Gå til innhold

Betale gjesteovernatting??


Pip

Anbefalte innlegg

Vi skal ha bryllupsfesten vår på et hotell. I invitasjonene våre kommer vi derfor til å tipse/anbefale gjestene om overnatting ved dette hotellet - de vil jo også få det litt billigere, siden vi feirer der. Prisene vi har fått antydet fra hotellet er ca. 600 for enkeltrom og 700 for dobbeltrom. Så så jeg et eller annet sted i forumet at noen hadde overnatting for gjestene som et egen punkt i bryllupsbudsjettet sitt... Er det virkelig vanlig å betale gjestenes overnatting?? Jeg har aldri opplevd det når jeg har reist i bryllup iallefall... Men er interessert i å høre hva dere mener, bare... (Tror uansett ikke vi hadde hatt råd til det - ca. 30 av gjestene våre er tilreisende...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi hadde absolutt ikke hatt råd til å betale for gjestenes overnatting og jeg tror det er ytterst få gjester som forventer noe sånt også.

Men det dere kan skrive i en invitasjon er noe sånt som ”Rimelig overnatting kan bestilles gjennom brudeparet.”

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har heller aldri hørt at man skal betale for gjestenes overnatting.

Men dersom du har god plass kan du jo tilby noen gjesterommet...

Man har da vitterlig nok utgifter med bryllupet om man ikke skal betale for massevis av hotellrom også...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Det er ikke vanlig at en betaler for gjestenes overnatting. Vi skal også feire på hotell og alle gjestene våre er tilreisende. Har fått lavere pris på hotellet vi skal feire på grunnet dette ,og da har vi sendt med informasjon om pris for enkelt og dobbeltrom-hva de får med i prisen og tlf. til hotellet og at de skal referere til vår bryllupsfest.

Vi har bare mottatt gode reaksjoner på dette fra våre gjester.

Jeg vil heller si at hvis dere feirer på hotell med mange tilreisende så er det lurt å organisere transport for gjestene til og fra kirken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal betale deler av overnattingen for de gjestene som "må" ligge på hotell til vårt bryllup.

Tipper vi kommer til å betale halvparten, eller noe sånnt....

Nå er veldig mange av våre gjester tilreisende, så det utgjør jo en ganske stor del av budgettet, men vi synes det er ganske viktig....

For mange av gjestene, så er reisen hit også ganske dyr, så de skal ikke trnge å betale så mye på hotell, synes vi....

I tillegg så er den maten vi skal ha ganske "billig" (under 100Kr pr.pers), så vi har litt ekstra å "hente" derifra.....

*klem*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Angelique

Vi skal også betale for alle 120 gjestene på selve bryllupsdagen fra lørdag til søndag. Fredag til lørdag er "velkomstfest", og vi har skrevet i innbydelsen at vi håper flest mulig har anledning til å komme fredag, men at dette er selvfølgelig opp til hver enkelt. Her har vi ordnet en pris på 500 kr pr dobbeltrom m frokost. :D

Vi skal ha festen langt avgårde med ca 100 av gjestene som tilreisende, derfor synes vi at det var på sin plass å betale. Det er tross alt vi som velger å dra gjestene vekk fra hjemstedet og opp på fjellet.

MEN

Samtlige gjester vi har snakket med sier at dette i utgangspunket ikke var nødvendig/at de ser på dette som en særdeles flott gest. De mener alle hadde kommet selv om vi ikke hadde vært betalt. Og alle kommer opp fredag og betaler med glede 250 pr pers. Og synes dette er raaaasende billig!

Så har man ikke råd, får man bare ordne en så god pris som mulig. De aller fleste godtar dette og de som mener å ikke ta seg råd, kan ha det så godt!!! :kul:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det var iallefall godt at vi ikke fremstår som gnitne... :D

Vi skal selvsagt opplyse om muligheter for overnatting på hotellet + pris i invitasjonene. Og ellers kan man jo ordne seg på andre måter - det fins sikkert billigere overnattingssteder i området, hvis noen syns det er for dyrt. Må forresten bare få sagt at vi selvsagt ordner/betaler overnatting for toastmaster, den ene forloveren som er tilreisende, og den nærmeste familien. Noen av disse kan vi sikkert innlosjere hos mine foreldre. Vi får se... Vi skal iallefall sørge for at alle får et sted å bo! Tror forresten ikke at noen uteblir på grunn av dette... :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...