Gjest Gjest Skrevet 17. januar 2007 #1 Skrevet 17. januar 2007 Hvor lenge kan jeg gå sånn før det blir skikkelig farlig? Føler at jeg sprenges snart...
Lofotdorsken Skrevet 17. januar 2007 #2 Skrevet 17. januar 2007 Korleis kan du føles at du sprenges viss du ikkje produserar urin?? Høres rart ut!
Gjest baby-E Skrevet 17. januar 2007 #3 Skrevet 17. januar 2007 da må det være noe alvorlig farlig, for kroppen produserer uansett ca 400ml urin per døgn, så sant man ikke er syk på noen måte. Har du vært hos legen?
Gjest Gjest Skrevet 17. januar 2007 #4 Skrevet 17. januar 2007 Høres absolutt ut som om du bør komme deg til lege! Har du problemer med urinen kan det være nyrene som ikke jobber som de skal.
Gjest Gjest_trådstarter_* Skrevet 17. januar 2007 #6 Skrevet 17. januar 2007 Skjønner jo selv at dette er noe jeg må til legen med, men problemet er at han er på kurs denne uka, og jeg greier ikke å få noen andre leger til å ta meg inn. Så det ser ut til at jeg må vente til mandag... Du som lurer på hvordan det kan føles som om jeg sprenges når jeg ikke produserer urin: Har du noen gang prøvd å legge på deg 9,5 kg på fire dager noen gang?
sweetdana Skrevet 17. januar 2007 #7 Skrevet 17. januar 2007 Såvidt jeg ser dette er det en ø-hjelp situasjon og legene må da ta deg inn med en gang! Hvis ikke må du oppsøke legevakt. Å legge på seg 9,5 kg pga at man ikke produserer urin, kan jo tyde på at væsken har begynt å lekke ut i andre vev, og dette kan ha alvorlige konsekvenser!
Gjest baby-E Skrevet 17. januar 2007 #8 Skrevet 17. januar 2007 Skjønner jo selv at dette er noe jeg må til legen med, men problemet er at han er på kurs denne uka, og jeg greier ikke å få noen andre leger til å ta meg inn. Så det ser ut til at jeg må vente til mandag... Du som lurer på hvordan det kan føles som om jeg sprenges når jeg ikke produserer urin: Har du noen gang prøvd å legge på deg 9,5 kg på fire dager noen gang? ← Du produserer tydeligvis urin. Mulig det er noe om stenger for passagen. Om du har hatt det slik i fire dager anbefaller jeg deg å gå på legevakten med en gang.
Gjest Gjest_trådstarter_* Skrevet 17. januar 2007 #10 Skrevet 17. januar 2007 Du produserer tydeligvis urin. ← Tror ikke det. Alt legger seg på ryggen, bak på hofta og i ansiktet. Mer sannsynlig at det da er all væske som legger seg der før det forandres til urin, enn at det trekkes ut igjen fra blæra etterpå, vel? Har vært på legevakta. De nekta å ta meg inn og sendte meg hjem igjen.
Gjest meya84 Skrevet 17. januar 2007 #11 Skrevet 17. januar 2007 hæ? dra på en annen legevakt, det der kan være kjempefarlig! Jeg hadde 1,5 døgn hvor jeg ikke kom på do, men da hadde jeg prolabs i ryggen og det viste seg at det trykka på en nerve ned til blæra.. Men da måtte jeg jo sinnsykt på do da, fikk det bare ikke til... da kjentes det ut som jeg sprengtes som du sier meeen,som jeg skjønner er ikke det problemet ditt?' uansett, kom det til legen!!
Gjest Gjest Skrevet 17. januar 2007 #12 Skrevet 17. januar 2007 Legen SKAL undersøke deg! Dette høres ikke bra ut...hvor lenge har du gått uten å latt vannet?
Gjest Bellatrix Skrevet 17. januar 2007 #13 Skrevet 17. januar 2007 Har vært på legevakta. De nekta å ta meg inn og sendte meg hjem igjen. ← Ring en gang til. Si at du rapporterer det til fylkeslegen om de ikke tar deg på alvor.
Gjest Hedda Gabler Skrevet 17. januar 2007 #14 Skrevet 17. januar 2007 Du kan jo ha en lammelse i urinblæra eller noe som stenger urinrøret. Sier som de andre - du må undersøkes!
Gjest Gjest_trådstarter_* Skrevet 17. januar 2007 #15 Skrevet 17. januar 2007 Legen SKAL undersøke deg! Dette høres ikke bra ut...hvor lenge har du gått uten å latt vannet? ← Snart tre døgn. Og døgnet før det igjen, tissa jeg kanskje 1-2 dl.
Gjest Gjest_trådstarter_* Skrevet 17. januar 2007 #16 Skrevet 17. januar 2007 Jobber hardt med å få lånt penger av noen nå, så jeg kan få reist til en privat legevakt. Prøver å mase meg fram hos andre leger også, da, men ikke så lett
Supraspinatus Skrevet 17. januar 2007 #17 Skrevet 17. januar 2007 At du ikke produserer urin kan være et symptom på at nyrefunksjonen ikke er i orden. Det er rimelig akutt. Tviler på at du har fortalt oss hele sannheten hvis de avviser deg på legevakten. Eller du har fått en forklaring på hvorfor du ikke har produsert urin.
Gjest Gjest_trådstarter_* Skrevet 17. januar 2007 #18 Skrevet 17. januar 2007 At du ikke produserer urin kan være et symptom på at nyrefunksjonen ikke er i orden. Det er rimelig akutt. Tviler på at du har fortalt oss hele sannheten hvis de avviser deg på legevakten. Eller du har fått en forklaring på hvorfor du ikke har produsert urin. ← Jeg vet at det kan være et tegn på akutt nyresvikt. Det er derfor jeg er ganske bekymra her. Vet ikke helt hva du mener jeg ikke har fortalt her... Fikk ingen forklaring på legevakta, nei, det er vel uansett ikke sykepleieren i skranken som skal gi noen forklaring på noe sånt? Hun snakka riktignok med en lege på telefonen, men h*n møtte meg jo aldri og kunne vel neppe stille en diagnose utifra ingenting?
Gjest Gjest_trådstarter_* Skrevet 17. januar 2007 #19 Skrevet 17. januar 2007 Jeg har fått tak i en annen lege som kan ta meg imot. Jeg kunne komme med urinprøve nå med en gang (men det er jo ikke så lett, da), eller jeg skal få en time i morgen tidlig. Så da får jeg sjekka det!
sweetdana Skrevet 17. januar 2007 #20 Skrevet 17. januar 2007 Jeg skjønner fortsatt ikke hvordan det kunne gå så lang tid før du fikk legehjelp, hvertfall utifra det du forteller her. Er selv medisinstudent, og det du beskriver er å regne som øyeblikkelig hjelp. Det er livsviktig for kroppen å opprettholde væskebalansen, og jeg kan ikke skjønne hvordan den kan opprettholdes i kroppen din. Hmm.. synes hele greia her er litt merkelig.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå