Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)

..

Endret av Bridget J
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva med om det kunne være en mann igjen..

Gjest *Fiona*
Skrevet
Jeg tror menn hadde klart seg bedre aleine enn damene hadde, rett og slett fordi vi er fysisk sterkere.

Mentalt stiller vi ganske likt

Dette er helt klart noe av det dummeste jeg har hørt.

Det er som å si at menn er overlegne kvinner. Det er gammeldags og diskriminerende, og overraskende å høre i 2007.

Kvinner er mer tilpasningsdyktige og bedre på å kommunisere. Antagelig er vi mer tilpasningsdyktige FORDI vi er bedre på å kommunisere. Vi er bedre til å tavare på relasjoner og hverandre, og bedre på å opprettholde og organisere tilværelsen generelt (multitasking).

Det er få ting vi trenger så voldsomt med fysisk styrke til, særlig nå når vi har maskiner til alt mulig. Jeg tror vi rent praktisk sett, og på mange andre områder, ville få det betraktelig bedre.

Men, som flere påpeker, så har kvinner sider som antagelig ville kunne bli ganske destruktive uten maskulin motvekt. Hvorvidt de sidene ville overtatt og ødelagt alt, er jeg likevel ikke sikker på. Kvinner er skapende og bevarende i et samfunn.

Én ting er sikkert - det ville blitt en del kjedeligere, sexen ville ikke vært det samme, og det ville bli mindre lekenhet og spontanitet.

Balanse er fint. Skulle bare ønske det funket i praksis, for det er ikke videre balansert slik det er nå heller, selv om vi er både menn og kvinner... så om det ville blitt verre er jeg ikke sikker på, men det ville blitt annerledes.

Det beste ville ha vært om det var flere menn enn kvinner, slik at mennene måtte jobbe litt for å få det de eventuelt ville ha til en forandring.

Eller om kvinner hadde sluttet å være så føyelige og lettlurte :ler: da hadde de også måttet jobbe litt for det... slik det er nå, trenger de ikke løfte en finger, hvis en kvinne krever noe kan de bare finne ei som ikke gjør det...

Gjest Gjest 1
Skrevet
Eller om kvinner hadde sluttet å være så føyelige og lettlurte  :ler: da hadde de også måttet jobbe litt for det... slik det er nå, trenger de ikke løfte en finger, hvis en kvinne krever noe kan de bare finne ei som ikke gjør det...

Enig i det også!

Skrevet
Hvis man bruker logikk, så passer ikke fysisk sterk og ufølsom så godt sammen ;)

Jeg tror det hadde gått til helvete om det hadde vært bare menn, og om det bare hadde vært kvinner.

Hvorfor?

Skrevet

Jeg ville savnet menn, spesielt de homofile, men dildoen er jo allerede oppfunnet så jeg hadde vel klart meg på et vis.

Men jeg er altfor glad i å skravle og betro meg til menn jeg stoler på, så jeg ville vel drept den dama som tok politisk ansvar for en jord uten menn.

Helt sikkert.

Skrevet
Hvorfor?

Fordi jeg er enig i mange av de argumentene her som sier at hvis den ene parten forsvinner, tar den andre over mange av de dårlige egenskapene. Og en verden full av mennesker med de dårlige egenskapene fra både kvinner og menn vil ikke jeg leve i.

Mener du virkelig at menn ville klart seg bedre? Hvorfor?

Du skriver at kvinner er mer følsomme, det er faktisk ikke så stor forskjell (har jeg lest å hørt). Det er bare det at mannen har fått den "beskyttende" og tøffe rollen så de er bedre til å skjule følsomheten.

Og hva skal den sterke fysikken deres hjelpe dere med da? Kvinner klarer faktisk å bære ting de og, og jeg skjønner ikke hvorfor den fysiske delen er SÅ viktig.

Skrevet

Jeg er veldig enig med Fiona. Og i at det gjenværende kjønnet trolig ville "overtatt" endel egenskaper og oppgaver fra det manglende. Samtidig tror jeg noen ting ville bli prioritert sterkere eller svakere avhengig av hvilket kjønn som ble igjen - f eks tror jeg kvinner ville fokusert mer på sunt kosthold og bærekraftig drift enn menn - kanskje...? Og at menn ville neprioritert renhold og estetikk så lenge ting funker. Jada, dette er basert på fordommer og snevre erfaringer :)

Akkurat fysisk styrke ville ikke bekymret meg en dag - vi overtar vel den teknologien som finnes, og har mulighet for å utvikle den videre. Og jeg kjenner faktisk flere kvinner som kjører traktor og driver med landbruk enn jeg kjenner menn som gjør fysisk arbeid i det hele tatt...

Skrevet

Problemet til damene(hvis de blei alene) tror jeg ville liggi i hjernen. Kvinnene er mye jevnere... Mens det er hos mennene du finner de (sjeldne) virkelige geniale eksemplarene av arten. Og selvfølgelig motpolene, uten at det har noe å si i denne sammenhengen.

Så håpet om å kunne rekke å ta steget vekk fra denne kloden itide(når den engang får nok av våres aktivitere pg slår seg vrang) hadde nok forsvunnet.

Litt mer jordnært tror jeg de ville kjeda seg ihæl...

Skrevet (endret)
Problemet til damene(hvis de blei alene) tror jeg ville liggi i hjernen. Kvinnene er mye jevnere... Mens det er hos mennene du finner de (sjeldne) virkelige geniale eksemplarene av arten. Og selvfølgelig motpolene, uten at det har noe å si i denne sammenhengen.

Så håpet om å kunne rekke å ta steget vekk fra denne kloden itide(når den engang får nok av våres aktivitere pg slår seg vrang) hadde nok forsvunnet.

Litt mer jordnært tror jeg de ville kjeda seg ihæl...

Det der tror jeg ikke stemmer, selv om de svært få menneskene som er regnet som geniale gjennom historien stort sett, men ikke alltid er menn - det skyldes jo mye at det er disse som har hatt muligheten til å utdanne seg og fordype seg også. Du finner kvinnelige virtuoser, fremragende vitenskapsfolk (M. Curie, f eks, selv om det er lenge siden), på min videregående skole var det i sin tid ei jente som kom til Abelfinalen i matte og man trenger slett ikke være genial pr definisjon for å være nyskapende innen verken teknologi/vitenskap, språk eller kunst.

Hvor mange er genier, forresten? Selv regner jeg ikke særlig mange andre enn Leonardo DaVinci og Goethe for å være ekstrordinære, og jeg vil tro verden ville sett ut omtrent som i dag uten dem. (Edit: ok, flere. Ingen grunn til å bli for arrogant heller, hehe. Men de er tross alt få)

Men jeg tror nok kvinner generelt kan være mer jordnære og mer kritiske til sprø ideer de får, og dermed sjeldnere forfølge en slik ide - det er nok vanligere at menn setter en ide ut i livet - altså er mer handlekraftige uten å føle for å måtte begrunne det. Sånn sett ville vi kanskje kunne kjedet oss litt :)

Endret av Anna_Elk
Gjest Maxagaze
Skrevet

Samme som om Sovjet skulle forsvinne, verden ville tilpasse seg..

Gjest King James
Skrevet
Samme som om Sovjet skulle forsvinne, verden ville tilpasse seg..

Verden har ikke tilpasses seg den har funnet seg en ny fiende etter soviejts fall.

Og nå kan ikke det sammenlignes en verden uten menn og med Sovijets fall

Gjest *Fiona*
Skrevet (endret)
Det der tror jeg ikke stemmer, selv om de svært få menneskene som er regnet som geniale gjennom historien stort sett, men ikke alltid er menn - det skyldes jo mye at det er disse som har hatt muligheten til å utdanne seg og fordype seg også

Ikke bare det, kvinner har ikke vært regnet med som innehaver av hjerne i det hele tatt. Hadde kvinner og menn hatt like muligheter til å komme seg frem siden tidenes morgen, ville fordelingen her vært jevnere. Vi ser i historien de "store" menn, men det er jo fordi det har vært et mannsdominert samfunn - man hyllet ikke kvinner som ville noe, man hysjet dem ned. Bare gudene vet hvor vi ville vært i dag utviklingsmessig dersom kvinner var likestilte hele veien - om de hadde fått vært med i større grad på alle prosesser, kunnet komme frem med ideer, bidra til tankene bak og utformingen av de store utviklingstrekkene; industrialiseringen osv. Tror mange av de store omveltningene ville gått mer smooth hvis menn hadde hatt kvinner med på laget... og i hvert fall atskillig mindre krig. Kvinner har måttet bruke uforholdsmessig mye tid og krefter på å i det hele tatt bli anerkjent som tenkende individer, når de egentlig kunne være en verdifull og helt nødvendig makker for historiens menn. Mennene i historien ville ikke vært noe som helst hvis det ikke var for at kvinnene sto bak dem, heller, for den saks skyld.

Det som ER litt fiffig å tenke på, er i hvilken grad menn er styrt av drifter, og hvordan historien har tatt noen omveier der en mann har latt seg lure av en forførende kvinne ;) Menn tenker for ofte med det lille hodet, de mister helt målet av syne og roter til ting.

Jo mer jeg tenker på det, jo mer tror jeg vi ville klart oss aldeles fortreffelig :ler: Det ER dog mulig at vi ville alt frem en og annen mann for underholdningens skyld :sjarmor:

Endret av *Fiona*
  • 4 uker senere...
Skrevet (endret)

Det hadde gått rett i dass.

Ingen menn å skylde på når ting skjærer seg

Ingen til å ordne opp når ting skjærer seg

Ingen til å skifte dekk på bilen

Ingen til å fylle opp kredittkortet

Ingen til å bygge hus

Ingen til å lese kart

Ingen som finner frem

Ingen som kan lukeparkere

Ingen å skylde på når orgasmen uteblir

Intriger

Bakvaskelse

Manipulering

Sladder

....med påfølgende "catfight".

....og dildoparty minst to ganger i uken ;)

Ingen krig? Noen som har hørt om Margareth Thatcher? Eller Condoleesa Rice? Og det gikk jo veldig bra både i Redningsselskapet og Avinor.

På tide å komme ned fra pidestallen nå synes jeg. :sjarmor:

Endret av Jalp
Skrevet

Dersom vi skulle forsvinne så ville dere måtte ta en radikal endring av yrkesvalg i alle fall ;)

De fleste som jobber som frisører eller jobber i klesbutikk, som lærere eller på serveringssteder måtte omskoleres tol å bli trailersjåfører, bønder, snekkere, murere, kranførere m.m.

... Dersom det kom en verden uten kvinner, med uendelig mange nedfrossede befruktede egg og kunstige livmorer som kunne bringe de fram så tror jeg at verden stort sett ville fungert som normalt. Det er jo homofile mennene som kan stå for de estetiske tingene uansett.

..... men det ville jo vært et lite meningsfylt liv da.. :sjenert: .....

Helt meningsløst faktisk. Bare savn. :tristbla:

... Deprimerende tanke!

• Liker 1
Skrevet

Det som ER litt fiffig å tenke på, er i hvilken grad menn er styrt av drifter, og hvordan historien har tatt noen omveier der en mann har latt seg lure av en forførende kvinne  ;) Menn tenker for ofte med det lille hodet, de mister helt målet av syne og roter til ting.

Jo mer jeg tenker på det, jo mer tror jeg vi ville klart oss aldeles fortreffelig  :ler: Det ER dog mulig at vi ville alt frem en og annen mann for underholdningens skyld  :sjarmor:

Der er vel en og annen kvinne som er styrt av følelsene og driftene sine også... er det ikke Fiona? ;)

Det har vel vært en og annen kvinne som har blitt forført av menn.

• Nyttig 1
Gjest Hilde79
Skrevet

Det er stusselig med bare en dildo... sånn i lengden vaffal

Skrevet

Hvem skulle da klippe plenen og hogge ved? Eller tømme musefella? :legrine::legrine::legrine:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...