Gå til innhold

Må nok forbli singel jeg

mysan

Anbefalte innlegg

Tror han forsøkte og vekke deg, Boyah-lille.. men du sov kanskje altfor godt.

Nettby? Skal jeg gå inn der og se etter faren din kanskje? Kjekt å ha'n i samme oppgangen da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tror han forsøkte og vekke deg, Boyah-lille.. men du sov kanskje altfor godt.

Nettby? Skal jeg gå inn der og se etter faren din kanskje? Kjekt å ha'n i samme oppgangen da...

Ja, jeg prøvde å vekka han jæværn, men han hadde ikke på mobilen... Jeg sku gått opp å bitin i brysthvorta isteden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å høre at det ikke er bare meg som har opplevd dette, iallefall. Det føles som å lete etter den berømte nåla i høystakken mange ganger, men jeg SKAL finne den!!! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å jeg har det akkurat som deg, så deilig at du satte ord på det. Prøvde meg på både match og finnenenn. Masse svar, men de fleste med skrive feil. Jeg er ikke så veldig flink i norsk, så da var det veldig fundemtale feil. Og kjedelige. De har liksom ikke noen interesser... Bortset fra biler. Jeg brukte tid og mange ord på å beskrive meg, men det virker ikke som det ble lest. Fyrene hadde ingenting i felles med meg. Hvor treffer man det andre kjønn da ? Jeg bare lurer.

Men det å være singel er ikke å forakte :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når man ser på alt det rare som finnes der ute så er mange ganger "singel" å foretrekke.

Finnes selvsagt mange OK menn også, men å finne noen som både er OK og en god match og som er "ledig på torget" er ikke lett når man begynner å bli litt voksen.

Og jeg er mye heller singel enn sammen med en som er dårlig match. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg prøvde å vekka han jæværn, men han hadde ikke på mobilen... Jeg sku gått opp å bitin i brysthvorta isteden.

Døh.. du visste jo at mobilen min var mongo da, du skulle ringt hjem for faeen!

Er du klar for action i kveld eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Maxagaze
[...]

Får meg ikke til å le. Ikke samme humorplatform. Så tynget av hverdagens kav og mas at galskapen har gått tapt.

Stakkars mann !

..ikke en dag uten tull, er ett bra mål ! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tang Lung

sitat : Bortset fra biler

For meg er bilen et framkomstmiddel og jeg hater sport (bortsett fra 80/90-talls wrestling)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Reisende John

Ved nettdating så er det kún skriftlig kontakt, da er det viktig at den holder mål.

Hvis du føler at det er liten respons på det du skriver til potensielle beilere så kan det være at den skriftlige fremstillingen din mangler overbevisning.

Ved senere korrespondanse med aktuelle menn foreslår jeg at du skriver all tekst inn i et program med stavekontroll, før du så limer teksten inn der den skal.

Innlegget ditt her inneholder flere stygge feil, og ubevisst tenker jeg: "dame med null utdanning som knapt har lest en bok siden ungdomsskolen".

Det trenger ikke være riktig, men det er mitt førsteinntrykk, og jeg ville antakelig ikke se på deg som en potensiell kjæreste.

Hvis du derimot har dysleksi så bør du kommunisere dette til den andre personen tidlig slik at han forstår hvorfor språket halter noe.

Dette er velmente råd, ikke kritikk ;)

Å jeg har det akkurat som deg, så deilig at du satte ord på det. Prøvde meg på både match og finnenenn. Masse svar, men de fleste med skrive feil. Jeg er ikke så veldig flink i norsk, så da var det veldig fundemtale feil. Og kjedelige. De har liksom ikke noen interesser... Bortset fra biler. Jeg brukte tid og mange ord på å beskrive meg, men det virker ikke som det ble lest. Fyrene hadde ingenting i felles med meg. Hvor treffer man det andre kjønn da ? Jeg bare lurer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, er ikke dårlige norskkunnskaper på et nettdatingssted litt tynt grunnlag for å ta en besluttning om å forbli singel da ?

Mannen dukker nok opp skal du se, men jeg har liten tro på å sitte inne og vente på at han skal banke på døra. Litt passivt, hvis du ikke spesifikt er på utkikk ettter dørselgere da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror dette handler litt om innstilling. Hvis man tenker at alle single menn er tullinger og i alle fall de på nett, vil man fort fortolke tekstbeskjeder man får på datesider i den retning. Eller konkludere med at siden 50 av de 1000 mennene på finnenvenn, de 50 som sendte meg melding første dagen er ubrukelige, så er helt sikkert de 950 andre det også.

Når damer er single er det fordi menn er ubrukelige.

Når menn er single er det fordi menn er ubrukelige.

?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har litt rett Cognizance... det har litt med innstilling å gjøre. Jeg liker å være singel og er egentlig livredd for å miste friheten min ;) Derfor må den mannen som eventuelt skal få lov å dele litt av livet og tiden min, være litt spesiell, og når det kommer til f.eks. dårlige norskkunnskaper/skrivefeil er jeg full av fordommer. Jeg vet at det finnes dysleksi, og vanligvis vil jeg ikke bry meg om det, men når den første kontakten skal foregå skriftlig, så er den liksom ikke mulig å overse, og den vil overskygge andre ting.

Ellers har jeg også litt fordommer mot menn som etter å "meldingsvekslet" med meg i to timer begynner å snakke om at de skal gi meg massasje og de skal pjuske meg i håret og jeg vet ikke hva. Det blir for meget. Jeg får fullstendig angst.

Og så har vi alle de som kommer med seksulle hentydninger like godt først som sist... blææææh.

Nei, det er ikke store muligheter for at han kommer på døren her, selv om jeg vet om en dame som traff sin nåværende kjæreste fordi han kom for å reparere ett aller annet elektrisk hos henne, sikringskapet eller hva det nå var... ;)

Men det som jager meg ut av nettstedene igjen er mer det faktum at innboksen er full et kvarter etter at man har registrert seg. Det blir fryktelig mye å lese igjennom og bare det alene er nok til å frata en stakkars innbitt singelkvinne motet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med deg, mysan. Det gode singelliv overgår det meste, så jeg skjønner godt at du ikke vil gi slipp på det uten videre. Men at du har forsøkt deg på nettdating, tyder i det minste på at du holder døren på gløtt for en eventuell drømmemann.

Jeg har ikke noe problem med å forstå skepsisen din overfor de som serverer griseprat i første melding. Og jeg har kanskje selv mine fordommer mot folk som ikke behersker morsmålet. Men det som slår meg etter å ha lest innleggene dine, er at du virker litt passiv.

Nå har ikke jeg noen personlig erfaring med nettdating, men jeg kan kanskje tenke meg at de du finner i innboksen din et kvarter etter registrering, er de samme som kommer bort til deg i baren og sier: "Hey Schnuppa, la meg kjøpe en drink til deg". Mulig dette bare er enda en av mine fordommer. Men hvis nettdating har litt til felles med "den virkelige verden", så er det vel gjerne slik at de som umiddelbart kaster seg over deg sjelden er førstesortering.

Det jeg prøver å si er at hvis du er ute etter å treffe drømmemannen, tror jeg du må lete litt etter ham. Det krever nok litt aktivitet fra din side. Han kan selvfølgelig komme dumpende ned i fanget ditt, men sjansen for å treffe ham øker nok dramatisk dersom du gjør et aktivt forsøk på å finne ham.

Selv om mange av skriveriene på nettet kan tyde på det motsatte, finnes det faktisk hyggelige, kjekke menn med et godt grep om språket der ute. Jeg kjenner selv en del slike og flere av dem har opprettet profil hos forskjellige nettdating-tjenester. Et forslag kan jo derfor være at du kikker litt rundt på de forskjellige profilene og selv tar kontakt dersom du finner noen som virker interessant. Det krever litt større innsats av deg. Men sannsynligheten for suksess er jo mye større hvis du selv går på jakt etter det du liker enn hvis du bare sitter passivt og ser hvem som velger å henvende seg til deg.

Hvis du vil finne gull, må du grave litt, vet du. Men hvis du ikke gidder, skjønner jeg det godt. Digg å være singel. :kul:

Uansett - lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skjønner i grunnen mysan, jeg, for jeg kunne nok gjort det samme. Tenker i blant: "Hm, det hadde vært hyggelig å være to, så kanskje jeg skulle ha registrert meg et sted for å se hva som skjer?" Samtidig er jeg ikke interessert i å endre på "sivilstand: singel" at jeg gidder gjøre noe aktivt for å komme vekk fra den.

Endret av Cata
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Reisende John - Tror jeg uttrykte meg en smule ullent. Når man registrer seg kommer det en masse post med en gang, de er ofte fulle av banale skrivefeil. Verre en mine, og jeg, som IKKE er flink i norsk, reagerer på. Jo da jeg sliter litt med skrivevansker, mild form for dysleksi. Men det er ikke noe pes. Jeg forventer ikke at det skal være perfekt, langt i fra. Men at de har lagt litt omtanke i det de skriver, at de gjerne har lest gjennom det. For det kan de ikke ha gjort! For meg er det en form for å vise interesse.

En annen ting jeg savner er å finne en som har lest profilen min, og finner p r o f i l e n min spennende. Nok til å ville bli kjent med meg. Og da mer jeg ikke spørre etter hvor jeg bor, hvor mange unger jeg har, hvilken bil jeg kjører. Når jeg viser min interesse (begynner å bli lei av ordet...) prøver jeg å spørre om ting de har skrevet i profilen sin, og om ting jeg lurer på, f. eks Hva slags bøker leser du? Å få til svar at han snart skal opp til eksamen og at han burde lese... er vel ikke helt det jeg er på utkikk etter.

Så etter en del sånne så går man litt lei... Men jeg leter enda !!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner i grunnen mysan, jeg, for jeg kunne nok gjort det samme. Tenker i blant: "Hm, det hadde vært hyggelig å være to, så kanskje jeg skulle ha registrert meg et sted for å se hva som skjer?" Samtidig er jeg ikke interessert i å endre på "sivilstand: singel" at jeg gidder gjøre noe aktivt for å komme vekk fra den.

ja, det er vel omtrent der jeg er også. Egentlig er jeg ikke så innmari interessert, men det er litt moro å se hva som faller innom når man registrerer seg et sånt sted.

Egentlig lurer jeg på om disse nettstedene har en funksjon som gjør det mulig å sende et likelydende brev til alle nye kvinner over x år, osv...

Noen av meldingene man får er nemlig så upersonlige, og virker så vilkårlige at man kan lure.

Noen spretter bare innom for å si hei, og ikke noe mer, så antakelig sitter de på gjerdet og venter de også.

Nei, jeg vet ikke - jeg er vel bare strengt tatt ikke så innmari interessert. Jeg trives vanvittig godt med å ha det som jeg har det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Egentlig lurer jeg på om disse nettstedene har en funksjon som gjør det mulig å sende et likelydende brev til alle nye kvinner over x år, osv...

Noen av meldingene man får er nemlig så upersonlige, og virker så vilkårlige at man kan lure.

Det finnes ikke slike funksjoner, det mange gjør er å klippe og lime inn samme melding og sende den til alle.

Som mann er problemet mitt på slike sider at omtrent ingen kvinner er inne på profilen min og leser. Bilde og hvordan profilteksten er er ikke det som avgjør, det som er årsaken er kjønnsrollemønsteret, veldig få kvinner ser selv etter mannlige profiler, men forholder seg til det som kommer i inn-boksen. Det man må gjøre som mann, er da å ta kontakt med kvinner selv. Og jo fler man sender melding til, jo fler kan man få kontakt med.

For meg kan det å være aktiv på slike sider være vanvittig mye pes og det kan gå med mange mange timer uten at jeg oppnår noe som helst. Kansje må jeg bruke to timer hver kveld i en måned for å få truffet ei kvinne på kafé. Men det å finne nye venner eller kjæreste når man er over 30 er uansett veldig veldig vanskelig, synes jeg.

Nå har jeg ikke vært aktiv på noe slikt nettsted på et halvt år. Jeg har lurt litt på å sjekke ut det nye dagbladet-stedet, hei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aha, så det er sånn de gjør det.

Det virker jo veldig upersonlig det også da. Klippe og lime til alle damer man finner omtrent, istedet for å faktisk lese profilene og sile ut før man poster.

Jeg har vært litt mer aktiv tidligere, lett på alder og lokasjon og deretter lest profiler, og det er klart man har større sjanse for å finne det man selv er ute etter på den måten... men egentlig har jeg jo bare angst for at noen skal forsøke å legge beslag på tiden og livet mitt - det er vel derfor jeg lener meg tilbake og ser..

Nuvel... sånn er det bare

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmmm, gode språk- og stavekunnskaper = bedre muligheter for kontakt på nett-dating?

:icon_idea:

Lingvisten Estragon oppdaget muligheten for en yrkeskarriere :legrine:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fant faktisk samboeren på nett. Men litt anderledes, for jeg og eksen hennes flørtet litt. Og så kom hun ramlende innom profilen min sur og grinete, og da var det gjort ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...