Gjest Anonymous Skrevet 14. februar 2003 #1 Del Skrevet 14. februar 2003 Jeg har en liten jente på 2,5 år som jeg synes sover litt lite. Hun sover fra 2000-0530. Er dette vanlig, eller burde hun sovet litt lenger på morningen. Sover ca en time på dagen. Har prøvd å kutte ut sovingen på dagen, men hun blei altfor trøtt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hilde K S Skrevet 15. februar 2003 #2 Del Skrevet 15. februar 2003 Dersom vår toåring våkner 5.30 sier vi det er natt og at han må sove. Han kryper da opp i sengen vår, og sovner. Stort sett våkner han mellom 6.15 og 6.45. Det er nok ganske vanlig at barn våkner tidlig, særlig i den perioden de begynner å slutte å sove på dagen. Det går seg til etterhvert. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Donna Skrevet 15. februar 2003 #3 Del Skrevet 15. februar 2003 Når sover hun på dagen da? Vi lar ungene hvile fra 12 og utover der jeg jobber. De som er på alder med din datter sover også en time - og vekkes da kl 13. De som er yngre får ofte sove så lenge de vil - men ofte setter foreldrene en grense ved kl 14 - ikke sove lenger enn det. Da greier de å få lagt de om kvelden. Gå inn og si at det er natt - sove nå .......legg henne ned - og gå ut igjen.....dersom dere ikke har det travelt om morgenen så behøver jo ikke hun å stå opp så tidlig...... Men barns søvbehov varierer jo .... Uansett kan hun læres til å ligge i sengen sin selv om hun ikke sover ..... Anbefaler boken : Nyttige knep for småbarnsforeldre ....ikke helt sikker på tittelen ....Der står det mye om soving og hvordan man kan endre på sovevaner.... Kan jo la henne gå ned til en halvtime også på dagtid ...men jeg tror det kan hjelpe at hun sover litt tidlig - at det ikke blir for seint på dagen - med tanke på at hun skal sovne også på kvelden.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå