Gjest Begonia Skrevet 3. desember 2007 #781 Del Skrevet 3. desember 2007 Blir så imponert når jeg hører om folk som faktisk har klær som vokser i skapet. Mine bare krymper de... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fresi Skrevet 3. desember 2007 #782 Del Skrevet 3. desember 2007 Gratulerer så mye med Poden Bryllup blir stas. Og så håper jeg bivirkningene gir seg snart. Kvalme er helt uutholdelig, synes jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bettie Skrevet 3. desember 2007 Forfatter #783 Del Skrevet 3. desember 2007 Mandag 3.desember Jeg håper jo at bivirkningene går fort over denne gangen, Fakse. Forrige gang holdt de seg i nesten 14 dager. Hvordan står det til med deg? Håper du har gode dager. Gleder meg veldig til å være med på å arrangere bryllup, bella. Vi får en ny sjanse til å synge bedre om 14 dager. Da er det ny konsert, så da håper jeg sangen sitter. Den ene sangen er vanskelig, for klangene ligger så tett inntil hverandre at feil blir veldig hørbare. Klærne mine har krympet i mange år, de, begonia. Men nå har jeg liksom bestemt meg for at nok er nok, så jeg holder koken fortsatt, selv om det går tregt nedover nå. Skal ned 10 kg til, nemlig, men det går sakte nå. Må nok trimme mer for å få fart i systemet igjen. Det er jo litt rart, da, Fresi, å ha et barn som skal gifte seg. Men vi gleder oss. Det var et lite h... å stå opp i dag. Jeg hadde tatt meg en halv feriedag i dag, med tanke på at det kunne bli vanskelig å stå opp. Og det var jammen godt. Var ikke helt sikker på om jeg var helt kjørbar heller, for jeg var småsvimmel og utafor. Det kom seg når jeg kom i siget. I morgen bare må jeg opp til rett tid, for jeg har et møte på morgenen. Så jeg har tatt siste tablett tidligere i kveld, for å se om det hjelper på morgenen. Og så har jeg bedt kontordamen min ringe meg dersom jeg ikke er på jobb til vanlig tid - i tilfelle jeg forsover meg. Har jo ingen her hjemme som kan hjelpe meg opp om morgenen. Fortalte henne hvorfor jeg ba henne om det også, for det er greit at hun vet det. Det ble en meget hektisk jobbdag i dag - i og med den var halv, og siden det er sykemelding i lederteamet blir det mer å gjøre på meg. Og så er det nedskjæringer og budsjett, omorganiseringer og f... og hans oldemor. Jeg er møkk lei - rett og slett. I morgen må jeg informere personalet om budsjettkonsekvenser - gleder meg .... not. Skal bli vanskelig å motivere noen nå framover, og for noen betyr det jo faktisk at de ikke har jobb etter jul. Dritt. Og i kveld hadde jeg det første møtet hvor tallenes tunge tale måtte legges fram. Ble ikke akkurat happy av det, heller. Fikk kjørt gjennom alle scenene i Luciaspillet i dag, og det går i hvert fall bra. Det er jo ikke så lenge igjen til den store dagen. Men jeg har ikke akkurat en glad-dag i dag, da. Synes det er tungt å være på jobb, ansvaret tynger, og det er tungt å ikke få backing fra leddet over meg, bare krav, krav, krav. Savner Halvdelen også, og jeg kan ikke fortelle ham at jeg ikke har det så bra, for da vil han bare gå og bekymre seg, og det er det ingen vits i. Ovenfor ungene holder jeg også maska. Orker ikke at de skal dras inn i min nedstemthet. De skal få ha nok med sitt, og de skal få være glade for det de har på hver sin kant uten å bekymre seg for meg. Har jo snakket meg psykologen, men det er jo egentlig ikke så mye å si. Det er jo ingen grunn til min nedstemthet, den bare er der. Og jeg har funnet fram min lille kniv igjen. Dobbeltdritt. Nei - nok tristesse. I morgen er det en ny dag, med nye sjaner og middagsinvitasjon - Skal bli spennende å spise middag hos Frøkna, for hun er like glad som meg i å lage mat. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Morgan le Fay Skrevet 4. desember 2007 #784 Del Skrevet 4. desember 2007 Nei - nok tristesse. I morgen er det en ny dag, med nye sjaner og middagsinvitasjon - Skal bli spennende å spise middag hos Frøkna, for hun er like glad som meg i å lage mat. Alle har sine lodd i livet, og sine indre demoner å kjempe med, men av og til hjelper det faktisk å få satt ord på nedstemtheten. Og når det er som verst, hjelper det i hvertfall meg å tenke på at det bare kan gå oppover. Jeg er den fødte bekymrer, men forsøker hver dag å øve på å ta livet litt mer som det kommer, uten å detaljplanlegge alt som faktisk ikke kan planlegges. Men det er ikke lett. Håper du får en bedre tirsdag enn mandagen var. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FrizzleSizzle Skrevet 4. desember 2007 #785 Del Skrevet 4. desember 2007 Uff ja...høres tungt ut dette, Bettie! Er merkelig at alt som føles tungt virker å komme på en gang...også nå som du er nedstemt fra før, blir det dobbelt så tungt. Men du virker så sterk, så jeg tror du kommer deg gjennom! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 4. desember 2007 #786 Del Skrevet 4. desember 2007 Skal ned 10 kg til, nemlig, men det går sakte nå. :hår: Nå klarte jeg jammen å lese det som om "Jeg skal ned til 10 kg, nemlig.....". Ble jo helt i sjokk, jo. Håper du snart finner oppadgående trapp igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bettie Skrevet 4. desember 2007 Forfatter #787 Del Skrevet 4. desember 2007 Tirsdag 4.dsember Ja, det er nok mange som har litt av hvert å slite med, Morgan. Jeg kommer meg nok igjennom dette også, caskr. Har gjort det før, så jeg gjør det sikkert igjen. Oj - ti kilo - det hadde ikke vært nok til knoklene en gang, det, Cata. Godt du leste en gang til. Jeg kom meg i hvert fall opp til rett tid i dag - det er en positiv ting. Og jeg gjennomførte en arbeidsdagen med de vrine informasjonene om budsjettet til personalet. Jeg har vært hos Frøkna og spist middag. Samboeren og Frøkna hadde laget et form med skinke og mais, med en ostesaus. Det var godt, det. Så håndballkampen sammen med dem før jeg reiste hjem. Ja - og så fulgte jeg Frøkna til tannlegen i dag. Er sliten og uggen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fresi Skrevet 4. desember 2007 #788 Del Skrevet 4. desember 2007 Usj, høres ikke ut som om du er i bra form. Denne årstiden er heller ikke noe å skryte av, spør du meg. Og så har du så mye ansvar! Jeg føler med deg og har lyst til å gi deg en oppmuntringsklem Dine nærmeste er heldige. Veldig heldige. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fakse Skrevet 5. desember 2007 #789 Del Skrevet 5. desember 2007 Innom med en til deg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 5. desember 2007 #790 Del Skrevet 5. desember 2007 Innom med men for trøtt til å skrive noe vettugt.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bettie Skrevet 5. desember 2007 Forfatter #791 Del Skrevet 5. desember 2007 Onsdag 5.desember Tusen takk for klemmer, Cata og Fakse. Det varmer. Denne tiden av året er langt fra min favoritt, Fresi, det er nå helt sikkert. I dag forsov jeg meg - men bare akkurat så mye at jeg rakk jobben ved å forte meg her hjemme. Ingen bra start på dagen, altså. Og så har ikke akkurat været hjulpet på humøret - rått, vått, grått. I går var jeg skikkelig nede. Jeg klarte å holde maska sånn nogenlunde da jeg var hos Frøkna. Var til og med med henne til tannlegen. Hun har nemlig verre tannlegeskrekk enn meg, så mor må være med og holde i hånda. Fikk et skikkelig angstanfall da frøkna var ferdig og skulle betale, så jeg måtte bare gå ut og vente utenfor til hun var klar. Ikke at jeg hyperventilerte eller noe sånt. Fikk bare følelsen av at jeg kom til å svime av, og det hadde jo tatt seg ut. Da jeg kom hjem i går kveld satt jeg i stolen og sippet, totalt utafor. Men det har vært bedre i dag. Jeg klarte til og med å stable meg på beina og dra på korøvelse. En liten seier i dag. I morgen må jeg også bevege meg ut blant folk. Jeg er invitert til juleavslutningen til Lillefrøkna, og der må jeg jo bare stille. Før det skal jeg være med Frøkna til en tannlegespesialist for hun må operere ut en visdomstann. Det blir en utfordring, det. Det er sikkert lurt at jeg har litt program på ettermiddagene, for da bare må jeg ta meg sammen, og kan ikke sitte i stolen og deppe totalt. Men jammen koster det krefter å kle på seg maska om morgenen og holde den gjennom dagen. Er ganske vaskeklut når kvelden kommer, men har likevel problemer med å sovne, selv med mer medisin. Bortsett fra at jeg er uhorvelig trøtt om morgenen begynner bivirkningene å gi seg. Kvalmen har blitt helt borte - enda et lyspunkt i tilværelsen. Får prøve å samle på så mange som mulig av dem, tror jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Begonia Skrevet 5. desember 2007 #792 Del Skrevet 5. desember 2007 Ja, lyspunktene er verdt å samle på. Det er de som gjør at livet er godt å leve. Håper du snart får det bedre Bettie. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bettie Skrevet 6. desember 2007 Forfatter #793 Del Skrevet 6. desember 2007 Torsdag 6.desember Kommer meg nok opp igjen, Begonia, men det tar ofte litt tid. Jeg ramler ikke fullt så langt ned nå som jeg gjorde før. Det har vært en dag med mange utfordringer. På jobben var det for så vidt greit - ingen nye, store utfordringer, men nok småting å ta tak i. Men Frøkna hadde fått time hos spesialist til å operere ut en visdomstann i dag, og da vil hun ha med meg, så jeg måtte ta meg fri litt tidligere på jobben. Hun nekter å dra til tannlegen alene, og når det er større ting som skal gjøres, er det bare mor som duger. Hun har utpreget tannlegeskrekk - ikke bare sånn som man sier man har, men helt tannlegefobi. Det ble en katastrofe. Frøkna ble møtt av en sukkersøt, kjempevennlig tannlegeassistent, og er det noe hun takler dårlig, så er det slike sukkersøte mennesker som sier at "dette var da ikke farlig" og "så flink du er" osv., særlig når hun har noia. Tannlegen burde hett Røskerud, for han var vennligheten selv, men temmelig kontant og kjapp. Det var ikke snakk om å ta det pent og vente til Frøkna var klar. Bedøvelse ble satt hardt og effektivt, og Frøkna gråt av smerte. Det var bare så vidt jeg klarte å overtale henne til å bli sittende i stolen for å bli ferdig med hele greia. Og så setter tannlegen i gang med å få ut tanna før bedøvelsen har begynt å virke skikkelig. "Neida-hun har ikke vondt", sier han mens Frøkna hyler. Heldigvis var tanna samarbeidsvillig, så det tok ikke alt for lang tid å få den ut. Men da var Frøkna helt geleklump, og jeg var ikke så høy i hatten jeg heller. Tannleger står ikke på min 10-på-topp liste over det jeg gjerne oppsøker, for å si det sånn. Vi dro til Poden etterpå. Frøkna fordi hun ikke ville være alene mens hun roet seg ned, og jeg fordi jeg skulle være med på Lillefrøknas juleavslutning på skolen. Juleavslutningen var som juleavslutninger skal være. Ungene løp rundt og de voksne drakk kaffe. Så var det underholdning ved barna. De sang julesanger og spilte blokkfløyte, sjarmerende om ikke akkurat klokkerent. Men hvem bryr seg vel om det? For meg var det en utfordring å sitte i en sal sammen med masse mennesker, men jeg klarte det, da. Jeg kjørte hjem Poden med familie etter juleavslutningen, og så tuslet jeg meg hjem. Blir nok ingen vektnedgang denne uka, for i dag har jeg skeiet ut - skikkelig. Spiste kaker - i flertall altså - på juleavslutningen, for jeg hadde ikke rukket å spise middag før jeg skulle dit, og så har jeg satt til lvis ganske mye iskrem i kveld. Trøstespist, rett og slett. Skal ta meg inn igjen til mandagen, for i morgen har jeg planer om å bli med på byen med jobben. Ikke at det blir den store utskeielsen da, men utenfor programmet blir det jo. Har bestemt meg for å kjøre, for da slipper jeg å tenke på busstider når jeg har fått nok og vil hjem. Og så skal jeg til foreldrene mine søndag, og da blir det noe kakestyr. Men mandag er det tilake på den smale vei igjen. I morgen skal jeg hente en del klær jeg har bestilt. Blir spennende å se om de passer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Væren Skrevet 6. desember 2007 #794 Del Skrevet 6. desember 2007 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ¤bella¤ Skrevet 7. desember 2007 #795 Del Skrevet 7. desember 2007 Om man skeier ut innimellom gjør jo ikke det noe, når man jevnt over hele linja er ganske flink God helg Bettie! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 7. desember 2007 #796 Del Skrevet 7. desember 2007 "Neida-hun har ikke vondt", sier han mens Frøkna hyler. Tror tannleger blir utstyrt med et eget røskeinstinkt under utdannelsen . Jeg har verdens hyggeligste tannlege og selv er jeg ikke belemret med tannlegeskrekk heller, selv om det ikke er det morsomste jeg gjør. Så da jeg skulle få bytta rotfylling for noen uker siden så forløp det slik: C: Greit, men du får bedøve skikkelig for den tanna kommer det til å gjøre vondt i når du herjer. T: Neiida, det gjør ikke vondt, det er jo ingen nerve i tanna så det er ikke mulig. C: Vet det - i teorien, men det gjorde pokker så vondt selv med 2 doser bedøvelse da den ble rotfylt for over 20 år siden, så den tanna kan ikke teorien. T: Jeg garanterer at det ikke kommer il å bli vondt. Du vil kjenne jeg jobber, men ikke smerte. C: Jaja, så prøv da. Men ved første pip fra meg så skal det bedøves..... (Tannlege setter i gang og åpner gammel fylling som skal byttes... 0.2 mm inn i tann så ....."Au!" og ilter vifting med hånd fra pasient. Det ble bedøvelse, gitt .) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Midnattsol Skrevet 7. desember 2007 #797 Del Skrevet 7. desember 2007 Håper du har en fin fredagskveld, Bettie. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Begonia Skrevet 8. desember 2007 #798 Del Skrevet 8. desember 2007 Jeg er heldigvis ikke utstyrt med noe særlig tannlegeskrekk. Men jeg har full panikk for regningene tannlegen skriver ut Håper du får en fin kveld ute på byen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bettie Skrevet 8. desember 2007 Forfatter #799 Del Skrevet 8. desember 2007 Lørdag 8.desember Hei Væren. Kjekt å se deg. Har skeiet ut ettertrykkelig denne uka, bella. Noe av søtsuget og lyst på mat hele tiden kommer tilbake med medisinene, men mandag er det tilbake til mitt mer strenge regime. Kan ikke gå opp noe særlig nå før jul. Det må være noe spesielt med tannleger. Tror nesten de liker å plage folk, Cata. Og jeg er sikker på at visdomstanna til Frøkna heller ikke kan noe om påstått smertefrihet. Og jeg er enig i at tannlegeregninger virkelig er noe å ha skrekk for, Begonia Fredagskvelden gikk ganske bra, Midnattsol I går hadde jeg tenkt å ta en halv feriedag. Det ble en kvart, for jeg måtte gjøre meg ferdig med en del oppgaver før jeg kunne gå. Men midt på dagen fikk vi litt av en forestilling. Den sosiale gruppa har en del for seg, og de har satt opp en "adventskalender" der ulike grupper på jobben har fått ansvar for å overraske oss i lunsjen fram mot jul, og to var våre to voksne damer - med trykk på damer, hadde laget en sang som het 55+. De sto gravalvorlig, i lange, svarte kåper og sang om grånende hår og tyngdekraftens innvirkning på ulike kroppsdeler, før de satt opp farte, vrengte av seg kåpene og sto i miniskjørt, nettingstrømper og trange topper og danset can-can mens de fortalte om sitt "hemmelige" liv. Vi lo så vi nesten datt av stolene. Kommer til å bli mye moro fram til jul. Hjemme sov jeg litt før jeg gjorde meg klar til å gå ut. Jeg hoppet over vorspielet, for jeg hadde bestemt meg for å kjøre, så jeg møtte gjengen ved restauranten. Der hadde de tatt seg vann over hodet. Bord fikk vi drøyt en halv time etter at vi hadde bestilt. Forretten kom etter 45 minutter, og jeg var ferdig med desserten like før midnatt. Maten var kjempegod, men de burde ha vært flere på jobb med tanke på at det er julebordstid. I dag hadde jeg avtalt med Poden at vi skulle ta en tur til Gamlebyen på julemarked. Det var veldig hyggelig med masse boder ute, og der bød de på håndtverk, både innen tekstil og ellers, og mat av ymse slag. I tillegg var det krims og krams, halmballer, julenek og masse folk. Lillefrøkna hadde med ei venninne, og de fikk laget seg noen selvlagde bivokslys. Jeg fikk kjøpt meg noen bøker (overraskelse.....) og Poden kjøpte en trehvit lastebil til Nurket. Jeg skal male den. Etterpå tok jeg dem med på Peppes og spanderte Pizza på gjengen. Men alle sånne ting tar voldsomt på. Jeg har jo egentlig ikke lyst til å være der, for det er så masse folk overalt, og slik var det i går også. Men jeg forsøker å være tilstede, og jeg løper ikke min vei i hvert fall. Flink til å holde maska. Så jeg sovnet da jeg kom hjem. Tanten til Svigerdatter døde i dag morges. Det var den eneste i familien til Svigerdatter som hun har hatt kontakt med over tid. Så Svigedatter var litt preget av dette i dag. Men det var best for tanten å få slippe. Hun hadde vært svært syk og plaget lenge, og sovnet bare inn til slutt. Men trist er det jo uansett. Nå begynner jeg å nærme meg slutten på julegavekjøpene. Har bestilt kjede, armånd og kortholder i svart og sølv til Halvdelen. Får det til uka. I går hentet jeg en masse klær på posten. Har bestilt en del nå, for jeg har så mye som har blitt for stort. Fretex skal få en del av meg. Noe er bitte litt for trangt. Ikke slik at jeg ikke får det på meg, men det vil se bedre ut om en kilo eller to. Det passer jo bra nå som jeg har skeiet ut denne uka. Har fortsatt i dag, for nå sitter jeg med ei flaske rødvin. Søtsuget kommer som en følgesvenn med medisinene, og det samme gjør økt apetitt. Men mandag er det tilbake til et litt strengere regime, sulten eller ikke. Ingen vits i å gå opp i vekt før jul. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FrizzleSizzle Skrevet 10. desember 2007 #800 Del Skrevet 10. desember 2007 Du er flink til å skrive med innlevelse...det tannlegebesøket hørtes riktig så skrekkelig ut. Høres morsomt ut med overraskelses-julekalender på jobben! En god latter hjelper vel på i tunge tider. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå