Gå til innhold

Et samfunn uten menn


CoolDuckie

Anbefalte innlegg

Hei,

Tenk dere at alle menn i hele verden forsvant. Det eneste som ble igjen var et "uendelig" lager frosset sperm som bare hadde sædceller med X-kromosomer.

Altså et samfunn der aldri menn ville bli født :-).

Hva tror dere hadde skjedd? Menn står i dag for det meste av voldsutøvelse og ulike sexforbrytelser. Ville kvinnen blitt verre i mannens fravær?

Hva med teknologi? Siden menn har oppfunnet stort sett all teknologi vi i dag omgir oss med, ville kvinnen tatt mer ansvar for teknologiutvikling og vedlikehold?

Hva med livskvalitet- ville kvinnen blitt lykkeligere, eller motsatt?

CoolDuckie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kvinner slår mer enn menn har jeg lest. I forhold. Jeg vil anta at de vil starte å banke hverandre istedet når de blir sinte på hverandre.

Om de lager krig ute iverden for å tilegne seg land eller hva som helst? Tja.. det finnes maktsyke kvinner også. De er bare ikke så synlige i offentligheten per i dag fordi menn dominerer.

Teknologien ville ikke blitt noe problem.

Ellers er vi kvinner oss selv verst, vi bitcher, hever øyenbryn, baksnakker og lager intriger og vil fortsette med det. Jeg tror ikke verden nødvendigvis ville blitt noe bedre sted.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvinner slår mer enn menn har jeg lest. I forhold. Jeg vil anta at de vil starte å banke hverandre istedet når de blir sinte på hverandre.

Om de lager krig ute iverden for å tilegne seg land eller hva som helst? Tja.. det finnes maktsyke kvinner også. De er bare ikke så synlige i offentligheten per i dag fordi menn dominerer.

Teknologien ville ikke blitt noe problem.

Ellers er vi kvinner oss selv verst, vi bitcher, hever øyenbryn, baksnakker og lager intriger og vil fortsette med det. Jeg tror ikke verden nødvendigvis ville blitt noe bedre sted.

Hei,

Har også sett en forskningsstudie der det ble vist at det var like mye vold i lesbiske parforhold som i heterofile parforhold. Vet ikke om de så på alvorlighetsgrad også.

Jeg tror at teknologisk utvikling vil være en meget stor utfordring for et rent kvinnebasert samfunn. Slik kvinnen fungerer i dag, er hun ikke en teknologiinnovator.

Når det gjelder lykke- om jeg tenker meg det motsatte, et samfunn uten kvinner, så ville det hatt dramatisk effekt på menn. Kanskje ville alle blitt fullstendig apatiske, siden kampen om kvinnene jo er den ultimate meningen med livet for mannen ;). Ingenting å sloss for lenger.

CoolDuckie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville kvinnen blitt verre i mannens fravær?

Ja, det hadde blitt et rent helvete med ørtåførti seksuelt frustrerte kjerringer...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest King James

jeg tror dere ville ha drept hverandre med all den baksankkingen som foregår blant kvinner.

og ordtaket sier. En ond kvinne er ondere en en ond mann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest StockDama

jeg hadde kasta meg selv utfor et stup...en verden med bare kvinnfolk ville blitt totalt galskap, ikke noe jeg ville tatt del i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Bodillen

Skal vedde for at det ikke hadde gått mange dagene før alle de kjerringene som støtt klager og syter over at de må pule med gubben sin hadde revet kjønnshårene av seg i ren frustrasjon over at det aldri ble noe på dem!

Ellers? Dekk skulle jeg nok greid å skifte sjæl, og jeg har egen drill.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes da teknologiske kvinner og, så teknologisk utvikling tror jeg ikke hadde blitt noe problem.

Ellers tror jeg det hadde blitt en masse baksnakking og mye sutring fra kåte og frustrerte kvinner.

En verden uten menn vil ikke jeg leve i, i hvert fall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først og fremst hadde det blitt grusomt kjedelig ;) .

Dessuten tror jeg det hadde blitt en ganske intrigant (kan man si det?) og ulevelig verden for alle. Uttrykket "Kvinne er kvinne verst" er ikke helt uten rot i virkeligheten.

Derimot tror jeg vi ville klart oss fint rent praktisk. Alle kvinner er da ikke "teknologiske idioter". Faktisk er vel de færreste det, så teknologiutviklingen ville nok fortsatt - men muligens i andre spor enn det som er tilfellet i dagens samfunn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest 1
Ville kvinnen blitt verre i mannens fravær?

Ville kvinnen tatt mer ansvar for teknologiutvikling og vedlikehold?

Hva med livskvalitet- ville kvinnen blitt lykkeligere, eller motsatt?

CoolDuckie

Ja, jeg tror kvinnen ville ha blitt verre i mannens fravær...Da ville det ikke ha vært mulig med forutsigbarhet og konsekvente kjøreregler.

Den delen av den kvinnelige befolkningen som er interessert i teknologi ville nok ha tatt ansvar for en videreføring av utviklingen men ikke på samme måte som hvis menn også hadde deltatt. Kvinnen ville ha blitt mer ulykkelig uten mannen...bortsett fra de lesbiske som kanskje ville ha jublet.

På den annen side er type frihetssøkende single kvinne med god utdannelse og ambisjoner for arbeid og familie som planlegger sitt første barn i en alder av 35 år en ny type voksende gruppe, der hun søker type mann som det ikke er alt for mange av. Flere av disse kvinnene finner ut at de ikke ønsker å dele tannkrem og rengjøringssysler med Mannen og velger kanskje derfor å få barn på egenhånd og velger bevisst alenemorrollen/særboer.

I tillegg vil det mangle menn for den uetablerte kvinnen på 35, de er allerede etablert i sitt første ekteskap og første barnekull. Så lærer mennene, og blir modne når de har nådd sin karrieretopp og lekt mor, far og barn en stund. Når de er skilt og over 40, først da begynner mulighetene for å lande med en attraktiv og mer moden og overbærende mann for den single uetablerte kvinnen på 35.

Endret av Gjest 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Catwoman

Til å begynnne med ville det kanskje blitt roligere tilstander - mindre fysisk vold og kriminalitet og krig.

Men over lang lang tid tror jeg kvinner ville utviklet seg og får sterkere fysikk. For menn har sterkere og kraftigere fysikk enn oss, og vi trenger den i vår verden. Så uten menn ville kvinner blitt tvunget til å utvikle seg til å få det.

Så til slutt ville vi sittet igjen med masse monstermennesker med bådde kvinners og menns verste egenskaper, i ett og samme menneske.

Tror det hadde gått dårlig - på lang sikt. Dessuten ser jeg for meg at det hadde blitt veldig trist og ensomt uten menn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvinnen ville ha blitt mer ulykkelig uten mannen...bortsett fra de lesbiske som kanskje ville ha jublet.

Hæh?

Hvorfor skulle de lesbiske jublet om alle menn forsvant? Er det sånn at verden består av to slags mennesker kanskje? 1) De man kan tenkes å pule, og 2) de man ikke kan tenkes å pule :klø:

Hmmm, det må jo være det som er tanken bak sitatet her, siden det antydes at lesbiske overhodet ikke kan tenkes å ville ha noe med menn å gjøre, ikke kan få noe positivt ut av å ha mannlige venner og helst så at alle menn forsvant...

*Tenke tenke tenke tenke tenke tenke*

Lurer virkelig på motivene mine lesbiske venninner har for å omgås meg nå...

:overrasket:

Endret av Estragon
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til å begynnne med ville det kanskje blitt roligere tilstander - mindre fysisk vold og kriminalitet og krig.

Men over lang lang tid tror jeg kvinner ville utviklet seg og får sterkere fysikk. For menn har sterkere og kraftigere fysikk enn oss, og vi trenger den i vår verden. Så uten menn ville kvinner blitt tvunget til å utvikle seg til å få det.

Så til slutt ville vi sittet igjen med masse monstermennesker med bådde kvinners og menns verste egenskaper, i ett og samme menneske. 

Tror det hadde gått dårlig - på lang sikt. Dessuten ser jeg for meg at det hadde blitt veldig trist og ensomt uten menn.

Akkurat der tror jeg du er inne på et vesentlig poeng. Det ligger mye visdom i den kinesiske filosofien om Ying og Yang: at motsetninger og motpoler både skaper og søker likevekt. Dette ser man overalt i naturen og i menneskelige forestillinger. Når noe kommer ut av balanse, så må den andre part enten kompensere eller så må en utenforstående hendelse inntreffe som skaper orden igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Gjest 1
Hæh?

Er det sånn at verden består av to slags mennesker kanskje? 1) De man kan tenkes å pule, og 2) de man ikke kan tenkes å  pule  :klø:

Ja, jeg skulle da tro det. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Miss Guided

Det er nå ennå godt at de ikke forsvant før vi oppfant dildoen..... så sex skal det nok bli.

Om verden hadde blitt et bedre sted med bare oss kvinner er jeg ikke sikker på, men det hadde garantert blitt mindre hodepine. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jenter er mer voldlige enn gutter... Det er bare det at dere ikke gjør noe særlig skade, med de skrøpelige små kroppene deres.

Jeg tror menn hadde klart seg bedre aleine enn damene hadde, rett og slett fordi vi er fysisk sterkere.

Mentalt stiller vi ganske likt, bortsett fra at damer er ofte mer følsomme enn menn, så hvis man bruker litt logikk, så er det ikke vansklig å se at menn hadde greid seg bedre.

Menn er sterker og mindre følsomme, å dermed hadde vi klart oss mye bedre.

Hva om man fjerna alle menn, og gjorde alle damer lesbiske da? Det er en litt bedre problemstilling, siden det største problemet dere hadde fått, var mangel på kjærlighet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jenter er mer voldlige enn gutter... Det er bare det at dere ikke gjør noe særlig skade, med de skrøpelige små kroppene deres.

Jeg tror menn hadde klart seg bedre aleine enn damene hadde, rett og slett fordi vi er fysisk sterkere.

Mentalt stiller vi ganske likt, bortsett fra at damer er ofte mer følsomme enn menn, så hvis man bruker litt logikk, så er det ikke vansklig å se at menn hadde greid seg bedre.

Menn er sterker og mindre følsomme, å dermed hadde vi klart oss mye bedre.

Hva om man fjerna alle menn, og gjorde alle damer lesbiske da? Det er en litt bedre problemstilling, siden det største problemet dere hadde fått, var mangel på kjærlighet.

Hvis man bruker logikk, så passer ikke fysisk sterk og ufølsom så godt sammen ;)

Jeg tror det hadde gått til helvete om det hadde vært bare menn, og om det bare hadde vært kvinner.

Endret av Bridget J
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...