Gå til innhold

Beste byen på Vestlandet?


Gjest Gjesta

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Stavanger er den desidert fineste vestlandsbyen. Bergen kan ikke sammenlignes ... den mangler totalt sjarm og intimitet.

Høhø.. Viss det er en by som er intim så er det så sannelig Bergen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Høhø.. Viss det er en by som er intim så er det så sannelig Bergen!

Det er jeg enig i! Bergen er dessuten den eneste byen på Vestlandet som er ordentlig by.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solsikke

Jeg vil helt klart si Stavanger, med Bergen på 2.plass. Jeg har bodd i begge byene, men kommer fra et helt annet sted.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest uværet
:hoho:

Selv vil jeg påstå at Bergen er best! :tommelsmil:

hva er galt med Odda?

har vært der flere ganger på ferie og det er en kjempe koselig plass. Reiser før til Odda enn Bergen, hvis jeg skulle velge. men meg om det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Det er mye som er galt med Odda i følge meg selv som har bodd der i 16 år. ;) Selve plassen er ikke så galt stygg på vakre sommerdager med fjorden og fjellene. Men jeg kunne nok aldri tenkt meg å flytte tilbake. Etter videregående finnes det ikke studiemuligheter der, da må en reise vekk eller ta det over Internett. Derfor forsvinner mange unge.

Selv foretrekker jeg å bo på et sted hvor jeg kan jobbe, utdanne meg, handle alt jeg trenger til en levelig pris, drive på med det jeg er interessert i, reise enkelt på ferie, gå på kino akkurat den dagen jeg vil og se den filmen jeg vil, kunne velge mellom et hav av resturanter når jeg skal spise ute, og så videre. Valgmulighetene er mange i Bergen, det er de ikke i Odda. Derfor flyttet jeg.

Men bare så det er sagt; flott at noen liker Odda! Håper jo at byen utvikler seg videre og at kommunen slutter å miste alle ungdommene sine. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Annonse

[1] Category widget

Gjest **Evergood**
Det er mye som er galt med Odda i følge meg selv som har bodd der i 16 år. ;) Selve plassen er ikke så galt stygg på vakre sommerdager med fjorden og fjellene. Men jeg kunne nok aldri tenkt meg å flytte tilbake. Etter videregående finnes det ikke studiemuligheter der, da må en reise vekk eller ta det over Internett. Derfor forsvinner mange unge.

Selv foretrekker jeg å bo på et sted hvor jeg kan jobbe, utdanne meg, handle alt jeg trenger til en levelig pris, drive på med det jeg er interessert i, reise enkelt på ferie, gå på kino akkurat den dagen jeg vil og se den filmen jeg vil, kunne velge mellom et hav av resturanter når jeg skal spise ute, og så videre. Valgmulighetene er mange i Bergen, det er de ikke i Odda. Derfor flyttet jeg.

Men bare så det er sagt; flott at noen liker Odda! Håper jo at byen utvikler seg videre og at kommunen slutter å miste alle ungdommene sine.  ;)

Enig med deg!

Jeg har selv bodd i Odda. Ikke vokst opp der, men flyttet dit for noen år siden. Bor ikke der nå.

Kunne aldri tenkt meg å flyttet tilbake dit. Da jeg flyttet dit og begynte å jobbe der, kom en kollega bort til meg en dag å sa: Folk bruker å flytte fra Odda ikke til Odda.

Ei annen jeg ble kjent med, hadde bodd der i 40 år, hun hadde enda ikke blitt godtatt av Oddabefolkningen. Kom enn utenifra, så var det vanskelig å bli godtatt. Det er jeg enig i.

Odda er grei plass å reise på ferie, men ikke noe mer enn det. Men det er min mening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kongsvinger!

:legrine::legrine::legrine::legrine::legrine:

Vel, Bergen? Hjembyen min. :) Har ikke vært stort i andre vestlandske byer. Så vidt vært innom Stavanger, og en litt lengre i Haugesund. LIker ikke Vestlandet sååå godt. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Seleena

Beste byene jeg synes, er:

Voss, Ålesund, Odda og Molde!

Odda? :overrasket:

Enten så er du der i fra, eller så er du bare veldig forelsket i en som bor der.....

Odda....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...