Gå til innhold

Nå er jeg virkelig drittlei

Fremhevede innlegg

Skrevet

Nå begynner antallet bedrevitere å ta helt overhånd her på Kvinneguiden. Jeg er SÅÅÅÅ lei av å til stadighet lese:

"Hvis du ikke kan svare TS på det han/hun spør om, så la være å svare"

"Nå har TS fått nok pes i denne tråden .. (ja, hva venter man når man starter tråder som den med gulv, naboer og nyttårsaften :ler: )"

Det finnes haugevis av lignende eksempler her ...

Så dere vil altså ha et diskusjonsforum hvor man KUN svarer det trådstarter ønsker å høre? Vil gjerne vite det - for da slipper jeg å engasjere meg i lange diskusjoner om emner som faktisk engasjerer meg ... For det gjør endel av disse diskusjonene - selvom jeg har et annet syn enn TS.

Videoannonse
Annonse
Gjest Grønn Frosk
Skrevet (endret)

Tja... Jeg må si at jeg er litt uenig. Klart at man skal få diskutere, men det er noe med det at TS spør gjerne om noe spesifikt. Da skal man diskutere på det grunnlaget, og ikke dra tråden ut på viddene med å begynne å diskutere ting som egentlig ikke har noe med saken å gjøre. Og man trenger ikke å skrive inn bare for å si at man syns TS er en idiot eller lignende. Det er ikke særlig produktivt hverken for tråden selv eller for TS.

Endret av Grønn Frosk
Skrevet
Så dere vil altså ha et diskusjonsforum hvor man KUN svarer det trådstarter ønsker å høre? Vil gjerne vite det - for da slipper jeg å engasjere meg i lange diskusjoner om emner som faktisk engasjerer meg ... For det gjør endel av disse diskusjonene - selvom jeg har et annet syn enn TS.

Velkommen til klubben :klappe:

Det er en tendens det der. Dessverre.

Skrevet

Enig. Man kan ikke detaljstyre en diskusjon fordi om man har første innlegg. I såfall bør man komme med et eget innspill som prøver å vri diskusjonen over på det tema man vil diskutere igjen.

Er også litt lei av disse "nå er dere slemme med ts" klagene. Hvis ts sier noe jeg er dypt uenig i vil jeg ha mulighet til å komme med mitt syn selv om andre har sagt sitt før meg. Når det er sagt bør både jeg og andre tenke litt over hvordan vi sier(skriver) ting. Man trenger ikke være ekkel selv om man er uenig, selv om det er litt fristende å tulle litt med mennesker som har ekstremt merkelige synspunkter :sjenert:

Skrevet

Nå snakker jeg ikke om å dra diskusjonen helt på viddene - men man kan ofte ha et annet svar enn det TS ønsker å høre.

F.eks. så startet jeg en tråd hvor jeg bad om råd for å fjerne lim etter klistermerker ... hvis noen da hadde svart at jeg burde passet på så ikke sønnen min klistret merker på døren .. javel - da hadde jeg akseptert det, for jeg vet jo at det aldri burde skjedd i utgangspunktet. Jeg kunne aldri tenkt meg å svare at "Det var ikke det jeg spurte om, hvis dere ikke kan svare på det, så la være å svare" ...

Skrevet
Nå snakker jeg ikke om å dra diskusjonen helt på viddene - men man kan ofte ha et annet svar enn det TS ønsker å høre.

F.eks. så startet jeg en tråd hvor jeg bad om råd for å fjerne lim etter klistermerker ... hvis noen da hadde svart at jeg burde passet på så ikke sønnen min klistret merker på døren .. javel - da hadde jeg akseptert det, for jeg vet jo at det aldri burde skjedd i utgangspunktet. Jeg kunne aldri tenkt meg å svare at "Det var ikke det jeg spurte om, hvis dere ikke kan svare på det, så la være å svare" ...

Enig. Men hadde jeg startet den klistremerketråden på let etter praktiske tips og en eller annen hadde kommet med pekefinger og jeg hadde blitt utskjelt etter noter fordi jeg var så uansvarlig at jeg lot barna mine klistre klistremerker så hadde jeg nok blitt litt oppgitt, sur og irritert. ;)

Gjest Ferskvannsblekksprut
Skrevet

Nabon gikk med våte sko inne, eh? ;D

Skrevet

Når jeg starter en tråd regner jeg med å få andre synspunkter enn de jeg har selv. Men det er fort gjort å begynne å diskutere med dem som synes noe annet enn meg, men sier seg jo selv - man får jo ikke mye til diskusjon med dem man er enige med :ler:

De som starter en tråd for å få sympati vil også i de fleste tilfeller møte motstand, og jeg tror det er der det skjærer seg noen ganger fordi mange av de som sympatiserer med trådstarter vil synes at de som mener noe annet er "slemme". Da kommer det sånne "du er slem mot TS"-innlegg.

Men man bør tåle ulike synspunkter, man kan godt diskutere opp og i mente så lenge det er gjort med respekt for dem man diskuterer med. Det burde forøvrig være forbudt å bruke denne smileyen :overrasket: , ingenting er vel mer provoserende enn når noen siterer et innlegg og så bare svarer med :overrasket: !

Men jeg er enig med Embla s at av og til er det veldig fristende å tulle litt med folk som er veldig ekstreme... :sjenert:

Gjest Grønn Frosk
Skrevet

Det jeg mente med mitt innlegg var ikke at man ikke kan skrive at man er uenig, og diskutere rundt det, men at man holder seg til tema i tråden. Når det gjelder tråden *Tara* brukte i eksempelet kan jeg ikke se noe galt med svarene der egentlig. De omhandler jo temaet alle sammen.

Skrevet

Jeg synes faktisk at bedreviterne er dem som styrer tråden i en annen retning enn det T. S ønsker.

Hvis T.S ønsker et svar, men så kommer det inn mange perspektiver på hvorfor T.S ikke bør gjøre slik og slik. Jeg mener ikke at det ikke er greit å komme med andre perspektiver, men det er måten man gjør det på. Jeg tror alle oss an gå inn i oss selv og tenke på om det virkelig er slik vil også vil svare IRL på et spørsmål her inne.

Skrevet

Jeg synes de fleste svarer høflig og greit - selvom det dreier seg om betente temaer - som ikke er så lett å diskutere med silkestemme.

Skrevet
Det jeg mente med mitt innlegg var ikke at man ikke kan skrive at man er uenig, og diskutere rundt det, men at man holder seg til tema i tråden. Når det gjelder tråden *Tara* brukte i eksempelet kan jeg ikke se noe galt med svarene der egentlig. De omhandler jo temaet alle sammen.

Jeg har ikke lest Taras tråd, men på generelt grunnlag - hvis du ber om vaske/rengjøringsråd så er det vel litt nedslående å få en hel haug med pekefingre som skal mene noe om måten du oppdrar barnet ditt på?

Gjest Bjørnsdatter
Skrevet

Det er forskjell på å være uenig og å være bitch.

Har falt i fella selv jeg, ber om unnskyldning til alle jeg har forulempet uten å tenke over det.

(Enkelte tråder og deres saklighet minner meg egentlig om ei i klassen min på ungdomsskolen som gjenfortalte hele Peer Gynt på spørsmålet "hva vet du om Grieg?", og ikke kunne skjønne hvorfor hun fikk så dårlig karakter...)

Skrevet

En eller annen lurte på om man svarer på samme måten IRL som man gjør her inne.

Jeg gjør i stor grad det.

Eks.

Om jeg har en venninne som lurer på hvordan hun kan få mannen sin til å vaske ordentlig (les: på samme måte som henne selv), og slenger på en masse utbroderinger om hvor elendig han er til å vaske badet og at hun alltid må gå etter og vaske over selv når han er ferdig, så ler jeg og sier omtrent følgende:

Du, hvem bestemte at det er DIN standard som er den gjeldende når det gjelder rengjøring?

La ham vaske på sin måte, og så gjør du det på din måte når det er din tur. Ingen av dere dør av at han glemmer inne i hjørnet i bak skapet...

Jeg har sluttet å jatte med folk. Hvis jeg synes de trenger et litt annet perspektiv på ting, så gir jeg dem det. Deretter kan de selvfølgelig velge selv hva de vil gjøre med det. Men en eye-opener i ny og ne tar ingen skade av.

Skrevet

Jeg elsker å diskutere saker som opptar meg ... og jeg diskuterer mer i mitt virkelige liv enn her inne .. Og akkurat som Mysan så gidder ikke jeg heller jatte med folk jeg ikke er enig i ... Hvis ikke folk er ærlige og sier sin oppriktige mening, så er det bedre å holde kjeften igjen ...

Min beste venninne og jeg er kollegaer og vi diskuterer enkelte ganger som busta fyker på jobben ... Selvsagt er vi også enige i enkelte saker - men vi er aldri redde for å diskutere saker hvor vi er uenige .. Hvis du har venner som du ikke tør ytre meningene dine til - ja, da vil jeg gå så langt som å si at det ikke er skikkelige venner.

Skrevet

Kom på doktoronline.no i stedet. Mye koseligere. :)

Gjest Grønn Frosk
Skrevet (endret)
Jeg har ikke lest Taras tråd, men på generelt grunnlag - hvis du ber om vaske/rengjøringsråd så er det vel litt nedslående å få en hel haug med pekefingre som skal mene noe om måten du oppdrar barnet ditt på?

Jeg tror du misforstår hvilken tråd jeg snakket om. Jeg snakket om den *Tara* skrev om i sitt første innlegg. "Gå inn med sko-tråden"...

Men det du nevner på generelt grunnlag. Som jeg sa så er det ingen vits i å skrive inn i en tråd bare for å spre dritt. Det ødelegger diskusjonsgrunnlaget og tråden. Men jeg syns eksempelet du bruker er litt ekstremt. Jeg har aldri opplevd en tråd som omhandler råd om noe sånt, som går over til hvordan en oppdrar barna...

Endret av Grønn Frosk
Skrevet

er helt enig, er litt lei alle disse "nå er dere slemme med den og den", når man igrunnen ikke er slemme, bare uenige.

og ja, jeg diskuterer ikke noe snillere i rl en jeg gjør her, om noen sier noe jeg blir sjokkert over, så kan jeg også irl reagere bare med ett blikk, derfor fant jeg før på å svare også her med smilyer som viser akkurat hvordan min naturlige reaksjon ville vært irl, f.eks :overrasket: , eller gud forby denne: :roll: eller denne ;) ..

det har jeg måtte slutte med, for bedreviterne her inne vet jo hvor falsk man er om man finner på å bruke mimikk her inne.

så, egentlig diskuterer jeg ikke likt her inne som jeg gjør irl, det kan jeg ikke, for da er man slem og falsk og stalker og det som værre er, så jeg diskuterer MYE mer intenst og ærlig i rl en det jg gjør her. synes til tider diskusjonene her inne er tamme, nettop fordi man ikke kan diskutere slik man ville gjort irl.

er dette gått fra å være ett diskusjonsforum til å være ett kosemoseforum der man aldri kan si annet en hva som er ønsket?

Skrevet
er helt enig, er litt lei alle disse "nå er dere slemme med den og den", når man igrunnen ikke er slemme, bare uenige.

Det er ikke så greit når uenighet oppfattes som personhets, stalking og det som verre er :ler:

og ja, jeg diskuterer ikke noe snillere i rl en jeg gjør her, om noen sier noe jeg blir sjokkert over, så kan jeg også irl reagere bare med ett blikk, derfor fant jeg før på å svare også her med smilyer som viser akkurat hvordan min naturlige reaksjon ville vært irl, f.eks  :overrasket: , eller  gud forby denne: :roll: eller denne ;) ..

det har jeg måtte slutte med, for bedreviterne her inne vet jo hvor falsk man er om man finner på å bruke mimikk her inne.

Uff ja... en smiley som viser en reaksjon bringer jo ikke diskusjonen videre, må vite.

Det gjør altså å sitte og være ukritisk enig med trådstarter i en hver tråd, fordi at det må jo være trådstarter som har rett. jeg mener.. det er jo HENNES tråd... :overrasket:

er dette gått fra å være ett diskusjonsforum til å være ett kosemoseforum der man aldri kan si annet en hva som er ønsket?

:klem: Dette vet du da, Aline.. kosemosediskusjonen har vi da hatt opp og ned og i mente noen ganger, og er det ikke kosemose så gjelds det ikke. :ler:

Det å være uenig med noen kan jo faktisk resultere i at denne "noen" sletter seg, det har vi jo sett mer enn én gang, så det bør unngås. Kosemose er tingen. :ler:

Skrevet
Det er ikke så greit når uenighet oppfattes som personhets, stalking og det som verre er  :ler:

Uff ja... en smiley som viser en reaksjon bringer jo ikke diskusjonen videre, må vite.

Det gjør altså å sitte og være ukritisk enig med trådstarter i en hver tråd, fordi at det må jo være trådstarter som har rett. jeg mener.. det er jo HENNES tråd...  :overrasket:

:klem: Dette vet du da, Aline.. kosemosediskusjonen har vi da hatt opp og ned og i mente noen ganger, og er det ikke kosemose så gjelds det ikke.  :ler:

Det å være uenig med noen kan jo faktisk resultere i at denne "noen" sletter seg, det har vi jo sett mer enn én gang, så det bør unngås. Kosemose er tingen.  :ler:

*flirer* sant sant mysan, og ja, jeg burde vite bedre, men jeg synes det har blitt værre.. :sjenert:

har aldri helt vært så veldig kosemosete her inne, og merker jeg skriver mindre og mindre pga det..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...