Gjest *Tara* Skrevet 8. januar 2007 #2 Skrevet 8. januar 2007 Gleder meg - har hatt lyst til å se denne serien lenge
Gjest gjesta Skrevet 8. januar 2007 #3 Skrevet 8. januar 2007 Hva synes dere? Jeg fikk ikke sett, heldigvis sender svensk tv den første episoden i morgen (eller rettere sagt senere i dag).
Gjest Hedda Gabler Skrevet 9. januar 2007 #4 Skrevet 9. januar 2007 Hyggelig å se igjen gamle "kjente". Men med sånne serier som skal strekke seg over en lang tidsperiode, er det et problem for meg med "gammel-sminken". Mange ser lite troverdige ut, og noen er nesten like søte som i de var for flere tiår siden. Jeg klarer ikke heeelt å engasjere meg i Bella-driften, og blir ikke Palle og Ida sammen i sitse episode skal jeg både spise hatten min og sende brev til DR.
Gjest Miss Guided Skrevet 9. januar 2007 #5 Skrevet 9. januar 2007 Å det var herlig, dette er vel en av de få seriene som jeg har giddet å følge med på. Jeg håper også på Ida og Palle, især nå når det ser ut til å gå den veien høna sparker med den dusten hun bor sammen med. Og så blir jeg så utrolig irritert på farmor, hun sitter der og lider seg syk. Fanden ta den generasjonen kvinner som ikke klarer å stå opp for seg selv og sine barn. Grrr........
Gjest Emera Skrevet 9. januar 2007 #6 Skrevet 9. januar 2007 Og så blir jeg så utrolig irritert på farmor, hun sitter der og lider seg syk. Fanden ta den generasjonen kvinner som ikke klarer å stå opp for seg selv og sine barn. Grrr........ ← Ja, jeg tenkte noe av det samme. Hun er dypt ulykkelig, det er helt vondt å se. Men samtidig så er hun klok også. Hun bare gir seg så altfor lett når mannen ikke hører etter hva hun har å si. Det er fælt. Men jeg kjenner faktisk noen sånne kvinner, som har oppgitt alt sitt og lever for å holde på fasaden med sine "vellykkede" ektemenn.
Meaty Skrevet 15. januar 2007 #7 Skrevet 15. januar 2007 Siste episode i dag, dere! Nesten litt vemodig...dette er virkelig en flott serie, jeg ble anbefalt den av min danske nabo som hadde første sesongen på DVD - hun tvang meg nesten til å låne den Ja Ida og Palle må jo bli sammen! Palle er selveste go' gutten i serien synes jeg da Lurer på om farmor klarer seg, og om Bo kommer hjem igjen.
Gjest Emera Skrevet 15. januar 2007 #8 Skrevet 15. januar 2007 Åh... her var det fram med kleenexen. Nydelig slutt! Noe trist også, men flott.
Gjest gjesta Skrevet 15. januar 2007 #9 Skrevet 15. januar 2007 Åh... her var det fram med kleenexen. Nydelig slutt! Noe trist også, men flott. ← Det bare måtte bli happy ending. Skikkelig svulstig med solnedgang og bølgesus, men helt riktig likevel.
Daria Skrevet 15. januar 2007 Forfatter #10 Skrevet 15. januar 2007 Her rant tårene igjen og igjen...Fin slutt da -serien er så nøktern at solnedgangslutten faktrisk funket, uten at det ble svulstig og klisje
Gjest *Fiona* Skrevet 15. januar 2007 #11 Skrevet 15. januar 2007 PALLE Eller Bo Kjempesøt serie, synes danske og engelske serier, og for den saks skyld australske, er så mye bedre enn de amerikanske.
Daria Skrevet 15. januar 2007 Forfatter #12 Skrevet 15. januar 2007 Behold Palle du, så tar jeg Bo Europeiske serier blir ofte mer realistiske og mindre dramatiske enn de amerikanske. Tok meg i å tenke det innimellom i dag -"Hadde dette vært en amerikansk serie ville de gjort sånn-og-sånn nå". *vil ha flere episoder* Godt den finnes på dvd...
Frk Doodad Skrevet 16. januar 2007 #13 Skrevet 16. januar 2007 Kom med en kort oppsummering da for oss som ikke fikk sett episoden i går Er så spent på hvordan det gikk!!
Mrs. K Skrevet 16. januar 2007 #14 Skrevet 16. januar 2007 Farmor tok livet av seg (?), Ulrik brennte ned Bella for å kunne heve forsikringspenger og skjule salgsbommert, Farfar fikk slag, Bo som skal bli pappa sluttet fred med Farfar og Palle fikk Ida til slutt.
Gjest Miss Guided Skrevet 16. januar 2007 #15 Skrevet 16. januar 2007 Jeg håper siste episoden kommer i reprise, for det var så mye "drama" i heimen i går og det tok vekk fokus på serien. Trenger derfor sårt en reprise for å få med meg alt og i full konsentrasjon, fikk dog med meg slutten og det er vel verdt å se en gang til. Sukk!
NullHull Skrevet 16. januar 2007 #16 Skrevet 16. januar 2007 Jeg håper siste episoden kommer i reprise, for det var så mye "drama" i heimen i går og det tok vekk fokus på serien. Trenger derfor sårt en reprise for å få med meg alt og i full konsentrasjon, fikk dog med meg slutten og det er vel verdt å se en gang til. Sukk! ← Kommer på NRK2 søndag kl. 2000, tror jeg
aimee Skrevet 16. januar 2007 #17 Skrevet 16. januar 2007 Jeg fikk heldigvis med meg siste episoden i går, og var kjempefornøyd!! *sukk* Men fikk ikke med meg nest siste episode, og har også gått glipp av flere før. Elsker serien, men synes den har blitt tynt ut i det uendelige. Så mange opphold! Derfor; noen som vet når serien kommer ut på DVD i Norge?
Plonk Skrevet 16. januar 2007 #18 Skrevet 16. januar 2007 Farmor tok livet av seg (?), Ulrik brennte ned Bella for å kunne heve forsikringspenger og skjule salgsbommert, Farfar fikk slag, Bo som skal bli pappa sluttet fred med Farfar og Palle fikk Ida til slutt. ← Farmor tok livet av seg??? I alle dager. Hun døde nå vitterlig av hjerteproblemene sine, etter å ha blitt svakere og svakere. Hadde hun vært suicidal ville hun vel hoppet utfor en bro dengang hun forsto hvorfor Erik døde. Fin serie, men jeg synes jo slutten ble litt overdrevet sukkersøt. Og som mannen min påpekte, det var oppsiktsvekkende hvordan alle de snille fikk en happy ending, mens de vi ikke liker så godt enten fikk en dårlig slutt eller en helt uinteressant slutt... Litt forutsigbart det hele, veldig mye vi har greid å gjette oss til underveis, og jeg synes personlig at karakterene har utviklet seg sørgelig lite i løpet av 25 år. Farmor var alltid lidende og forståelsesfull, farfar viket aldri en tomme før de siste minuttene av serien, Ida alltid steil men god, Søs alltid så selvopptatt osv. Helt på slutten aner vi at det skjer noe i hodene til flere av dem (plutselig blir alle så opptatt av de andres ve og vel), men jeg er ikke overbevist... Vi har sittet klistret helt siden første episode, vi, men ikke kom og si at dette var banebrytende og totalt forskjellig fra andre ting vi har sett...
Daria Skrevet 16. januar 2007 Forfatter #19 Skrevet 16. januar 2007 Farmor tok livet av seg (?), Ulrik brennte ned Bella for å kunne heve forsikringspenger og skjule salgsbommert, Farfar fikk slag, Bo som skal bli pappa sluttet fred med Farfar og Palle fikk Ida til slutt. ← Det var da voldsomt til bastante konklusjoner? Muligheten for farmor tok livet av seg slo meg ikke engang, hun var da gammel og syk. At Henrik (ikke Ulrik) bak brannen, ble antydet, men vel ikke bekreftet, så vidt jeg skjønte? Derfor; noen som vet når serien kommer ut på DVD i Norge? ← Til og med episode20 er å få tak i, men så vidt jeg vet, er bare første sesong kommet med norsk tekst.
Plonk Skrevet 16. januar 2007 #20 Skrevet 16. januar 2007 Elsker serien, men synes den har blitt tynt ut i det uendelige. Så mange opphold! ← Det er jo fordi den ikke ble ferdigprodusert før nylig. Ingen som har laget lange opphold med vilje. Det tar tid å lage TV...
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå