Gå til innhold

Fibermat/ingers hverdagskost

Gjest trude.lutt

Anbefalte innlegg

Gjest trude.lutt

Første kurskveld i kveld....gruer meg til vekten, men får bare hoppe i det. Har lest litt om kurset og er glad for at det ikke er telling av kalorier og veing av mat. det er direkte farlig for meg! Er det noen som har noen erfaringer å dle i forhold til fimermat?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har ikke noen erfaring med kurset, men jeg vil gjerne vite hvordan du syntes det var? Har hatt litt lyst til å begynne, men synes det er litt dyrt. Skal bare ned 4-5 kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest trude.lutt

Begynte på tirsdag, kurset koster 1400,-.Du får en enkel kursbok med opplegget og oppskrifter. Går du på flere kurs koster det neste 1300,-

Veldig greit opplegg. 5 brødskiver med Ingers fiberbrød om dagen, middag (det er lov å spiste poteter, ris og pasta, en kjøtt/fisk rasjon 100-150 gram pluss masse grønnsaker), to frukt og melkerasjon. Vanlig mat, ingen telling av kalorier og veining av mat.

To-tre ganger i uka kan du bytte ut en frukt med et glass vin, en hvetebolle eller lignene. Du får en "byttelist" også i forhold til melkerasjonen.

Jeg føler at dette er veldig riktig for meg, spiser fem ganger om dagen. Føler det er mye mat. jeg har nok spist litt for lite tidligere. Har gått ned over en kg siden tirsdag, vet at det er vanlig i begynnelsen av et opplagg. Kursederen min har en vekt hvor en kan se muskelmasse, fett og vann andelen. hun er opptatt av at det er fett som skal vekk. Snakket mye om viktigheten av å trene, jeg trente i går. 40 min spinning og 20 min vekter. Går i tillegg en tus om kvelden de dagene jeg ikke får trent "ordentlig" og tar noen øvelser på stuegulvet.

Har tidligere slitt med spiseforstyrelse, dette opplegget kan jeg leve med også etter at jeg har kommet ned på den vekta jeg ønsker. Mitt mål er 10-15 kg, og jeg har tenkt å bruke et år på det. Har lavt stoffskifte og PCOS. Diabetesen ligger og lurer, så den skal jeg iallefall få trent/ spist vekk!

Jeg er veldig fornøyd!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, jeg har vært kursleder for Ingers Hverdagskost og min erfaring at de som tok det hele mest seriøst også var de som gikk ned mest i vekt.

Hadde et par damer som insisterte på å fortsette med det brødet de alltid hadde bakt og spist, og de fikk ikke spesielt gode resultater - det brødet er særdeles viktig. Antakelig fordi det er så fiberrikt og metter så godt, samt at søthunger og sånt forsvinner.

Min beste "elev" gikk ned 12kg på 8 uker.

Den dårligste gikk heller opp en kilo eller to, men han gadd ikke anstrenge seg. Først skulle han nå spise opp alt han hadde i kjøleskapet før han kunne kjøpe ny og sunn mat. Og når han skulle handle så handlet han det han ville og var vant til uansett, så sånn ble det med han. Kona hans gikk det atskillig bedre med ja :ler:

Lykke til med kurset, håper du får det til å funke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Baker Hansen baker på lisens fra Inger.

Du finner dem vis á vis Nationaltheateret i kvartalet nedenfor Theatercafeen og i Vikaterassen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marie81
Baker Hansen baker på lisens fra Inger.

Du finner dem vis á vis Nationaltheateret i kvartalet nedenfor Theatercafeen og i Vikaterassen.

Tusen takk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hverdagskosten til Inger handler om livsstilsendringer. Bli bevisst på hva man putter i seg og i hvilke mengder. Brødet alene er ingen mirakelkur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Annonse

[1] Category widget

Gjest Marie81

Kjøpte brødet i dag, gleder meg til frokost i morgen :)

Noen som vet hva det inneholder?

Synes det virket litt hvetemelaktig (jeg tåler ikke så godt hvetemel) og hadde ikke helt den surdeigslukta jeg er vant til fra rugbrød.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...