Gå til innhold

Tanker om stort og smått


Vedvik86

Anbefalte innlegg

Da skulle visst jeg også lage en dagbok....

I skrivende stund er jeg 27+4 og har termin 21.April... Da venter jeg mitt første barn som mest sansynlig er en liten gutt....

Jeg er 20 år og har akkurat kjøpt leilighet sammen med min kjære (før leide vi)

Til daglig studerer jeg sykepleie ved høgskolen i Telemark og jobber litt på sykehjem på ettermiddag/helg....

Svangerskapskontrollene mine:

08/09-06 uke 08 Hos legen ------------------- Vekt -2kg

04/10-06 uke 12 Hos legen ------------------- Vekt -3kg

23/11-06 Uke 19 Ultralyd

28/11-06 uke 20 Hos Jordmor --------------- Vekt -1,2kg----SF mål: 20

12/12-06 uke 21 Hos legen ------------------- Vekt +/-0kg---SF mål: 22

20/12-06 uke 23 Hos legen ------------------- Vekt +1kg-----SF mål: 23

20/01-07 uke 27 På sykehuset -------------- Vekt +4 :overrasket:

30/01-07 uke 28 Hos Jordmor---------------- Vekt +5 Sf mål: 29

26/02-07 uke 32 Ultralyd

05/03-07 uke 33 Hos legen-------------------- Vekt +8 Sf mål: 34

20/03-07 uke 35 Hos jordmor-----------------

30/03-07 uke 36 Hos legen -------------------

Endret av Vedvik86
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Utstyrs liste

Blå skrift - ting vi har

Rød skrift- ting vi trenger/skal kjøpe

Ut på tur:

* Kombivogn-filuu

* Acta craco bilstol med base

*Bæresele

Sove:

* Sprinkelseng fra Ikea (diktat)

* Vogge

* Dyner til vogge/vogn/sprinkelseng

* Laken og sengesett

* Madras til vogge/sprinkelseng

* Sprinkelbeskytter til sprinkelsen

* Fisherprice uro til sprinkelseng

* To bomullstepper

* Lammeskinn

Lek og kos:

* Chicco vippestol

* Chicco babygym

* Leke-/krabbeteppe

Spise:

* Smokker

* Tåteflasker (i tilfelle snø)

* Ammepute

* Brystpumpe

Stelle:

* Stellekommode fra Ikea (diktat)

* Stellebord med badekar til badet

* Bleiebøtte

* Stellesaker til baby:

----------------Babyolje

----------------Babyshampo

----------------Talkum-pulver

----------------Navlerens

----------------Rompesalve

----------------3 håndkler

----------------kluter

----------------Øretermometer

----------------Neglsaks

----------------Våtservietter til tur

----------------Bleier

---------------- +++++++

Endret av Vedvik86
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:velkommen: hit, og gratulerer så mye med både dagbok og baby i magen! ;)

Ser ut som om dere har det aller meste i hus nå! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:velkommen: hit, og gratulerer så mye med både dagbok og baby i magen! ;)

Ser ut som om dere har det aller meste i hus nå! :)

Skrållan: :rosasmil: Tusen takk..

Da var det Tirsdag og i dag er jeg akkurat 28 uker på vei... Eller jeg tror egentlig jeg er litt lenger da... Var nemlig på sykehuset på lørdag pga en blødning.. Da fikk jeg en supergrundig sjekk med GU og 3D ul og registrering av bevegelse og hjertelyd.... Alt sto bra til med den lille i magen.. Men det jeg la merke til på ul var at alle målene til babyen (hodet,lårbein+) tilsa at jeg var lengre på vei (ca 2uker lengre) Siden dette kun var en sjekk, ville ikke legen endre terminen min, men jeg håper jo at jeg kan få hilse på den lille verdensborgeren to uker før... UL viste også at gutten min er stor og sterk.. Det ligger til begge familiene å få store barn så det å forvente noe under 4kg er nok ikke vits.... :overrasket:

Nå begynner jeg virkelig å bli utolmodig.. vil så gjerne holde gullet mitt i armene!! Jeg snakker med han hver dag og jeg merker at han blir rolig av det... :hjertesmil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da var det Onsdag da.... Dagene går veldig i et etter at jeg ble sykemeldt... Men har faktisk ikke rukket å kjede meg enda og håper ikke jeg kommer til det heller... Skal ut å gå meg en liten tur om litt.. Må bare vente til håret har tørket siden det er så kaldt... I Dag skal vi hente den nye bilen som vi har kjøpt.. Ford focus stasjonsvogn... Blir deilig med litt ekstra plass... Sitter å tenker på hva jeg skal lage til gubben til middag i dag.. Har ikke noe spesiell matlyst om dagen og da er det vanskelig å finne på noe spennende til middag...Men jeg finner nok på noe.. Snart har han bursdag også og jeg må finne ut hva jeg vil gi han i gave.. Kanskje overaske han med en helgetur på Hotell i Sverige.. Det har jeg tenkt på lenge, men det har liksom ikke passet seg sånn... Det er jo alltid noe å gjøre.. I går fikk jeg endelig bestillt stellebord til lillegutt og når det kommer er alle de store tinga i hus.... Da er det bare litt småplukk igjen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snart helg nå :) Da skal kjære være hjemme og vi skal bare slappe av og kose oss... Blir deilig det ja... Jeg er jo sykemeldt så for meg spiller det jo liten rolle hvorvidt det er helg eller uke... Tida glir så sakte syntes jeg.... 12 lange uker igjen før det lille nurket ligger i armene på mammaen sin... :sprettoy: Tror jeg blir gal av all ventinga..

Henta babypakka på apoteket i går.. Er så koselig med sånne småting syntes jeg :icon_smile: Blir så glad når jeg tenker på at det er småting til den lillle klumpen som er i magen min....

I dag våknet jeg av han... :) Det var akkurat som den ene delen av magen min ble sugd inn i et sekund for så å sprette tibake med utrolig kraft... Må si den lille tassen er sterk ja.... Merker veldig godt at han har snudd seg med hodet ned for noen uker siden... Sparkene er nå mer opp mot mellomgulvet, mens jeg kjenner at han fekter med armene lenger ned på magen.... Så kos det er med baby i magen :enig:

I dag er det en del vasketøy som ligger å venter på meg... Og så må jeg skifte på senga i dag... Er slitsomt å fly i trapper mellom badet og vaskerommet (3 etasjer) Så vask av tøy er ikke det kuleste jeg driver med for tida nei... Krever en del krefter å dra skittent tøy ned trappene og reint tøy opp... Men det går jo på et vis da.. Og det er utrolig deilig når jeg er ferdig... :smilbla:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

lubelillen: Tusen takk

Lørdag da.... Kjære måtte jobbe så sitter nå med morra-trynet og spiser frokost..

Er deilig å sove lenge... Og det er det alle mine venner med små barn råder meg til å gjøre: sove!! Har jo anledning til å sove lenge så da ser jeg ingen grunn til ikke å gjøre det... Elsker nemlig å sove.. Det er jeg ganske bekymra for når den lille kommer.. Kommer jeg til å fungere i hverdagen?? Jeg er utrolig avhengig av søvn og har vært til utredning flere ganger på sykehus pga dette.. Jeg kan FINT sove 18 timer i døgnet uten at jeg har gjort noe spesielt.. Og dette er ikke resultatet av at jeg sover for mye så dderfor blir jeg trøtt... Jeg har forsøkt i laaange perioder å bare sove i 8 timer i døgnet, men da tok de ikke lang tid før jeg ikke fungerte lengre... Til slutt visste jeg ikke hvilke dag det var og jeg gikk rundt i en evig tåke.... Legene finner ikke ut av hva det er og ingen tilskudd eller behandlinger ser ut til å virke... Men nå får jeg sove nok (Ja nok for meg altså :ler: ) og alt går kjempefint.... Men hva skjer da når den lille kommer og jeg ikke får søvnen min :forvirret:

Jaja.. tiden vil vise hvordan det går...

Har begynnt å kjøpe inn ting til albumet til knøtten som jeg skal scrappe.. Er så utrolig masse fint og jeg elsker å sitte sånn å pusle med småting... Synd jeg ikke kan begynne med en gang.... ;) Det eneste bilde jeg har nå er jo et utrolig dårlig ul-bilde som broren min trodde var bilde av magen til pus med 4 kattunger i :ler::ler: (sier litt om hvor dårlig det er)....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ¤Ronja¤

Gledar meg til å begynne å scrappe eg også. :) Tenkte å sette ein del av magebildene i album då, det er kanskje ein idé?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen! :klem:

Når den lille kommer er det ett eller annet som gjør at du ikke synes det er pes å stå opp..vet ikke om det har med amming å gjøre eller hva. Kroppen er bare innstilt på det, i hvertfal til babyen nærmer seg 1 år..jeg synes det gikk veldig greit i hvertfall. Har ikke noen søvnproblemer men er jo et sovedyr... ;)

Lykke til i den siste tiden!

Endret av Kipa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kipa: Takk for at du stakk innom og jeg håper du har rett angående soving...

Jaja.. Mandag og ny uke... Når jeg ser bakover så har vel tiden gått unna, men ser jeg fremover virker det som det er sååååå lenge til April.... Jeg teller nesten sekunder så det er jo ikke rart itda går sakte... Først nå begynner det å gå opp for meg at det snart skal oppholde seg et mini-menneske i huset som skal kalle meg mamma... *veldig rart*

Skal til Jordmor i morra og da er jeg akkurat 29 uker på vei-- "bare" 11 uker igjen.... Fikke en beroligende komentar her for en stund siden: "hvis du syntes tida har gått sakte hittil, så kan jeg jo trøste deg med at de siste 3mnd virker som et helt svangerskap i seg selv!!!" :overrasket::overrasket: ÅNEI!!!

Tror seriøst jeg holder på å gå litt i spinn her... Er jo vant til å være på farta hele dagen med skole, jobb, trening og venner... Nå sitter jeg mye her hjemme og blir fort sliten.. Tiden går stort sett med til å tenke på den lille.. Og jeg blir helt gal av å tenke på at det er såååå lenge til han kommer... :sjenert:

Alle andre sier: Sååååå fort som tiden har gått... Jeg syntes det var i går du ble gravid jeg... :frustrert:

Nei nå må jeg slutte å klage her ser jeg.. Jeg har jo ikke mye å klage over.. Har jo alt jeg trenger her i livet... En fantastisk snill og god mann, Masse familie og venner som bryr seg, ny leilighet og bil.. Er under utdaning og har jobb.. I tillegg har jeg verdens mest fantastiske gave i magen :hjerter_rundt::hjerter_rundt:

Livet mitt er akkurat der jeg vil at det skal være så jeg får ikke klage.. Men er bare sååååå utålmodig etter å treffe den lille klumpen i magen min.... Har så mye å gi han!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal til Jordmor i morra og da er jeg akkurat 29 uker på vei-- "bare" 11 uker igjen.... Fikke en beroligende komentar her for en stund siden: "hvis du syntes tida har gått sakte hittil, så kan jeg jo trøste deg med at de siste 3mnd virker som et helt svangerskap i seg selv!!!" :overrasket:  :overrasket:  ÅNEI!!!

Neeei da, sånn var det ikke hos meg i allefall! De siste 10 ukene bare fløy avgårde, og plutselig var termindatoen der og jeg hadde jenta vår i armene! :hjerter: De første 12 ukene synes jeg var som et svangerskap i seg selv, de snegla seg jo nesten ikke fremover i det hele tatt... :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neeei da, sånn var det ikke hos meg i allefall! De siste 10 ukene bare fløy avgårde, og plutselig var termindatoen der og jeg hadde jenta vår i armene! :hjerter: De første 12 ukene synes jeg var som et svangerskap i seg selv, de snegla seg jo nesten ikke fremover i det hele tatt... :ler:

Håper du har rett.... Skulle egentlig ønske jeg kunne gå i dvale nå frem til fødselen...Er vel ikke av de som ELSKER å gå gravid nei :ler::sjenert:

Men det er jo absolutt verdt det da... :legrine:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

I dag har jeg vært hos jordmor.. Jeg fikk ekstra lang tid der da hun som skulle etter meg ikke kom... Vi pratet mest om plagene mine med utallige Urinveisinfeksjoner og litt om amming...

Babyen hadde det bra, når hun til slutt fant hjertelyden.. jeg kjente selv at han flyttet på seg hele tiden og når hun fant hjertelyden forsvant han videre :ler: En aktiv liten krabat er det hvertfall... Jeg følger sf-kurven fint (ligger fortsatt øverst i kurven).. Tror nok dette blir en stor gutt... Ja det ligger jo til familien på begge sider så han er nok litt over gjennomsnittet ja.... det er så koselig hver gang jeg hører det lille hjertet hans slår.. blir så rørt...

Tenk at det bor et lite minimenneske inni magen min

:rosasmil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ronja: Ja jeg er også veldig spent...

Burpen: Takk.. Koselig at du stakk innom :)

Endret av Vedvik86
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...