Gjest Gjest_Gamal_* Skrevet 8. januar 2007 #1 Skrevet 8. januar 2007 Hvor mye sover dere? Føler jeg må i seng kl 22 for å være i form til å stå opp 6:30, men da har jeg knapt nok fått ungene i seng... Hvor lenge sitter dere oppe, når står dere opp, og hva regner dere som deres søvnbehov??
Laban75 Skrevet 8. januar 2007 #2 Skrevet 8. januar 2007 Sovner i 23:00-tiden og står opp 06:00. Men det er deilig i helgene når jeg kan sove litt lengre.. (da blir klokka 08:00 før barna står opp og det er full trøkk). Skulle gjerne ha sovet mer, men sove kan jeg gjøre når jeg blir gammel..
Gjest Gjest Skrevet 8. januar 2007 #3 Skrevet 8. januar 2007 Alt fra 4 til 15 timer. Kan fungere greit på 5-6 timer, men ikke over lang tid, eller i perioder med mye press. "Normalt" behov (i de sjeldne periodene hvor jeg er "frisk") er på ca 7-8 timer.
Arkana Skrevet 8. januar 2007 #4 Skrevet 8. januar 2007 Vi legger oss rundt kl 01 på hverdagene, samboeren min står opp kl 8 (har fleksitid, så han velger å jobbe 9-17). Hvis jeg skal noe den dagen er det opp kl 7-8, ellers kan jeg fint sove til 12. I helgene legger vi oss rundt 3-4 og sover til vi våkner. Jeg trenger ca 10 timer for å være fornøyd, men lever på en del mindre på hverdagene fordi jeg må.
Gjest Gjest Skrevet 8. januar 2007 #5 Skrevet 8. januar 2007 7 tier er akkurat passe. sover jeg mye mer bli jeg bare helt døsig resten av dagen. det er fullt mulig å sove for mye!
Gjest Virvel Skrevet 8. januar 2007 #6 Skrevet 8. januar 2007 Jeg trenger åtte-ni timer, men det blir sjelden mer enn sju på hverdager.
Gjest Pax Skrevet 8. januar 2007 #7 Skrevet 8. januar 2007 Alt fra 4 til 15 timer. Kan fungere greit på 5-6 timer, men ikke over lang tid, eller i perioder med mye press. "Normalt" behov (i de sjeldne periodene hvor jeg er "frisk") er på ca 7-8 timer. ← Samme her.
Malama Skrevet 8. januar 2007 #8 Skrevet 8. januar 2007 Jeg sover vel normalt en 7-8 timer. Jeg trenger ikke stort flere timer enn det i helga heller, men foretrekker å sove til klokka er åtte (foretrekker altså 7 timers søvn fra 01-08 heller enn 8 timers søvn fra 23-07) Ettersom vi har vekkerklokka på seks (men ikke står opp før halv sju da) er jeg ganske konstant trøtt på morgenen, selv om jeg har vært i seng i rimelig tid.
Wildy Skrevet 8. januar 2007 #9 Skrevet 8. januar 2007 I ukedagene blir det sjelden mer enn 4-5 timer, er litt for glad i å sitte oppe på kveldene. Men tar igjen litt i helgene, da kan jeg sove stygglenge, gjerne halve dagen og vel så det.....
Gjest Phenomena Skrevet 8. januar 2007 #10 Skrevet 8. januar 2007 Jeg trenger åtte-ni timer, men det blir sjelden mer enn sju på hverdager. ← Her også. Klarer meg med sju timer om sommeren, men trenger litt mer om vinteren.
Drua Skrevet 8. januar 2007 #11 Skrevet 8. januar 2007 5-6 timer om natten når jeg skal på jobb, er B-menneske og klarer ikke legge meg tidlig nok, dessuten skyldes det at jeg sover en time når jeg kommer hjem fra jobb, jeg må bare.
Shanka Skrevet 8. januar 2007 #12 Skrevet 8. januar 2007 Jeg elsker å sove! Når jeg har muligheten sover jeg til langt på dag.. Til hverdags prøver jeg å legge meg kl 22, og da sovner jeg som regel 2230 ca, og står opp kl 7.. blir rundt 8 timer, og det trenger jeg!
Cæsar Skrevet 8. januar 2007 #13 Skrevet 8. januar 2007 4-6 timer pr natt i snitt... alt for lite, men det er ikke fordi jeg ikke vil, men sliter med å få sove.. -og det merkes på formen kan man si..
pusejenta Skrevet 8. januar 2007 #14 Skrevet 8. januar 2007 må ha 8 timer for å fungere........... sover gjerne lengre i helgene men prøver å stå opp ikke senere en 12. Da får jeg dårlig samvittighet hvis ikke,,,,
Gjest Gjest Skrevet 8. januar 2007 #15 Skrevet 8. januar 2007 Kan fort blir 4 timer bare, men da ender det som regel opp med at jeg sovner senere på dagen. Bruker for så vidt å gjøre det nå når det er så mørkt og tungt ute uansett. Varierer veldig fra årstidene til hvor mye jeg bruker å sove og hvormye behov for søvn jeg har. Men må legge til at jeg elsker å sove, og i helgene blir det nok litt for mye søvn!
Chiquita Skrevet 8. januar 2007 #16 Skrevet 8. januar 2007 Blir vel vanligvis 6-7 timer hver natt... Helg og ukedag...
Titta Skrevet 8. januar 2007 #17 Skrevet 8. januar 2007 (endret) Vi er ikke flinke til å komme oss i seng, kl blir fort 1-2 på hverdagene før vi er i seng og lyset er slukket. Uavhengig når vi skal opp. Igår var jeg i seng i 3-tiden, og opp kl 7 idag. Det går greit med et par slike dager på rad, men så må jeg ha en dag hvor jeg kan sove ut. Det er egentlig litt skremmende. Før pleide jeg å vokne i 10-11 tiden hvis jeg ikke har vekkerklokke på, men nå for tiden kan jeg sove uavbrutt til langt på dag (fort 12-13 timer i strekk) hvis jeg ikke setter på klokke. Løsningen er nok å komme seg i seng litt tidligere og sove ca 7 timer hver natt. Men det er jammen ikke lett. Er nok et utpreget B-menneske ja. Endret 8. januar 2007 av Titta
Gjest grønnsåpe Skrevet 8. januar 2007 #18 Skrevet 8. januar 2007 Jeg er egentlig avhengig av mye søvn, for jeg blir så fort sliten... Men dessverre er det så mye å gjøre at jeg sjeldent kommer meg i seng før kl 01 Står opp kl 07 på ukedager. I helgene legger jeg meg når jeg er trøtt ( alt fra 23 til 02 ), og står opp igjen når kroppen har fått nok søvn Med mindre noen vekker meg. Heldigvis kjenner familien min meg så godt at de vet at jeg blir gretten om jeg ikke får våkne av meg selv
Saeria Skrevet 9. januar 2007 #19 Skrevet 9. januar 2007 Jeg legger meg vanligvis rundt 22-22.30 i ukedagene og er oppe rundt 5. I helgene sover jeg lenge. Med det mener jeg en 10-14 timer. Jeg klarer meg greit med 5-6 timers søvn, men bør ideelt ha en 7-8 timer.
Laini Skrevet 9. januar 2007 #20 Skrevet 9. januar 2007 Føler jeg trenger 8 timer! Legger oss ca23 og har klokken på ring 0710 oftes og har en dårlig vane med å slumre noen minutter da. Føler jeg sover tyngst og best tidlig om morgenen. Har en liten en som kommer luskende om natten slik at søvnen blir avbrutt omtrent hver natt, i tillegg må jeg da selvfølglig på do også sånn at det noen ganger er vanskelig å sovne inn igjen. Helgene så bytter vi på å la den andre få sove til den våkner eller i allefall noen timer ekstra, er jo deilig med felles frokost også i helgen;-)
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå