Meaty Skrevet 16. januar 2007 #1 Skrevet 16. januar 2007 Det var i en annen tråd her der denne diskusjonen startet, men kanskje vi nå kan få fastslått via en avstemning hva majoriteten mener om smileys?
Meaty Skrevet 16. januar 2007 Forfatter #3 Skrevet 16. januar 2007 For å si hva jeg selv synes; det bør være flere ord enn smileys i et innlegg
Gjest gjesta Skrevet 16. januar 2007 #5 Skrevet 16. januar 2007 Jeg synes ofte at det understreker et poeng, men noen bruker faktisk for mange. Da blir det litt fjortis.
Gjest Gjesta Skrevet 16. januar 2007 #6 Skrevet 16. januar 2007 Jeg synes det er greit med en smiley eller to for å understreke "humøret" i innlegget, ellers kan det av og til være lett å misforstå. Men å svare med bare smileyer, eller bruke kanskje ti stk pr innlegg, det virker gjerne litt useriøst... Dessuten misliker jeg sterkt (det ser bare ut som en ond person som hånflirer av andre) og (vet ikke jeg, men hvis noen skal honorere andres innlegg, så hvorfor ikke bare si enig, eller nikke, ikke klappe med tegneseriehender? Det virker nesten sarkastisk, selv om jeg vet det ikke alltid er det)
Trampe Skrevet 16. januar 2007 #7 Skrevet 16. januar 2007 Jeg liker dem i moderate mengder. To er greit, fjorten er for mye.
gard Skrevet 16. januar 2007 #8 Skrevet 16. januar 2007 Hei Jeg synes at de er vikitge for å vise hva man mener. Vanligvis når man snakker med en person så ser man på ansiktet for å finne ut hvilken tilstand motparten er i...spøker en person...eller er han/hun alvorlig? Med smileys kan man lettere vise leseren hva man mener.
Gjest Bellatrix Skrevet 16. januar 2007 #10 Skrevet 16. januar 2007 Umulig å svare på pollen. Noen ganger er de viktige for å få fram poenger, de frisker opp. Samtidig kan det bli for mye og støyende.
Helen Skrevet 16. januar 2007 #11 Skrevet 16. januar 2007 Jeg synes de frisker opp innleggene og får frem poengene, bare det ikke blir for mange av de i ett innlegg.
Arkana Skrevet 17. januar 2007 #12 Skrevet 17. januar 2007 Som flere andre sier synes jeg også at smileys frisker opp innleggene. Veldig mange av smiley'ene viser også tanker/følelser som det ville vært klønete å beskrive med ord.
Gjest Pax Skrevet 17. januar 2007 #13 Skrevet 17. januar 2007 Jeg lik'erem. Bare det ikke blir for mye.
hjertesukka Skrevet 17. januar 2007 #16 Skrevet 17. januar 2007 Man kan jo hverken se mimikk eller glimtet i øyet her inne, så en hjelper godt. Jeg oppfatter riktig bruk av smileys som en erstating eller kompensasjon for manglende kroppspråk, men som flere har påpekt allerede, det kan bli for mye også.
Karamba Skrevet 17. januar 2007 #17 Skrevet 17. januar 2007 Jeg synes de frisker opp innleggene, men alt med måte da....
Gjest Gjesta Skrevet 17. januar 2007 #18 Skrevet 17. januar 2007 Helt knall med smileys Dessuten er det jo satt en maxgrense på 20 pr innlegg, og da rekker ikke jeg å bli lei
aline Skrevet 17. januar 2007 #19 Skrevet 17. januar 2007 Man kan jo hverken se mimikk eller glimtet i øyet her inne, så en hjelper godt. Jeg oppfatter riktig bruk av smileys som en erstating eller kompensasjon for manglende kroppspråk, men som flere har påpekt allerede, det kan bli for mye også. ← helt enig, i rl bruker ihvertfall jeg mye mimikk og kroppsspråk i diskusjoner, dette viser litt hvor engasjert man er, om man tar ting "for" alvorlig, fleiper, er støtt, sjokkert eller andre normale reaksjoner i kommunikasjon med andre mennesker. selv brukte jeg smilys mye til dette før, men etter at man gang på gang får beskjed om at smilys-bruk er sånn og slik, og "jaha.. SMIIILER du nå, tror du DET tar brodden av det du sa eller?" og helt ærlig talt, trenger jeg ta brodden av det jeg sier, så ville jeg mest sannsynelig latt være å si det eller sagt det på en annen måte.. jeg er for rett bruk av smilys, altså å bruke dem som uttrykk for sinnsstemning og en ekstra-kommunikasjon.
mysan Skrevet 17. januar 2007 #20 Skrevet 17. januar 2007 Hei Jeg synes at de er vikitge for å vise hva man mener. Vanligvis når man snakker med en person så ser man på ansiktet for å finne ut hvilken tilstand motparten er i...spøker en person...eller er han/hun alvorlig? Med smileys kan man lettere vise leseren hva man mener. ← Enig - det er nok av folk som leser her inne som overhodet ikke skjønner ironi, fleip eller humor dersom ikke smileys er brukt i tillegg til teksten.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå