Gå til innhold

Tanker om stort og smått

Vedvik86

Anbefalte innlegg

Hei på du :)

Takk for hilsen.

Håper du slipper overtiden! Det er så deilig å endelig ha blitt det man har ventet på i nesten 9 måneder :hoppe: Skal krysse fingrene for deg!

Hvis dere har lyst å ta en titt på nurket vårt har vi en nettside... T har meg på msn og adressen står der tror jeg. Skal ihvertfall gjøre det hvis vi har vært logget på samtidig.

Håper de siste ukene dine ikke blir for plagsomme, men hvis det er en trøst så er det vrdt det ;) Når du holder baby'n deres i armene er alt glemt, og alt føles bare vidunderlig :hjerter_rundt:

Lykke til! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

jaja.. Da var jeg inne i uke 37.. "bare" 3 uker igjen.. Tror hvertfall jeg slipper å gå over tida da.. Høyt blodtrykk og ekstremt mye vann i beina + generell dårlig form gjør at jeg er på kontroll 2-3 ganger i uka og de har lite lyst å la meg gå over tida... Skal til akupunktur i morra igjen.. Dette blir min 3. time... Hun vil sette utdrivningsakkupunktur i uke 38.. Dete er jo bare en uke til.. Hvis de er effektive så har jeg kanskje lillegutt hos meg om en uke eller to... *håpe,håpe*

Ronja: Gratulerer så mye med nurket ditt.. Takk for at du følger med.. Godt at dere er her slev etter dere er i mål..

Shabana: Har vært å kikka på sida til jenta deres.... Kan bare si en ting: *nydelig* :hjerter_rundt: Blir helt bløt i hjertet jeg.. Også stolte pappaen da.. Er så fint å se hvordan gutter blir når de blir pappa...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ¤Ronja¤

Sms frå vedvik86 kl. 11:02:

Ligger på føden med 8 cm åpning. Riene er veldig effektive og alt går veldig bra.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ¤Ronja¤
Simon kom 13.42. 3660. Er ikke målt enda. Sender mer rapport seinere. Lykkelig. Klem

Gratulerer!!! :hoppe:

:hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gratulerer så utrolig mye!

:velkommen: SIMON!!!

Hils til far, og kos dere så mye som mulig de neste ukene. Tiden går plutselig MYE fortere når den lille har kommet til verden.

Kanskje vi titter innom i mai hvis dere har ork og tid ;)

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min fødsel... forholdsvis lang...

--------------------------------------------------------------------------------

Det hele startet natt til 5.April klokka 01.30...

Jeg våknet av et skikkelig tak i magen, men tenkte ikke noe videre over det... Tidligere den dagen hadde jeg tatt akkupunktur og meg og sambo hadde vært aktive på soverommet i håp om at ting skulle skje... Og jammen gjorde det ikke det også...

Etter det første taket lå jeg i senga og kjente litt etter... Det var vondt og jeg måtte opp å gå.. Jeg syntes vondtene kom veldig hyppig og tok derfor tida.. Jada her var det 5 min mellom hver rie og de varte i 45-55 sek.... Jeg satt meg litt forann pcen mellom riene og kikka om det var noe liv her inne.. Trodde virkelig ikke noe på at dette var begynnelsen på noe... Så feil kan man ta... Klokka 01.50 gikk vannet... Selv trodde jeg at jeg hadde tisset på meg siden jeg hadde blitt advart mot at det kunne skje... Men 10 min etter kom det mer vann, denne gangen mer....

Jeg ringte føden og de bad meg komme ned... Jeg tok meg en dusj og greip fatt i den upakka baggen.. Heiv med meg noe og vi kjørte ned...

Hadde 3 kraftige rier i bilen ned (10min).... Nede på føden ble jeg lagt til registrering og den viste kraftige og meget effektive rier... Klokka 04.30 ble jeg sjekka og det var da 5 cm åpning...

Jordmora spurte om jeg hadde tenkt noe på smertelindring og jeg sa med en gang at jeg ville ha epidural...

Da ble jeg lagt på fødestue og det ble satt i gang intravenøs væske for å unngå BT-fall pga epiduralen... Klokka 6 ble epiduralen satt.. først stakk han 5 ganger feil, også så han seg liksom fornøyd... Jeg merket INGEN forskjell... Ånei tenkte jeg.. skal jeg føde med sånne smerter... jeg var fortvila.. men jobba meg gjennom riene en etter en... husker egentlig ikke så mye før jeg sa at jeg MÅTTE ha ny epidural for den fuka jo ikke for f***.... Jordmora ringte til anestesilegen (en ny en) og hun kom ca klokka 10... HUn sa at det ikke var rart jeg hadde vondt for her satt ikke epiduralen som den skulle.. hunsatt en ny og denne gangen kom virkningen... *HIMMEL* Jeg hadde nå 8 cam åpning og døset av helt til jormor prikket på meg for å undersøke meg.. Nå var det full åpning (klokka 12.00) og hun sa jeg skulle slappe av og vente på pressriene.... Jeg slappet av og venta.. og venta... men ingen pressrier kom... Klokka 13.00 kom en fødselslege inn pga at fosteret hadde alt for høy fosterlyd nå... Han måtte ut.. FORT.... Siden jeg ikke hadde pressrier så måtte han forløses med vakuum... Det var sinnsykt vond og jeg fikk skikkelig panikk.. Nær ved å svime av flere ganger... Men omsider fikk legen dratt han ut (13.42) og de løp avgårde med lillegutt..Han var 3660 og 51 cm.. Igjen satt jeg forfjamset og skulle syes... jeg hadde riftet ganske mye innover selv om jeg var blitt klippet... Lillegutt kom tilbake til meg ca 15 min etter men ble fort kjørt på Nyfødt intensiven da de syntes han sitret og klaget så fælt.... Der ble han liggende i 6 døgn med forhøet crp (infeksjonsprøve) og gikk på 2 antibiotikakurer... Men endelig er lillemann frisk og vi har fått komme hjem.. første natta i natt var slitsom, spennende og lit skummel... Jeg har jo ikke hatt han hos meg på natta før nå... Men ting går veldig bra og han har begynnt å legge på seg igjen (veier nå 3590).. Jeg har MASSE melk og lillegutt er stort sett fornøyd...

Dette ble utrolig langt så jeg.... Jaja.. ære være deg hvis du har lest det hele... Selv om dette igrunn er veldig nedkorta da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så utrolig mye!

:velkommen: SIMON!!!

Hils til far, og kos dere så mye som mulig de neste ukene. Tiden går plutselig MYE fortere når den lille har kommet til verden.

Kanskje vi titter innom i mai hvis dere har ork og tid ;)

Koselig med besøk... Endelig har vi kommet hjem... var en tung tid på barsel.. uten lillegutt... Men nå koser vi oss hjemme alle tre... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye med Simon! :blomst:

...han var jo bare 5 gram unna å veie det samme som Ida jo! :ler: Og de var akkurat like lange! ;)

Håper dere koser dere masse nå den første tiden! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med hjemkomst!

Fikk litt tårer i øynene da jeg leste fødsleshistorien din. Da jeg fikk melding av T om at dere hadde fått en liten gutt håpet jeg at fødselen hadde vært lett for deg. Synes så synd på deg da jeg var på besøk i jula og hørte om alt du hadde vært igjennom, derfor håpet om en lett fødsel.

Da håper jeg at ting går greit fremover for dere alle. Og hvis det er noe er det bare å ta kontakt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...