg ikke føder før om noen uker enda.. Men jeg må jo inrømme at jeg er rimelig utolmodig og kunne godt tenke meg at knøtten kom LITT før tida... Men ikke RIKTIG enda...

Ellers har jeg begynt å lage ferdig scrapbookingsider til lillemann (mangler bare bildene nå :sjenert: ) hehe.. Jeg er vel ikke utolmodig jeg vel :roll:

Men det er jo så kos å sitte å pusle med sånne ting.. Drømme seg bort i en verden som ikke helt har kommet enda.. men det jo ikke sååå lenge tl da...

Skal hvertfall ta utallige bilder av mirakelet når han kommer....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Torsdag og mye planer.. Får se hvor mange av dem som blir gjort noe med..

Skal ihvertfall gjøre reint hele huset... Støvsuge, vaske og tørke støv.. også vaske litt klær...

Også tenkte jeg å dra ut for å se etter gulvteppe på barnerommet... Skal se på Hansen og Dysvik... Noen som har andre forslag??? Noe som ikke er så altfor dyrt.. Og så er det salg på barn og utstyr (hvertfall her i byen) og det må jo sjekkes ut.. Er jo endel småting som er kjekt å få med seg derfra...

Og hvis jeg finner gulvteppe på rommet skal jeg legge siste hånd på verket i dag tror jeg.. Er så og si ferdig, men mangler kun litt småpynt og gulvteppe... Elsker å styre innpå rommet til knøtten.. Er liksom så koselig atmosfære der inne...

Må jo vente litt med å vaske og legge på sengetøy og sånnt da.. Men foreløpig har jeg kun lagt på sengeteppet som han har fått av sin mormor....

Uff nå begynner folk å komme med komentarer som:

* Jøss er du bare én enda?

* HAr den ikke kommet enda..

men hallo folkens... jeg har faktisk nesten 3mnd igjen.. jeg har termin den 21. April... Ser ut som folk helt glemmer det.. De tenker bare at når magen syntes så går det vel en mnd eller to så kommer det baby... Vel i mitt tilfelle er det FEIL.. Magen kom veldig tidlig (kunne tydelig se det i uke 12).. Den er ikke så stor nå for den stagnerte liksom litt i størrelse rundt uke 20.. MEn jeg har jo gått med synelig mage veldig lenge da.. Så alle har jo vært klar over det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fredag og helg....

Gårsdagens planer ble faktisk utført... Følte at jeg hadde litt energi til overs og styra og stella rundt hele dagen.. Dette fikk jeg selvfølgelig smake når kvelden kom... kroppen ble stiv som en stokk og vondtene kom bare jeg snudde på hodet.. Men er heldigvis bedre nå etter en god natts søvn.. Ja for jeg sover egentlig ganske godt for tida (bank i bordet)... Er jo oppe på do flere ganger hver natt, men det er ikke så farlig når jeg bare kan legge meg til å sove igjen... Trodde aldri jeg skulle vende meg til å ligge på sida.. Før MÅTTE jeg ligge på magen for å få sove og jeg gjorde det frem til for ca 4 uker siden.. Da var det rett og slett umulig... Det gjorde ikke vondt, men jeg rulla jo bare over på den ene sida :ler: ... Nå har jeg finni ut at jeg sover godt på sida, med en pute mellom beina....

Planene for i dag er vel egentlig ikke så store.. Skulle egentlig vaske vinduer (siden det har vært mildt en stund nå) men det frøys jo selvfølgelig på i natt.. Da venter jeg heller og ser i helga...

Fikk handla gulvteppe til minsten i går (ole brumm) så da er rommet hans så og si ferdig.. Er jo endel ting som er på rommet hans som ikke skal være der.. Stellebord og vogge feks... Greit å ha babytinga samla på et sted ... Blir jo ikke akkurat brukt hver dag da.. ;)

Kvelden i dag skal meg og gubben bare slappe av og se på film.... Er så utrolig deilig å ha han hjemme for en gangs skyld (han jobber mye kveld og da sover jeg ofte når han drar :sjenert: og når han kommer hjem)

Men i dag kommer han hjem klokka 5 og har fri hele helga.... *kose oss*

Ha en strålende helg alle sammen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner til det der med et 2fraværende" mannfolk pga jobb :roll:

Ha en fin helg, og kos deg med din, så skal jeg kose meg med min!

:klem:

...ser forresten at ¤Ronja¤ sladrer for deg,- skal føre det opp på lista :)

Endret av Burpen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja da var den helga forbi.. Blei ikke så mye å se til gubben da heller for han bare MÅTTE fikse anlegget i den nye bilen... jaja... Får vel tatt det igjen.. I dag har jeg sovet lenge og det var deilig.. Har hatt problemer med søvnen de siste nettene og da var det herlig å få sovet ut....

Fikk nye papirer fra Mor&barn undersøkelsen og har svart på det siste skjemaet i dag... Utrolig vanskelig å huske alt det rare de spør om... men man får vel svare som best man kan....

Ellers så har eg rydda og kasta gamle planter og potta om noen av de som trengte større potter. Må snart gå til innkjøp av noen nye vårplanter...

Også har jeg tatt en liten sjau på kjøkkenet med vasking av fliser og komfyr+plater og veggene.. Utrolig hvor skittent det blir med all den matlaginga... Men godt å få gjort sånne ing også...

Heller ikke i dag tilsa været at det blei noen vindusvask så får vel vente noen dager til....

Har såvidt begynnt å tenke på denne evige sykehusbagen.... Men finni ut at klær til mor er jo umulig å pakke, siden jeg ikke har SÅÅÅ mye som passer nå og det er jo ting jeg bruker... Nei.. Gubben blir nok å hente en del ting etter fødsel ja.. (er jo ikke mer enn 10min å kjøre så det går nok veldig fint....)

Nå sitter jeg her å funderer på hva jeg skal lage til middag til mannen kommer hjem... Har såååå lyst på Spaghetti og kjøttsaus så det blir nok til det....

Også skal jeg lage en sjokolademousse til dessert.... *namnam*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Torsdag og snart helg igjen.. Men denne helga jobber gubben :tristbla:

Jaja.. får vel se om jeg får finni på noe annet jeg da... Men er ikke stort å gjøre nå.. Her er jeg nesten snødd inne og det frister lite å gå ut når snøen når til knærna... Men innekos med film og varm sjokolade er vel ikke å forakte??

Jeg må jo forresten juble litt i dag... For er akkurat 30 uker i dag.. Bare 70 dager til min termin :hoppe::hoppe::hoppe:

Var i byen og shoppa lit på salg i går.. Jeg trenger vel egentlig ikke noe, men når det er såååå billig så er det vel lov :sjenert:

Noe må en finne på da...

I dag er det vaske klær/tørke støv og skifte på senga dag... Har satt på den første maskina med tøy og skifta på senga.. Bare støvtørking og brette sammen klær igjen... Også må jeg med min dårlige fantasi finne på hva vi skal spise til middag...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Ja den siste tiden har flydd fra meg.. Mye som har skjedd og ikke så mye tid til å sitte forann datamaskinen å tukle.. Mannen har vært sykemeldt og da blir det jo mye annet..

Vi har blandt annet vært i Oslo en tur å tatt fotografbilder av meg,mannen og magen.. Glader meg sånn til å se dem... Fikk jo en sniktitt på kameraet og det så veldig fint ut ja...

I dag har jeg vært veldig flink.. Vært ute i snøværet (pakka inn så jeg så ut som en eskimo :fryser: ) og gått meg en lang tur.. Det var utrolig deilig, men kjenner det allerede godt på kroppen.. Men fikk et sant sjokk når jeg gikk på vekta her om dagen og den stoppa på +8kg (altså jeg har gått opp 8kg under svangerskapet)... Da bestemte jeg meg fort at jeg må bytte ut sjokoladen med gåstavene.. Her skal det trimmes... :trene: Håper den dumme vekta kan stoppe opp litt nå.. Selv om jeg vet at mye av det er vann som har samla seg de siste ukene.. Sokkene etterlater seg et dypt merke i beina når jeg tar dem av om kvelden.. Da er det godt med den elektriske senga mi, så jeg kan heise fotenden litt og hevelsen går tilbake etter natta... GUD som jeg elsker den senga.. Deilig å kunne regulere den som jeg vil så jeg får meg en god natts søvn, trass i all do-flyinga.. Ja jeg er så utrolig tørst om dagen og med en allerede flatklemt blære gjør ikke akkurat mange liter vann hver dag ting noe bedre.. :ler:

Nei nå syns jeg lillemann kan komme snart.. Er utrolig klar for å holde han i armene mine nå.. Men får vel smøre meg med tålmodighet noen uker til.. Men skulle han komme snart er han hvertfall god og rund (fikk beskjed om at var godt over 2kg i uke 27 :sjokkbla: Så nå er han vel 2,5 eller noe...

Skal på UL og vekstestimering til Mandag så det blir veldig spennende da... Blir koselig å se lillegutt igjen også.... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest marthepia

:vinke:

Flere som er utålmodig? Jeg var også på vektestimering på torsdag. Da var jeg akkurat 40 uker på vei. Jordmor regnet med han var rundt 3700- 3800 g. Jeg som var redd jeg fikk en gigantbaby.. Det er veldig betryggende å dra på ekstra UL :)

Ha en flotters helg :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff.. Nå har det ikke blitt mye tid/ork til data og internett den siste tiden... Har vært syk en god stund nå og ser ikke ut til å bli noe bedre :forkjola:

Nå er jeg temmelig lei av denne årstida med sykdom og dårlig vær....

Vekstestimeringa gikk ikke som forventet... Jeg regnet jo med at man fikk vite litt om strl på babyen under denne UL men neida (hallo... hva skal man ha vekstestimering for da??)

Neida.. UL-legen jeg skulle til var syk, så jeg blei sendt videre til neste sykehus (greit nok det).. Der spurte de hvor langt jeg var på vei (32uker) og om jeg hadde noen blødninger... Etter litt venting kom en fødselslege som nesten ikke kunne norsk og lurte på om JEG visste hvorfor jeg skulle ha en UL nå... Jeg sa at det var for å se hvor stor babyen var... Ok sa hun bare...

Etter å ha kikka en stund sa hun bare: Ja her ser alt perfekt ut... Morkaka ligger jo fint på taket.... Ehhh... javel... men det var jo ikke det jeg skulle vite.. Så jeg spurte om hun kunne se om han var stor... Da sa hun bare at han var passe stor.... Er det mulig??????

Skal heldigvis til legen i morra, så vil ta det opp med henne da... Vil jo gjerne vite om gutten min er veeeldig stor da... "passe stor"...hva er det da???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ¤Ronja¤

Eg reknar med dei skreiv nokre mål på UL-arket ditt? Kva var dei måla?

Merkeleg at dei ikkje sa noko om størrelsen, syns eg... Godt du skal til legen i dag, spent på kva han seier.

God betring forresten!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da var legetimen unnagjort....

Fikk beskjed om at jeg kom for sent (hun sa jeg skulle vært der 13.00), men jeg har jo utskrifta fra legen hvor det sto 13.30 :frustrert:

Så da hadde legen dårlig tid også og jeg blei ikke veldig klok av timen...

Hadde utslag på blod i urin(2+) og leukocytter(+4) så da blei urin sendt til dyrkning... Men har jo hatt utslag stort sett hver gang og gått på to antibiotika-kurer... Sf målet var på 34cm (uke 33+3) og vekta på +8kg.... Fosterlyden var fin og stabil på 160sl/min.....

Så var det dette med strl da.. Hun sa rett og slett at vi måtte vente og se om sf-målene holdt seg over linja så kunne vi ta en ev. ny UL nærmere termin...

Målene på forige UL (MAD og BDP) var akkurat som de skulle i forhold til termin, men legen sa at det ikke kunne avgjøre helt sikkert strl på babyen....

Så så klok blei jeg av den timen.... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

:hoppe: Jubler litt for meg selv over fullgåtte 35 uker :hoppe:

Nå skjer det heller lite for tida.. Går ikke så sakte som jeg trodde disse siste ukene... Begynner endelig å dra seg mot våren og snøen smelter mer og mer for hver dag.. Tenk nå er det ikke lenge til vi skal stille klokka til sommertid.. Føles vel ikke akkurat som sommer, men når det blir lenger lyst er alt så mye lettere... Selv om jeg har blitt mye større og tyngre ( :frustrert: ) går ting lettere og jeg føler at jeg har masse energi... Blir ikke lengre utslitt av to timers gåing på kjøpesenteret og jeg løper mye i trappene (doen er i annen etasje)... Energien strømmer på sammen med vårlufta.. Men sånn er det egentlig hver vår da...

I dag har jeg bestillt time hos akkupunktør som skal sette de første nålene i meg i uke 36... Håper det vil gjøre så jeg ikke går over tida.. VIL IKKE GÅ OVER!!!!

Den 20 skal jeg til jordmor og snakke om fødsel... Ja for det nærmer seg jo..

Men gruer meg faktisk ikke en tanke engang.. Bare gleder meg!! Selv om smertene nok blir forferdelig til tider blir jo resultatet helt vidunderlig!!! Gleder meg sånn til å møte det lille mesterverket!!!!

For tiden er det ombyggningssalg på et av byens store kjøpesentre med salg i absolutt ALLE butikkene og det er ikke lett å styre unna.. Jeg og min mor har jo kjøpt vinterdresser i strl 80 og 86 og vinterstøvler... Men det går jo ann når det er 50-90% avslag på nesten alle varer da!!!!

Babytøy er jeg VELDIG ferdig med å kjøpe... Stakkars ungen kommer til å måtte skifte 5 ganger om dagen for å få brukt alle klærne... :ler:

Så nå har jeg sagt stopp!!!! Men er det noen MÅ-HA-PLAGG så kjøper jeg dem i strl 68 eller 74.... Så klær blir det vel ikke manko på for lillegutt...

Har jo selvfølgelig tenkt litt på at "tenk om det kommer ut en jente da"..... Jaja... Et par rosa bodyer og bukser vil gjøre det meste helt greit for en liten jentebaby å bruke da.... Har kjøpt mye i gult, grønt, brunt, beige og hvitt.... Lite som jeg absolutt ikke ville brukt til jente ja....

Gleder meg til babyen kommer!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ¤Ronja¤

Kjekt med oppdatering frå deg att!!! Godt å høyre at alt går bra!!! :hjerte:

Lykke til med akupunkturen!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Blir helt babysyk jeg nå... Syntes alle andre får babyene sine nå, eller er veeeldig nære termin... Jeg har 33 dager til termin (+ overtid) Jeg er klar til å få babyen min nå jeg!!!! Er så pokkers lei av å gå rundt å se ut som og følse seg som en hval!!!

Ja for det er det jeg gjør nå... Har fått utrolig mye vann i kroppen og pga det lagt på meg 3 kg på 4 uker :frustrert: .... Jeg vet jo at dette er noe som forsvinner like fort som det kom, men det er så sinnsykt tungt å bære på alle disse ekstre kiloene (ja for nå er det blitt noen)... Jeg begynnte ikke å legge på meg før rundt i uke 24... Og da gikk det ganske jevnt frem til januar... Men etter det ser det ut som kroppen helt har bestemt seg for at ingenting skal ut igjen av det som kommer inn av væske... *Lurt å spare litt vann rundt anklene ja* Tilfelle dårlige tider... Nei... NÅ er jeg lei.... Jeg vil føde 1.April.... Men det er vel bare å drømme...

Det var dagens klage fra min side..... Ellers alt bra her... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff.. dette er første natta i svangerskapet som jeg må opp å vandre på natta... Håper det ikke blir mange slike netter... HAr et voldsomt nedpress, kynnererne hagler og det stikker nederst i magen og i korsryggen.. Ikke akkurat godt nei... Jeg er egentlig lys våken og blir stressa for å få for lite søvn... Dritt lei av å være gravid nå....

Vil ha baby.. NÅ!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...