Gå til innhold

MD formulations Facial Lotion

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Har nå kjøpt meg MD formulations Facial Lotion (595 kr!) etter mange anbefalinger her inne. Kjøpte den på Magic så jeg fikk ikke så mye veiledning om bruken. Jeg fikk beskjed om å ta den på med en bomullsdott, men hvor mye skal jeg bruke? Dere som bruker dette produktet, bruker dere det både morgen og kveld eller bare en av delene? Og hvis man bruker andre produkter i tillegg, hvordan blir rekkefølgen da? Foreløpig har jeg renset huden og så tatt den på før fuktighetskrem. Men hvis jeg for eksempel vil bruke en krem på kviser, tar jeg den på etterpå? Og hva med selvbruningskrem - det bruker jeg som regel i ansiktet en til to ganger per uke - hvordan blir resultatet hvis jeg tar den oppå MD facial lotion? Dette ble mange spørsmål men jeg er svært takknemlig for svar.

Har for øvrig brukt den en uke nå og synes allerede jeg ser bedring på sorte prikker på nesen - men det er kanskje bare innbilning at det skal synes resultater så fort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Facial cleanser bruker du aller først, hvis du skal ha på noen på kvisene dine bruker du dette etterpå. Altså kvisekrem etter at du har renset huden din med facial cleanser.

Jeg bruker facial cleander både morgen og kveld. Men hvis du nettopp har begynnt med det, kan det bli litt for tøft for huden din. Men her kan du jo bare prøve deg frem. Hvis det blir for tøft, bruker du den bare en gang, f.eks. på kvelden. Jeg vasker Cleanser av med vann.

Du ser nok bedring allerede fordi det er et knallbra produkt. Jeg har i tillegg en maske som er knallbra. Skal forøvrig ut i helgen og kjøpe meg øyenkremen. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, men det er altså ikke Facial Cleanser jeg har kjøpt men Facial Lotion, som er til å ha på etter rensing, under fuktighetskrem. Skal kjøpe cleanser når jeg har brukt opp det renseproduktet jeg bruker nå. Men takk for raskt svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oja, da leste jeg litt fort. :lol:

Facial Lotion, den skal brukes morgen og kveld på ansikt og hals, og alltid under en ansiktkrem. Jeg tok den på med hendene men dette finner du sikkert ut etterhvert. Ha på et tynt lagslik at det trekkes inn raskt, men ikke i nærheten av øyelokkene. :blunke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har tenkt å prøve MD formulations...men det var da dyrt for facial lotion.... :-?

Noen som vet hva cleanseren og dagkremen koster..??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cleanser koster ca 350-400 kr. Jeg kjøpte en mindre flaske med lotion, den kostet ca 350 kr. Bra var det for ble aldri 100 % med dette merket

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Var du ikke fornøyd , Cilla?? .....har hørt så mye skryt av dette merket..spesielt hvis man sliter med litt kviser...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg ble kvitt kvisene på panne og hake, men det kom masse kviser på kinnene, store underjordiske og vonde kviser. Brukte MD ca 3 mnd. Mulig det var for kort tid? ikke vet jeg, men har nå begynt med dermalogica for noen uker siden. Det blir spennende å se resultatet etter en stund.

Ble litt skuffet da jeg trodde MD var vidundermiddelet som skulle hjelpe meg. Men det var tydeligvis ikke det for min hud.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg er heller ikke helt fornøyd med "facial lotion". Mulig den er beregnet for folk med mindre hudproblemer...

Jeg begynte så med "skin perfection gel" og har blitt mye bedre, samt Dermalogica`s "medicated clearing gel" som jeg bruker lokalt på kvisene/fettkulene.

Håper å bli kvisefri til sommeren  8)

Facial cleanser er sterkere en facial lotion. Prøv den og du blir nok fornøyd. :blunke: Det tar opptil 3 måneder før du ser resultater :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Facial cleanser er sterkere en facial lotion. Prøv den og du blir nok fornøyd. :blunke: Det tar opptil 3 måneder før du ser resultater :wink:

Jeg har lært at det er omvendt. Siden Cleanser vaskes av, mens lotion blir liggende på huden mener jeg, har ikke cleanseren alene tilstrekkelig effekt på hudproblemer. Tar jeg feil?? Begge deler innholder like mye glykolsyre (12 %)

Men skulle jeg brukt lotion ville jeg også brukt cleanser først. Som Ole Brumm ja takk begge deler!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan være lurt å kombinere MD produktene med pensling hos hudpleier. Da blir resultatene MYE bedre! Jeg skal ha en kunde til pensling i morgen, og hun skal fortsette 5 uker. Det blir spennende å se hvordan det går!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble heller aldri helt fornøyd med MD Formulations Facial Cleancer og Facial lotion. :-? de er rådyre og har ikke noen særlig virkning. Jeg har litt uren hud, og hadde håpet at dette produktet kunne hjelpe meg, men den gang ei... Facial cleanceren virket dårlig... følte at jeg like godt kunne vaske meg med lano...virkningen er den samme. Facial lotion var heller ikke bedre. bare sved litt på huden, og ble borte. INGEN virkning. Da var Gla'jenta skuffa, ja...mange penger ut av vinduet... :(

synes nesten billigproduktene fra synergie pure som jeg kjøpte på Kiwi funker bedre jeg...til en brøkdel av prisen.

men det kan jo hende MD funker poå andre med en annen hudtype.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Trist at de ikke fungerte på deg Gla jenta, for som du sier så er de dyr. Men det tar faktisk 3 måneder før man ser resultater og har man problemer med huden, bør man kombinere MDF med dyprens, så får man raskere resultater. For noen år tilbake slet jeg med kviser og dette produktet har hjulpet meg mye. Derfor anbefaler jeg alle jeg kjenner til å bruke det, men kanskje litt dumt hvis det ikke fungerer på noen - men det er verdt forsøket :wink:

Jeg tror det er produktet for den som vil ha et langsiktig resultat og ikke en rask løsning. :blunke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den største feilen folk gjør er at de ikke er tålmodige nok. Det tar faktisk en god stund før man ser bedring, og man må bare smøre seg med tålmodighet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Hva er en god stund???

1 mnd.

2 mnd.

6 mnd.

1 år

Noen her som forresten har erfaring med Babor sine renseprodukter av olje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei hudpleieren min sa ingenting om 3 mnd. Men jeg spurte ikke heller.

Var til dyprens med pensling hver 4-5 uke mens jeg brukte MD. Det har jeg tenkt å fortsette med mens jeg prøver ut dermalogica.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...