Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg fikk karakterene igår fra eksamenene jeg tok i høst og skal ta noen flere fag nå til våren igjen..Og lurer på, det arket jeg fikk hvor det stod de nye karakterene, kan jeg bare ettersende det til samordna opptak i juli, eller MÅ jeg ha et nytt vitnemål? For jeg tviler på at jeg rekker å få tak i et nytt vitnemål før fristen er inne pga at det tar litt tid før karakterene kommer inn nå til våren/sommeren.

Håper noen forstår spørsmålet mitt :ler: Er litt tidlig på morgenen så skrivekunskapene er heller dårlig :sjarmor:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

du trenger ikke få nytt vitnemål. karakterbeviset du fikk fra i høst sender du inn sammen med vitnemålet ditt. karakterene fra fagene du tar i vår må du ettersende (det får du en egen slipp til)

tror du at du får nok poeng til å komme inn til høsten eller?

Skrevet
du trenger ikke få nytt vitnemål. karakterbeviset du fikk fra i høst sender du inn sammen med vitnemålet ditt. karakterene fra fagene du tar i vår må du ettersende (det får du en egen slipp til)

tror du at du får nok poeng til å komme inn til høsten eller?

Ja...Jeg satser på det ;)

Skrevet

Fikk du forresten noe stempel på det karakterbeviset du mottok nå Adonia? (Mener å huske du også tok eksamen i høst). :)

Skrevet
Jeg fikk karakterene igår fra eksamenene jeg tok i høst og skal ta noen flere fag nå til våren igjen..Og lurer på, det arket jeg fikk hvor det stod de nye karakterene, kan jeg bare ettersende det til samordna opptak i juli, eller MÅ jeg ha et nytt vitnemål? For jeg tviler på at jeg rekker å få tak i et nytt vitnemål før fristen er inne pga at det tar litt tid før karakterene kommer inn nå til våren/sommeren.

Håper noen forstår spørsmålet mitt  :ler:  Er litt tidlig på morgenen så skrivekunskapene er heller dårlig  :sjarmor:

du må ta kontakt med din gamle videregående skole og levere alle nye dokumenter og få et nytt fullstendig vitnemål skrevet ut for at samordna opptak skal bli fornøyd!

Skrevet
du må ta kontakt med din gamle videregående skole og levere alle nye dokumenter og få et nytt fullstendig vitnemål skrevet ut for at samordna opptak skal bli fornøyd!

Hvordan skal jeg rekke det med de karakterene jeg får i vår? De kommer jo ikke før rett før 1 juli og da må de ettersendes. Aner ikke om skolen i det hele tatt er åpen da... :sjenert:

Skrevet
Hvordan skal jeg rekke det med de karakterene jeg får i vår? De kommer jo ikke før rett før 1 juli og da må de ettersendes. Aner ikke om skolen i det hele tatt er åpen da... :sjenert:

det er alltid sekretærer på skolen, jeg måtte styre fælt for å rekke det da jeg fikset mattekarakterer og sånn... ettersendte de nye dokumentene, men fikk svar fra SO at de måtte ha alt på ei lefse.

Skrevet
det er alltid sekretærer på skolen, jeg måtte styre fælt for å rekke det da jeg fikset mattekarakterer og sånn...  ettersendte de nye dokumentene, men fikk svar fra SO at de måtte ha alt på ei lefse.

Æsj...da blir det stress ja. :overrasket:

Skrevet
Æsj...da blir det stress ja. :overrasket:

ring SO og spør :)

Skrevet
ring SO og spør :)

Jepp, får gjøre det tror jeg. Ringer på mandag :) Takk for svar BrudeKaninen.

Skrevet

Jeg er i samme situasjon som trådstarter: Tok noen fag forrige semester (forbedring og et nytt), og skal fortsette med det dette semesteret.

Jeg ringte til opptakssentralen medisin for et par dager siden. De sa at de ønsket alt på ett vitnemål, slik at det du ettersender innen 1. juli bør helst være et fullstendig vitnemål. Hun jeg snakket med på tlf. sa at det ikke skulle være noe problem å få dette ordnet ved din lokale vgs. Selv er jeg litt skeptisk. Selv om skolene skal være åpne slik at dette lar seg gjennomføre, kan jeg se for meg at mangel på personale etc. likevel gjør dette vanskelig praktisk sett.

Så det jeg planlegger å gjøre er:

1. Legge til de fagene jeg forbedret/tok som nye fag forrige semester på et nytt vitnemål. Dette sender jeg inn ved første søknadsfrist (er det 15. april?).

2. Når jeg mottar kompetansebevisene for eksamener jeg tar dette semesteret (en gang sent i juni, tror jeg), oppsøker jeg skolen og får disse inn på et helt nytt vitnemål -- som nå inneholder alle fag fra begge semester. Dette ettersender jeg før 1. juli.

Hvis det ikke gjelder medisin for deres vedkommende, så beklager jeg feilposten (jeg tar en sjanse!).

Uansett, hun jeg snakket med fra opptakssentralen var ganske uklar. Det hadde vært fint å få bekreftet fra flere hold hvordan vi best mulig skal gå fram her! Jeg har hørt mange historier om folk som ikke har fått med div. fag i vurderingen osv.

Opptakssentralen med.: 73 59 77 55

Skrevet

takk ane85 :) Det gjelder medisin for mitt vedkommende i hvert fall. Jeg kan ta og ringe uansett, for å dobbelsjekke så får vi et relativt sikkert svar ihvertfall.:)

Skrevet
Fikk du forresten noe stempel på det karakterbeviset du mottok nå Adonia? (Mener å huske du også tok eksamen i høst). :)

hmm tror det. men ikke 100% sikker, kan sjekke det ut neste gang jeg er hjemme.

Skrevet
hmm tror det. men ikke 100% sikker, kan sjekke det ut neste gang jeg er hjemme.

Takk :) Jeg fikk ikke noe stempel eller noe...kun underskrifter.

Skrevet

jeg har sendt flere vedlegg i 2 år nå, og det har ikke vært noe problem for meg. rart!? men jeg har bare tatt nye fag da, ikke forbedret noen karakterer - kanskje det har noe med det å gjøre?

men skal uansett på gamle vgs for å ordne vitnemål i morgen. fordi jeg skal stryke noen karakterer fra det gamle vitnemålet mitt.

Skrevet

Ja, det der ser ut som en utskrift (hvitt papir?). I tillegg fikk jeg et kompetansebevis, hvor det står akkurat det samme, på sånt papir med vannmerke osv. ("vitnemål-papir").

Det var fine karakterer! Søker du med mange poeng i den ordinære gruppen?

Skrevet
Ja, det der ser ut som en utskrift (hvitt papir?). I tillegg fikk jeg et kompetansebevis, hvor det står akkurat det samme, på sånt papir med vannmerke osv. ("vitnemål-papir").

Det var fine karakterer! Søker du med mange poeng i den ordinære gruppen?

Har ca. 73 poeng tror jeg. Men å...hvorfor har ikke jeg fått sånn kompetansebevis? Måtte du be om det?

Skrevet
Har ca. 73 poeng tror jeg. Men å...hvorfor har ikke jeg fått sånn kompetansebevis? Måtte du be om det?

Nei, jeg måtte ikke be om det. Jeg fikk et hvitt ark som likner på ditt (dog ikke helt likt) og et kompetansebevis på vannmerke-papir.

Jeg tipper at dette har med hvilken kommune man tilhører; altså at de forskjellige kommunene sender ut på litt forskjellig vis. Når jeg ser på ditt igjen, ser jeg at du har underskrifter helt nederst til høyre, noe mitt hvite papir IKKE har, men som finnes på kompetansebeviset. Så jeg tipper det du har er akkurat det samme som det jeg har i praksis.

Ender opp på rundt 73 jeg òg, bare håper det holder!

Skrevet
Nei, jeg måtte ikke be om det. Jeg fikk et hvitt ark som likner på ditt (dog ikke helt likt) og et kompetansebevis på vannmerke-papir.

Jeg tipper at dette har med hvilken kommune man tilhører; altså at de forskjellige kommunene sender ut på litt forskjellig vis. Når jeg ser på ditt igjen, ser jeg at du har underskrifter helt nederst til høyre, noe mitt hvite papir IKKE har, men som finnes på kompetansebeviset. Så jeg tipper det du har er akkurat det samme som det jeg har i praksis.

Ender opp på rundt 73 jeg òg, bare håper det holder!

Prøver du å komme inn i Oslo? Da konkurrerer vi på en måte da..hehe... :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...