Gå til innhold

Venninnen min på 16 er gravid


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Glad-dame

Det skulle ikke vært mulig å få barn til man ihvertfall var 20 år og mer voksen i hodet og i utvikling.

Dette høres jo ut som et forvirret barn.

Kan ikke si noe annet at jeg blir irritert.

Det er så utrolig urettferdig at voksne,flotte mennesker ikke kan få barn og strever hele livet sitt.Og så har du de som aldri skulle hatt barn (alkiser,narkiser,voldelige,forstyrrede personer),de får barn som om de regnet ned i fanget på dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er kun denne jenta selv som kan avgjøre om hun vil beholde barnet eller ikke.

Hennes personlige problemer virker imidlertid så store hun burde få slippe å hanskes med alt dette selv. En jevnaldrende venninne kan heller ikke gi henne all den hjelp hun trenger for å få livet på rett spor. ( Men en venninne er utrolig viktig, så fortsett å vær det for henne!)

Et profesjonelt hjelpeapparat finnes, sørg for at de får vite hvordan situasjonen er.

Om hun skulle velge å ta abort vil hun fremdeles trenge hjelp for å få orden på livet sitt. Det er ikke bare graviditeten som er problemet her!

Det er mange mennesker som aldri burde blitt gravide, som har mer enn nok med å ta vare på seg selv uten at de skal ha et barn å ta ansvar for i tillegg. Men det er engang slik (heldigvis) at ingen andre enn den gravide selv kan ta avgjørelsen om abort. Men når barnet er født må disse menneskene følges nøye opp - barnets beste må ALLTID komme foran foreldrenes beste. Dessverre virker det ikke som om det er slik det foregår i praksis.

Å bli gravid som 16 åring er ikke nødvendigvis den fulkomne tragedie. I dette tilfellet virker det dessverre som om det er det.

Fairytale: Du MÅ prate med noen voksne om dette. Jentas problemer er alt for store og dyptgående til at du kan hanskes med dette alene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Diskusjonen om hvorvidt hun bør beholde barnet eller ikke er bent frem latterlig. Vi snakker om en 16 år gammel jente med narkotikaproblemer, spiseforstyrrelser, broket fortid, dårlig forhold til sine foreldre og som lever i ett usunt miljø.

Har folk sluttet å bruke hodet?

Milla

Det er vel heller få her inne som mener hun bør beholde barnet. Men det bør tross alt være hennes valg. Dersom hun fortsetter med narkotika blir vel barnet tatt fra henne uansett. Det beste synest jeg, er at hun tar abort og får hjelp videre. Men problemet er vel hvordan hjelpe henne best mulig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes at denne debatten er så alvorlig at jeg blir litt uvel av at 16 år gamle jenter bakser rundt med det på egen hånd... Skaff dere profesjonell hjelp fra f.eks. "Alternativ til abort" eller hva det heter.

En annen sak: Utrolig nedlatende å kalle Dina's beskrivelse i sitt innlegg for "liksomverden". Jeg syntes det hørtes ut som en reflektert betraktning for å sette ting i perspektiv. Jeg er desverre ikke så heldig selv at jeg har beholdt figuren etter to svangerskap (skyldes dårlig selvdisiplin, intet annet), men kjenner massssse, flotte mødre!!!!!!!!

Og det gjør nok de fleste!!! Hva vil slik overflatisk skremselspropaganda føre til??? Den vil ganske snart bli gjennomskuet neste gang hun treffer en flott trebarnsmor uten strekkmerker. "Skrem" da heller med noe reellt: Hva med utdannelse? Hva med jobb? Hva med ditt/barnets narkotikaproblem? Sett opp et regnskap: Hvordan skal du klare deg økonomisk? Vet du hva det vil si å stå opp med barnet på morgenen UANSETT hvor trøtt eller syk du er?

Hjelp jenta til å bli rusfri og bære frem barnet, - det fantastiske ville være om hun da også fødte barnet for så å adoptere det bort. Jenta kan så bruke sin energi på å rydde opp i livet sitt vel vitende om at hun ikke kunne gitt barnet sitt en større gave!!!

Og be henne for all del glemme dette tullet med foreldre/hevn osv. Herre Jerremias!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dinas bok

Så Fairytale- ta kontakt med de som har ansvar for henne og fortell dem hva hun har fortalt deg- ender hun opp som ung mor med ett narkoskadet barn og en voldelig barnefar har du endel av skylden- husk det! Hun er ung og hun trenger din hjelp Så nå må du være den voksne.  

Milla

Fairytale: Du har overhode ikke noe som helst del av noe som helst skyld, hverken når det gjelder denne spesifikke saken, eller hvordan din venninnes liv utarter seg generelt. uansett hvordan det går

Som Pjusk sier: Det finnes alternativer til abort, jenta kan få hjelp (for eksempel hos Aline spedbarnssenter - der hjelper de unge, gravide jenter med diverse (les: rus) problemer), kanskje kan det å føde et barn gi jenta en mening med livet sitt hun ikke har funnet andre steder? Hun kan også adoptere bort barnet, la barnet få et liv sammen med folk som ikke selv kan sette barn til verden

Eller hun kan ta abort.

Men om hun skal ta abort, skal det være tuftet på annet enn bekymring om strekkmerker og slappe bryster (!!!) og det skal uansett ikke være noe Fairytale skal overtale henne til!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
Diskusjonen om hvorvidt hun bør beholde barnet eller ikke er bent frem latterlig. Vi snakker om en 16 år gammel jente med narkotikaproblemer, spiseforstyrrelser, broket fortid, dårlig forhold til sine foreldre og som lever i ett usunt miljø.

Har folk sluttet å bruke hodet?

Milla

Helt enig altså! For ikke å snakke om den ekle kroppen hu kommer til å få når hun får unge! Yak! syns norge bør inføre en lov om at det er KG-brukerne som skal vurdere hvem som skal beholde ungen sin og hvem som MÅ ta abort. Selv om ikke vi alle her inne har peiling på barn, fødsler og sånt tull, så kan vi bidra med kompetanse på område hud og hår og klær, og det bør telle i sånne sammenhenger. Jeg syns det er en menskerett at vi uten barn slipper å omgås disse ekle mammaene som tydelig ikke har slanket bort morstillegget enda. Æssj!! Tror ikke unger er tjent med at mamman ser sliten ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Dinas bok
[

Tror ikke unger er tjent med at mamman ser sliten ut.

Thi hi! Nei, takke meg til en velstelt mor med orden i sysakene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det normalt at katolikker oppfordrer til abort?

Hilsen undrende og uvitende

dersom du har vært her lenge nok til å få med deg at Milla er katolikk, så har du nok et brukernavn.

dette innlegget er derfor en skjult bruker som prøver seg på skittkasting i retning Milla.. igjen! :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Minnie Emmerdale
Er det normalt at katolikker oppfordrer til abort?

Hilsen undrende og uvitende

Jeg har aldri påstått at jeg er enig med Den Katolske Kirken i alt, det finnes mange katolikker som er pro-choice, det inkluderer meg.

Milla

PS: Logg inn neste gang

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ei "veninne" eller jeg vil heller kalle hun bekjent. Hun ble gravid da hun var 14!!! og fikk barnet når hun var 15. Hun ble gravid på et avrusningssenter, der han og var, som et år eldre. Av trass beholt hun barnet. Men nå 3 år senere klarer hun ikke mer, og adopterer barnet vekk. Som regel var det mormor & morfar som tok vare på barnet. Det er og en mulighet adopsjon. Eller kankje hun blir mer moden når babyen kommer? For det ble en annen vennine av meg, hun var 19 når hun ble gravid, og hadde hatt mange spontanaborter, og avhengig av narkotika. men når hun innså at hun var gravid skjerpet hun seg, og er helt stoffri. Ting kan fort forandre seg når babyen kommer. Begge barna er velskapte, og friske. Takk for det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er var som vil skje ut fra boka (barnevernstudent)

Jenta vil bli sendt fra Oslo!!!(Dette er veldig viktig for barnevernet og få de fra barnefaren, hvorfor spør du ikke meg. Jeg er ikke enig i at det alltid er det beste)

Hun vil få alternativet abort - mødrehjem i nordnorge.. (kjenner fler som har fått det alternativet, de er fra oslo)

På mødrehjemmet er det slik at de må avgi urinprøve og er den positiv på narkotiske middel mer en en gang så vil unden bli plassert bort i forsterhjem. Men selvee mødrehjemmet er for å lære moren å bli mamma. Og her må hun være til hun er 18 pg lenger om de ansatte mener det trengs (så kalt frivillig tvang, du kan godt dra men da tar vi ungen!)

Den institusjonen hun er på er nok drevet av komeptente miljøabeidere som snart legger merke til hva som har skjedd. Det er nok ikke første gang de er i den situasjonen.

Liv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest anonym og undrende

dersom du har vært her lenge nok til å få med deg at Milla er katolikk, så har du nok et brukernavn.

dette innlegget er derfor en skjult bruker som prøver seg på skittkasting i retning Milla.. igjen! :roll:

Jojobing:

1. ja jeg har et brukernavn, men velger å være anonym. Det er ikke noe spesielt med det. Er du aldri anonym her inne? (det er mange som bruker forumet som ikke har brukernavn forøvrig)

2. Er det skittkasting å spørre om det er normalt at katolikker mener at "alle som ikker er for at hun skal ta abort er dumme i hodet"? Jeg er ikke selv katolikk og har oppriktig trodd at de som lever et katolsk liv (noe Milla ofte hevder at hun gjør) ikke kan godta abort. Derfor stusset jeg. Ser ikke noe galt i å oppklare dette, tvertimot gir jeg Milla en sjangse til å øke sin troverdighet og "pondus" her inne ved å oppklare dette for meg. (noe hun da også gjør på en utmerket måte)!

3. Har du lest gjennom denne tråden? Mener du virkelig at spørsmålet var slemt? (slemmere enn mange andre påstander),

5. Er du Millas reddende engel? Jeg tror (les: vet) at Milla er i stand til å forsvare seg selv og argumentere for seg selv på en utmerket måte. Tror du gjør henne en bjørnetjeneste med dette stuntet.

Milla svarer oppklarende og greit på mitt spørsmål, ser ikke helt problemet her. Føler ikke at jeg har noe uoppgjort med Milla eller at jeg er ute etter å "ta henne".

Håper dette gir deg ro, frøken busybody

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Stakkars jente. Jeg synes du skal prøve å snakke med henne og kanskje fortelle henne at du må fortelle noen slik at de kan hjelpe henne uansett om hun vil beholde barnet eller ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er selvfølgelig synd på jenta.Herregud for noen problemer hun har nå.Jeg vet ikke hvilke råd jeg kan komme med siden jeg ikke har noen erfaring med dette.Men jeg ville fortalt foreldrene om dette,garantert.De kan jo kanskje hjelpe henne med disse problemene.Å fortelle henne at hun får stygg kropp etterpå er jo litt teit grunn til å ta abort som er ganske opprivende og deprimerende.

Men man kan jo snakke om de mer sakelige, realistiske problemene.Fortelle hva framtiden kan bringe å føde et barn som har full av stoff eller alkohol skader.

En annen ting er jo å adoptere bort.

Det er jo mulig.

Jeg vet ikke jeg,men å stå å ikke gjøre noe er jo det verste man kan gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Hvis denne venninna di får dette barnet vil sannsynligvis barnet bli tatt fra henne og bli plassert i fosterhjem. Ut fra opplysningene om at hun bor på institusjon, røyker, drikker og har brukt/bruker narkotika. Aldri i verden om hun kommer til å få beholde barnet sitt. Dessuten har hun ingen hjelp og støtte i foreldrene sine. Ingen forhold til barnefaren høres det ut som. Hun har altså alle odds mot seg!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest jojobing; ikke innlogget

Jojobing:

5. Er du Millas reddende engel? Jeg tror (les: vet) at Milla er i stand til å forsvare seg selv og argumentere for seg selv på en utmerket måte. Tror du gjør henne en bjørnetjeneste med dette stuntet.

Milla svarer oppklarende og greit på mitt spørsmål, ser ikke helt problemet her. Føler ikke at jeg har noe uoppgjort med Milla eller at jeg er ute etter å "ta henne".  

Håper dette gir deg ro, frøken busybody

nei.. jeg er ikke Millas reddende engel :o .. jeg tror slett ikke hun trenger en.. og det er virkelig ikke noe jeg uansett ville begi meg ut på..

jeg er bare såå lei av at alle ser ut til å sette piggene ut hver gang det er innlegg av Milla.. personlig kan jeg ikke se hva som er så provoserende med Milla.. Jeg vet om en rekke andre brukere som jeg synes er langt mer provoserende! :wink:

men du har nok rett.. jeg var nok litt for kjapt ute med å bli oppgitt denne gangen.. slapp av.. jeg skal ikke gjøre det til en vane.. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ingy ulogga

Jeg vil bare tipse om følgende sider som kanskje kan være nyttige for F og venninna hennes -- og kanskje andre også?

Om innenlands adopsjon:

http://bufa.no/index.php?shw=INNENLANDS

Alternativ til abort:

http://www.aan.no

Aline-foreningen (om "rus-barn"):

http://www.alineforeningen.no/

Om fosterhjem:

http://www.home.no/fabafo/om_fabafo.htm

og

http://www.fosterhjem.no/

Barn og rus:

http://www.fmr.no/barn/index.html

Om mødrehjem/familiesenter

http://www.frelsesarmeen.no/pages/artikkel.asp?ref=335

Lykke til F! Håper du klarer å overbevise venninna di om å søke hjelp til å ta et så viktig valg: Abort, adopsjon eller beholde barnet sjøl. Uansett hva hun velger trenger hun støtte før, underveis og etter.

Hilsen Ingy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Minnie Emmerdale
Hun har rømt. :(

Alle er på leting etter henne nå.

Er kjemperedd jeg nå. :cry:

Hvis hun har rømt og de ikke finner henne så dukker hun nok opp i avisene snart.

At ingen kan passe på slike barn skikkelig!

Milla

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...