Gå til innhold

Snøkules


Snøkule

Anbefalte innlegg

En vanlig dagbok var ikke noe for meg altså! Er visst litt platt og overfladisk...hihi... Så nå er denne forvandlet til en spise sunt/treningsdagbok!

For det er nemlig det jeg trenger!

Skal ned 6, gjerne 7 kg i løpet av dette semesteret!

Endret av Snøkule
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Måtte bare fjerne det gamle som sto her jeg, for det var skrevet at usunne og late Snøkule!

Endret av Snøkule
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Kan kanskje starte med å føre opp mål og vekt og alt da...

Startvekt: 58.8

Vil ned til 51-52...

Livvidde: 82 cm :sur:

Endret av Snøkule
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden jeg ikke vet helt hvilken metode som funker for at jeg skal klare å gå ned noe må jeg jo nesten prøve og feile litt da, og når det gjelder kosthold så starter jeg med å kutte ut alt som heter snop i ukedagene. Dessuten har jeg en skikkelig dårlig vane med å spise sjeldent og masssse når jeg først spiser, dette skal jeg prøve å snu på, med andre ord spise så ofte at jeg klarer meg uten å spise meg for mett til et måltid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Bjørnsdatter

Gratulerer med dagbok!

Tips: Ha alltid et eple eller en annen frukt i veska, eller en yoghurt i kjøleskapet på jobben, som du kan spise når du begynner å bli litt småsulten. Da går du ikke så lenge uten mat, og så blir du ikke så vanvittig sulten når du først får mat, så spiser du litt mindre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det, Bjørnsdatter! Jeg har alltid med meg frukt på skolen, og prøver å unngå banan...av en eller annen merkelig grunn. Har fått for meg at det er den minst egnede frukten å spise dersom man ikke trener?

Jeg tror mye av løsningen for meg når det gjelder mengde mat er å spise saktere! Og det jo som du sier litt fordi jeg venter så lenge med å spise at jeg blir skrubbsulten og så bare må kaste i meg maten fortest mulig for å unngå å gå i bakken. Skikkelig dustete!

I dag har jeg spist et eple og to gulrøtter + vann til frokost, et knekkebrød og en pølse (!!! Fyyy, men 3-åringen hadde sååå lyst på pølse til lunsj) til lunsj, en kopp kakao, et knekkebrød og to sjokoladeruter mens vi var ute og akte....

Så da er det middag og kanskje kvelds som gjenstår, og jeg skal spise saaaakte....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marie81

Hei! Gratulerer med dagbok ! :)

Tror kroppen din gjerne kan få mer til frokost en to gulrøtter og et eple.

Frokost setter i gang forbrenningen og danner grunnlaget for stabilt blodsukker resten av dagen. Bare et tips :) Ha en fin kveld !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Marie81 :)

Har aldri vært noe frokost menneske jeg, så et eple og to gulrøtter er egentlig langt bedre enn det pleier å være. Får ta en rolig frokoststart i begynnelsen, og så heller øke etterhvert som jeg klarer å jobbe meg opp en matlyst så tidlig på dagen.

Jeg har som sagt bestandig vært veldig dårlig til passe på å spise riktig, kanskje fordi jeg ikke har trengt det fordi jeg har trent så masse, og synes det virker vanskelig. Er så masse å tenke på! Dersom jeg får til å gjøre de løpeturene og treningen hjemme til en ordentlig rutine, så har jeg lyst til å se hvordan det går dersom jeg spiser som jeg pleier (har egentlig ikke et usunt kosthold i utgangspunktet, det er bare litt dårlig rutine på spisingen) men trener ved siden av! For det funket jo bra før, selvom det er en 3-4 år siden...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg spist middag. Eller det er noen timer siden nå da riktignok. Hylte nedpå 2 glass vann før jeg begynte å spise for å stagge den værste sulten, og enda ett når jeg var halvveis i porsjonen... Forsynte meg med sånn ca halvparten av hva jeg pleier å spise til middag... Og nå er jeg så sulten :( Dvs jeg ble aldri mett etter middagen. Skal det være sånn da? Er redd jeg har vent magen til å trenge mer mat enn den gjør etter mange år med middagsfråtsing...Æsj! Middag er jo sååå godt!

Lurer på hvordan det hadde funket og bare spise frukt og grønt og sunt hele resten av dagen, for å kunne spise det man vil til middag? Blir det feil eller?

Har kjempelyst på mat igjen, og det er bare snart to timer siden middag! Kanskje jeg rett og slett bare må satse på å trene det bort, for jeg er altfor glad i mat jeg altså... Skal iallefall prøve denne nye livsstilen frem til fredag, og så skal jeg veie meg. Hvis det har funket så kan det jo hende at jeg finner motivasjon til å fortsette. Og kanskje jeg allerede har vent meg til å spise litt og ofte osv... Men jeg savner Cola allerede :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ups, der satt jeg med et glass cola og potetgullbollen på bordet ja. Skal kjøpe spinningsykkel i morgen jeg... Dette blir nok en treningsdagbok! Jeg elsker jo å trene, og hater tydeligvis å spise sunt....

:plystre:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Marie81

Trene er aldri dumt uansett :)

Skal man spise seg mett uten å legge på seg må man ta i bruk grønnsaker.

Masse gode grønnsaker å finne! Mye grønnsaker i middagen din?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trene er aldri dumt uansett :)

Skal man spise seg mett uten å legge på seg må man ta i bruk grønnsaker.

Masse gode grønnsaker å finne! Mye grønnsaker i middagen din?

Vi har bestandig masse grønnsaker i middagene ja, og jeg spiser bestandig mer grønnsaker enn kjøtt. Er ikke noe kjøttmenneske jeg... I dag har jeg tatt en selvbestemt studiefri dag, og skal ut og kjøpe spinningsykkel!! Jippiiiii :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mat i dag!

Frokost: 1 knekkebrød med ost

Lunsj: 1 gulrot

Middag: 1 fiskepinne og 1 1/2 potet og revet gulrot ved siden av

Kvelds: Cottage Cheese og et knekkebrød.

Og kvelden er enda ung, og jeg har endel pensum å lese. Lesing og snop går jo hånd i hånd, men jeg skal prøøøøve å la vær... Prøøøøve. Har iallefall greid å kutte voldsomt ned på middagsinntaket! Bare det i seg selv er en bragd altså! Jeg er egentlig av typen som spiser 3 kjøttkaker og 6 poteter! Alltid vært!

Og jeg er fysen.... faen også! Har vært og sett på spinningsykler i dag, og jeg tror jeg har funnet en jeg liker. Kanskje kjøpe i morgen? Får se... Må få begynt snart iallefall!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Sambo bakte brød, og magen min skrek, så jeg kunne ikke dy meg; 2 skiver grovbrød med gulost! Også etter klokka tolv da gitt!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ny dag, og en ny mulighet for å holde seg i skinnet hele dagen for så å drite seg ut når jeg er fysen på kvelden :)

I dag har jeg spist:

Frokost: 1 grovbrødskive med Philadelfia

Lunsj: 1 grovbrødskive med gulost + vann

Mellommåltid: 100 g Cottage Cheese naturell og vann

Sitter på lesesalen nå, og snart kommer sambo og henter meg, og så skal vi spise middag på kinarestaurant i dag... Skal prøve å velge noe med mest grønnsaker i! Og så blir det nok suppe senere i dag når eldstebarnet kommer hjem senere i dag. Og så får vi se da, hva jeg klarer å dytte i meg etterhvert. Skal iallefall trene litt i dag, har planer om å ta den lange pilates-session'en i dag, dersom jeg får skrevet endel på oppgaven nuh!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg prater visst med meg selv her, men det går bra! Jeg gjør det hele tiden ellers også, når jeg er alene... Littegranne jaj da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh gud jeg er i dårlig form! Trente jo masse spinning før, ofte så mye som 4 ganger i uka i tillegg til styrketrening. Nå, 4 år og 2 barn senere, er ikke akkurat formen som den var før nei. Nedtur! Gikk ganske hardt ut i dag, for jeg husker jo veldig godt hvordan det var da jeg trente mye før...

I dag orket jeg å holde på i 35 minutter før jeg var helt nødt til å sykle meg ned og gå av! Ble kvalm rett og slett.

Er nok best å innse at kroppen trenger tid på å bli vant til regelmessig kardio-trening før jeg øker i intensitet.

Er så vanskelig å pushe seg selv når man gjør det alene også. Trenger litt punch jeg da! Skal sjekke om det finnes noen spinning dvd'er. Det burde det jo. Finnes jo masse annet på dvd innen trening så...

Vel vel...får ta en pilates-økt i morgen, og så sykle igjen på lørdag. Ser for meg at jeg kommer til å være støl i morgen. Også må jeg få lest en jafs av pensum! Døgnet burde virkelig hatt flere timer altså!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...