Gå til innhold

GoldenGlows dagbok


GoldenGlow

Anbefalte innlegg

Nytt år, og nye muligheter! Jeg skal ikke slanke meg, men få en sunnere livsstil :) Jeg tror det hjelper mye på psyken min, om jeg ikke "slanker meg" (..Men det er jo nettopp det jeg skal.. tihi)

Jeg har klart meg inn i det nye året uten noe særlig usunn mat..(gjelder rester etter jula?? :) ) hehe, nei.. jeg har faktisk vært ganske så flink.

Jeg (som mange andre..) er utrolig glad i godteri.. Og det har vært greit, før jeg oppdaget jeg likte mat også... (nei, jeg var aldri glad i mat før, kun godteri, helt sant :) ) Så nå skal jeg bli ny og sunn! Og jeg skal belønne meg selv underveis (new shoes... yes please)

En mat dagbok er ihvertfall ganske så nyttig har jeg hørt, så nå begynner vi...!

Men dette skal ikke bare handle om mat.. Men alt mulig :)

Så nå starter vi...:

Endret av GoldenGlow
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mandag 8.jan.07

Dette var den første dagen i det nye og sunne livet mitt :) grunnen til jeg ikke har gått noe særlig ned i vekt før (i tillegg til godteri :) ) er at jeg ikke har spist nok.. så minst 5 måltider om dagen er målet nå! Jeg skriver opp hva jeg har drukket, om annet enn vann. Drikker vann hele tiden nå skjønner du! :) "stolt" haha.

Her er det jeg spiste dag1:

frokost: 2x wasa fiberpluss m/ 1 tynn skive ost på hver, og masse agurk, 1 kopp te med suketter.

Mellommåltid: 1 gulrot

Lunch: 1 knekkebrød med kyllingpålegg

Middag: Kalkun, masse masse grønnsaker, og hjemmelaget potetmos (med bittelitt brelett og ekstra lett melk..)

Mellommåltid: Eple og noen få valnøtter

Kvelds: 1 knekkebrød med litt ost og masse agurk, og 1 tørt knekkebrød... (gadd ikke smøre et til... :) )

Og jeg drakk masse masse vann hele dagen!

Jippi! 6 måltider :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tirsdag 9.jan.07

I dag har jeg også vært flink...! Ikke sett på godteri engang.. (Eller... jo... det har jeg, men ikke spist noe ihvertfall :) ) Selv ikke når samboeren min spiste is og sjokolade...! "klappe meg på skuldra"

Dette må jo bare hjelpe etterhvert da.. Kan jo ikke jukse for meg selv, og om jeg vet jeg skriver opp alt her vil jeg ikke ha noe nei nei mat på lista mi heller.. God ide dette jo :) hehe. Men bare så det er sagt..! Søndag må jeg få lov.. Må ha en eneste dag i uken jeg kan spise litt hva jeg vil... :)

1. 2 wasa fiber plussknekkebrød m/ pålegg og grønnsaker, te med suketter og litt ekstralett melk.

2. 1/2 grovt rundstykke med ost og paprika og kaffe

3. 2 grove fiber knekkebrød med 1 tynn skive ost

4. Fullkorn-fiber spagetti med meget sunn kjøttsaus :)

5. Eple

6. Appelsin

Jøss....! 6 måltider idag også :) Tror jeg skal klare dette jeg.. :) "optimisten meg" :)

Og siden jeg var så flink i går, og regnet med jeg skulle være flink resten av dagen (som jeg altså var), kjøpe jeg ny sminke, undertøy og en topp.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tittitt

Jeg vet forresten at noen i slanketråden din mente du spiser for lite, vel... Du gjør jo egentlig det, men føler du det fungerer for deg syns jeg du skal gjøre.

Selv må jeg spise som deg for å gå ned i vekt i det hele tatt. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg vet forresten at noen i slanketråden din mente du spiser for lite, vel... Du gjør jo egentlig det, men føler du det fungerer for deg syns jeg du skal gjøre.

Selv må jeg spise som deg for å gå ned i vekt i det hele tatt. :)

Samme her..

Det er ikke alle som går ned i vekt med å spise mye, og det er ikke alle som går ned i vekt med å spise lite. Så man må nesten prøve ut selv. :) Lykke til glow :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk dere :) Ikke alle som orker så mye mat heller... Egentlig så er det bare godteri jeg skulle kutte ut, og prøve å spise flere måltider om dagen for en sunnere kropp, og en jevn forbrenning. Ikke slanking egentlig (selom det blir det..). Jeg spiser så mye jeg vil, til jeg er mett :) Er ikke den som klarer så mye mat av gangen.. blir så ubehaglig mett da.. Men bare det er sunt, kan jeg spise det jeg vil.

Jeg klarer ikke sulte uansett jeg... Men skal ha dagboken min, for å kunne se hva jeg spiser, (igjen, kutte ut usunne ting) og se hvor ofte jeg spiser.

Men takk for støtten dere :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"JIPIII" og litt "Herregud"... Jeg har nettopp blitt ringt av Norwegian....! Søkte på flyvertinne stilling der for kun et par dager siden.... Og nå er jeg kalt inn på intervju på mandag!!!! Gleder meg! Og gruer meg.... :)

Men sa jeg veide et par kilo mindre enn jeg gjør...... så enda en stor grunn til en hurtig vekt nedgang! skal trene MYE idag og de andre 4-5 dagene jeg har på meg... Trodde jo det tok litt tid fra man søkte til man evnt. ble kalt inn på intervju.. :klaske: Hehe, nei... jeg tror heller ikke at de ser om jeg er 2-3 kilo mer, men uansett, er jo for min del da :)

Endret av GoldenGlow
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer med noe tips, jeg. :)

Mandag 8.jan.07

Dette var den første dagen i det nye og sunne livet mitt :) grunnen til jeg ikke har gått noe særlig ned i vekt før (i tillegg til godteri :) ) er at jeg ikke har spist nok.. så minst 5 måltider om dagen er målet nå! Jeg skriver opp hva jeg har drukket, om annet enn vann. Drikker vann hele tiden nå skjønner du! :) "stolt" haha.

Her er det jeg spiste dag1:

frokost: 2x wasa fiberpluss m/ 1 tynn skive ost på hver, og masse agurk, 1 kopp te med suketter.

Enten bør du spise 2 brødskiver eller 3 knekkebrød. Selv klarer jeg ikke brødmat på morgenen, så spiser 40 g müsli med ett beger lett-yoghurt fra Yoplait

Mellommåltid: 1 gulrot

Gulrot regnes ikke som mellommåltid pga veldig få kalorier. Bytt gjerne ut med en frukt, eller spis en frukt i tillegg

Lunch: 1 knekkebrød med kyllingpålegg

Samme som frokost - enten 2 børdskiver eller 3 knekkebrød med pålegg. Og pass på å bruke noe fett pålegg innimellom, for å få i deg nok fett

Middag: Kalkun, masse masse grønnsaker, og hjemmelaget potetmos (med bittelitt brelett og ekstra lett melk..)

Hørtes digg ut! :)

Mellommåltid: Eple og noen få valnøtter

Bra!

Kvelds: 1 knekkebrød med litt ost og masse agurk, og 1 tørt knekkebrød... (gadd ikke smøre et til... :) )

Øk til 3 knekkebrød her, også, eller disse berømte 2 skivene :)

Og jeg drakk masse masse vann hele dagen!

Jippi! 6 måltider  :hoppe:

Du bør i tillegg til det jeg har skrevet over prøve å få i deg enda en frukt, og gjerne noe melk, pga næringsstoffer, samt kalorimengde.

Det føles mye, I know, men greia er å få opp forbrenninga. Spiser man under ca 1200 kcal pr dag, vil forbrenninga gå ned. Man klarer ikke å slanke bort mer enn ca 800 gram (tror jeg det var) fett i uka, så dersom man går ned mer, vil det si at man mister muskelmasse, som jo gjør at forbrenninga går ned.

Endret av niomi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk takk :) Men er jo ikke garantert noen ting... men ihvertfall kom jeg ett skritt nærmere drømmen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Catwoman

Gratulerer med intervjuinnkallelse. :) Men jeg tror du kan ta det med ro med de to kiloene - de ser ikke at du veier to kilo mer enn du har sagt. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Heihei! lykke til med intervjuet! spennende!

Hvilken skole må man gå på om man vil bli flyvertinne? Høres som et spennende yrke hvertfall :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, er spennende bare det å bli kalt inn. Vet det er utrolig strengt, og ofte veldig vanskelig å få jobb. Men da får jeg min sjanse ihvertfall.. :) For intervju er jo absolutt ingen garanti for noe som helst.. Så vil ikke "get my hopes up" enda..

Skole for å bli flyvertinne? Hmm.. finnes jo ingen langvarig utdannelse for å bli det. Men man har ekstreme gode sjanser om man enten er utdannet noe innen reiseliv eller er sykepleier. Også kan man gå på kurs (Avia training) som varer i 3uker. Eller må man få jobb i et flyselskap som kabinpersonale, så får man trening når man har fått jobben :) De fleste flyselskaper betaler for opplæringen din, men noen ikke.. feks Ryanair. (Der betaler man rundt 15.000......) :forvirret:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ohhh! Har trent 50 min med "effektiv forbrenning" idag! :klappe:

Hva jeg har spist idag:

2x knekkebrød + pålegg og grønnsaker

1 eple

Spagettirester fra igår... med fullkorn past og masse ekstra grønnsaker :)

Valnøtter

Og nå skal jeg knaske grønnsaker med lettyougurt dipp :) nam nam!

-Kun 5 måltider idag da.... Og nei.. høres ut som lite mat, men jeg har spist hvergang jeg har vært sulten.... :) Så dette er ikke noen sultekur for meg.

Endret av GoldenGlow
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Grønnsaker (Gulrot, agurk, sukkererter og kålrot) med litt lettyougurt og litt dipp pulver er helt utrolig godt altså...! nam.. Bedre enn sjokolade! Hadde aldri trodd jeg skulle si det :ler:

Har nok spist litt lite idag, så dette var en god måte å få i meg litt til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke lyst på sjokolade engang... dette er en utrolig følelse :) Kanskje Mckenna klarete å overbevise meg på mandag da han visste oss sjokoladekake med marker i..... æsj! Skal jo ikke ha det uansett, så at jeg ikke vil ha er jo bare bra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg vært på tur i oslo i helgen. og gidder absolutt ikke ramse opp alt jeg har spist... (nei, var ikke sååååå gærent :) ) hehe, men vi fikk nok trening ihvertfall.... SHOPPING! :hoppe: Vi gikk i mange mange mange mange timer..... Salget er jo helt utrolig i Oslo...! Jippi! Ellers ble det mye alkohol, og mye moro! Vi lå på hotell rett ved Karl Johan, så var kjempe sentralt! Men et stykke til Bogsadveien, hvor vi likte oss :ler:

Ble også forsøkt "ranet" på trikken av en lommebok tyv, men jeg reagerte heldigvis så kjapt (jeg er så mistenksom på sånne steder...) at han klarte ikke mer enn å få opp glidlåsen på vesken min. Frekke J**** :frustrert: jeg blir så sinna på sånt, at jeg røsket tak i han og nesten ropte over hele trikken..... uff, hehe. Han hadde også en "partner" som distraherte meg, så han kunne bare løpe ut.. Men heldigvis klarte han ikke å få tatt noe. Men ekkelt var det..... Men med litt shopping, ordnet det seg jo..... :) Men vi gikk på beina fra Bogstadgate og hjem til hotellet.... Trikken? Nei takk...... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble jo kalt inn på intervju som flyvertinne :) "My dreamjob", og var der igår.. :) tihi... skummelt, men det gikk bra! Må jo ha gått bra siden de ringte meg idag, og jeg har fått tilbud om å starte på kurset dems nå i februar.....!!! :) JIPPI JIPPI JIPPI :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...