Gå til innhold

Hvordan snu ut viklingen?


Gjest gjesta

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Åh, trodde det var astro naut jeg...

Ellers er jeg meget svak for okse lever, det er nesten som Jesus lever.... For ikke å snakke om grillet okse lever.

Syns også det er vakkert når folk snakker om halv søster....

To skilt i to ulike butikker, som jeg gikk og fniste av lenge for meg selv var:

"Støv lett salg!"

"Lute nakker, kun 29 kr per kilo!"

Stakkars levende okse som blir grillet, hvordan kan du le av det? Du burde jo ta ansvar og ringe dyrebeskyttelsen :fy_fy:

:legrine:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg lagt inn i underkant av 400 innlegg på Kvinneguiden, men aldri vært med på en så morsom og underholdene tråd som denne! :ler:

Mer mer!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest LilSweetie

Tror det er like greit at spraaket utvikler seg, jeg...

Ellers er jeg jo enig i at det er synd flere og flere gaar bort fra 1905-normen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:sjenert: *ørlite dårlig samvittighet, siden jeg er kristen og sånn*

Tror du ikke Jesus hadde humoristisk sans da?

Det er uansett ikke han du ler av! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest glamourgirl

:ler: Jeg tror nok Han ler mer enn vi tror.

Tror også at Han er en av Champagnepikkens største fan... (Der fikk du den, HedningPikk :klem: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:ler: Jeg tror nok Han ler mer enn vi tror.

Tror også at Han er en av Champagnepikkens største fan... (Der fikk du den, HedningPikk :klem: )

Hallo! Ifølge noen her inne er jeg kanskje Antikrist, men det betyr ikke at jeg er anti Krist!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65

En av grunnene til ut bredt sær skriving er den gamle stavekontrollen i Word. Den hadde bare ikke sammensatte ord. Så skulle du skrive sammensatte, ja så måtte du skrive sammen satte for at den skulle skjønne det. Dermed ble det som det ble.

En annen ting som forbløffer meg mer enn tull og tøys på tilbudsskilt og i dagspresse er graverte skilt, bøker og andre varige media. At ikke man er mer nøyaktig når slikt utarbeides er for meg en gåte.

Og så kan jeg ikke fordra brev i telegram stil:

Viser til samtale i dag. Har utarbeidet tilbud på produktet vi diskuterte. Følger vedlagt.

Vennlig hilsen

...

Subjekt er fine ting. Det gjør også brevet litt mykere synes jeg ... da.

Og så til slutt: Alle de som trykker enter på slutten av hver linje. Jeg nekter å tro at alle disse har lært å skrive ved hjelp av kuleskrivemaskin eller verre. Man kan stole på dagens dataprogrammer, de kan det der med linjeskift når linjen er full. Men så sier de "jammen det er jo ikke så farlig". Jo det er det hvis man skal redigere teksten deres. Nå finnes det jo triks mot sånne da ... men ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noe som irriterer meg minst like mye som særskriving (er det det vi kaller det fra nå av?) er folk som særskriver på tull for å understreke hvor irriterende de synes det er. Det er det mange eksempler på i denne tråden, blant annet i overskriften (sorry, Pikkus magnificus).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tror det er like greit at spraaket utvikler seg, jeg...

Ellers er jeg jo enig i at det er synd flere og flere gaar bort fra 1905-normen.

:sarkasme: ?

Nå er jo problemet med denne utidige delingen av ord at det blir vanskelig å lese da. Og at ting kan misforstås. Ikke at man på død og liv ikke tåler forandringer.

Se på noen av eksemplene, så skjønner du

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...