Bettie Skrevet 19. september 2007 Forfatter #561 Del Skrevet 19. september 2007 Tirsdag 19. september Det er sant, det, Cata, vi klarer å ta inn mye, men et sted går grensa. Fytti - i dag måtte vi skrape is da jeg skulle på jobb. Og på jobben er det kaldt der også. De holder på å fikse varme og ventilasjon, og mangler en del for å få varmen til å fungere, så det er null fyring, og kaldt. Fant fram en ovn på hjul og satt i nærheten av meg, for det blir kaldt å sitte og jobbe med PC og det bare er 18 grader på kontoret. Håper de får Manglende Del raskt. I dag fikk jeg gått gjennom en haug med rapporter. Og jeg har gitt tilbakemelding på hver eneste. Noe av det verste jeg vet er å utarbeide en rapport og høre null, nix, nada etterpå. Så når jeg ber om noe, vil jeg sørge for at folk får en tilbakemelding også. Hadde en kort dag i dag, og siden det fortsatt er kaldt ute, har jeg fyrt i ovnen. Skal være snill med Halvdelen og hente inn litt mer ved etterpå. Da jeg kom hjem, fant jeg et brev fra legen min. Må tilbake og ta nye prøver, for leververdiene er fortsatt for høye. Begynner å bli mektig lei av å dure fram og tilbake til legen, og vil vite om det fortsatt er viruset som sørger for høye verdier, eller om det er noe annet. Alkohol kan det i hvert fall ikke være, for jeg drikker sjelden og lite. Fikk tilbake de albumene jeg hadde redigert ferdig. Det var faktisk mange gode bilder der. Jeg er bedre kjent med fotoapparatet, og da blir bildene automatisk bedre. Så har jeg delt de bildene jeg bestilte som løse bilder i tre hauger - en stor til Poden og Svigerdatter, en litt mindre til de stolte oldeforeldrene, og en liten haug til Frøkna - siden hun er tante. Jo - det var noen bilder av barnebarna der, gitt. Snart skal jeg lage meg litt middag. Det er korkveld i kveld. Har lest gjennom teksten på de to nyeste sangene våre, og øvd litt - særlig på undergrundsangen. Alle de engelske stedsnavnene som skal trille ut som erter av en sekk. Dirigenten påstår at vi skal kunne den utenatt - lurer på hvordan det skal gå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FrizzleSizzle Skrevet 19. september 2007 #562 Del Skrevet 19. september 2007 Takk for hilsen, Bettie. Signerer dem som sier at du må være et klokt og varmt menneske. Kos deg på koret i kveld. Vanskelig å lære utenat, ja...men blir mye finere når man løsriver seg fra bladet! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Alou Skrevet 19. september 2007 #563 Del Skrevet 19. september 2007 Skrape is på bilen???! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bettie Skrevet 19. september 2007 Forfatter #564 Del Skrevet 19. september 2007 Er enig med deg, caskr, at det er bedre å løsrive seg fra arket, så jeg får nok bare pugge. Jepp - is, Alou. Synes det er aaaaalt for tidlig. Sånn - da er middagen fortært, jeg har hentet en pappeske med ved, og jeg kan ta livet med ro fram til jeg skal av gårde seinere i ettermiddag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Majabeth Skrevet 20. september 2007 #565 Del Skrevet 20. september 2007 Synes også at det er altfor tidlig å få vinteren på langtidsbesøk. Men synes det er så koselig når man kan sitte inne med fyr i peisen, varmt og godt..Og ute suser vinden og det er dritvær. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bettie Skrevet 20. september 2007 Forfatter #566 Del Skrevet 20. september 2007 Torsdag 20. september Jo, det er kos med fyr i ovnen, Majabeth, men det er ikke kos å måtte ikle seg sokker. Det var ikke så kaldt i dag, og det gjorde ingenting. Men jeg hadde jo kledd meg godt, for det var jo så kaldt på jobben i går. Jeg hadde satt på en varmeovn på kontoret mitt. Men da jeg kom på jobb i dag, da var det jammen blitt varmt - veldig varmt. Så jeg har luftet og luftet for å få en levelig temperatur. Dette er til å bli sjuk av - fryse den ene dagen og og svette den neste. Jeg gleder meg til de får orden på varmesystemet vårt - hvis de gjør det. Vi ble spurt om vi kunne trå til med litt barnebarnpass i dag. Halvdelen passet ham først et par timer, og så kom de opp til meg. Jeg hadde et møte, så jeg tok med meg Nurket. Han er jo en fredelig fyr, så han satt ved siden av meg og lekte mens jeg møtet meg. Ikke er sutrerte pip før Halvdelen kom og hentet ham og kjørte ham hjem til Svigerdatter. I morgen skal jeg på kurs, så jeg må snart lese gjennom noen papirer slik at jeg er litt forberedt. Må finne fram treningstøy også, for de har lagt inn en treningsøkt midt i kurset. Vet ikke akkurat hva jeg synes om det - men jeg henger vel med og gjør gode miner til slett spill. Må fortsatt ta det litt med ro - til leveren er i rute igjen. Nå blåser det ute så det hviner rundt hushjørnet. Blir sliten av vind, jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mie Skrevet 20. september 2007 #567 Del Skrevet 20. september 2007 Det blåser og regner her hos oss også, nå i kveld knirker det skikkelig i veggene. Koselig nå som det er kveld i hvert fall. Ha en fin kursdag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Begonia Skrevet 21. september 2007 #568 Del Skrevet 21. september 2007 Heisann Bettie! Må bare innom og takke for besøket. Var så koselig at du tok deg tid til å ønske meg velkommen i nabolaget. Håper du får en fantastisk helg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frigg Skrevet 21. september 2007 #569 Del Skrevet 21. september 2007 Ja, jeg kjenner at høsten nå har satt inn for fullt. Det er kaldere og kaldere for hver dag i barnehagen også. Det begynner å bli såpass at barna må ha på dress, lue og vottern nå Ønsker deg en kjempefin helg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Majabeth Skrevet 21. september 2007 #570 Del Skrevet 21. september 2007 Bare innom for å ønske deg en fin helg! Så flink du og halvdelen er til å trå til med barnepass. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Alou Skrevet 21. september 2007 #571 Del Skrevet 21. september 2007 Treningsøkt midt inni kurset?! Hvordan gikk det? Hehe, det minner meg på en litt morsom forelesning vi hadde på onsdagen. Foreleseren fikk det for seg at vi lærte dette med sirkulasjon bedre hvis vi fikk målt pulsen på oss selv før og etter en treningsøkt. Og plutselig var vi 200 stykker som ivrig hoppet og danset til musikk i auditoriet . --- Ønsker deg en fin helg, Bettie! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bettie Skrevet 21. september 2007 Forfatter #572 Del Skrevet 21. september 2007 Fredag 21. september Vindige dager er jo typisk høst, mie, og da er det godt å ha en ovn å fyre i inne. Tusen takk for hilsen, Begonia. Ja, Majabeth - det er ikke lenge før det er votter og luevær. Kos å se deg her, Alou. Jo treningsøkta gikk greit, den. I dag hadde jeg ikke lyst til å stå opp, så jeg slo klokka over på slumring, men da den ringte igjen, hadde jeg fortsatt ikke lyst til å stå opp, så jeg slumret enda ti minutter før jeg overtalte meg selv til å sette beina på gulvet. Og da rakk jeg ikke spise frokost, for jeg måtte jo finne fram treningstøy - noe jeg burda ha gjort i går. Grabbet med meg yoghurt på veien ut og avgårde på kurs med nedpakket treningstøy. Første del av kurset var delvis gjennomgang av en del opplysninger og delvis gjennomgang av teori. Helt greit og et spennende tema. Så var det pause med omkledning til treningstøy og oppmøte i salen. Det var en grei treningsøkt, og jammen ble jeg varm og svett også. Så etter en drøy halvtime i salen, var det inn i dusjen, skifte igjen og ned til lunsj - en deilig salat. Og så en ny økt med en blanding av forelesning og diskusjon - meget nyttig. Etterpå gikk jeg til Svigerdatter og Poden for å hilse litt på Nurket. han var i storform og vil opp og stå. Sang bake-kake-søte for ham, og han prøver nå å klappe til sangen. Helt sikkert verdens mest intelligente barnebarn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ¤*Morgensol*¤ Skrevet 21. september 2007 #573 Del Skrevet 21. september 2007 Innom å ønske deg ei kjempe flott helg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mamut75 Skrevet 22. september 2007 #574 Del Skrevet 22. september 2007 Hei Det har heldigvis ikke kommet snø enda der jeg bor , men det begynner å bli merkbart kaldt nå og i denne uken måtte vi til og med slå på ovnene . Ha en god dag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Væren Skrevet 22. september 2007 #575 Del Skrevet 22. september 2007 Heisann, Bettie! Innom med en liten lørdagsklem og ønske om en fin og avslappende helg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bettie Skrevet 22. september 2007 Forfatter #576 Del Skrevet 22. september 2007 Lørdag 22. september Sitter her og burde langt fra gjøre det. Har nemlig noen prosjekt jeg burde tatt fatt i. Lysta mangler liksom. Prosjekt 1: Rydde ferdig i klesskapet mitt og fjerne alle klær som har blitt for store. Samtidig rydde på hobby-tørkerommet (er kombinert begge deler). Klesskapet er ikke store jobben, men - rommet - huff. Det har blitt et lagerrom for ting som kan være kjekke å ha, og som jeg bare må få ryddet vekk/kastet. Prosjekt 2: Rydde i kjelleren. Alle garnnøstene etter svigermor ligger fortsatt i søppelsekken. Har noen bokser som jeg kunne ha puttet dem i, sortert dem litt. Dessuten er det et par andre sekker med stæsj etter svigermor der, og Poden skal få dyna og puta. De var nesten nye, og de trenger en dyne/pute. Dessuten må jeg ha ryddet før vi kan få inn hagemøblene. Prosjket 3: Fare over huset med støvklut og støvsuger. Vanne blomster og sånne ting. Det tar jo ikke så lange tiden - egentlig, når jeg bare setter i gang. Og så sitter jeg her :kaffe: på meg selv for å få meg til å sette i gang. Bare en :kaffe: til først (verdensmester i utsettelse i dag) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 22. september 2007 #577 Del Skrevet 22. september 2007 Kan jeg også få en ? Glemte å handle kaffe i går, så morgenkaffen ble av det svært tynne slaget. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FrizzleSizzle Skrevet 22. september 2007 #578 Del Skrevet 22. september 2007 Klær som har blitt for store? Nice! Ha en fin helg videre, Bettie! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bettie Skrevet 22. september 2007 Forfatter #579 Del Skrevet 22. september 2007 Har masse kaffe, Cata. Bare stikk innom. Det er helt ok med klær som blir for store, caskr. Da sitter jeg her igjen, og har pause med en kaffekopp. Prosjekt 1 er ferdig. Så nå er det mulig å komme fram på hobbyrommet, og det er mulig å henge tøy til tørk. Så ustabilt som været har vært noen dager, er det en risikosport å henge klær ut til tørk. Jeg ryddet ut en pose med "kjekt å ha". Bestemte meg for at det var ikke såååå kjekt likevel. Og jeg ryddet vekk to fulle bæreposer med klær som har blitt alt for store. Akkurat det er jeg meget fornøyd med. Så da fikk jeg frigjort to kurver i skapet, og fikk puttet vekk det mest sommerlige av klær. Siden jeg var i klesarbeid, fant jeg ut at jeg skulle prøve å lage par av alle sokkene som har stablet seg opp over tid. Av en eller annen grunn blir det borte sokker i vask - eller på andre måter. Men i haugen av umake sokker, fant jeg en del par, så nå er særlig sokkeskuffen til Halvdelen full. Noen enslige sokker ble det igjen - men det kan jo hende at makkeren dukker opp i en annen vask. Har vasket to maskiner med klær også, og har hengt opp dem. Så har jeg "dillet" litt også. Har irritert meg over slipsene til Halvdelen, for de havner både her og der. Så jeg samlet alle jeg kunne finne, rullet et og et slips pent sammen, og jammen har Halvdelen en kurv med slips. Og nå skulle han finne lett fram, for jeg sorterte slipsene litt etter farge. Vet jo det er dill, men - så er i hvert fall jeg fornøyd en liten stund. Har bestemt meg for at prosjekt rengjøring utsettes til i morgen. Det er ikke så aller verst her, men det er greit å rufse over en gang i uka. Så jeg skal - om en liten stund - sette i verk prosjekt 2 og bevege meg ned i kjelleren. Har kjempelyst til det, ja. Men først - en kopp kaffe til Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bettie Skrevet 22. september 2007 Forfatter #580 Del Skrevet 22. september 2007 Hei Morgensol. Takk for hilsen Hallo Væren75. Kos å se deg her. Ja, det har blitt høst, og også her er varmeovnene i bruk alt. Heisan Væren. Takk for klem. Har planer om å slappe av resten av dagen i hvert fall Sånn - da er jeg nesten ferdig med prosjekt kjeller. Har ryddet i den innerste boden, der jeg hadde satt alt etter svigermor. Så nå har jeg gravd meg ned i posene og sortert garn og broderistæsj og lagt det i plastbokser og kasser. Har fått det opp fra gulvet og inn i hyllene også, Så nå er det grei gulvplass i boden. Skal bare ta med meg feiekosten ned i morgen og rydde ut svindelvev og annet pjusk. Garnet har bare fått midlertidig plass i kjelleren. Skal ha det opp på hobbyrommet etter hvert, men da må jeg først ha ut bordet som står der og få inn noen hyller. Av prosjekt kjeller, så står ytterboden igjen. Der skal hagemøblene inn, men der trenger jeg litt hjelp til å flytte en del saker. Det er rart med rydding. Det genrerer mer rydding. For det som gjenstår i den boden jeg har holdt på med i dag, er noe sengetøy etter svigermor. Men før jeg får gjort noe med det, må jeg rydde i kottet oppe. Så det får bli mitt neste prosjekt. Om ikke annet, så får jeg tatt en skikkelig ryddesjau i skap, kott og boder, altså det som vanligvis ikke synes. Kan jo være greit å rydde der med jevne mellomrom - i hvert fall for en hamster som meg. Men i dag skal jeg ikke gjøre noe mer, skal bare slappe av resten av dagen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå