GĂ„ til innhold

Betale gjesteovernatting??

Fremhevede innlegg

Skrevet

Vi skal ha bryllupsfesten vÄr pÄ et hotell. I invitasjonene vÄre kommer vi derfor til Ä tipse/anbefale gjestene om overnatting ved dette hotellet - de vil jo ogsÄ fÄ det litt billigere, siden vi feirer der. Prisene vi har fÄtt antydet fra hotellet er ca. 600 for enkeltrom og 700 for dobbeltrom. SÄ sÄ jeg et eller annet sted i forumet at noen hadde overnatting for gjestene som et egen punkt i bryllupsbudsjettet sitt... Er det virkelig vanlig Ä betale gjestenes overnatting?? Jeg har aldri opplevd det nÄr jeg har reist i bryllup iallefall... Men er interessert i Ä hÞre hva dere mener, bare... (Tror uansett ikke vi hadde hatt rÄd til det - ca. 30 av gjestene vÄre er tilreisende...)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi hadde absolutt ikke hatt rÄd til Ä betale for gjestenes overnatting og jeg tror det er ytterst fÄ gjester som forventer noe sÄnt ogsÄ.

Men det dere kan skrive i en invitasjon er noe sĂ„nt som ”Rimelig overnatting kan bestilles gjennom brudeparet.”

Skrevet

Har heller aldri hĂžrt at man skal betale for gjestenes overnatting.

Men dersom du har god plass kan du jo tilby noen gjesterommet...

Man har da vitterlig nok utgifter med bryllupet om man ikke skal betale for massevis av hotellrom ogsÄ...

Gjest Anonymous
Skrevet

Det er ikke vanlig at en betaler for gjestenes overnatting. Vi skal ogsÄ feire pÄ hotell og alle gjestene vÄre er tilreisende. Har fÄtt lavere pris pÄ hotellet vi skal feire pÄ grunnet dette ,og da har vi sendt med informasjon om pris for enkelt og dobbeltrom-hva de fÄr med i prisen og tlf. til hotellet og at de skal referere til vÄr bryllupsfest.

Vi har bare mottatt gode reaksjoner pÄ dette fra vÄre gjester.

Jeg vil heller si at hvis dere feirer pÄ hotell med mange tilreisende sÄ er det lurt Ä organisere transport for gjestene til og fra kirken.

Skrevet

Vi skal betale deler av overnattingen for de gjestene som "mÄ" ligge pÄ hotell til vÄrt bryllup.

Tipper vi kommer til Ä betale halvparten, eller noe sÄnnt....

NÄ er veldig mange av vÄre gjester tilreisende, sÄ det utgjÞr jo en ganske stor del av budgettet, men vi synes det er ganske viktig....

For mange av gjestene, sÄ er reisen hit ogsÄ ganske dyr, sÄ de skal ikke trnge Ä betale sÄ mye pÄ hotell, synes vi....

I tillegg sÄ er den maten vi skal ha ganske "billig" (under 100Kr pr.pers), sÄ vi har litt ekstra Ä "hente" derifra.....

*klem*

Gjest Angelique
Skrevet

Vi skal ogsÄ betale for alle 120 gjestene pÄ selve bryllupsdagen fra lÞrdag til sÞndag. Fredag til lÞrdag er "velkomstfest", og vi har skrevet i innbydelsen at vi hÄper flest mulig har anledning til Ä komme fredag, men at dette er selvfÞlgelig opp til hver enkelt. Her har vi ordnet en pris pÄ 500 kr pr dobbeltrom m frokost. :D

Vi skal ha festen langt avgÄrde med ca 100 av gjestene som tilreisende, derfor synes vi at det var pÄ sin plass Ä betale. Det er tross alt vi som velger Ä dra gjestene vekk fra hjemstedet og opp pÄ fjellet.

MEN

Samtlige gjester vi har snakket med sier at dette i utgangspunket ikke var nÞdvendig/at de ser pÄ dette som en sÊrdeles flott gest. De mener alle hadde kommet selv om vi ikke hadde vÊrt betalt. Og alle kommer opp fredag og betaler med glede 250 pr pers. Og synes dette er raaaasende billig!

SÄ har man ikke rÄd, fÄr man bare ordne en sÄ god pris som mulig. De aller fleste godtar dette og de som mener Ä ikke ta seg rÄd, kan ha det sÄ godt!!! :kul:

Skrevet

Det var iallefall godt at vi ikke fremstÄr som gnitne... :D

Vi skal selvsagt opplyse om muligheter for overnatting pÄ hotellet + pris i invitasjonene. Og ellers kan man jo ordne seg pÄ andre mÄter - det fins sikkert billigere overnattingssteder i omrÄdet, hvis noen syns det er for dyrt. MÄ forresten bare fÄ sagt at vi selvsagt ordner/betaler overnatting for toastmaster, den ene forloveren som er tilreisende, og den nÊrmeste familien. Noen av disse kan vi sikkert innlosjere hos mine foreldre. Vi fÄr se... Vi skal iallefall sÞrge for at alle fÄr et sted Ä bo! Tror forresten ikke at noen uteblir pÄ grunn av dette... :D

Opprett en konto eller logg inn for Ă„ kommentere

Du mÄ vÊre et medlem for Ä kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt Ă„ melde seg inn for Ă„ starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nÄ
  • Opprett ny...