Gå til innhold

Nytt steg mot likestilling


Paradokset

Anbefalte innlegg

Gjest Kaffomann
Neida, for all del, få jentene inn i militæret. Nå tror jeg kanskje at de verken har den samme muskulære styrken eller kondisen til gutta, men kan de brukes på lik linje, så...

Hvorfor tror alle at militæret er så utrolig fysisk krevende? Fordel om man ikke knekker sammen av noen kilometer med marsjering, men bortset fra det er det vel ikke noe mer fysisk krevende enn gym på videregående.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Maxagaze
Hvorfor tror alle at militæret er så utrolig fysisk krevende? Fordel om man ikke knekker sammen av noen kilometer med marsjering, men bortset fra det er det vel ikke noe mer fysisk krevende enn gym på videregående.

Man skal klare 3km på under 15min, men utover det.. kommer litt an på hvor man havner. Havner man hos marinejegere, eller oppklaring/jeger avdeling må man nok være litt fit, ja..

Og er man ikke i form på forhånd, så blir man ! :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kaffomann

Å bli marinejeger er frivillig. Som vernepliktig skjer det ikke så mye om man ikke klarer de fysiske kravene.

...og hvis man som 19-20 år ikke klarer 3000 m på 15 minutter, burde man analysere grundig hva man gjør med kroppen sin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei

jeg syns dette bare er retferdig vi skal jo ha likestilling, og om noen jenter ikke skulle klare og matsje gutta pa det fysiske(om det er mulig) sa kan di vel ta dem igjen andre steder

jeg kan nok si at det blir siviltjeneste for begge, det er vi palagt, norge er og pa amnestys lister fo samvitighetsfanger fordi vi fengsler totalnektere

grunnloven stenger og for a gi lover tilbakevirkende kraft sa jeg tror jeg kan berolige di i tjuearene som er redd for og bli kalt in

jeg kan ikke helt se at de store utgiftene med ombygging kan vere der, det er jo en del jenter i forsvaret allerede sa jeg kan ikke helt se problemene med det

en annen ting jeg ser klart problemet med at man tar in for mange folk men jeg mener man kan finne en løsning pa en mate

jeg vil fjerne verneplikten, jeg mener det kan vere obligatorisk og mote pa sejson men at man ma velge mellom tjeneste i forsvaret eller sivilforsvaret men at man ikke skal begrunne det i pasifist, det er jo egentlig for mange folk i forsvaret og for fa i sivilforsvaret jeg mener man kan lose det slik

blir det sjesjon for begge vil det sikkert bli flere jenter i forsvaret

hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor tror alle at militæret er så utrolig fysisk krevende? Fordel om man ikke knekker sammen av noen kilometer med marsjering, men bortset fra det er det vel ikke noe mer fysisk krevende enn gym på videregående.

Fordi vi har sett på Menig Benjamin. :ler: - Goldie Hawn fikk kjørt seg skikkelig i den filmen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...