Bettie Skrevet 23. august 2007 Forfatter #461 Del Skrevet 23. august 2007 Torsdag 23.august I går hadde jeg en kort dag på jobben. Sluttet kl. 12, go dro hjem til gressklipperen. Det var jo fint sommervær i går, og når jeg sluttet så tidlig, visste jeg at jeg ville bli ferdig med plenklippingen før det gikk for langt ut på ettermiddagen. Uansett hvordan jeg snur og vender på det, bruker jeg rundt tre timer, og så er det så greit å bli ferdig på en dag. Kan ikke si jeg synes det en en spesielt morsom jobb, men i fint vær er det for så vidt greit. Etterpå gjorde jeg i stand til grillfesten vi skulle ha i dag. Satt fram møblene, vasket av dem og fant fram putene til stolene. Dukene ble halt fram og strøket også. Da Halvdelen kom hjem, bar vi ut de bordene vi skulle ha ute - anretningsbord og sånt, og jeg prøvde meg på muffinsbaking - total fiasko. Formene holdt ikke formen, selv om jeg ikke fyllte dem for mye, så det ble utflytende kaker. Søpla neste. På jobben i dag fikk jeg gjort unna litt skrivearbeider. Det er stadig noe som skal skrives, og litt planleggingsarbeid. Halvdelen skulle hente meg etter at han var ferdig på jobben, så det ble ingen kort dag på meg i dag. Vel hjemme gikk det i turbofart, for vi hadde omtrent 45 minutter på å gjøre alt klart før gjestene kom, og det rakk vi. Vi grillet oksekjøtt og svinekjøtt - og litt pølser. Som tilbehør hadde vi en gresk salat, en vanlig grønnsalat og potetsalat. Og litt ekstra oliven og hvitløk og grillet løk. Is og kaffe til dessert. Vi ble 11 til bords, Halvdelens bekjentskaper. Vi hadde også funnet fram et kubbespill og badminton, og de modigste prøvde trampolina. Det virket som folk koste seg, for selv om myggen kom fram etterhvert, ble folk til tussmørket var gått over i sensommermørke. Halvdelen og jeg ryddet opp etterpå, så nå er snart oppvasken ferdig, bordene er på plass igjen og huset er klart. Vi hadde jo kjempeflaks med været - sol, varmt og så godt som vindstille. I morgen skal jeg ha nok en kort dag. Det skal bli deilig, det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Midnattsol Skrevet 23. august 2007 #462 Del Skrevet 23. august 2007 Hørtes jo kjempekoselig ut. Deilig med fint vær. Her er det øse pøse akkurat nå. Synd med muffinsene da. Jeg har funnet ut at Arkanas oppskrift som er her på KG er ganske bankers og veldig gode! Sov godt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ¤*Morgensol*¤ Skrevet 24. august 2007 #463 Del Skrevet 24. august 2007 Ville bare stikke innom deg og si Ha ei fin helg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ¤bella¤ Skrevet 24. august 2007 #464 Del Skrevet 24. august 2007 Ha en strålende helg, Bettie! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bettie Skrevet 24. august 2007 Forfatter #465 Del Skrevet 24. august 2007 Fredag 24.august Tror jeg må finne meg en annen oppskrift på muffins, ja, Midnattsol. Hei Morgensol. Kos at du stikker innom Takk for hilsen, bella. Kort arbeidsdag i dag, og det var akkurat passe for meg. Det var for så vidt en rolig dag på jobben, så jeg fikk unna litt småtterier som har blitt liggende. Siden det var flott sommervær da jeg kom hjem, tok jeg med meg avisa ut, leste den og sovnet. Sov vel et par timer i sola. Ikke akkurat så lurt, men veldig godt. Halvdelen hadde med seg Lillefrøkna. Hun skal være her i helgen. Da regner jeg med at Poden, Svigerdatter og Nurket kommer søndag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ¤bella¤ Skrevet 24. august 2007 #466 Del Skrevet 24. august 2007 Korte arbeidsdager er perfekt når det er så nydleig vær Jeg har også fått sittet litt i solen i dag. Det var godt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bettie Skrevet 25. august 2007 Forfatter #467 Del Skrevet 25. august 2007 (endret) Lørdag 25. august Det er sant, det, bella, at varme dager og kort arbeidstid er perfekt. I dag har det ikke vært så varmt, men sola har skint, så det har ikke vært så halvgalt. Litt mye vind, men perfekt vær til å tørke klær. Lillefrøkna hadde stått opp tidlig i dag, så hun satt og så på tv da jeg sto opp. Halvdele hadde vært oppe tidlig han også. Så dagen i dag har dagen vært viet Lillefrøkna og det hun har hatt lyst til å gjøre. Hun ville se film i dag, så hun fant fram filmer fra skuffen. For at hun ikke skulle være inne hele dagen, gikk vi en tur til butikken, og etterpå satt jeg meg ut. Lillefrøkna fikk et aktivitetsblad av meg, så med pledd på plenen, syntes hun at hun hadde det fint ute. Og jeg fikk vasket klær og hengt ut. Det tørket jo kjempefort. Halvdelen kjørte Lillefrøkna hjem etter at han vær ferdig med jobben, og nå ser han på fotballkamp. Fotballhelg i henlgen med andre ord. Endret 26. august 2007 av Bettie Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bettie Skrevet 26. august 2007 Forfatter #468 Del Skrevet 26. august 2007 Søndag 26.august I dag har jeg hatt en lat og god dag. Sto opp seint, kaffe og avis som en start på dagen, og sol ute. Så jeg trakk ut etter frokost og hadde en "avtale" med en bok - Tusen skinnende soler. Så jeg satt i sola og leste til øyet ble stort og vått. Boka var god den, men ikke så god som Drageløperen, synes jeg. I ettermiddag bevilget jeg med alenetid på badet med dusj og kremer og det hele. Lakket negler har jeg også gjort. Jeg måtte klippe dem kortere, for jeg har tatt opp gitaren igjen, og det er umulig å spille gitar med lange negler. Jeg får det i hvert fall ikke til. I dag er det lite TV-titting på meg - som vanlig på søndager i fotballsessongen. Halvdelen er jo mer en vanlig fotballidiot, så han skal ha med seg det meste der. Så kan jeg heller se mine program andre dager. I morgen er det møtedag hele dagen. Så jeg skal ikke på jobben i morgen. Det var noen saker som så spennende ut - på den måten at det er spennende å se hva sjefsnivået mener, men det er ikke så spennede at jeg ser for meg et engasjert møte. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Midnattsol Skrevet 26. august 2007 #469 Del Skrevet 26. august 2007 Enig, lange negler og gitarspilling går ikke. Funker ikke for meg heller. Artig med girarspilling igjen da. Synger du også? Håper du får en fin start på uken. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bettie Skrevet 27. august 2007 Forfatter #470 Del Skrevet 27. august 2007 Mandag 27.august Spiller gitar som komp til viser, Midnattsol. Før i verden spilte og sang jeg mye, men har hatt en pause en stund. Frøkna lånte gitaren min - etter at den hadde stått stille i kroken noen år, men nå har jeg fått den igjen, så nå kan jeg øve og ta spillinga opp igjen. I dag var det høstlig da jeg dro på jobb. Sola var oppe, men det var merkbart høstligere luft. Møtet i dag ble akkurat så kjedelig som jeg hadde trodd. Først ei økt om kvalitet og kvalitetsrutiner. Her kom alle hurra-ordene og så fint og så flott som ting skulle være. Så om økonomibiten - og de varslede nedskjæringene blir større enn tidligere varslet. At de ikke ser at disse to bitene henger sammen. Kvalitet koster, og er ikke forenelig med nedskjæringer. Men jeg orker ikke tenke så mye på det, for det er lenge til budsejttet for neste år blir bestemt, og innen den tid, kan mye skje. Tok bussen hjem i dag. Den stopper like utenfor møtelokalet og det er greit å ta den. Og så bestemte jeg meg for å gå av bussen ved butikken som ligger et stykke unna hjemme. Det er litt større utvalg der enn på nærbutikken. Tenkte det kunne være en fin spasertur og litt trim hjem - og en mulighet til å få ut litt frustrasjon etter møtet. Jeg glemte hvor langt det var hjem - for jeg handlet litt mer enn jeg hadde tenkt. Så jeg kom hjem med lange armer etter 45 minutters rask gange. Men trim - det ble det i hvertfall i dag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FrizzleSizzle Skrevet 27. august 2007 #471 Del Skrevet 27. august 2007 Hei Bettie! Takk for kloke og oppmuntrende ord i dagboka mi! Din er fin, skal følge litt med! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klematis Skrevet 27. august 2007 #472 Del Skrevet 27. august 2007 Takk for hilsen i dagboka mi! Må ha deg inn på mine innlegg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frigg Skrevet 28. august 2007 #473 Del Skrevet 28. august 2007 Hei Bettie. Må stikke innom dagboka di jeg også Jeg kjente det da jeg gikk til jobb i dag tidlig jeg også at det begynner virkelig å bli høst ute. Jeg måtte ha på meg jakke OG skjerf. Brr... da begynner det å bli kaldt altså! Men er det en ting man ikke kan gjøre stort med så er det været. Ha en fortsatt fin kveld Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bettie Skrevet 28. august 2007 Forfatter #474 Del Skrevet 28. august 2007 Tirsdag 29. august Hei caskr. Bare hyggelig om du kommer innom. Så kos med en gjenvisitt, Klematis Hallo Bare meg selv. Velkommen til nabolaget. I dag var det ikke mer enn 7 - 8 grader da jeg dro på jobben. Helt klart høstlig - og så brått. Må nok begynne å tenke på litt mer høstlige klær framover. Men jeg biter meg fast i sommeren så lenge jeg kan. Hadde møte med en ansatt i dag. Jeg var klar over at hun hadde en tøff arbeidssituasjon, men jeg var ikke klar over at den var så tøff som hun beskrev den i dag. Det må jeg bare gjøre noe med, og finne en løsning, ellers kjører vi henne i senk, og det er langt fra bra. Jeg vet ikke hvordan jeg skal klare det innenfor budsjettet mitt, så da blir det vel underskudd i år også. Det blir ikke sjefen min glad for, så da blir det nok nye tepperunder. Sukk. Men det viktigste er å gjøre arbeidssituasjonen levelig for henne. Prøvde å sitte litt ute da jeg kom hjem, og det gikk så lenge jeg ikke kledde av meg, for jammen var vinden sur. Leste avisen ute og så gikk jeg inn. Hadde en lang samtale med Frøkna i dag. Hun har snart bursdag, og ringer meg for å spørre hva hun skal ønske seg til bursdagen. Men samme hva jeg foreslår, så enten har hun det, eller så tror hun ikke at hun ønsker seg det. Og jeg har vært innom hele rekka fra godlukt, bodylotion, musikk, filmer, bøker, klær til pyntesaker, smykker før jeg fikk napp - et armbånd. Hun er jammen enkel. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Alou Skrevet 28. august 2007 #475 Del Skrevet 28. august 2007 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 28. august 2007 #476 Del Skrevet 28. august 2007 Brrr. Ja, jeg mener faktisk jeg hørte på værmeldinga i morges at det var fare for snø på fjellovergangene så direkte varmt er det ikke. (Men siden jeg er høst og vintermenneske så gleder jeg meg til å gå i hi ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frigg Skrevet 29. august 2007 #477 Del Skrevet 29. august 2007 Brrrr...i dag er det ikke mer enn 6 grader ute. Gruer meg allerede til å gå ut. Blir vel tjukk genser, jakke og skjerf i dag også. Ha en fin dag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bettie Skrevet 29. august 2007 Forfatter #478 Del Skrevet 29. august 2007 Onsdag 29.august Hei Alou Hørte også at det var fare for snø i høyden, ja, Cata. Nå er jeg et sommermenneske, og gruer meg til det blir kaldt og vått. Eneste lyspunktet er at det er koselig å fyre i ovnen, da. Måtte finne fram jakke i dag, Bare meg selv. Jo - det har blitt høst. I dag var det hektisk på jobben. Det er en av mine korte dager, så jeg føler jeg må gjøre en masse for å bli ferdig, og da stresser jeg. Det er jo ikke så lurt, da. Da Halvdelen hadde kjørt meg hjem, spiste jeg litt, leste avisa og la meg på sofaen. Egentlig burde jeg ha klippet gresset i dag, men det får vente til helgen. Sovnet på sofaen og våknet da Halvdelen kom hjem. Jeg hadde bestemt meg for å dra på korøving i dag - komme i gang etter ferien. Og jammen var det full fart på øvelsen - med to nye sanger. Det gjorde godt å komme i gang igjen. I morgen bli det en oppstykket dag. Men da har jeg litt "kontortid" også. Jeg må ha flere folk - jeg som liksom skal spare, så jeg må regne ut hvor mye mer jeg trenger og presentere det for min sjef. han blir sikkert glad. Hurra. Kunne det ikke dukke opp en stillingsannonse som passet for meg, for da hadde jeg byttet beite tvert - og fortalt sjefen hvorfor jeg gjorde det. Finleser avisenes ledig stilling nå, men det er ikke så mange jobber som passer for meg her i nærheten. Orker ikke pendle. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 29. august 2007 #479 Del Skrevet 29. august 2007 *krysse fingre for ny jobb for Bettie* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ¤*Morgensol*¤ Skrevet 30. august 2007 #480 Del Skrevet 30. august 2007 Tusen takk for hilsen i dagboka mi. Jeg blir så glad hver gang noen stikker innom meg. Nå er det virkelig høst. Her fyres det i peisen. Og jeg koser meg med kaffekoppen. Ha en fin dag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå