Gå til innhold

Hvilken bok leser du nå??

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

leser pensumbøker. har ikke så lyst til å si hva det er, jeg går på to temmelig små fag og setter pris på å være litt anonym...

og så leser jeg et par bøker som er litt i periferien av pensum.

og ellers leser jeg 'the selfish gene' (dawkins), 'stupid white men' (moore), 'the traveller's handbook' (diverse), 'the art of travel' (de botton) og 'one for my baby' (parsons) akkurat nå, men før i dag avsluttet jeg 'all families are psychotic' (coupland).

forøvrig er jeg hyperaktiv og det er normalt for meg å lese fem bøker på en gang. har en i hvert rom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Lesre nå Ildkorset for tredje gang, en serie på 12 bøker. Har nå kommet til siste boka. Etterpå ligger Ambjørnsens Halvbroren og venter på meg!

Burde egentlig leste Indremedisin boka mi jeg også, men det er mer fristende med skjønnlitteratur!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

For tiden leser jeg to bøker, ikke egentlig romaner men litt mer faglitteratur/psykiatri.

Den ene er "Fedme - et kvinnespørsmål" av Susie Orbach.

Den andre er "URO - en reise i det moderne selvet" av Finn Skårderud.

Begge bøkene egner seg veldig godt for oss spiseforstyrrede, spesielt er "Fedme.." veldig bra for oss tvangsspisere.

Lillian

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg er nesten ferdig med tredje boka om Ayla, og så leser jeg en som heter tornerose tror jeg, husker ikke i farta. jeg pleier og lese fler bøker om gangen jeg. vet ikke hvorfor, det er liksom noen jeg ikke klarer og vente med og begynne på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Abarat", av Clive Barker......

har akkurat begynt.......og den virker helt utrolig bra.

Men Clive Barker leverer dog alltid varene.

Milo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nettopp ferdig med Janet Evanovichs "Utro tjener". Skal begynne på Jostein Gaarder, "Sirkusdirektørens datter".

Julie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kim Erik Lokker

Akkurat nå leser jeg "Rand" - en gammel bok av Jan Kjærstad.

Den er fascinerende, forvirrende og litt irriterende - og jeg klarer ikke å la være å lese før det er altfor sent!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg holder også på med 5 bok om Ayla, den er vedig fasinerende, men er enig med tidligere kommentarer om at det blir en del gjentakelser som kan gjentas til det kjedelige.

Men alt i alt, en flott bok som jeg gleder meg til å tråle igjennom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Étoile

Huff... akkurat nå er det stort sett bare pensumlitteratur, og det er FRYKTELIG tungt for tiden...

Men om bare et par dager skal jeg på ferie, og bøkene som ligger i bagen og venter på å bli lest er bla. Life of Pi av Yann Martel, Og solen går sin gang av Hemingway og Koloss av Finn Alnæs.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For øyeblikket står alle bøkene mine i esker i en bod :-? Håper å få noen av dem opp snart da vi får større plass, så jeg kan begynne å lese noen av dem.

Har liggende Ingen-og-tredve av Lisa Jewell her som jeg leser litt i når jeg ikke får sove. Har lest den før, så det er liksom ikke så spennende heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ble ferdig med "Bokhandleren i Kabul" i helgen. Nå leser jeg Douglas Adam's galakse-trilogi(??) på norsk og etter den ligger "Halvbroren" klar.

Hilsen Trille

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er på slutten av "Den fjerde hånden" av John Irving. En burlesk og morbid, men fornøyelig og trivelig bok (som vanlig) som jeg synes er helt herlig og i kjent Irving-stil.

Så har jeg liggende den tredje boken av hun som jeg ikke husker navnet på, først kom Sjokolade, så Appelsiner, og nå altså den siste som heter Blackberry eller Wineberry eller noe sånn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I tillegg til fagbøker så er det nett no

"The Callahan Chronicles" av Spider Robinson

"The Science of Discworld" av Terry Pratchett

"Tales From the Perilious Realms" av JRR Tolkien

"String of pearls" av diverse (novellesamling)

Og så "The Magazine of Fantasy & Science Fiction" - masse noveller og langnoveller :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...