Gjest Ulva35 Skrevet 4. januar 2007 #21 Skrevet 4. januar 2007 Jeg har vært en del plaget med sopp, Canesten hjelper ikke. Legen sa jeg kunne kjøpe Daktacort på apoteket (reseptfri). Det står på tuben at den er for kløende fotsopp, men det skulle ikke jeg bry meg noe om. Jeg ble kvitt soppen etter et par dager, den som jeg hadde trælet så lenge med å bli kvitt med hjelp av Canesten. Jeg er ikke så ofte plaget lenger men jeg har alltid ei tube liggende så det er fort gjort å bli kvitt soppen de gangene jeg har fått det igjen. ← Jeg vet ikke hva slags lege du har, men i dag var jeg på apotektet, og dama bak disken ble direkte sjokkert da hun hørte at Daktacort var anbefalt for sopp Den inneholder en del Cortison og er direkte skadelig å bruke innvendig sa hun. Jeg er i utgangspunktet kjempeskeptisk til ting jeg leser på nett, så jeg spør alltid og heldigvis for det Jeg tok iallefall ikke sjansen og kjøpte Canesten(må alltid ha en kur liggende i tilfelle), og synes jeg måtte advare dere andre også.
Gjest Eminia Skrevet 4. januar 2007 #22 Skrevet 4. januar 2007 Jeg vet ikke hva slags lege du har, men i dag var jeg på apotektet, og dama bak disken ble direkte sjokkert da hun hørte at Daktacort var anbefalt for sopp Den inneholder en del Cortison og er direkte skadelig å bruke innvendig sa hun. Jeg er i utgangspunktet kjempeskeptisk til ting jeg leser på nett, så jeg spør alltid og heldigvis for det Jeg tok iallefall ikke sjansen og kjøpte Canesten(må alltid ha en kur liggende i tilfelle), og synes jeg måtte advare dere andre også. ← Oi - jeg kjøpte den i dag jeg, men har ikke brukt den ennå da...nå vet jeg ikkeom jeg tør...
Gjest Ulva35 Skrevet 5. januar 2007 #23 Skrevet 5. januar 2007 Spør iallefall en på apotektet eller en lege og se hva slags svar du får. Jeg tør iallefall ikke bruke den. Stol aldri blindt på råd du får på internett, selv om det er godt ment. Fagfolk er de rette til å spørre om det faktisk stemmer det du har hørt
Helen Skrevet 5. januar 2007 #24 Skrevet 5. januar 2007 Jeg vet ikke hva slags lege du har, men i dag var jeg på apotektet, og dama bak disken ble direkte sjokkert da hun hørte at Daktacort var anbefalt for sopp Den inneholder en del Cortison og er direkte skadelig å bruke innvendig sa hun. Jeg er i utgangspunktet kjempeskeptisk til ting jeg leser på nett, så jeg spør alltid og heldigvis for det Jeg tok iallefall ikke sjansen og kjøpte Canesten(må alltid ha en kur liggende i tilfelle), og synes jeg måtte advare dere andre også. ← Jeg har brukt den mange ganger over flere år, jeg har ikke tatt noen skade av det. Synes det var rart du fikk den informasjonen siden jeg ble anbefalt å bruke den av legen :klø: Skal jammen spørre legen neste gang jeg er der, eller ta en tlf hvis jeg får plager igjen. Ble litt skeptisk til dette nå.
Helen Skrevet 5. januar 2007 #25 Skrevet 5. januar 2007 Jeg tok et søk på Daktacort på nettet, det er mange som har blitt anbefalt den kremen både mot sopp i underlivet, på penis, sopp på brystvortene ved amming, bleieutslett hos babyer og mye mer. Det kan være en idè å ta en tlf til sin egen lege å høre hva h*n sier om det.
Amanlis Skrevet 5. januar 2007 #26 Skrevet 5. januar 2007 Jeg fikk anbefalt Dacacort av legen min fordi en del får eksem i underlivet i forbindelse med en soppinfeksjon. Dette er selvfølgelig ikke noe som skal brukes jevnlig, men med forsiktighet.
Gjest Gjest_Anonym_* Skrevet 4. januar 2008 #27 Skrevet 4. januar 2008 Jeg fikk utskrevet daktacort av min fastlege til underlivet for 1 år siden. Han sa jeg skulle bruke litt når jeg begynte å klø/få vondt. Den funker fantastisk bra og har ingen bieffekter på meg. Man må bare ikke overdosere. Jeg sir den godkjent=)
kheira Skrevet 4. januar 2008 #28 Skrevet 4. januar 2008 Daktacort kan brukes så lenge det er på "utsiden" og ikke i skjeden eller andre slimhinner. Skal IKKE brukes mer enn 2 uker om gangen
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå