Gå til innhold

Betties dagbok 2007

Bettie

Anbefalte innlegg

Torsdag 4. oktober

Hei bella. Har slappet av i dag, da. Blir ikke bare jobb når jeg har ferie.

Tror jeg jeg kanskje klarer meg uten kur, Begonia. Prøver så godt jeg kan å kurere meg selv.

Det er lenge til jul, mysan - opp til mange, mange dager.

Jeg ble ikke klar med det jeg hadde planlagt i går, for Poden og Svigerdatter inviterte oss til middag og fotallkamp. Halvdelen ville jo gjerne se den, da.

Så i dag var jeg tidlig oppe. Jeg skulle være barnevakt for Nurket på morgenen, så Halvdelen kjørte meg hjem til Poden og Svigerdatter. Det var så fin temperatur i dag, så jeg puttet Nurket i vogna og gikk et par timers tur med ham. Fikk god til til å kose meg med ham også.

Så da jeg kom hjem, tok jeg det jeg ikke rakk i går. Så nå er det vinterdyner og rent sengetøy i alle senger. Vinduene er vasket, og nye gardiner henger oppe. Alt sengetøy er vasket og lagt på plass. Gardinene er også vasket, men de ble ikke tørre i dag, så de får henge ute til i morgen. Og så har jeg gjort reint i 2.etg - soverom, gjesterom, hobbyrommet mitt, men ikke Halvdelens rom. Der må det utgravninger til. Godt det finnes en dør som kan lukkes.

Så i morgen skal jeg ta vanlig helgerengjøring i 1.etg. Det er ikke verdens største jobb, så da får jeg meg litt fri i morgen også. Det skal bli fint vær, så da kan jeg kanskje få gått meg en tur i morgen også.

Poden med familie kommer i morgen og overnatter til lørdag. Det betyr at jeg må handle litt i morgen, så kanskje det blir sykkeltur og ikke spasertur i morgen. Skal mekke en pizza til middag, da, tenker jeg. Og lørdag kommer broren min m. svigerinne på besøk - bare en formiddagsvisitt. Tror jeg skal servere en pai da, med en salat ved siden av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Begonia

Kom hjem sent i kveld, etter en dag med sykebesøk og kveldsmøte i den foreningen jeg har begynt å vanke i igjen. Så det blir en skikkelig nattahilsen til deg nå. Håper du sover godt, og drømmer søte drømmer :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Titter innom dagboka di, og selv om jeg bare fikk lest de siste dagene må jeg si jeg er imponert over hvor flink du har vært denne uka :dagens-rose:

Takk for hilsen i boka mi :hallo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fredag 5.oktober

Hei Begonia. Takk for hilsen.

Du må bare ta deg en tur, mysan. Har god plass.

Hei Gucci. Kos å se deg her.

Sånn - nå kan helgen bare komme, for jeg er klar.

Huset er rent og ryddig - over alt. Har til og med strøket duker og lagt på bordene. Alle glassflater er blanke og fine. Kjøleskapet er ryddet og vasket. Alt jeg har vasket av sengstøy og gardiner er lagt på plass.

På kjøkkenet står en pizzadeig til heving, og deler av fyllet er klart. I kjøleskapet står paideigen til paien i morgen. Tror jeg kommer til å steke paiskallet i kveld, så det bare er å fylle det i morgen.

Handlet har jeg også gjort. Skulle ikke ha så mye, så jeg gikk ned til den nærmeste butikken. Jeg glemte å tenke på at brus er tungt, så jeg hadde veldig lange armer da jeg kom hjem.

Rakk ikke turen jeg hadde planlagt i dag, men fant ut at jeg hadde sikkert trent en god del mens jeg sveivet rundt med støvsuger og vaskefille.

Om ikke lenge kommer Poden med familie, så det blir en koselig helg på oss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei Bettie.

Så utrolig flink du er. Jeg får nesten ikke lyst til å kjøpe meg hus jeg når jeg hører hvor mye jobb det er. Men så er kanskje ikke alle såå flinke som det du er heller da. Du står jo på som om du skulle ha vært 20 år du!(regner med at du ikke er 20 ettersom du har barn og barnebarn :ler:) Imponert over deg jeg!

Håper du får en fin helg og at du bare slapper av og koser deg.Det har du virkelig fortjent :Nikke:

Helgeklem fra Bare meg :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ¤*Morgensol*¤

Tusen takk for hilsen i dagboka mi. Blir alltid så glad når du stikker innom meg.

Ha fortsatt ei fin helg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søndag 7. oktober

Med huset helt strøkent var det godt å ta helg, ja, Bare meg selv. Og jo - jeg har passert 20 to ganger, jeg.

Hei Cujo. Takk for hilsen.

Gjett om jeg har kost meg, MissS

Koselig å se seg også, Morgensol

Ja fysj, Liv. Det var en meget begredelig kamp.

Sånn. Nå har vi huset for oss selv igjen, Halvdelen og jeg. Poden med familie kom fredag kveld, så da koste vi oss med hjemmelaget pizza. Det passet både til store og små. Om natta tok vi Nurket inn til oss. Han var litt småvåken gjennom natta, men det gikk greit. Nå syntes han at det var flott med morgen kl. halv seks. Der var jeg ikke enig, så da tok jeg ham med bort i senga vår, og da druntet vi sammen et par timer til. Snilt Nurk.

Lørdag kom boren min og svigerinne. Jeg hadde laget et pai som lunsj. Så da hadde vi noen timer sammen og fikk pratet litt sammen. Poden er kjempeflink til å konversere, så det ble ganske underholdende. Han skulle jobbe på natta, så da lurte han på om Svigerdatter og barnebarna kunne overnatte en natt til. Siden vi ikke hadde så store planer for søndagen, gikk jo det greit. VI tok Nurket natt til i dag også - med det samme forløpet som natta før, og også på morgenkvisten i dag lot Nurket seg overtale til å sove litt mer i vår seng. Vet utmerket godt at det er å skjemme ham bort, men det har vi lov til, vi som er besteforeldre.

Lillefrøkna var også fornøyd, for jeg har kjøpt de filmene med Harry Potter som er kommet, så hun fikk lov til å se på film. Hun har snart lest alle bøkene og er Potter-fan. I dag hadde hun lyst til å lage noe, så jeg frant fram fimoleire først, så hun formet noen figuere som jeg stekte etterpå. Og så fant jeg fram perlene mine så hun kunne lage seg noen perlekjeder. Hun laget både til seg selv, og til dokkene sine. Mens hun holdt på med det, hørte hun på historien om Bach, lest av Minken Fossheim. Lurer inn litt musikkhistorie på den måten.

Siden det var så fint vær i dag, puttet jeg Nurket i vogna og gikk meg en tur med ham også, så litt luft har jeg fått i dag.

I morgen er det full fart igjen. Det vil si - det er halv dag i morgen - og fredag, siden jeg fortsatt er sykemeldt i deler av jobben. Skal på kurs tirsdag og onsdag, og skulle gjerne ha rukket å ha lest litt i pensum først. Får se hva jeg rekker i morgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fint at du skjemmer bort barnebarnet Bettie! Jeg hadde en bestemor som hadde jobbet mye med barn, og gjennomførte strenge regler og null bortskjemming. Sikkert det enkleste når man omgås barn mye, men i ettertid føler jeg meg neste litt snytt siden jeg aldri ble noe særlig borstskjemt :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Begonia

Hei Bettie! Skulle ønske jeg var like effektiv og flink som deg. Men en sånn husmor blir jeg nok aldri. Mangler litt struktur over meg selv jeg.

Godt å høre at du har hatt en fin helg. Tror barnebarna dine har vært heldige med valget av besteforeldre...

Du får ha ei god natt. Sov godt og drøm søtt. :søvn:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Bettie.

Jeg tror du må være en drømmebestemor. Håper jeg blir like snill mot mine barnebarn når den tid kommer. Snill er jeg nok, men at jeg gidder sånne sysler som barn synes er morsomme, mener jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Mandag 8. oktober

Det er fordelen med å være bestemor, synes jeg Fakse, at jeg kan tillate meg å være mindre streng enn jeg kanskje var som mor. Det er så koselig å se spor etter deg.

Jeg er et skippertaksmenneske, Begonia, og fungerer på to hastigheter - full fart og brå stopp. Har liksom ikke funnet en middelvei.

Du kommer til å bli en topp bestemor, mysan. Du har så mye kreativitet i deg, og et så romselig menneskesyn at barnebarn bare vil elske deg. Jeg synes foresten at det er jeg som er heldig som har fått to barnebarn nesten på en gang.

Mandagsklemmer er gode, Morgensol.

Jeg kjente da jeg sto opp i dag at jeg har fått litt mindre søvn enn jeg pleier i helga. Synes vekkerklokka laget et dum lyd - men det synes jeg egentlig nesten hver morgen. :sjenert:

Arbeidsdagen gikk greit. Bare et møte - og litt uformell prat. Og ellers en ganske rutinepreget dag. Noen ganger er det helt ok.

Det var så nydelig vær da jeg kom hjem, at jeg bare skiftet utstilling i oppvaksmaskinen (fikk ikke plass til all oppvasken i går), satt i gang en vaskemaskin og skiftet til treningstøy før jeg tok med med musikk til ørene, stavene og la i vei. Prøvde en annen løype i dag, men den likte jeg egentlig ikke.

I ettermiddag har jeg hatt statistisk sentralbyrå på tråden. Har jeg gjort ditt eller datt de siste 12 månedene, og hvor ofte? Hvor mange ganger har jeg gått tur de siste året? Uansett antall så er det i minste laget. Og hvor mange bøker har jeg lest?

Jeg går fortsatt ned i vekt, men saktere nå. Nå mangler jeg 2,5 kg så har jeg gått ned 20 kg. Er fornøyd med meg selv der, selv om det har gått lettere enn jeg fryktet da jeg bestemte meg for en omveltning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...