Bettie Skrevet 23. juli 2007 Forfatter #421 Del Skrevet 23. juli 2007 Mandag 23.juni Måtte ringe legen igjen i dag, for sykemeldinga mi gikk ut i går, og jeg er ikke klar til å begynne å jobbe igjen. "Min" lege er på ferie, så en av de andre på senteret skulle skrive ut en til meg. Fant ut at jeg skulle være litt aktiv i dag - hadde en del tøy som jeg skulle sortert og gjort noe med. Så jeg gikk løs på klesskapet mitt med dødsforakt. Der var det både rått og råte, så det var på tide å gjøre noe. Kurv etter kruv ble tatt ut og en god del klær ble sortert bort - klær som er blitt litt for store, og klær som jeg ikke har brukt på en evighet. Har gått ned 8 av de 10 kiloene jeg hadde satt meg som første mål, så noe er blitt for stort. Selv om det tok litt tid, - sokkeparing er noe herk -,var det ikke akkurat den mest anstrengende jobben dette, men da jeg var ferdig, var jeg så varm at jeg måtte ta en dusj. Er i storform med andre ord. Så da dro je ned til butikken og kjøpte meg noen ukeblader og har vegetert i stolen min. Det er ille at jeg tåler så lite, synes jeg. Ryddingen i skapet gjorde det klart at jeg får ta en dag med strykejernet. Kommer jo inn i noen bukser igjen, og de trenger litt glatting med jernet. Skal ta det en regnværsdag. Og så skal jeg ned i kjelleren en grå dag og rydde litt der. Det ble jo satt en del ting ned dit da vi ryddet etter svigermor, og jeg har ikke gjort noe med det. Det er en sånn "bør" oppgave som ikke er særlig fristende å ta tak i. Men en gråværsdag....... (og det ser ikke ut til at vi skal slippe opp for dem med det første) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 23. juli 2007 #422 Del Skrevet 23. juli 2007 Fytti, så flink du er. Her står kiloene standby. Faktisk har jeg gått opp siste uke. (Men akkurat det er selvforkyldt - hadde "kontrollert sprekk" i helga.) Er back on track igjen nå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bettie Skrevet 25. juli 2007 Forfatter #423 Del Skrevet 25. juli 2007 Onsdag 25.juli Ikke så flink, akkurat, Cata. Matlysten har vært heller laber en stund. Men jeg tar med meg hver gram som forsvinner av meg med glede. I går gjorde jeg stort sett ingenting. Tok et rufs på kjøkkenet, og det var det. Ellers har jeg en del filmer jeg hadde tenkt å se, så jeg så på film og strikket i går. Hadde null lyst til å gå ned i kjelleren og holde på der i går, så det lot jeg være, selv om det var en gråværsdag. I dag har det vært sommervær med sol, så jeg har stort sett vært ute i dag. Lat dag i dag også, med andre ord. Men jeg ser at gresset må klippes igjen, så jeg får få Halvdelen til å kjøpe bensin, så kan jeg ta litt og litt når været tillater det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 25. juli 2007 #424 Del Skrevet 25. juli 2007 Sant nok, du har fått litt uønsket "drahjelp", men du får ta det som en slags trøst at noen kilo har spasert sin vei. Litt "bonus" må du jo ha etter sykdommen du har slitt med. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bettie Skrevet 27. juli 2007 Forfatter #425 Del Skrevet 27. juli 2007 Fredag 27.juli Noe positivt har det i hvert fall kommet ut av sykehistorien, ja, Cata. I går var det svært skiftende vær - regn og sol om hverandre, og vind hele tiden. Samme været i dag også. Men både i går og i dag har jeg "lurt" regnbygene. Gikk meg en tur mens det var oppholdsvær. Rettere - jeg tuslet meg en tur, for tempoet er ikke akkurat noe å skryte av. Men det er en start på å komme meg i form igjen. Brukte nesten 45 minutter på en runde jeg vanligvis bruke 30 minutter på, så det er virkelig snakk om å tusle. Blir likevel både litt anpusten og varm, så det vil vel hjelpe etterhvert. Legen ringte meg i dag. Han hadde fundert på hva som feilte meg, og var kommet fram til at jeg, etter nyrebekkenbetennelsen, har pådratt meg et virus som ga de symptomene jeg har hatt - trøtt, sliten og null energi. Greit å få en forklaring på hvorfor jeg ikke er i form - for jeg har jo lurt. Liker ikke føle meg lat og giddesløs. Et virus går jo over, og jeg er nok i ferd med å kvikne til i og med jeg har hatt lyst til å gå tur - og har gjort det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bettie Skrevet 28. juli 2007 Forfatter #426 Del Skrevet 28. juli 2007 Lørdag 28.juli I dag sov jeg lenge. Er trøtt om kvelden, men ikke f.... om jeg får sove. Sist jeg titta på klokka var den halv tre. Må prøve å få en mer arbeidsvennlig døgnrytme, for jeg kan ikke fortsette slik. Kunne ta en liten pille, men vil forsøke å få en bedre døgnrytme uten kjemi. I dag har jeg vært flink husmor. Det er sol ute, men kraftig vind, så jeg har ikke hatt lyst til å være så mye ute, men fant ut at det var ypperlig vær for klestørk, så nå henger vask fra to maskiner ute, og tredje maskin surrer og går. Må antagelig henge den inne, men jeg får se. Og så har jeg tørket støv, vannet blomster og tatt meg litt av dem. De har ikke hatt det særlig bra mens jeg har vært syk. Vasket gulv og støvsugd har jeg også. Og så tok jeg wc og bad et skikkelig tak. Så nå er det rent og ryddig hos meg. Har ellers ingen planer for dagen. I morgen tror jeg at jeg vil besøke Poden og hilse litt på Nurket og Lillefrøkna. Får høre om det passer for dem. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 28. juli 2007 #427 Del Skrevet 28. juli 2007 Vi er såååå flinke. Ja, jeg skriver vi for jeg har også tatt et rufs i heimen de siste dagene. I går skulle jeg vaske fellestrappa, så da fikk badet en runde med Ajax og salmiakk først. Nå er de andre gulvene tørrmoppet og sengetøyet rent og tørt. Gjenstår bare en runde med Swiffer i vinduskarmene nå. Husarbeid er ikke gøy, men du verden så bra det blir når man har brettet opp ermene. Du får sørge for å ta det med ro resten av helga når du har vært så "bizzi" i dag. Husk, det er ikke lenge siden du var syk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bettie Skrevet 29. juli 2007 Forfatter #428 Del Skrevet 29. juli 2007 Søndag 29.juli Jepp - vi er kjempeflinke, Cata. Og jeg er helt enig med deg i at husarbeid finnes ikke morsomt i det hele tatt. Men jeg er jo fornøyd når jeg er ferdig med støvutydding og annen rydding, da. I går kveld ble jeg ferdig med fotballgenseren til Frøkna. Hun har ønsket seg en genser som viser hvilket lag hun heier på. Jeg har komponert mønsteret selv, og har holdt på en stund, for jeg har ikke hatt strikkelyst, men denne uka har jeg tatt meg sammen og ble ferdig med strikkinga i går. I dag har jeg festet tråder og sånt, så nå gjenstår bare damping av genseren, og så er den klar til overlevering. Det blir "one of a kind" genser, slev om både Halvdelen og Poden har spurt om jeg ikke kan strikke genser til dem. Skulle jeg strikke til dem, skulle jeg i hvert fall ha tykkere garn enn det jeg har brukt nå, for ellers vil jeg aldri bli ferdig. Ellers i dag har vi besøkt Poden og svigerdatter. Lillefrøkna var ikke hjemme, men Nurket var jo der. Det er ei uke siden jeg så ham sist, og han blir stadig mer våken. Nå griper han helt bevisst etter ting, og holder dem fast mens han studerer dem. Han sitter stort sett selv, selv om han er litt rund i rompa enda. Og han er en matulv. Alt går ned. Pupp er ikke interessant lenger, men grøt er toppers. Og så ler han så herlig når han blir kilt. Skal jeg skryte mer? At han er vidunderlig er bare helt klart. Poden og svigerdatter hadde tatt en del bilder, og vi fikk noen kopier, så nå skal jeg kjøpe en del rammer. Skal sette en del bilder på den store sjenken - av Poden og hans familie i ulike situasjoner, og Frøkna og samboeren hennes. Får ta meg sammen og tømme fotoapparatet en dag også, og lage noen album. Har vel et halvt år med bilder liggende inne. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 29. juli 2007 #429 Del Skrevet 29. juli 2007 Ugh. Feste tråder er den fæle delen av ethvert strikkeprosjekt. Men nødvendig er det jo. Skjønner godt at du vil satse på tykt garn hvis du skal strikke til Halvdelen og Poden. Store menn = store størrelser = maaaaaaange masker. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bettie Skrevet 30. juli 2007 Forfatter #430 Del Skrevet 30. juli 2007 Mandag 30.juli Nemlig, Cata - store menn og genserstrikking - det må bare bli tykt garn det - ellers har jeg strikkearbeid helt fram til pensjonsalderen. I dag ringte jeg legekontoret igjen. De skulle sende meg sykemelding for forrige uke, men den har ikke kommet til meg enda. Og så lurte jeg på om jeg skulle begynne å jobbe, eller være sykemeldt ei uke til. Det ble det siste, og det tror jeg i grunnen er riktig. Etterpå dro jeg til en kollega. Vi hadde en avtale om at jeg skulle ta en tur i løpet av sommeren, så nå fikk jeg tatt turen. Det var kjempehyggelig, det. Pratet en masse og gikk oss en tur. Og så disket hun opp med salat til lunsj, og vafler og kaffe. Jeg skeiet ut med ei vaffelplate i dag, for nå har jeg passert de første 10 kg i minus siden jeg startet å endre kosthold og spisevaner. Hurra for det. Så nå kan jeg ta fatt på de neste 10 kg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 30. juli 2007 #431 Del Skrevet 30. juli 2007 <----misunnelig fjes 10 kg??? Jeg vil ogsåååååååå. Men merker at jeg er i ferd med å gi opp i denne omgang. Men kommer nok sterkere tilbake etter ferien. Tror bare jeg må "konsolidere stillingen" nå og så gå løs på ny runde for å ta de resterende 6-7 kg etter ferien. Litt lettere da, tror jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Midnattsol Skrevet 31. juli 2007 #432 Del Skrevet 31. juli 2007 Ikke dårlig Bettie. Stå på! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bettie Skrevet 31. juli 2007 Forfatter #433 Del Skrevet 31. juli 2007 Tirsdag 31.juli Er fornøyd med vektreduksjonen, ja, Cata. Så derfor prøver jeg meg på nye 10. Er i grunnen i siget, Midnattsol, og nå som jeg blir sterkere igjen, kan jeg begynne å trene litt også. I dag kom svigerdatter, Nurket og Lillefrøkna på besøk på formiddagen. Lillefrøkna hadde med seg ei venninne. Jeg visste at de kom, så jeg hadde satt igang vaffelpressa, og så var jeg nedom butikken og kjøpte brus og boller. Svigerdatter hadde med seg jordbær, så da hadde vi et lite hageselskap med jordbær, is, vafler og syltetøy. Poden kom hit etter jobben, så da Halvdelen kom hjem ordnet han litt middag til hele bunsjen. Det var veldig lurt at Lillefrøkna hadde med seg ei venninne, for de lekte godt sammen hele dagen. De var på trampolina, bygde små hytter til noen lekeslanger de hadde med seg, tegnet og lekte hest og rytter med rakene våre. Da det begynte å regne litt, gikk de inn og leste i noen blader jeg har, og i barnebøkene jeg har tatt vare på. Halvdelen kjørte dem hjem etter middagen. Så jeg har brukt dagen til å være litt vertinne, og masse bestemor. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bettie Skrevet 1. august 2007 Forfatter #434 Del Skrevet 1. august 2007 (endret) Onsdag 1. august Så var i i august, da. Det er nesten ikke til å tro, men denne sommeren har ikke akkurat vært en sommer å minnes. I dag dro jeg til legekontoret for å hente en kopi av den sykemeldingen som er blitt borte i posten, og så kjørte jeg ned med sykemeldingene til personalkontoret. Etterpå kjørte jeg en liten tur opp til jobben, bare for å hilse på og gi beskjed om at jeg fortsatt er sykemeldt. Egentlig hadde jeg tenkt å ta en spasertur med gressklipperen i dag, men jeg var for sliten til det. Har hatt en dag uten energi igjen. Det eneste jeg har gjort av fornuftige saker i dag, er å vaske litt klær og sette i gang oppvaskmaskinen. Har strikket litt også, men jeg sovna midt på dagen. Som sagt - null energi. Håper det er bedre i morgen. Endret 4. august 2007 av Bettie Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bettie Skrevet 2. august 2007 Forfatter #435 Del Skrevet 2. august 2007 (endret) Torsdag 2. august Jeg hadde ikke mer energi i dag, heller mindre. Jeg sto opp i rimelig tid, men var kjempetrøtt. Så jeg sovnet igjen i stolen og sov et par timer til. Resten av dagen har vært inaktiv. Har strikket, lest litt og sett på tv. I morgen må jeg bare komme meg i siget igjen. Skal ha med Lillefrøkna og et par venninner på uteteater om spøkelser. Forestillingen begynner ikke før kl. 22, så det kan bli en lang dag. Endret 4. august 2007 av Bettie Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bettie Skrevet 4. august 2007 Forfatter #436 Del Skrevet 4. august 2007 Lørdag 4.august I dag er jeg sliten. Tok nok i for mye i går, men jeg må jo bare se til å få opp dampen. Kan ikke dingle avgårde på sakte fart hele tiden. Vil være i form nå. Men - det straffer seg altså - dagen etterpå. Jeg hadde bestemt meg for å være i aktivitet i går uansett hva lyst og kropp ville si, så jeg tok fram gressklipperen på formiddagen. Det tar tre timer å klippe gresset, men jeg tok ikke de tre timene i ett. Hadde en pause midt i. Det var bare så vidt det holdt, for den siste delen av plenen gikk på ren vilje. Siden det var så fint vær i går, satt jeg meg i utestolen i sola etterpå. Der sovnet jeg et par timer, så jeg var rimelig rød i toppen etterpå. Gikk inn ved 6 tiden og dusjet og slappet av siden jeg skulle på uteteater med Lillefrøkna og venninnene hennes på kvelden. Det begynte ikke før kl.22, men jeg hentet ungene - fire jenter - litt over ni, for jeg regnet med at det ville bli vanskelig å få parkeringsplass. Jeg hadde tatt med sitteunderlag og et pledd, så jentene fant seg en plass oppi fjellet, mens jeg vaglet meg på en 10 cm høy trebenk. Skuespillet var et spøkelsesskuespill, det var derfor det gikk så sein, for da skal det jo være litt mørkt og skummelt. Sånn rundt kl. 24 var det slutt, og da hadde jeg både vondt i ryggen og og rompa. Men jentene var kjempefornøyde, og de fikk til og med sjansen til å snakke med et par av skuespillerne etter forestillingen. Så var det bare å kjøre jentene hjem, og meg selv hjem også. Og da var jeg som sagt ganske sliten, og det henger igjen i dag. Så i dag blir det en langsom dag. Det er grått ute, men kanskje jeg går meg en liten tur etterpå, for det er fin temperatur, og det regner ikke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Midnattsol Skrevet 4. august 2007 #437 Del Skrevet 4. august 2007 Håper du får en fin lørdag, Bettie. Så gøy med spøkelsesskuespill på kvelden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bettie Skrevet 6. august 2007 Forfatter #438 Del Skrevet 6. august 2007 Mandag 6.august Ungene syntes et var kjempegøy med seint spøkelsesteater, Midnattsol. I går da jeg våknet var det grått ute. Så morgenkaffen ble inntatt inne. Etterpå monterte jeg ferdig jakka til Lillefrøkna. Den ble ganske fin, synes jeg. Halvdelen skulle på fotballkamp med Poden, så jeg hadde lovet svigerdatter å holde henne med selskap mens gutta var på stadion. Fikk kost masse med barnebarna. Lillefrøkna er ikke interessert i så alt for mye kosing, men vil gjerne prat og fortelle og vise fram ting. Og Nurket har fått sin første tann. Så han er i rute. Han liker godt å sitte på fanget og bli sunget for. I dag har jeg vært på jobben. Jeg er jo egentlig sykemeldt i to dager til, men jeg fant ut at jeg ville prøve meg for å se hvordan formen er når jeg ikke tusler hjemme. Det var ørten mail å lese - og mange å slette. Det tar litt tid å komme inn i jobbmodus igjen. Men nå leste jeg at det var viktig å begynne pent etter ferien, slik at man holdt litt lenger. Det gikk ganske greit å jobbe, men det ble mye PC-jobbing, da, og ikke så mye interaksjon med medarbeidere. Var ganske sliten da jeg kom hjem, enda jeg ikke hadde tatt full dag. Og siden sola skinte, tok jeg med meg avisen ut og satt meg i hagen. Sovnet nesten der. Tar en tur på jobben i morgen også, for det er ganske mye som ligger der, og det er en del frister som må overholdes. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Midnattsol Skrevet 6. august 2007 #439 Del Skrevet 6. august 2007 Du får begynne sakte og rolig på jobb igjen da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bettie Skrevet 7. august 2007 Forfatter #440 Del Skrevet 7. august 2007 Tirsdag 7.august Prøver å ta det med ro på jobben, Midnattsol. I dag ble dagen lengre enn jeg hadde tenkt. Vi manglet folk sånn brått og plutselig, så i dag har vil tilsatt en vikar. Jeg delegerte saken til en av de andre, og var bare med på sluttdrøftingene. Og så meldte en ny ansatt sin ankomst i dag. Det blir utskiftinger i min nærmeste stab, for en går over i annen stilling utenfor virksomheten og måtte erstattes. Så den nye medarbeideren kom innom for å hilse på. Det var hyggelig det, og så fikk han hilst på en del av personalet også. Men det tok lengre tid enn jeg hadde beregnet. Ellers har jeg sittet med regneark og har lagt inn ulike data. Det er en drittjobb, og jeg har ganske mye som skal legges inn av grunnlagsdata. Utregningene gjør seg jo selv, men det tar sånn tid å legge inn grunnlaget. Da jeg kom hjem, hang jeg ut klær til tørk, før jeg tok med meg avisa i solstolen og slappet av der. Halvdelen syntes været var passende til en grill, så han ordnet grillspid med madde godt på, både i kjøtt og grønnsaker. Nam. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå