Gå til innhold

Hva skal du gjøre på Valentine dagen?

blå

Anbefalte innlegg

Hva skal du gjøre for din kjære i morgen 14. februar? Jeg har egentlig ikke hatt som tradisjon å gjøre så mye, men jeg tenkte at det kunne da være veldig hyggelig å finne på noe. Siden pengekassa er tom, så må det bli noe billig og bra.

Har noen tips, jeg tar imot alt????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Zalomine

Jeg skal lage noe godt til middag har vi blitt enige om (biff tenker jeg) Og så har han bestilt billetter til en film jeg hadde lyst å se på kino, sånn "jentefilm".

(Og så skal jeg ta på meg noe festlig under klærne, tenke jeg. Men det vet han ikke noe om enda)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Zalomine

Min er sterkt påmint datoen. Og jeg tok selv initiativ til å lage en bedre middag. så tok HAN og overrasket meg med kino. Funker utmerket, når man bare gir dem et lite spark bak så de kommer igang :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal på date med en som jeg bare har møtt noen få ganger før. Skal tro om han finner på noe ekstra i anledning valentine? Jeg kommer ikke til å gjøre noe ut av det selv. Vil ikke gi falske forhåpninger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Duchess

Min syns hele dagen er noe stort tull.

Skal ikke gjøre noen verdens ting i anledning dagen, befinner oss noen timer unna hverandre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har ikke noen spesielle planer.

Bortsett fra å kose oss med en bedre middag om kvelden. Og så har vi kjøpt Valentines kort til hverandre. :hjerter:

Så får vi se utover det... :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg (og mannen min) synest og at heile dagen berre er noko tull, og skal difor ikkje feira nokonting som helst. Eg må leggja til at me bur i Nord-Amerika, og at det vert sett på som obligatorisk å gå ut og feira valentines day her, og dessutan å kjøpa hjarteforma sjokolade til kvarandre. Det er kanskje difor eg ikkje likar dette valentine-opplegget, det er altfor kommersialistisk til at eg vil feira det gode forholdet til mannen min på den måten. Men uansett så gler eg meg til å kjøpa valentine-sjokolade til halv pris neste veke. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har også en VELDIG slunken pengekasse akurat nå, så det blir feiret veldig "billig":

Dvs.: Vi skal marinere en kylling som vi har liggende i frysen, og som vi så skal dele opp, og fondye-steke (vet ikke helt hvordan det skrives, men...) :roll:

Tilbehør til dette skal vi vel også "finne"....

Og en god vin hører også med til dette.....

(Og siden det i morgen er 1 år og 6 mnd til vi skal gifte oss, kan vi jo unne oss dette - selv om vi egentlig hadde tenkt å spare denne vinen, da den ikke finnes å få kjøpt i Norge,Sverige, eller Danmark.... Og den var SÅÅÅ god.... *nam* )

Ellers så skal jeg kjøpe en rose til min kjære (som vi egentlig bruker å gjøre til hverandre hver Valentines-day)...

Jeg forventer ingenting tilbake fra Bananmannen, da jeg vet at hans lommebok er helt tom....

Men, det gjør jo ikke noe....

Så lenge han viser meg på andre måter at han er glad i meg, osv.....

*klem*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er egentlig enig i at Valentines Day er noe ordentlig stort tull.

Men må innrømme at jeg blir litt preget av all reklamen og alle forberedelsene til denne dagen her hvor jeg bor! (USA).

Så i dag har kjøpt jeg inn en stooooor heliomsfylt hjerteformet ballong og kjøpt små røde hjertelys som flyter. Lysene skal plasseres i små boller runt omkring i stuen, badet og soverommet.

Har planlagt at vi skal spise hjemme. Spisestedene er vanligvis overfylt denne dagen og servicen er heller dårlig. Vet ikke ennå helt hva jeg skal servere, men det må bli noe hot and spicy! Rød duk og røde tøy-servietter følger selvsagt med.

Vet at det er litt over kanten, men det er veldig gøy også! :ler:

Og ja, jeg har kjøpt en liten presang til Ferdindan.

:briller:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ingen planer, utenom å kjøpe et lite kort kanskje, en rose og lovehearts. Har ikke råd til så mye mer heller. :(

Så får vi se om HAN har noen planer da. :rodme: Det er jo mulig, for han er veldig klar over at det er valentine UTEN at jeg har sagt noe.

lille blå: dette er kanskje litt kort varsel da, men en billig og koselig gave er å f.eks male en ramme rød og pynte den med hjerter og stener eller hva enn fantasien finner ut. Så finner du et fint bilde av deg/dere og setter i ramma.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøper nok bare et kort til kjæresten min jeg. Vi får besøk av noen venner. Dagen betyr ikke noe for oss, men når vi har 4-årsdag i mai kose oss skikkelig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi skal spise tomatsuppe og se Hotel Cæsar på TV.

M.a.o. så er vi ikke særlig opptatt av denne dagen.

Personlig mener jeg at denne dagen er noe tull. Noe som er skapt for at handelstanden skal tjene noen ekstra slanter.

Synes dessuten at det er et visst "fjortispreg" over Valentinesday. Og dessuten er det jo fryktelig amerikansk.

(Negativ i dag/natt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min mann fikk varme rundstykker til frokost - og nypresse appelisinjuice. Jeg kjøpte en ramme i et forferdelig rødt pusestoff som et hjerte og et bilde av oss inni. Og så fikk han slips. Og tre røde plastroser fra IKEA. Yiiiha... jo, også har jeg pepret mailen hans med usmakelige e-kort.

Hele dagen er handelsstandens - men det jo litt kos også da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Minnie Emmerdale

Skjønner ikke hvorfor alle er så negative til Valentines Day. Tradisjonen med Valentin stammer fra det gamle Roma, ikke USA.

Og de menn som synes det er tull med Valentin er bare ute etter å spare penger! At det går an å være så introvert og "bondsk".

Milla

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

siden jeg da nettop har blitt singel.... :-? så skal jeg rett og slett dra på fest med en bunsj kvinnfolk!!

Flesteparten av dem har mannfolk, så de bryr seg vel ikke så mye om dagen de heller.

Milla, siden det tidligere ikke har vært særlig til tradisjon på denne dagen i norge, og det stort sett er handelsstanden som "maser" på oss om at vi skal kjøpe kjøpe kjøpe, så lager handelsstanden en litt usmakelig stemning rundt dagen tror jeg.

I fjor(eller enda før det?) var det stort sett posten som minnet om valentines dagen, med koselige kort, og det var ok, men når alt jeg ser om dagen er "den perfekte valentinsgave" og lignende, OVERALT, så blir det litt mas synes jeg. (og det syntes jeg mens jeg hadde kjæreste også altså :wink: )

Men favoritten min, om jeg var i ett fint forhold, måtte vært å enten overraske eller bli overasket med en helgetur til frankrike eller england eller italia eller noe slikt. DET hadde vært maks!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes alle nye anledninger til å feire og feste og more seg er kjempebra jeg! Og ikke minst alle unnskyldninger til å være litt fjortis :lol:

Men at man må kjøpe gaver er jeg ikke enig i.

I år går jo alle pengene våre i leilighetspussing samt at jeg er altfor gravid til å kunne drikke meg småpussa med mannen på en god vin/champis (noe jeg ellers liker veldig godt). Derimot har jeg lovet ham en massasje når han kommer hjem med støle oppussingsskuldre, har sendt ham et hjemmelaget kort i posten og skal sende massevis av kjærlige sms i løpet av dagen.

Sånt kan man jo selvfølgelig gjøre hver dag, men greit å bli minnet på det i blant også.

:hjerte::hjerte::hjerte::hjerte::hjerte::hjerte::hjerte::hjerte::hjerte::hjerte::hjerte::hjerte::hjerte::hjerte::hjerte::hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har nå bestemt meg for å vaske hele leiligheten mens han er borte, så skal jeg lage en kylling middag som jeg vet han liker. Jeg har også planer om et lite kort som jeg skal lage senere i dag. jeg tror neppe jeg får så mye av han, for han har problemer med å vite om slike dager. Får kanskje sende litt kort på mailen hans også. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min kjære har til og med bursdag på Valentindagen, så jeg tar det egentlig som en unnskyldning for å bake hjerteformet kake til ham og sånt... Kanskje jeg får et kort også? Hadde egentlig planlagt at vi skulle spise romantisk middag med champagne osv., men så viser det seg plutselig at familien hans kommer i kveld, og da må vi ta romantikken i morgen. Ble litt skuffet over det, men jeg kan ikke akkurat vise ham det! Ikke det at jeg ikke liker dem, men de ødela planene mine på veldig kort varsel. Maten som jeg kjøpte dagen før blir sikkert ikke så fin av å ligge i kjøleskapet 2 dager, så da må jeg kjøpe nytt. Noen ganger er det den som har tenkt å overraske som blir overrasket! Surve, surve.... Jaja, det blir nok bra i morgen istedet... :-?

Amarone

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...