Gå til innhold

Jeg produserer ingen urin...

Fremhevede innlegg

Gjest Bellatrix
Skrevet (endret)
Jeg skjønner fortsatt ikke hvordan det kunne gå så lang tid før du fikk legehjelp, hvertfall utifra det du forteller her. Er selv medisinstudent, og det du beskriver er å regne som øyeblikkelig hjelp. Det er livsviktig for kroppen å opprettholde væskebalansen, og jeg kan ikke skjønne hvordan den kan opprettholdes i kroppen din. Hmm.. synes hele greia her er litt merkelig.

Det skjer mye merkelig på legevakter i Norge. Jeg har hørt historier om folk med slag og andre svært alvorlige ting bli avvist.

Endret av Bellatrix
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Legevakter er ikke som andre vakter.

Har engang vært med å tømt en person med kateter for en og en halv liter. Ikke helt sunt nei.

Skrevet

Men slag og hjerteinfarkt og sånn der kan ofte gi veldig diffuse symptomer og har tallrike differensialdiagnoser, så det er på en måte litt mer forståelig. Men jeg forsvarer aldeles ikke legevakta, det er ikke det jeg mener! Vet at de ikke alltid er sånn som de skal være. Men når en pasient kommer inn, og ikke har hatt vannavlating på de siste 4 dagene og dermed har lagt på seg nesten 10 kilo synes jeg det er rart. Men det er jo sant som dere sier, legevakta har mange "svin på skogen"!

Skrevet

Det hørest ut som at du produserer urin(siden du sier det sprenger), men at det er noe som hindrer utgangen av urinen. Viktig at du får hjelp for dette kjapt, så bra du at du fikk tak i en lege!

Gjest Gjest_trådstarter_*
Skrevet
Det hørest ut som at du produserer urin(siden du sier det sprenger), men at det er noe som hindrer utgangen av urinen. Viktig at du får hjelp for dette kjapt, så bra du at du fikk tak i en lege!

Det sprenger ikke i det hele tatt i blæra. Det sprenger i resten av kroppen, der væska samler seg.

Skrevet

At du ikke får hjelp er jo ufattelig.

Jeg hadde prøvd å kontaktet urologisk avdelig på sykehuset du sokner til og forklart situasjonen. Kanskje de kan ta deg i mot. Jeg synes ikke du skal vente til i morgen.

Skrevet

Tror det kan være en god ide å ikke drikke noe.

En eldre mann jeg kjenner hadde akurat samme feilen. Han så ut som et fleskeberg. Medisin fikk nyrene til å produsere urin igjen, og da ble det mye vannavlating på kort tid.

Skrevet

For guds skyld ikke vent til i morgen! :overrasket:

Dette er svært alvorlig! Hadde jeg vært deg hadde jeg troppa opp på akuttmottaket på sykehuset og nektet å gå før jeg ble undersøkt!

Skrevet

Det er alvorlig, og jeg lurer på om dette er en tulletråd og håper jo det fordi det høres forferdelig ut.

Jeg er ikke lege, men jeg vet at menn (du er kanskje mann, tror jeg), kan få prostatabesvær (usikker på diagnosen, og om det er prostata eller brokk), men at de føler at de må tisse hele tiden men ikke får det til og da blir urinen i kroppen.

Hvis det ikke er en tulletråd, så ring legevakta, ta drosje og spør etter navnet på den pleieren som evt. avviser deg. Også navnet på legen.

Da blir de mer ydmyke, det finnes dessverre mange psyko i helsevesnet også. Helst bør du ta med deg en venn eller venninne eller et familiemedlem, hvis legevakta der du bor er slik du beskriver.

Husk at nå er det andre på vakt enn i sted. Uansett, så forlang legehjelp.

Skrevet

Ja det blir nesten så man ikke tror på ts når hun tar så lett på det med å få seg lege :forvirret:

Skrevet

Har vondt for å tro på dette her altså.

Skrevet
Har vondt for å tro på dette her altså.

Jeg har sett noe lignende i praksis, men da under behandling. Ingen går vel som dette uten å krangle seg til legen.

Skrevet
Jeg har sett noe lignende i praksis, men da under behandling. Ingen går vel som dette uten å krangle seg til legen.

Nei det er dertfor jeg synes det er så rart at hovedinnlegger er såpass "rolig". Situasjonen som her beskrives er utrolig alvorlig.

Skrevet

Verste jeg har hørt... Man må da få hjelp??

Gjest Gjest_trådstarter_*
Skrevet

Har vært hos legen nå. Han sjekket magen, men det var ingen ansamling i blæra og ellers ingenting galt å kjenne. Den lille urinen jeg har fått ut (litt i går kveld og litt på formiddagen i dag) var veldig konsentrert, men ellers ikke noe galt. Har tatt en haug med blodprøver og skal ta ultralyd av nyrene. Siden jeg ikke har smerter i magen, feber eller oppkast skulle det sees an et par dager til. Hvis det ikke har gått over av seg selv innen mandag morgen skal jeg legges inn til observasjon, og det samme gjelder hvis jeg får dårligere almenntilstand innen da.

Skrevet (endret)

Skal bli spennende å høre kreatinin- og karbamidverdiene dine. :)

Ta og før liste over hvor mye du drikker og hvor mye du tisser (tiss i litersmål) så har du god og nøyaktig dokumentasjon når du skal til legen igjen.

Endret av Lamadama
Skrevet

Dette høres muligens dumt ut; men du som har startet tråden, er du en "stor" jente?

Skrevet
Dette høres muligens dumt ut; men du som har startet tråden, er du en "stor" jente?

Hvordan da?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...