Gå til innhold

Søvn

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest_Gamal_*
Skrevet

Hvor mye sover dere? Føler jeg må i seng kl 22 for å være i form til å stå opp 6:30, men da har jeg knapt nok fått ungene i seng... Hvor lenge sitter dere oppe, når står dere opp, og hva regner dere som deres søvnbehov??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sovner i 23:00-tiden og står opp 06:00. Men det er deilig i helgene når jeg kan sove litt lengre.. (da blir klokka 08:00 før barna står opp og det er full trøkk).

Skulle gjerne ha sovet mer, men sove kan jeg gjøre når jeg blir gammel..

Skrevet

Alt fra 4 til 15 timer.

Kan fungere greit på 5-6 timer, men ikke over lang tid, eller i perioder med mye press.

"Normalt" behov (i de sjeldne periodene hvor jeg er "frisk") er på ca 7-8 timer.

Skrevet

Vi legger oss rundt kl 01 på hverdagene, samboeren min står opp kl 8 (har fleksitid, så han velger å jobbe 9-17). Hvis jeg skal noe den dagen er det opp kl 7-8, ellers kan jeg fint sove til 12. I helgene legger vi oss rundt 3-4 og sover til vi våkner. Jeg trenger ca 10 timer for å være fornøyd, men lever på en del mindre på hverdagene fordi jeg må.

Skrevet

7 tier er akkurat passe. sover jeg mye mer bli jeg bare helt døsig resten av dagen. det er fullt mulig å sove for mye!

Gjest Virvel
Skrevet

Jeg trenger åtte-ni timer, men det blir sjelden mer enn sju på hverdager.

Skrevet
Alt fra 4 til 15 timer.

Kan fungere greit på 5-6 timer, men ikke over lang tid, eller i perioder med mye press.

"Normalt" behov (i de sjeldne periodene hvor jeg er "frisk") er på ca 7-8 timer.

Samme her.

Skrevet

Jeg sover vel normalt en 7-8 timer.

Jeg trenger ikke stort flere timer enn det i helga heller, men foretrekker å sove til klokka er åtte (foretrekker altså 7 timers søvn fra 01-08 heller enn 8 timers søvn fra 23-07) Ettersom vi har vekkerklokka på seks (men ikke står opp før halv sju da) er jeg ganske konstant trøtt på morgenen, selv om jeg har vært i seng i rimelig tid.

Skrevet

I ukedagene blir det sjelden mer enn 4-5 timer, er litt for glad i å sitte oppe på kveldene. Men tar igjen litt i helgene, da kan jeg sove stygglenge, gjerne halve dagen og vel så det..... :sjenert:

Gjest Phenomena
Skrevet
Jeg trenger åtte-ni timer, men det blir sjelden mer enn sju på hverdager.

Her også.

Klarer meg med sju timer om sommeren, men trenger litt mer om vinteren.

Skrevet

5-6 timer om natten når jeg skal på jobb, er B-menneske og klarer ikke legge meg tidlig nok, dessuten skyldes det at jeg sover en time når jeg kommer hjem fra jobb, jeg må bare.

Skrevet

Jeg elsker å sove! Når jeg har muligheten sover jeg til langt på dag..

Til hverdags prøver jeg å legge meg kl 22, og da sovner jeg som regel 2230 ca, og står opp kl 7.. blir rundt 8 timer, og det trenger jeg! :)

Skrevet

4-6 timer pr natt i snitt... alt for lite, men det er ikke fordi jeg ikke vil, men sliter med å få sove.. -og det merkes på formen kan man si.. :sur:

Skrevet

må ha 8 timer for å fungere...........

sover gjerne lengre i helgene men prøver å stå opp ikke senere en 12. Da får jeg dårlig samvittighet hvis ikke,,,,

Skrevet

Kan fort blir 4 timer bare, men da ender det som regel opp med at jeg sovner senere på dagen. Bruker for så vidt å gjøre det nå når det er så mørkt og tungt ute uansett. Varierer veldig fra årstidene til hvor mye jeg bruker å sove og hvormye behov for søvn jeg har. Men må legge til at jeg elsker å sove, og i helgene blir det nok litt for mye søvn!

Skrevet

Blir vel vanligvis 6-7 timer hver natt...

Helg og ukedag...

Skrevet (endret)

Vi er ikke flinke til å komme oss i seng, kl blir fort 1-2 på hverdagene før vi er i seng og lyset er slukket. Uavhengig når vi skal opp. Igår var jeg i seng i 3-tiden, og opp kl 7 idag. Det går greit med et par slike dager på rad, men så må jeg ha en dag hvor jeg kan sove ut.

Det er egentlig litt skremmende. Før pleide jeg å vokne i 10-11 tiden hvis jeg ikke har vekkerklokke på, men nå for tiden kan jeg sove uavbrutt til langt på dag (fort 12-13 timer i strekk) hvis jeg ikke setter på klokke.

Løsningen er nok å komme seg i seng litt tidligere og sove ca 7 timer hver natt. Men det er jammen ikke lett. Er nok et utpreget B-menneske ja. ;)

Endret av Titta
Gjest grønnsåpe
Skrevet

Jeg er egentlig avhengig av mye søvn, for jeg blir så fort sliten... Men dessverre er det så mye å gjøre at jeg sjeldent kommer meg i seng før kl 01 :sjenert:

Står opp kl 07 på ukedager. I helgene legger jeg meg når jeg er trøtt ( alt fra 23 til 02 ), og står opp igjen når kroppen har fått nok søvn :) Med mindre noen vekker meg. Heldigvis kjenner familien min meg så godt at de vet at jeg blir gretten om jeg ikke får våkne av meg selv :ler:

Skrevet

Jeg legger meg vanligvis rundt 22-22.30 i ukedagene og er oppe rundt 5. I helgene sover jeg lenge. Med det mener jeg en 10-14 timer.

Jeg klarer meg greit med 5-6 timers søvn, men bør ideelt ha en 7-8 timer.

Skrevet

Føler jeg trenger 8 timer! Legger oss ca23 og har klokken på ring 0710 oftes og har en dårlig vane med å slumre noen minutter da. Føler jeg sover tyngst og best tidlig om morgenen.

Har en liten en som kommer luskende om natten slik at søvnen blir avbrutt omtrent hver natt, i tillegg må jeg da selvfølglig på do også sånn at det noen ganger er vanskelig å sovne inn igjen. Helgene så bytter vi på å la den andre få sove til den våkner eller i allefall noen timer ekstra, er jo deilig med felles frokost også i helgen;-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...