Gjest Eiline Skrevet 14. februar 2003 #1 Del Skrevet 14. februar 2003 Hei, Første gang jeg er inne her, fikk et tips av en veninne. Skla gifte oss 2004, august, men har ikke satt en dato ennå. Jeg prøver å finne en koselig kirke i Oslo, noen som kjenner til noen :blunke: Er det ellers noen som har gode forslag til lokaler, har tittet litt og har funnet ut at det er fryktelig dyrt. alle tips mottas med stor takk! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tex Skrevet 14. februar 2003 #2 Del Skrevet 14. februar 2003 Hei på deg og velkommen i klubben! Jeg skal gifte meg i Bekkelaget kirke, det er en nydelig kirke som ser ut som en kirke hvis du skjønner hva jeg mener. Vi hadde opprinnelig tenkt Vålerenga kirke, men da vi dro for å se på den hadde jeg mest lyst til å grine. Kjempetrist! :cry: Andre flotte kirker jeg vet om er Østre Aker (noen kaller den Ulven), Nordstrand, Klemetsrud, Grorud, Høybråten... Men Bekkelaget er finest... :D Vi har brukt litt tid å finne lokaler. Jeg vil ha et sted der vi kan gjøre alt selv, jeg vil gjerne drikke min egen vin og spise min egen mat. Vi endte opp på Oppsal samfunnshus, der er det goood plass og veldig koselig. Må også nevne at siden vi skal ha over hundre gjester begrenset utvalget seg en smule... Lykke til ... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tvilling76 Skrevet 14. februar 2003 #3 Del Skrevet 14. februar 2003 Hei på deg, Jeg kan anbefale deg å gå på biblioteket å låne en bok som heter "Kirker i Norge". Den er delt inn etter fylker, og her finner du alle opplysninger som antall sitteplasser, historikk, bilder etc. Vi brukte denne da vi var på kirkejakt. Sambo hadde som krav at kirken skulle være liten og intim, så vi endte opp med Maridalen kapell. Her er det kun plass til 135 mennesker (mot normalt 600 i kirker i Oslo). Kall det gjerne et lite hvitt hus helt på enden av Maridalsvannet. Ligger kjempeidyllisk til. Vi gleder oss stort. Lykke til med letingen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arwen Skrevet 14. februar 2003 #4 Del Skrevet 14. februar 2003 Grorud kirke er utrolig nydelig. Regner med at vi ender opp i den. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tusenfryd Skrevet 14. februar 2003 #5 Del Skrevet 14. februar 2003 Gamle Aker kirke. En middelalderkirke som ikke er overpyntet eller overlesset, men enkelt, vakker og stilfull. Jeg har vært i to bryllup der og det var helt riktig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tex Skrevet 14. februar 2003 #6 Del Skrevet 14. februar 2003 Men skal du ha Gamle Aker kirke må du være ute i veldig god tid!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eiline Skrevet 14. februar 2003 #7 Del Skrevet 14. februar 2003 Tusen takk fro mange gode tips! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå