Gå til innhold

Pulsmarsjen på nrk.no

Fremhevede innlegg

Gjest Bellatrix
Skrevet

Kanskje han har festet telleren til et togste og at den teller for hver gang det rister i toget?

Videoannonse
Annonse
Gjest Kristin_
Skrevet
Men det er jo mange som jukser da, det var jo tre over 200 000 for to dager siden, og det er 2 til på lista over de tre beste i dag. Alle disse har gått urimelig mye. I tillegg ser vi jo bare de tre beste, det er jo sikkert en hel haug til. Og hvordan skal NRK greie å dra grensa over hva som er urimelig, og vite hvem som jukser? Det sitter jo sikkert noen som ikke går noenting som bare juger på seg 10-20 000 skritt om dagen også. Så den konkurransen der er jo helt håpløs å avgjøre.

Man kan jo i tillegg skrive inn alle dagene i ettertid, så jeg kan gå inn nå å forandre på alle tallene mine for å slå den som ligger først. Jeg tror faktisk jeg skal prøve... Følg med!

Poeng. Jeg blir likevel provosert av at folk jukser ;) Hadde vært hysterisk morsomt om nrk bare bestemte seg for å legge ned hele konkurransen bare fordi alle sammen jukset. Men lykke til med kampen mot dumboo, hvis du vinner får du ha en fin tur, jeg lover jeg ikke skal sladre på deg;)

Skrevet
Poeng. Jeg blir likevel provosert av at folk jukser ;) Hadde vært hysterisk morsomt om nrk bare bestemte seg for å legge ned hele konkurransen bare fordi alle sammen jukset. Men lykke til med kampen mot dumboo, hvis du vinner får du ha en fin tur, jeg lover jeg ikke skal sladre på deg;)

Jeg blir seriøst skuffet om nrk ikke luker meg ut, det er virkelig for dårlig at de ikke kan arrangere konkurransen på en bedre måte. Men skal det først jukses, skal jeg faen meg jukse mest!

Skrevet

Minner meg om da jeg var liten og vi kunne ta skimerket. Da målte vi hvor langt vi gikk på ski hver uke, skrev det inn i et skjema og sendte det inn til slutt.

Den gang var det normalt å være naiv. ;)

Gjest Kristin_
Skrevet

Ser på nettsiden til nrk;

NRK forbeholder seg retten til å ekskludere brukere ved mistanke om juks.

Skal bli et skikkelig helvete for dem å sortere ut hvem som jukser og ikke! Tenker de kanskje først ser de sinnsyke tallene og deretter går ned på den første "normale" brukeren, så moralen er vel juks med stil, I guess....

Skrevet
Ser på nettsiden til nrk;

NRK forbeholder seg retten til å ekskludere brukere ved mistanke om juks.

Skal bli et skikkelig helvete for dem å sortere ut hvem som jukser og ikke! Tenker de kanskje først ser de sinnsyke tallene og deretter går ned på den første "normale" brukeren, så moralen er vel juks med stil, I guess....

Ja, det blir jo det som blir poenget. Jeg kan vel omtrent garantere at det blir en jukser som får dra på tur. Og det andre problemet er jo at pedometrene måler forskjellig, det var noen i slanketråden vår som hadde på seg to forskjellige samtidig, og den ene målte dobbelt så mye som den andre. Herregud, denne konkurransen er usaklig.

Skrevet

Send en klage?

Gjest Kristin_
Skrevet

Overivrige pedometere er morsomt. Jeg hadde et pedometer en gang som ikke bare målte når jeg gikk, men også når jeg lo, satt meg ned (og den telte sikkert for da jeg tygget og pustet også) det var ikke den minste vibrasjon den ikke fikk med seg ;) Men men, som idé var jo dette morsomt i hvertfall, og det kan jo være at dette motiverer folk til litt ekstra trening etter juletiden. De lukter kanskje lunten hvis de filmer vinneren på turen og vedkommende veier 130 kg, selv etter å ha gått døgnet rundt i månedsvis!

Skrevet
Send en klage?

Nå har jeg sendt klage. Får håpe det har noen virkning.

Gjest Kristin_
Skrevet

Post svar i tråd da når den tid kommer da, ble veldig nysgjerrig selv på hva de har å si til sitt forsvar ;)

Skrevet
Post svar i tråd da når den tid kommer da, ble veldig nysgjerrig selv på hva de har å si til sitt forsvar ;)

Jepp, will do. Glemte dessverre å lagre klagen :forvirret: (sendte den på deres nettsider, ikke på mail.)

Skrevet

Heia ayrabeth! :klappe:

Du må jo bli sprek...! :ler: Jeg synes også at hele greia blir en vits... Jeg er ærlig da, og skriver kun de skrittene jeg tar om dagen - men nå blir jeg jo helt demotivert... :tristbla:

Så jg får holde meg til tråder her inne på dette forumet - og så HAR jeg jo faktisk gitt meg sjøl et spark bak pga denne telleren! :) Så dermed håper jeg at jeg skal bli i bedre form i løpet av våren uansett. Men det er iriterende at det antageligvis er en juksemaker som får den Roma turen... :sur:

Gjest Coolaid
Skrevet
Send en klage?

Hallais alle sammen! Dette er jammen latterlig. Kanskje hvis alle sender en mail til ansvarlig så kanskje de rydder opp? Juksing er kjipe greier.

NRKs ansvarlige for PulsMarsjen er: Magne Hansen E-post: [email protected] Oppfordrer folk til å sende en mail!

På jobben har vi "trimpoeng". Så blir det slik at de som har mest poeng får gavekort og andre premier. Hos oss er det noen som garantert jukser. Alle vet det, men ingen tør gjøre noe med det..... Livet er fullt av juksemakere.....

Skrevet

Juksere er det overalt, desverre..

Men angående det å gå mange skritt en dag så kan jeg jo si at jeg brukte skritteller på jobben en periode for å se hvor mye vi faktisk gikk, så ble det faktisk 2,5 - 3 mil på en 7 timers-vakt om jeg ikke husker helt feil.. Og jeg fikk jo mye ved siden av og, men jeg var jo fortsatt "tjukk".

Men synes det er dumt å ha en slik konkurranse uten kontroll overhodet, for det kommer jo til å friste de som liker å ligge i sofaen og riste på beinet.. :P

Skrevet

Jeg har ikke fått noe svar på klagen, men på nettsiden sto det nå:

Nye regler i Puls-marsjen

På grunn av gjentatte jukseforsøk, vil det bli gjort en endring av reglene for premiering i Puls-marsjen. Følg med på mandag.

Så jeg har forandret tallene mine tilbake, slik at jeg ikke står først lenger.

Skrevet

Nå har jeg fått svar:

"Hei, og takk for henvendelsen.

Vi er klare over farene for juks, men vi har tatt våre forhåndsregler. På

grunn av gjentatte jukseforsøk, vil det bli gjort en endring av reglene

for premiering i Puls-marsjen. Forhåpentligvis ville denne endringen bli

publisert på nettsiden i dag."

Skuffende kort svar til den lange mailen. Men jeg er litt spent på hva endringen blir.

Skrevet

Har vært innom og sett de nye reglene.

Redaksjonen har forandret opplegget ved at man kan vinne turen til Roma ved å gjøre en respektabel innsats.

De har forandret reglene på den måten at de har bestemt et tall og lagt det i en konvolutt som åpnes ved konkurransens slutt. Den deltageren som har nærmest det antall skritt med det som står i konvolutten vinner turen.

Så får vi håpe det blir en verdig vinner på den måten. :)

Gjest Kristin_
Skrevet

Ah, akkurat som barndommens konkurranser med idealtid :) Ja, det er nok en mer fornuftig måte å gjøre det på.... Selvsagt kan en jukser fremdeles vinne, men det er ingen "fasit" på hvordan man kan jukse og vinne lenger.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...