Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

hvor lang tid tar det før jeg mister mensen etter p-sprøyten er tatt?

  • 3 måneder senere...
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tok min første p-sprøyte for første gang for snart 3 mnd siden, skal sette den andre i morgen faktisk! Jeg er kjempe fornøyd!

fÅtt mere øket sexlyst, gått ned i vekt, og mistet mensen med engang! Så jeg tror det er veldig forskjellig fra person til person. Derfor det finnes så mange alternativer, så man kan finne det som passer nettopp for deg!:)

  • 5 måneder senere...
Skrevet

Jeg fikk beskjed om at p-sprøya er som minipillen.lite hormoner.derfor går man ikke opp i vekt.Tok sprøyta for 2 uker siden og nå har jeg hatt mensen i 2 dager.Er dette normalt?trodde man skulle slippe mensen men delte meninger om dette.Hvis blødningene ikke avtar vurderer jeg og ikke ta en ny dose om 3 mnd.men heller ta p-piller så bllødningene avtar..noen som har opplevd det samme?

Man mister ikke mensen med en gang, noen som gjør det ( Meg f.eks) mens andre kan det ta nesten et år eller noe ligdnende. Er heller ikke alle som mister mensen men som heller ikke får det regelmessig.

Men man går faktisk drastisk opp i vekt, jeg har kun brukt denne p-sprøya i 8 mnd, å på de 8 mnd har jeg gått opp 11 kilo. Det er nesten umulig og gå de ned igjen ettersom jeg ikke har mensen å da samles alt sammen seg ett sted da.

Jeg har jo tenkt å slutte med denne pga at jeg går drastisk opp i vekt.. I tillegg kan det hende du får daglig hode pinne, kvalme og svimmelhet.

  • 5 måneder senere...
Gjest Anniken
Skrevet

Hei :)

Jente på 19 år her, som akkurat har blitt rådet av legen min til å begynne på p-sprøyte. Og det gjorde jeg. Så tenkte jeg å sjekke ut hva andre synes og mener om dette. Sikkert mange som synes det er idiotisk å sjekke det ut ETTER å ha tatt første injeksjon, men man stoler jo på legen sin? Så langt, altså etter første mnd. har jeg ikke kjent noe forskjell. Kanskje litt rar døgnrytme, fordi jeg blir helt ødelagt midt på dagen, og sovner sittende. Dessuten har jeg ikke hatt mensen siden jeg tok den. Uansett, jeg kjenner jeg blir urolig og redd når jeg ser at dere har så mye negativt å si. Ikke at det er noe feil med det, men dette likte jeg ikke. Og det med benskjørhet har jeg ALDRI hørt noe snakk om. Ikke engang fra legen min. Dårlig med opplysninger altså. Håper ihvertfall at alle finner noe som passer! Så langt er jeg nogen lunde fornøgd :)

  • 6 måneder senere...
Gjest anonym
Skrevet

Jeg mener å ha hørt at p-sprøyte ikke anbefales av legene lenger? At de bare gir det til folk som har begynt på den fra før. Er vel en grunn til det....

For øvrig skal visst p-staven inneholde de samme hormonene. (Men ut i fra egne erfaringer vil jeg ikke anbefale den fordi jeg hadde litt mens nesten hele tiden.)

Har også hørt at man kan ta p-piller slik at man ikke får mensen. Hvis man tar monofase-piller (Yasmin og Loette f.eks) kan man bare hoppe over de pillefrie dagene og begynne rett på neste brett. Det er ikke fysisk skadelig. Grunnen til at det legges opp til at man skal ha mens hver måned er visst at det skal være bra rent psykisk. (Akkurat dét er det sikkert delte meninger om :) )

- Begynn for all del ikke på loette, jeg gikk på de, hadde blødninger hele tiden. har hørt om mange som har hatt samme problemet som meg når de gikk på loette.

  • 4 uker senere...
Gjest Gjest :-)
Skrevet

Hei alle sammen :-)

Jeg gikk på p-sprøyta i nesten 12 år sammenhengene, har aldri hatt problemer med noen av de bivirkningene dere snakker om. Har vært uten snart i 4 år, men skal begynne på ny nå. Hvorfor ikke noe annet? Jeg har prøvd det meste av prevansjons muligheter og ingen ting annet har virket på meg. Men vi er alle forskjellige ;-) Behøver jo ikke å bety at det som funker for meg, funker for andre :-)

God sommer :-)

AnonymBruker
Skrevet

Aldri mer P sprøyte!

Jeg småblødde litt i begynnelsen, til jeg mistet mensen helt. Men la sånn på meg og var plaget med tørrhet i skjeden at jeg sluttet. Og da blødde jeg i strekk i 5 uker før jeg nå har sluttet litt opp. Men det holder opp bare i noen dager så er det på igjen med blødninger. Har lest at det kan sitte i kroppen i opptil 3 år, før den normaliseres igjen.

Så her blir det ikke noen flere p sprøyter for å si det slik!



Anonymous poster hash: 4bdd1...81c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...