Tusseline Skrevet 5. januar 2007 #21 Skrevet 5. januar 2007 Når jeg sliter med dårlig matlyst prøver jeg å få i meg så mye energi som mulig i så lite som mulig. Nøtter er, som sagt, et godt alternativ.
Gjest Blondie65 Skrevet 5. januar 2007 #22 Skrevet 5. januar 2007 Når det gjelder grønn-te er det helt sant at det smaker hy... Men Green Tea & Lemon fra Twinnings er veldig god. Den drikker jeg hver dag. Ellers er mange av disse rett-i-koppen suppene og drikkene et godt alternativ. Maggi har noen svært gode og smakfulle. Litt mer "eksotiske" enn Toro sine. Toro har også to nye som er svært gode: Bali Kyllingsuppe og en fiskesuppe - som jeg ikke husker navnet på nå. Du kan jo ha litt kylling/fiskebiter og ris i for å spe på - spesielt hvis du har rester fra dagen før. Nøkkelen for deg er å spise MANGE små måltider pr dag istedenfor store. Spis bittelitt. Spis mer etter en time/to. Et fruktfat med druer der du kan plukke en drue eller 5 jevnt er også et tips. Småpakker med rosiner også - i det hele tatt alt du kan tenke deg å plukke av jevnt. Men det er lurt å holde seg til frukt, nøtter og grønt.
Gjest Gjest Skrevet 5. januar 2007 #23 Skrevet 5. januar 2007 Stakkars tynne deg, gå nå for all del til LEGEN dersom vekten din er faretruende lav. H*n kan gi deg gode råd!
Gjest Gjest Skrevet 5. januar 2007 #24 Skrevet 5. januar 2007 Ellers er mange av disse rett-i-koppen suppene og drikkene et godt alternativ. Maggi har noen svært gode og smakfulle. Litt mer "eksotiske" enn Toro sine.Men det er vel ikke noe særlig næring i rett-i-koppen supper? De er jo bedre enn ingenting, men tror det er veldig viktig for Persille å fokusere på mest mulig sunn og næringsrik mat, siden hun ikke klarer å spise så mye.
Gjest Blondie65 Skrevet 5. januar 2007 #25 Skrevet 5. januar 2007 Først må hun få i seg mat slik at hun opparbeider seg apetitt - DERNEST kan hun begynne å utvide måltidene litt. De Maggisuppene jeg nevnte inneholder bl.a. ting nudler eller makaroni - det er litt karbohydrater i det. Med litt brød til så er det et lite måltid. Mange nok slike i løpet av en dag kan gjøre underverker. Hovedpoenget er at det går raskt å lage, slik at ikke matlysten glir over fordi det er et evighetsprosjekt å lage.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå