Gå til innhold

Vallergan


lidia

Anbefalte innlegg

Måtte en tur til legen idag ang søvn. Jenta mi på 2,5 år sover skikkelig dårlig. Har prøvd alt, men ingenting hjelper. Jeg fikk endelig vallergan, og håper det hjelper. Skulle bruke det i en uke, og derretter slutte tvert. Ikke noe nedtrapping eller noe. Skal gi 0,5-1 ml hver kveld. Er ikke 0,5 ml litt lite? Er det vanlig å avslutte med en gang, og ikke litt etter litt?? Hvordan har dere pleid å gi dette? Fikk med en sprøyte, men ser for meg en kamp med å få dette i henne.. Veldig takknemlig for svar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nå har jeg ikke erfaring med akkurat vallergan men jeg vil påstå at det er bedre å gi for lite enn for mye!

Husker veldig godt første gangen jeg tok en sovepille, sov ikke et sekund, hallusinerte nærmest hele natten!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da datteren min var 1 år brukte vi Vallergan etter en periode med sykdom som hadde ødleagt alle soverutinene.....

Vallergan brukes aldri over lang periode på barn, så de som må si noe negativt om bruken av Vallergan synes jeg skal la være å svare på innlegget her.

Vi fikk dosering på 2.5 ml 20 min før leggetid til vår datter som da var 1 år. Jeg kan ikke skjønne at 0.5 - 1 ml er noe nyttig i det hele tatt.

Vitsen er jo å få sovingen iorden. Jeg tror du trygt kan gi iallefall 2.5 ml uten å være redd. Vi ga dette i, jeg tror 3 uker, så sov datteren våres uten Vallergan - uten problem. Jeg har fortsatt 2 flakser stående men har aldri hatt behov for å bruke det senere.

Jeg har full forståelse at noen trenger å bruke dette middelet over en kort periode.

Lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er vanvittig av noen som IKKE er medisinsk utdannet å gi råd til doser av medisiner foreskrevet av lege!!

Dersom legen har foreskrevet 0,5 mg, så må du gi 0,5 mg. Dersom det ikke har forventet effekt, så får du heller ta det opp med legen og så får det blir opp til h*n å øke dosen! Det er helt sikkert en grunn for legens dosering! Vallergan er ikke medisin foreldre bør gi barna sine bare fordi..... Jeg har full forståelse for at det kan være nødvendig for en periode, men jeg har INGEN forståelse for å øke dosering på tvers av legens anbefaling!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vallergan er allergimedisin også brukt som sovemiddel fordi det har sløvende effekt. Man blir ikke avhengig av Vallergan.

VI hadde samme problem, og fikk foreskrevet 1,5-2,5 vi... Men alle er forskjellige, så det må en prøve seg fram til...Er ungen uggen og trøtt/amper dagen etterpå må en gi mindre...

Jeg selv tåler knapt 0,5 ellers er jeg helt uttafor dagen etter.... Kroppen og hodet er helt sløva...

Men 1,5-2 er helt vanlig.

..

Det er ikke farlig å gi 2 til barn sa vår lege, fordi man vanskelig kan få "overdose" av dette.

Prøv dere fram, og må dere ta mer for å få virkning, ta kontakt md legen som Cassandra skrev.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Hei

Er nok enig med Lasse. Det hele kommer veldig an på personen som tar det. Jeg fikk det i voksen alder og tok en pille. Det var ikke tingen for meg. Ble helt sløv dagen derpå. Og som alene mor så var jeg nødt å være mer våken enn som så.

Nå idag er min sønn snart 8 år og har store søvn problemer. Men jeg får ingen ting til han.

Og dette er ikke et problem jeg har hatt i noen uker. Min sønn har slitt med det i snart to år.

Så selv om det er en allergi medesin så skal man være forsiktig. Barn reagerer veldig forskjellig på den.

Min vennindes sønn ble hyper av den. Så der var den ikke til hjelp i det hele tatt.

Jeg ville begynt med den dose dere har fått oppgitt av legen og heller økt forsiktig om den ikke hjelper.

Klem fra fortvilet mor.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vet dere om dette må gis til samme tidspunkt hver kveld? Hun har nå sovet fra 2000-0515 to netter på rad. Skal vel kanskje ikke klage over dette, men jeg synes fortsatt det er for tidlig at hun skal stå opp på denne tiden. Men det er jo bedre enn 0400 da..

Første kvelden ga jeg 0,5 og andre ga jeg 1,0 for jeg tenkte å gi 1,0 i en uke og deretter 0,5 i en uke og slutte etter dette. Jeg har gitt henne dette kl 1930 og lagt henne 2000.

Har dere noen erfaring om å legge ungene tidligere?? Hun hadde sovet en time i barnehagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...