Gjest gjesta Skrevet 11. januar 2007 #1 Skrevet 11. januar 2007 Driver og ser litt på pulsmarsjen på nrk.no nå, og noen har visstnok gått over 230 000 skritt på de tre første dagene. Er det i det hele tatt mulig? Så begynte jeg å tenke, det er jo ingen som kan sjekke hvor mye folk faktisk går, og den som vinner får jo en tur til Roma. Så hvordan vet liksom NRK at den som vinner ikke bare påstår at de går 70 000-80 000 skritt om dagen uten at de går noe i det hele tatt?
LadyInRed Skrevet 11. januar 2007 #2 Skrevet 11. januar 2007 Driver og ser litt på pulsmarsjen på nrk.no nå, og noen har visstnok gått over 230 000 skritt på de tre første dagene. Er det i det hele tatt mulig? Så begynte jeg å tenke, det er jo ingen som kan sjekke hvor mye folk faktisk går, og den som vinner får jo en tur til Roma. Så hvordan vet liksom NRK at den som vinner ikke bare påstår at de går 70 000-80 000 skritt om dagen uten at de går noe i det hele tatt? ← husker jeg tenkte det samme når jeg så programmet på TV.
pulverheksa Skrevet 11. januar 2007 #3 Skrevet 11. januar 2007 Lurte faktisk litt på det samme, 230 000 skritt på tre dager er jo minst en maraton pr dag. 10 000 skritt tilsvarer jo ca 6-7 km, eller litt over en times gange kommer litt an på farten. Kanskje de har hatt pedometret i tørketrommelen, da fik jeg en veldig megnde skritt, på en liten time...
Gjest gjesta Skrevet 11. januar 2007 #4 Skrevet 11. januar 2007 Lurte faktisk litt på det samme, 230 000 skritt på tre dager er jo minst en maraton pr dag. 10 000 skritt tilsvarer jo ca 6-7 km, eller litt over en times gange kommer litt an på farten. Kanskje de har hatt pedometret i tørketrommelen, da fik jeg en veldig megnde skritt, på en liten time... ← Det er vel ingen som går 8 timer per dag? Det høres jo helt vilt ut, så jeg er i grunnen sikker på at det er en del juksere der. Men pedometer i tørketrommelen hørtes ut som en god ide. Overlevde den virkelig det?
iingvild Skrevet 11. januar 2007 #5 Skrevet 11. januar 2007 Jeg tenkte også på det. Telte skritt da jeg gikk på 3D-mølla, gikk 105 skritt på et minutt. Hvis en da går i to timer, så har man 12.600 skritt. Det er over det som er "minste grense" pr dag. Får se hvordan konkurransen utvikler seg.
pulverheksa Skrevet 11. januar 2007 #6 Skrevet 11. januar 2007 Men pedometer i tørketrommelen hørtes ut som en god ide. Overlevde den virkelig det? ← Utrolig nok virker den ennå, ikke "jukser" den heller.
Mistyen Skrevet 11. januar 2007 #7 Skrevet 11. januar 2007 Driver og ser litt på pulsmarsjen på nrk.no nå, og noen har visstnok gått over 230 000 skritt på de tre første dagene. Er det i det hele tatt mulig? ← Jeg tror ikke det er mulig, nei. Men kan det virkelig være så enkelt at man bare kan registrere noen tall, og vinne en Roma-tur på juks?
Ottine Skrevet 11. januar 2007 #8 Skrevet 11. januar 2007 Ja, jeg har tenkt det samme... Må si jeg mistet litt motet da det var disse deltagerne som hadde SÅ mange skritt bare etter tre dager.. Og hvordan skal de kunne sjekke det?? Men jeg har registrert meg og synes det er moro å følge med for min egen del - men det er litt kjett om noen jukser...
Gjest Kristin_ Skrevet 13. januar 2007 #9 Skrevet 13. januar 2007 Det kan jo godt være at de som ligger best an i den konkurransen er folk som har en jobb der man går og går og går og går, men det hele virket noe suspekt. Eventuelt kan vi håpe på at de er ærlige, begynner å bli utslitte og etter hvert faller fra når beinhinnebetennelsen sparker inn...
Gjest gjesta Skrevet 13. januar 2007 #10 Skrevet 13. januar 2007 Det ser jo bare mer og mer suspekt ut for hver dag, nå har nr. 1 (som ikke var en av de tre beste for to dager siden) pluselig nøyaktig 500 000 skritt. Nr. 2 har 420111, og nr. 3 har 304626. Nr. 3 for to dager siden hadde ca 200 000. Altså må nr. 1 ha gått minst 300 000 skritt på to dager. Hele greia er totalt bullshit.
Gjest Kristin_ Skrevet 13. januar 2007 #12 Skrevet 13. januar 2007 Fantastisk uproft av NRK å ikke luke dette ut. En måte å kanskje buste noen av disse er jo å la et kamerateam følge en av de som leder en hel dag. Jeg er utrolig spent på åssen det går an med 150 000 skritt per dag Om vedkommende da enten landet på noen og tyve tusen eller måtte bli hentet i en ambulanse, kunne vi avslørt jævelen.
Gjest gjesta Skrevet 13. januar 2007 #13 Skrevet 13. januar 2007 Ha ha! Er dette virkelig sant? ← Jepp. http://www24.nrk.no/bedrepuls/
Hu i Svingen Skrevet 13. januar 2007 #14 Skrevet 13. januar 2007 Fantastisk uproft av NRK å ikke luke dette ut. ← Utrolig drøyt. Men litt søtt at de er så naive da. Kjenner forresten en jente som går utendørs hele dagen på jobb. Hun har brukt skritteller av og til, og den har vel vist 10-11 K på det meste... 500K meg i ræva.
Gjest Kristin_ Skrevet 13. januar 2007 #15 Skrevet 13. januar 2007 Hvis vedkommene faktisk vinner turen tror jeg det kommer til å bli månelyst, men de har kanskje ikke administratorer som luker ut slike useriøse deltagelser underveis. Veldig dumt igrunn, for jeg kan se for meg at det kan virke veldig demotiverende og at folk ikke gidder å være med når noen juksere får slike sinnsyke forsprang. Og det blir jo helt feil, jeg antar at baktanken de hadde med dette var å få flest mulig opp av sofaen og ut og gå på tur
Gjest gjesta Skrevet 13. januar 2007 #17 Skrevet 13. januar 2007 Hvis vedkommene faktisk vinner turen tror jeg det kommer til å bli månelyst, men de har kanskje ikke administratorer som luker ut slike useriøse deltagelser underveis. Veldig dumt igrunn, for jeg kan se for meg at det kan virke veldig demotiverende og at folk ikke gidder å være med når noen juksere får slike sinnsyke forsprang. Og det blir jo helt feil, jeg antar at baktanken de hadde med dette var å få flest mulig opp av sofaen og ut og gå på tur ← Men det er jo mange som jukser da, det var jo tre over 200 000 for to dager siden, og det er 2 til på lista over de tre beste i dag. Alle disse har gått urimelig mye. I tillegg ser vi jo bare de tre beste, det er jo sikkert en hel haug til. Og hvordan skal NRK greie å dra grensa over hva som er urimelig, og vite hvem som jukser? Det sitter jo sikkert noen som ikke går noenting som bare juger på seg 10-20 000 skritt om dagen også. Så den konkurransen der er jo helt håpløs å avgjøre. Man kan jo i tillegg skrive inn alle dagene i ettertid, så jeg kan gå inn nå å forandre på alle tallene mine for å slå den som ligger først. Jeg tror faktisk jeg skal prøve... Følg med!
Gjest gjesta Skrevet 13. januar 2007 #18 Skrevet 13. januar 2007 Weeeeeee, jeg leder! Selv om neste mann også har forandret på tallene sine og har hele 10389934588, så leder jeg nå med 12884901882 skritt!
Gjest Fruktfat Skrevet 13. januar 2007 #19 Skrevet 13. januar 2007 kanskje de har vært og gått i fjellet? eller skiturer?
Gjest Bellatrix Skrevet 13. januar 2007 #20 Skrevet 13. januar 2007 Nå har dumboo 10389934588 skritt. Særlig! ← Skulle akkurat til å kommentere det samme.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå